Komunikat w sprawie odstępstw Norwegii od niektórych elementów określonych w akcie, o którym mowa w pkt 18wb załącznika XXI do Porozumienia EOG (rozporządzenie Komisji (UE) nr 88/2011 w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie, w odniesieniu do statystyk dotyczących systemów kształcenia i szkolenia).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.220.26

Akt nienormatywny
Wersja od: 1 sierpnia 2013 r.

Komunikat Urzędu Nadzoru EFTA w sprawie odstępstw Norwegii od niektórych elementów określonych w akcie, o którym mowa w pkt 18wb załącznika XXI do Porozumienia EOG (rozporządzenie Komisji (UE) nr 88/2011 w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie, w odniesieniu do statystyk dotyczących systemów kształcenia i szkolenia)

(2013/C 220/14)

(Dz.U.UE C z dnia 1 sierpnia 2013 r.)

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 z dnia 23 kwietnia 2008 r. dotyczące tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie, dostosowane do Porozumienia EOG protokołem 1 do tego porozumienia i o którym mowa w pkt 18w załącznika XXI do Porozumienia EOG (zwane dalej "rozporządzeniem (WE) nr 452/2008") 1 , ma zastosowanie do tworzenia statystyk w trzech określonych dziedzinach. Artykuł 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 452/2008 umożliwia, w razie potrzeby, ograniczone odstępstwa i okresy przejściowe.

Rozporządzenie Komisji (UE) nr 88/2011 z dnia 2 lutego 2011 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 452/2008 dotyczącego tworzenia i rozwoju statystyk z dziedziny edukacji i uczenia się przez całe życie, w odniesieniu do statystyk dotyczących systemów kształcenia i szkolenia, dostosowane do Porozumienia EOG protokołem 1 do tego porozumienia i o którym mowa w pkt 18wb załącznika XXI do Porozumienia EOG (zwane dalej "rozporządzeniem (UE) nr 88/2011") 2 , ustanawia zasady wykonania rozporządzenia (WE) nr 452/2008 w odniesieniu do gromadzenia, przekazywania i przetwarzania danych statystycznych w dziedzinie 1 dotyczącej systemów kształcenia i szkolenia.

Urząd Nadzoru EFTA jest uprawniony do przyznawania odstępstw na mocy art. 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 452/2008 w przypadku wniosków składanych przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię.

Norwegia złożyła wniosek o przyznanie odstępstwa od niektórych elementów określonych w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 88/2011 na podstawie art. 6 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 452/2008.

Zgodnie z opinią Komitetu EFTA ds. Statystyki Urząd Nadzoru EFTA przyznał następujące odstępstwa od elementów określonych w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 88/2011 do dnia 31 grudnia 2013 r.:

Tabele i podziały
NORWEGIA- Liczba świadectw i dyplomów na poziomie ISCED 6 w wąskiej dziedzinie kształcenia (poziom dwucyfrowy) w nauce (ISC4) (wiersze A14-A17, A47-A50 i A80-A83 w kolumnach 12-13) w tabeli GRAD5
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy na poziomie ISCED 0 w zakresie dostosowanym do statystyk w odniesieniu do kadry nauczycielskiej (kolumna 2, wiersze C1-C3) w tabeli PERS_ENRL2
- Liczba uczniów/studentów/słuchaczy na wszystkich poziomach ISCED w zakresie dostosowanym do statystyk w odniesieniu do kadry nauczycielskiej z podziałem na rodzaj instytucji (wiersze C1-C3) w tabeli PERS_ENRL2
Tabele i podziały
- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomie ISCED 0 (kolumna 2) w tabeli PERS1
- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomie ISCED 0 w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze i ekwiwalentach pełnego czasu pracy w instytucjach prywatnych (kolumna 2) w tabeli PERS1
- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomie ISCED 3 i z podziałem na orientację programową (kolumny 7-8) w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze i ekwiwalentach pełnego czasu pracy w tabeli PERS1
- Liczba nauczycieli szkolnych na poziomie ISCED 4 (kolumna 11) i z podziałem na orientację programową (kolumny 12-13) w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze i ekwiwalentach pełnego czasu pracy w tabeli PERS1
- Liczba kadry akademickiej na poziomie ISCED 5B (kolumna 17) w pełnym wymiarze, niepełnym wymiarze i ekwiwalentach pełnego czasu pracy w tabeli PERS1
- Liczba nauczycieli szkolnych na wszystkich poziomach ISCED w instytucjach prywatnych (wiersze A50-A53) w tabeli PERS1
- Wydatki gospodarstw domowych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 (wiersze H1, H4, H5, H18 i H20)
- Wydatki innych podmiotów prywatnych dla instytucji edukacyjnych w tabeli FINANCE1 (wiersze E1, E4, E5, E10, E11, E12 i E20)
- Wydatki na usługi pomocnicze w instytucjach publicznych w tabeli FINANCE2 (wiersz X30)
1 Decyzja Wspólnego Komitetu nr 125/2008 (Dz.U. L 339 z 18.12.2008, s. 118 oraz Suplement EOG nr 79 z 18.12.2008, s. 27), która weszła w życie dnia 8 listopada 2008 r.
2 Decyzja Wspólnego Komitetu nr 159/2011 (Dz.U. L 76 z 15.3.2012, s. 46 oraz Suplement EOG nr 15 z 15.3.2012, s. 52), która weszła w życie dnia 3 grudnia 2011 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.