Komunikat rządu Zjednoczonego Królestwa dotyczący dyrektywy 94/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie warunków udzielania i korzystania z zezwoleń na poszukiwanie, badanie i produkcję węglowodorów.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.6.4

Akt nienormatywny
Wersja od: 10 stycznia 2014 r.

Komunikat rządu Zjednoczonego Królestwa dotyczący dyrektywy 94/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie warunków udzielania i korzystania z zezwoleń na poszukiwanie, badanie i produkcję węglowodorów

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2014/C 6/03)

(Dz.U.UE C z dnia 10 stycznia 2014 r.)

Ogłoszenie Zjednoczonego Królestwa w sprawie 28. rundy wydawania zezwoleń na poszukiwanie i produkcję ropy naftowej i gazu ziemnego na obszarach morskich

Departament ds. Energii i Zmiany Klimatu

Ustawa The Petroleum Act 1998

Runda wydawania zezwoleń na obszarach morskich

1.
Sekretarz Stanu ds. Energii i Zmiany Klimatu zaprasza zainteresowane podmioty do składania wniosków o zezwolenia na produkcję węglowodorów na morzu w odniesieniu do określonych obszarów szelfu kontynentalnego Zjednoczonego Królestwa.
2.
Dokładne informacje na temat zaproszenia, w tym mapy i wykazy obszarów, których dotyczy ogłoszenie, wytyczne dotyczące zezwoleń oraz warunków, jakie zezwolenia te będą zawierać, jak również wskazówki dotyczące składania wniosków, są dostępne na stronie internetowej gov.uk (zob. poniżej).
3.
Wszystkie wnioski zostaną poddane ocenie w oparciu o kryteria zawarte w Hydrocarbons Licensing Directive Regulations 1995 (S.I. 1995 nr 1434) oraz w kontekście stałej potrzeby prowadzenia w sposób sprawny, gruntowny, skuteczny i bezpieczny poszukiwań, które mają na celu określenie zasobów ropy naftowej i gazu ziemnego na terenie Zjednoczonego Królestwa przy należytym uwzględnieniu kwestii ochrony środowiska.

Wnioski o zezwolenia tradycyjne i przygraniczne (w tym dla zachodniej Szkocji)

4.
Wnioski o zezwolenia tradycyjne i zezwolenia przygraniczne (zarówno dla obszarów zachodniej Szkocji, jak i dla pozostałych obszarów) zostaną poddane ocenie w oparciu o następujące kryteria:
a)
zdolność finansowa wnioskodawcy i jego możliwości finansowe w zakresie przeprowadzenia działań, które będą objęte zezwoleniem w okresie początkowym, łącznie z programem prac przedłożonym w celu oceny pełnego potencjału obszaru znajdującego się na terenie lub terenach objętych wnioskiem;
b)
możliwości techniczne wnioskodawcy w zakresie prowadzenia działań, które będą objęte zezwoleniem w początkowym okresie, z uwzględnieniem poszukiwań węglowodorów na terenie lub terenach objętych wnioskiem. Możliwości techniczne zostaną poddane ocenie częściowo na podstawie jakości analizy związanej z terenem lub terenami objętymi wnioskiem; oraz
c)
sposób, w jaki wnioskodawca proponuje prowadzić działalność, która będzie dozwolona na podstawie zezwolenia, w tym jakość programu prac przekazanego w celu dokonania oceny pełnego potencjału obszaru objętego wnioskiem;
d)
w przypadku gdy wnioskodawca posiada lub posiadał zezwolenie udzielone lub traktowane jako udzielone na podstawie Petroleum Act 1998, jakikolwiek brak efektywności lub odpowiedzialności wnioskodawcy wykazany podczas prowadzenia działalności na mocy takiego zezwolenia.
5.
Zaproponowany wykonawca w ramach każdej grupy wnioskodawców (w tym każda spółka składająca wniosek jako jedyny wnioskodawca) musi przedstawić zaświadczenie o ogólnej polityce w dziedzinie ochrony środowiska w trakcie prowadzenia działalności w zakresie objętym zezwoleniem na obszarach przybrzeżnych.
6.
W przypadku wniosków o zezwolenia tradycyjne i przygraniczne sekretarz stanu udzieli zezwolenia jedynie w przypadku, gdy jednocześnie zatwierdzi wybór operatora dokonany przez wnioskodawcę. Przed zatwierdzeniem wykonawcy sekretarz stanu musi upewnić się, że wyznaczony podmiot jest w stanie planować działania wiertnicze i zarządzać nimi, biorąc pod uwagę liczbę członków personelu, jego doświadczenie, kompetencje i przeszkolenie, proponowane metody i procedury, strukturę zarządu, kontakty z wykonawcami oraz ogólną strategię przedsiębiorstwa. Przy wyborze zaproponowanego wykonawcy sekretarz stanu uwzględni nowe informacje przedstawione we wniosku oraz przebieg dotychczasowej działalności proponowanego wykonawcy w Zjednoczonym Królestwie i za granicą.

Wnioski o zezwolenia na promocję

7.
Wnioski zostaną poddane ocenie w oparciu o następujące kryteria:
a)
zdolność finansowa wnioskodawcy;
b)
możliwości techniczne wnioskodawcy w zakresie prowadzenia działalności dozwolonej w ramach zezwolenia w okresie pierwszych dwóch lat obowiązywania zezwolenia, łącznie z poszukiwaniem węglowodorów na terenie lub terenach objętych wnioskiem. Możliwości techniczne zostaną poddane ocenie częściowo na podstawie jakości analizy związanej z terenem lub terenami objętymi wnioskiem;
c)
jakość koncepcji wnioskodawcy dotyczącej zapewnienia dodatkowych środków finansowych i technicznych, które będą potrzebne do zakończenia podstawowego programu prac przewidzianego w drugim okresie dwuletnim okresu początkowego; oraz
d)
w przypadku gdy wnioskodawca posiada lub posiadał zezwolenie udzielone lub traktowane jako udzielone na podstawie Petroleum Act 1998, jakikolwiek brak efektywności lub odpowiedzialności wnioskodawcy wykazany podczas prowadzenia działalności na mocy tego zezwolenia.
8.
Zezwolenia na promocję wygasną po dwóch latach, jeżeli posiadacz zezwolenia nie spełnił warunków Departamentu ds. Energii i Zmiany Klimatu w zakresie zdolności technicznej i finansowej niezbędnej do realizacji programu prac okresu początkowego, który będzie zawierał wyraźne zobowiązanie do wywiercenia do tego czasu co najmniej jednej studni albo przeprowadzenia równoważnych uzgodnionych istotnych działań. Program prac okresu początkowego musi zostać zrealizowany w ciągu czterech lat.

Dalsze informacje

9.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej gov.uk:

https://www.gov.uk/oil-and-gas-licensing-rounds

Udzielenie zezwolenia

10.
O ile nie jest wymagana ocena oddziaływania na środowisko w odniesieniu do konkretnego terenu (zob. pkt 13 poniżej), udzielenie zezwolenia przez sekretarza stanu na podstawie niniejszego ogłoszenia nastąpi w ciągu dwunastu miesięcy od daty niniejszego ogłoszenia.
11.
Sekretarz stanu nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez wnioskodawcę w związku z przygotowaniem lub złożeniem wniosku.

Ocena oddziaływania na środowisko

12.
Sekretarz stanu dokonał strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w odniesieniu do całego obszaru będącego przedmiotem zaproszenia, zgodnie z dyrektywą 2001/42/WE w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko. Wyniki tej oceny są dostępne na stronie internetowej Departamentu ds. Energii i Zmiany Klimatu dotyczącej energii morskiej:

https://www.gov.uk/offshore-energy-strategi-cenvironmental-assessment-sea-an-overview-of-the-seaprocess

13.
Zezwolenia związane z niniejszym ogłoszeniem będą przyznawane tylko w przypadku, gdy zgodnie z dyrektywą siedliskową (dyrektywa Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory):
a)
jest mało prawdopodobne, aby działania przeprowadzane na podstawie zezwolenia miały istotny wpływ na zarządzanie specjalnym obszarem ochrony (SOO) lub obszarem specjalnej ochrony (OSO); albo jeśli
b)
odpowiednia ocena pozwoli stwierdzić, że działania nie będą miały negatywnego wpływu na takie SOO bądź OSO; lub
c)
uznano, że działania te mogą spowodować tego rodzaju negatywne skutki, o ile:
(i)
istnieją powody o charakterze zasadniczym związane z przeważającym interesem publicznym dotyczącym przyznania zezwolenia;
(ii)
powzięto odpowiednie środki wyrównawcze oraz
(iii)
nie istnieją żadne alternatywne rozwiązania.
14.
Wydawanie zezwoleń: Energy Development Unit (EDU), Department for Energy and Climate Change, 3 Whitehall Place, London SW1A 2AW, United Kingdom (tel. +44 03000686042, faks +44 003000685129).

Strona internetowa gov.uk: https://www.gov.uk/oil-and-gas-licensingrounds

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.