Komunikat rządu Rzeczypospolitej Polskiej dotyczący dyrektywy 94/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie warunków udzielania i korzystania z zezwoleń na poszukiwanie, badanie i produkcję węglowodorów w regionie "Bolesławiec".

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.65.7

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 marca 2014 r.

Komunikat rządu Rzeczypospolitej Polskiej dotyczący dyrektywy 94/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie warunków udzielania i korzystania z zezwoleń na poszukiwanie, badanie i produkcję węglowodorów w regionie "Bolesławiec"

(2014/C 65/05)

(Dz.U.UE C z dnia 5 marca 2014 r.)

Przedmiotem postępowania jest udzielenie koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego w obszarze "Bolesławiec", woj. dolnośląskie:

NazwaNr blokuUkład 1992
XY
BolesławiecCzęści bloków koncesyjnych nr 283, 284, 303 i 304390 035261 236
391 144265 370
384 706275 169
375 127275 228
375 112271 279
378 564267 125
380 290269 173
381 547268 603
384 648263 805
382 381261 758
374 966261 699
374 717238 951
381 869237 401
383 858243 295
382 800245 292
382 309251 445
381 741252 330
382 013253 537
383 201254 843
381 884255 389
379 046258 138
386 549264 047

Wnioski muszą obejmować ten sam obszar.

Wnioski o udzielenie koncesji należy składać w siedzibie Ministerstwa Środowiska w terminie do 100. dnia włącznie, do godziny 12.00 czasu środkowoeuropejskiego (CET/CEST), licząc od dnia następującego po dniu opublikowania niniejszego komunikatu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Otrzymane wnioski zostaną poddane ocenie w oparciu o następujące kryteria:

a)
proponowana technologia prowadzenia prac (50 %);
b)
techniczne i finansowe możliwości oferenta (40 %);
c)
proponowana wysokość wynagrodzenia z tytułu ustanowienia użytkowania górniczego (10 %).

Minimalna wysokość wynagrodzenia z tytułu ustanowienia użytkowania górniczego dla obszaru "Bolesławiec" wynosi:

1)
w przypadku poszukiwania albo rozpoznawania złóż ropy naftowej i gazu ziemnego:
-
w trzyletnim okresie bazowym: 32.706 PLN rocznie,
-
za 4. i 5. rok obowiązywania umowy użytkowania górniczego: 39.247 PLN rocznie,
-
za 6. rok i następne lata obowiązywania umowy użytkowania górniczego: 45.788 PLN rocznie;
2)
w przypadku poszukiwania i rozpoznawania złóż ropy naftowej i gazu ziemnego:
-
w pięcioletnim okresie bazowym: 65.412 PLN rocznie,
-
za 6., 7. i 8. rok obowiązywania umowy użytkowania górniczego: 78.494 PLN rocznie,
-
za 9. rok i następne lata obowiązywania umowy użytkowania górniczego: 91.577 PLN rocznie.

Publiczne otwarcie wniosków nastąpi w siedzibie Ministerstwa Środowiska o godzinie 12.00 czasu środkowoeuropejskiego (CET/CEST) 14. dnia roboczego od daty upływu terminu składania wniosków. Procedura porównania wniosków zakończy się przed upływem 6 miesięcy od zakończenia etapu składania wniosków. Uczestnicy procedury o jej wynikach zostaną powiadomieni pisemnie.

Wnioski należy sporządzić w języku polskim.

Zwycięzcy procedury porównania wniosków organ koncesyjny udziela koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż ropy naftowej i gazu ziemnego po przeprowadzeniu postępowania uwzględniającego stanowiska odpowiednich organów oraz zawiera z nim umowę o ustanowienie użytkowania górniczego.

Aby przedsiębiorca mógł prowadzić działalność polegającą na poszukiwaniu lub rozpoznawaniu złóż węglowodorów na terytorium Polski, musi posiadać prawo użytkowania górniczego oraz koncesję.

Wnioski należy kierować na adres:

Ministerstwo Środowiska

Departament Geologii i Koncesji Geologicznych

ul. Wawelska 52/54

00-922 Warszawa

POLSKA/POLAND

Informacje można uzyskać:

-
na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska:

http://www.mos.gov.pl

-
w Departamencie Geologii i Koncesji Geologicznych

Ministerstwo Środowiska

ul. Wawelska 52/54

00-922 Warszawa

POLSKA/POLAND

Tel. +48 225792449

Faks +48 225792460

E-mail: dgikg@mos.gov.pl

Akceptował:

Sławomir BRODZIŃSKI

Podsekretarz Stanu - Główny Geolog Kraju

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.