Komunikat opublikowany zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana obowiązków z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na niektóre regularne usługi lotnicze w Portugalii.
Dz.U.UE.C.2008.143.18
Akt nienormatywnyZmiana obowiązków z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na niektóre regularne usługi lotnicze w Portugalii
(2008/C 143/08)
(Dz.U.UE C z dnia 10 czerwca 2008 r.)
1. Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych rząd Portugalii podjął decyzję o zmianie obowiązków z tytułu wykonywania usług publicznych na trasach Lizbona - Vila Real - Bragança - Vila Real - Lizbona.
2. Obowiązki z tytułu świadczenia usług publicznych dotyczą następujących aspektów:
– Minimalna częstotliwość:
Dwa loty dziennie w obie strony wykonywane od poniedziałku do piątku.
W sytuacjach dużego zapotrzebowania istnieje możliwość wykonywania lotów również w weekendy.
– Rozkład lotów:
Muszą zostać uwzględnione warunki operacyjne lotnisk w Bragança i Vila Real.
Rozkład musi umożliwić pasażerowi przemieszczanie się pomiędzy Bragançą a Lizboną oraz Vila Real a Lizboną, a także obejmować jeden lot w obie strony w ciągu dnia z przerwą od co najmniej pięciu do siedmiu godzin w miejscu przeznaczenia, odpowiednio w okresie zimowym i letnim.
– Rodzaj używanych statków powietrznych oraz oferowana zdolność przewozowa:
Statek powietrzny dwusilnikowy turbośmigłowy, zaspokajający wymagania eksploatacyjne, o których mowa w dekrecie z mocą ustawy nr 289/2003 z dnia 14 listopada 2003 r., dla lotnisk w Bragança i Vila Real(1).
– Taryfy:
Należy zaoferować jedną taryfę w obie strony bez ograniczeń oraz zakres taryf specjalnych, dostosowanych do zapotrzebowania i szczególnych warunków (np. wycieczki, grupy, imprezy, itp.) na każdą z następujących tras:
– Lizbona - Bragança,
– Lizbona - Vila Real,
– Bragança - Vila Real.
– Ciągłość usługi i punktualność:
Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać 3 % liczby lotów przewidzianych w rozkładzie lotów na sezon lotniczy IATA.
Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej opóźnienie o więcej niż 15 minut z winy przewoźnika nie może dotyczyć więcej niż 15 % lotów przewidzianych w rozkładzie lotów.
Usługi muszą być zagwarantowane co najmniej przez jeden rok kalendarzowy i, z wyjątkiem przypadku wymienionego wcześniej, mogą zostać przerwane wyłącznie z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
– Sprzedaż biletów lotniczych:
Sprzedaż biletów lotniczych należy prowadzić przy użyciu przynajmniej jednego skomputeryzowanego systemu rezerwacji.
– Załoga:
Ze względu na specyfikę przedmiotowych połączeń, przewoźnicy muszą wykazać, że przynajmniej jeden członek załogi obsługującej te połączenia mówi po portugalsku i rozumie ten język.
______
(1) Patrz: "Aeronautical Information of Portugal (AIP)" i "Civil Pilot Manual (MPC-Portugal)", jeżeli chodzi o operacje w porcie lotniczym w Lizbonie i na lotniskach w Bragança i Vila Real.