Komunikat opublikowany zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana obowiązków z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na niektóre regularne usługi lotnicze w Portugalii.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.143.18

Akt nienormatywny
Wersja od: 10 czerwca 2008 r.

Komunikat Komisji opublikowany zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Zmiana obowiązków z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na niektóre regularne usługi lotnicze w Portugalii

(2008/C 143/08)

(Dz.U.UE C z dnia 10 czerwca 2008 r.)

1. Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych rząd Portugalii podjął decyzję o zmianie obowiązków z tytułu wykonywania usług publicznych na trasach Lizbona - Vila Real - Bragança - Vila Real - Lizbona.

2. Obowiązki z tytułu świadczenia usług publicznych dotyczą następujących aspektów:

Minimalna częstotliwość:

Dwa loty dziennie w obie strony wykonywane od poniedziałku do piątku.

W sytuacjach dużego zapotrzebowania istnieje możliwość wykonywania lotów również w weekendy.

Rozkład lotów:

Muszą zostać uwzględnione warunki operacyjne lotnisk w Bragança i Vila Real.

Rozkład musi umożliwić pasażerowi przemieszczanie się pomiędzy Bragançą a Lizboną oraz Vila Real a Lizboną, a także obejmować jeden lot w obie strony w ciągu dnia z przerwą od co najmniej pięciu do siedmiu godzin w miejscu przeznaczenia, odpowiednio w okresie zimowym i letnim.

Rodzaj używanych statków powietrznych oraz oferowana zdolność przewozowa:

Statek powietrzny dwusilnikowy turbośmigłowy, zaspokajający wymagania eksploatacyjne, o których mowa w dekrecie z mocą ustawy nr 289/2003 z dnia 14 listopada 2003 r., dla lotnisk w Bragança i Vila Real(1).

Taryfy:

Należy zaoferować jedną taryfę w obie strony bez ograniczeń oraz zakres taryf specjalnych, dostosowanych do zapotrzebowania i szczególnych warunków (np. wycieczki, grupy, imprezy, itp.) na każdą z następujących tras:

– Lizbona - Bragança,

– Lizbona - Vila Real,

– Bragança - Vila Real.

Ciągłość usługi i punktualność:

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać 3 % liczby lotów przewidzianych w rozkładzie lotów na sezon lotniczy IATA.

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej opóźnienie o więcej niż 15 minut z winy przewoźnika nie może dotyczyć więcej niż 15 % lotów przewidzianych w rozkładzie lotów.

Usługi muszą być zagwarantowane co najmniej przez jeden rok kalendarzowy i, z wyjątkiem przypadku wymienionego wcześniej, mogą zostać przerwane wyłącznie z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Sprzedaż biletów lotniczych:

Sprzedaż biletów lotniczych należy prowadzić przy użyciu przynajmniej jednego skomputeryzowanego systemu rezerwacji.

Załoga:

Ze względu na specyfikę przedmiotowych połączeń, przewoźnicy muszą wykazać, że przynajmniej jeden członek załogi obsługującej te połączenia mówi po portugalsku i rozumie ten język.

______

(1) Patrz: "Aeronautical Information of Portugal (AIP)" i "Civil Pilot Manual (MPC-Portugal)", jeżeli chodzi o operacje w porcie lotniczym w Lizbonie i na lotniskach w Bragança i Vila Real.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.