Komunikat na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 — Zmiana dokonana przez Zjednoczone Królestwo w odniesieniu do obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.201.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 7 sierpnia 2008 r.

Komunikat Komisji na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Zmiana dokonana przez Zjednoczone Królestwo w odniesieniu do obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2008/C 201/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 sierpnia 2008 r.)

1. Na podstawie art. 4 ust 1. lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Zjednoczone Królestwo postanowiło wprowadzić zmiany w odniesieniu do obowiązku użyteczności publicznej dotyczącego regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra(1), ustalonych w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 387 z dnia 21 grudnia 1996 r., str. 6-7, z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej C 355 z dnia 8 grudnia 1999 r., str. 3-4, C 310 z dnia 13 grudnia 2002 r., str. 7-8, C 278 z dnia 19 listopada 2003 r., str. 5-6, C 321 z dnia 16 grudnia 2005 r., str. 5-6, oraz C 184 z dnia 8 sierpnia 2006 r., str. 4.

2. Wprowadza się następujące zmiany do obowiązku użyteczności publicznej:

Minimalne częstotliwości lotów

– dwa loty dziennie w obie strony oprócz sobót i niedziel pomiędzy Glasgow i Campbeltown,

– jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Tiree, oraz

– jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Barra.

Zdolności przewozowe

– statek powietrzny wykorzystywany na trasie Glasgow - Campbeltown powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Campbeltown) oraz 16 miejsc (z Campbeltown do Glasgow),

– statek powietrzny wykorzystywany na trasie Glasgow - Tiree powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Tiree) oraz 16 miejsc (z Tiree do Glasgow),

– statek powietrzny wykorzystywany na trasie Glasgow - Barra powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Barra) oraz 15 miejsc (z Barra do Glasgow).

(Obecny przewoźnik zapewnia jedno miejsce dla poczty we wszystkich lotach z Glasgow do Tiree. Jest to jednak przedmiotem postanowień odrębnej umowy.)

Typy statków powietrznych

– statki powietrzne wykorzystywane na trasie do Barra powinny być zdolne do lądowania na lądowisku w Barra, które znajduje się na plaży w Traigh Mhor.

Taryfy

– cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie z Glasgow do Campbeltown nie może przekraczać 50 GBP (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i opłatą bezpieczeństwa, ale bez podatku lotniskowego),

– cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie z Glasgow do Tiree nie może przekraczać 62 GBP (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i opłatą bezpieczeństwa, ale bez podatku lotniskowego), oraz

– cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie z Glasgow do Barra nie może przekraczać 71 GBP (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i opłatą bezpieczeństwa, ale bez podatku lotniskowego).

Maksymalna taryfa obowiązująca na wspomnianych trasach może zostać podwyższona raz w roku, po uzyskaniu pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów, zgodnie ze wskaźnikiem wzrostu cen detalicznych w Zjednoczonym Królestwie (wszystkie pozycje) lub jego późniejszymi odpowiednikami.

Wszelkie inne zmiany wysokości taryf wymagają uprzedniej pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów.

Wysokość nowych maksymalnych taryf obowiązujących na każdej trasie musi zostać zgłoszona Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Nowe taryfy wejdą w życie dopiero po zawiadomieniu Komisji Europejskiej, która może opublikować je w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

______

(1) Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.