Komunikat na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana dokonana przez Wielką Brytanię w odniesieniu do obowiązków użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra (Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.184.4

Akt nienormatywny
Wersja od: 8 sierpnia 2006 r.

Komunikat Komisji na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Zmiana dokonana przez Wielką Brytanię w odniesieniu do obowiązków użyteczności publicznej w zakresie regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra

(Port lotniczy w Glasgow oznacza Międzynarodowy Port Lotniczy Glasgow)

(2006/C 184/04)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 8 sierpnia 2006 r.)

1. Na podstawie art. 4 ust 1. lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Wielka Brytania postanowiła wprowadzić zmiany w odniesieniu do obowiązków użyteczności publicznej dotyczących regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Glasgow i Campbeltown, Glasgow i Tiree oraz Glasgow i Barra podanych w zawiadomieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 387/06 i nr C 387/07 z dnia 21 grudnia 1996 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich/Unii Europejskiej nr C 355/03 i C 355/04 z dnia 8 grudnia 1999 r., nr C 310/07 i C 310/08 z dnia 13 grudnia 2002 r., nr C 278/05 i nr C 278/06 z dnia 19 listopada 2003 r., nr C 321/06 i nr C 321/05 z dnia 16 grudnia 2005 r.

2. Wprowadza się następujące zmiany do obowiązków użyteczności publicznej:

Minimalne częstotliwości lotów:

– Dwa loty dziennie w obie strony oprócz sobót i niedziel pomiędzy Glasgow i Campbeltown;

– Jeden lot dziennie w obie strony oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Tiree; oraz

– Jeden lot w obie strony dziennie oprócz niedziel pomiędzy Glasgow i Barra.

Zdolność przewozowa

– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Campbeltown od poniedziałku do piątku powinien posiadać co najmniej 14 miejsc (z Glasgow do Campbeltown) oraz 16 miejsc (z Campbeltown do Glasgow);

– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Tiree od poniedziałku do soboty powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Tiree) oraz 16 miejsc (z Tiree do Glasgow);

– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Barra od poniedziałku do piątku powinien posiadać co najmniej 13 miejsc (z Glasgow do Barra) oraz 15 miejsc (z Barra do Glasgow); oraz

– Samolot wykorzystywany na trasie Glasgow - Barra w soboty powinien posiadać co najmniej 12 miejsc (z Glasgow do Barra) oraz 15 miejsc (z Barra do Glasgow);

(Obecny operator zapewnia jedno miejsce dla poczty we wszystkich lotach z Glasgow do Tiree). Jest to jednak przedmiotem postanowień osobnej umowy.)

Typy samolotu

Samoloty wykorzystywane na trasie Glasgow - Barra powinny być zdolne do lądowania na lądowisku w Barra, które znajduje się na plaży w Traigh Mhor.

Taryfy

– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow - Campbeltown nie może przekraczać 50 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty));

– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow - Tiree nie może przekraczać 62 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty)); oraz

– Cena biletu na przelot w jedną stronę na trasie Glasgow - Barra nie może przekraczać 71 funtów sterlingów (łącznie z opłatą za obsługę pasażerską i z opłatą bezpieczeństwa lecz bez podatku lotniskowego (air passenger duty));

Maksymalna taryfa obowiązująca na wspomnianych trasach może zostać podwyższona raz w roku, po uzyskaniu pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów, zgodnie ze wskaźnikiem wzrostu cen detalicznych w Wielkiej Brytanii (wszystkie pozycje) lub jego późniejszymi odpowiednikami.

Wszelkie inne zmiany wysokości taryf wymagają uprzedniej pisemnej zgody Szkockiej Rady Ministrów.

Wysokość nowych maksymalnych taryf obowiązujących na każdej trasie musi zostać zgłoszona Urzędowi Lotnictwa Cywilnego. Nowe taryfy wejdą w życie dopiero po zawiadomieniu Komisji Europejskiej, która może opublikować je w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.