Komunikat na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt. 64a załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.99.10

Akt nienormatywny
Wersja od: 3 maja 2007 r.

Komunikat Urzędu Nadzoru EFTA na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt. 64a załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych)

(2007/C 99/13)

(Dz.U.UE C z dnia 3 maja 2007 r.)

Nałożenie zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w zakresie regularnych połączeń lotniczych na następującej trasie:

Vestmannaeyjar - Reykjavík (w obie strony)

1. WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92/EWG z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych (Dz.U. L 240 z 24.8.1992, str. 8), Islandia nałożyła zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w stosunku do regularnej usługi lotniczej na następującej trasie od dnia 1 listopada 2007 r.

Vestmannaeyjar - Reykjavík (w obie strony)

2. ZOBOWIĄZANIA Z TYTUŁU ŚWIADCZENIA USŁUG PUBLICZNYCH OBEJMUJĄ:

2.1 Minimalna częstotliwość lotów, zdolność przewozowa, trasy lotnicze i rozkład lotów

Wymagania te obowiązują w okresie działalności od 1 listopada 2007 r. do 31 grudnia 2009 r. (dwa lata i dwa miesiące).

Minimalna częstotliwość lotów:

Minimalną częstotliwością lotów jest:

– Reykjavík - Vestmannaeyjar - Reykjavík: 14 lotów w obie strony tygodniowo, lub

– Reykjavík - Vestmannaeyjar - Reykjavík: 14 lotów w obie strony tygodniowo od października do maja oraz 21 lotów w obie strony tygodniowo od czerwca do września.

Ofertę należy złożyć dla obu możliwości.

Trasy lotnicze

Usługi są świadczone bez międzylądowania.

Harmonogram pierwszy odlot z Reykjavíku o 7:00 lub później.

Zdolność przewozowa podczas każdego lotu w obie strony musi być dostępnych przynajmniej 30 miejsc.

2.2 Kategoria samolotów

wymagane loty powinien obsługiwać samolot wielosilnikowy z silnikami turbośmigłowymi, zarejestrowany dla co najmniej 30 pasażerów.

Przewoźnicy powinni wziąć pod uwagę obowiązujące na lotniskach wymagania techniczne i operacyjne.

2.3 Taryfy

– Maksymalna podstawowa opłata za przelot w jedną stronę (w pełni elastyczna), nie obejmująca opłat lotniskowych i składki ubezpieczeniowej nie może przekroczyć 7.180 ISK (wskaźnik cen ze stycznia 2007 r.).

– Zgodnie z przyjętą praktyką w ofercie powinny znaleźć się zniżki socjalne.

– Ceny biletów mogą się zmieniać zgodnie ze zmianami wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, jednak nie częściej niż co 6 miesięcy.

2.4 Ciągłość świadczenia usług

Liczba lotów odwołanych z przyczyn bezpośrednio związanych z przewoźnikiem nie może przekroczyć 1 % planowanej liczby lotów w skali rocznej.

2.5 Ustalenia dotyczące współpracy

Po przeprowadzeniu procedury przetargowej, która ogranicza dostęp do trasy Vestmannaeyjar - Reykjavik (w obie strony) do jednego przewoźnika, obowiązują następujące warunki:

Taryfy

Wszystkie taryfy połączeniowe do/z innych usług lotniczych muszą być oferowane na takich samych warunkach dla wszystkich przewoźników. Z tego wymogu zwolnione są taryfy połączeniowe do/z innych usług lotniczych świadczonych przez oferenta, pod warunkiem że taryfa stanowi maksymalnie 40 % w pełni elastycznej taryfy.

Warunki transferu

Wszystkie warunki określone przez przewoźnika, dotyczące transferu pasażerów na trasy i z tras innych przewoźników, łącznie z czasem oczekiwania na połączenie i pośrednictwem w odprawie biletowo-bagażowej, muszą być obiektywne i niedyskryminujące.

3. DODATKOWE INFORMACJE MOŻNA UZYSKAĆ POD ADRESEM:

Ríkiskaup (the State Trading Centre)

Borgartún 7,

P.O. Box 5100,

IS-125 Reykjavík

Telefon: (354) 530 14 00

Faks: (354) 530 14 14

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.