Komunikat na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt 64 lit. a) załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych) — Nałożenie nowych zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych regionalnych usług lotniczych w Norwegii.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2008.250.11

Akt nienormatywny
Wersja od: 2 października 2008 r.

Komunikat Urzędu Nadzoru EFTA na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt 64 lit. a) załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych)

Nałożenie nowych zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych regionalnych usług lotniczych w Norwegii

(2008/C 250/06)

(Dz.U.UE C z dnia 2 października 2008 r.)

1. WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Norwegia podjęła decyzję o nałożeniu z dniem 1 kwietnia 2009 r. zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych na następujących trasach:

1) Lakselv - Tromsø i vice versa

2) Andenes - Bodø i vice versa, Andenes - Tromsø i vice versa

3) Svolvær - Bodø i vice versa

4) Leknes - Bodø i vice versa

5) Røst - Bodø i vice versa

6) Narvik (Framnes) - Bodø i vice versa

7) Brønnøysund - Bodø i vice versa, Brønnøysund - Trondheim i vice versa

8) Sandnessjøen - Bodø i vice versa, Sandnessjøen - Trondheim i vice versa

9) Mo i Rana - Bodø i vice versa, Mo i Rana - Trondheim i vice versa

10) Mosjøen - Bodø i vice versa, Mosjøen - Trondheim i vice versa

11) Namsos - Trondheim i vice versa, Rørvik - Trondheim i vice versa

12) Florø - Oslo i vice versa, Florø - Bergen i vice versa

13) Førde - Oslo i vice versa, Førde - Bergen i vice versa

14) Sogndal - Oslo i vice versa, Sogndal - Bergen i vice versa

15) Sandane - Oslo i vice versa, Sandane - Bergen i vice versa

16) Ørsta-Volda - Oslo i vice versa, Ørsta-Volda - Bergen i vice versa

17) Fagernes - Oslo i vice versa

18) Røros - Oslo i vice versa

2. W stosunku do poszczególnych tras stosuje się następujące specyfikacje

2.1. Lakselv - Tromsø i vice versa

2.1.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum trzy codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 690 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 135 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej dwa z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej dwa z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Tromsø - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Tromsø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 19.30.

– Pierwszy odlot z Tromsø następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Lakselv nie wcześniej niż o godz. 17.00.

2.1.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.2. Andenes - Tromsø i vice versa, Andenes - Bodø i vice versa

2.2.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

Andenes - Bodø i vice versa, Andenes-Tromsø i vice versa łącznie:

– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

– Przy sporządzaniu rozkładu liczby lotów tam i z powrotem dziennie pomiędzy Andenes - Bodø i vice versa i Andenes - Tromsø i vice versa uwzględnia się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Andenes - Bodø i vice versa:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Andenes - Tromsø i vice versa:

– Minimum jeden lot tam i z powrotem dziennie.

Zdolność przewozowa:

– W przypadku Andenes - Bodø i vice versa i Andenes - Tromsø i vice versa łącznie, w obu kierunkach, w ofercie znajduje się co najmniej 615 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 160 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej trzy z czterech wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej cztery z pięciu wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Andenes - Bodø i vice versa, Andenes-Tromsø i vice versa łącznie:

Co najmniej trzy loty od poniedziałku do piątku oraz co najmniej cztery loty w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi do/z Oslo.

Andenes - Bodø i vice versa:

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.

Andenes - Tromsø i vice versa:

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Tromsø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 16.30.

2.2.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.3. Svolvær - Bodø i vice versa

2.3.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum sześć lotów tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum siedem lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 1.050 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 225 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej pięć wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowanych jest bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Co najmniej pięć lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć lotów w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.

2.3.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.4. Leknes - Bodø i vice versa

2.4.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum sześć lotów tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum siedem lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 1.250 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 265 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej pięć spośród wymaganych lotów codziennych od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowanych jest bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Co najmniej pięć lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej pięć lotów w sobotę i niedzielę łącznie należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 20.00.

2.4.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.5. Røst - Bodø i vice versa

2.5.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 30 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach, co najmniej jeden z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku realizowany jest bez międzylądowania. W sobotę i niedzielę łącznie co najmniej połowa wymaganych lotów jest realizowana bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Co najmniej jeden lot dziennie należy rozplanować tak, aby zapewnić połączenie z usługami lotniczymi Bodø - Oslo v. v.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodo nie wcześniej niż o godz. 17.00.

2.5.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.

2.6. Narvik (Framnes) - Bodø i vice versa

2.6.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 450 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.00.

2.6.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.

2.7. Brønnøysund - Bodø i vice versa, Brønnøysund - Trondheim i vice versa

2.7.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Brønnøysund - Bodø i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 350 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.

– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Brønnøysund nie wcześniej niż o godz. 19.00.

2.7.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Brønnøysund - Trondheim i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum trzy codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 700 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 140 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.

– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Brønnøysund nie wcześniej niż o godz. 18.00.

2.7.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.8. Sandnessjøen - Bodø i vice versa, Sandnessjøen - Trondheim i vice versa

2.8.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandnessjøen - Bodø i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum dwa codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 350 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 90 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.

– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Sandnessjøen nie wcześniej niż o godz. 19.00.

2.8.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandnessjøen - Trondheim i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 450 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 110 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.

– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sandnessjøen nie wcześniej niż o godz. 18.00.

2.8.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.9. Mo i Rana - Bodø i vice versa, Mo i Rana - Trondheim i vice versa

2.9.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mo i Rana - Bodø i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum cztery codzienne loty tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 525 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 125 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.

– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Mo i Rana nie wcześniej niż o godz. 19.00.

2.9.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mo i Rana - Trondheim i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 650 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 160 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.

– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Mo i Rana nie wcześniej niż o godz. 18.00.

2.9.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.10. Mosjøen - Bodø i vice versa, Mosjøen - Trondheim i vice versa

2.10.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mosjøen - Bodø i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 250 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 60 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bodø następuje nie później niż o godz. 10.00, a ostatni odlot z Bodø nie wcześniej niż o godz. 18.30.

– Pierwszy odlot z Bodø następuje nie później niż o godz. 8.30, a ostatni odlot z Mosjøen nie wcześniej niż o godz. 19.00.

2.10.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Mosjøen - Trondheim i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 520 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 110 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 20.30.

– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Mosjøen nie wcześniej niż o godz. 18.00.

2.10.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.11. Namsos - Trondheim i vice versa, Rørvik - Trondheim i vice versa

2.11.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Namsos - Trondheim i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 320 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 80 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach, co najmniej dwa z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej dwa z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 18.30.

– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Namsos nie wcześniej niż o godz. 17.00.

2.11.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Rørvik - Trondheim i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 300 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 70 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej jeden wymagany lot dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden wymagany lot w sobotę i niedzielę łącznie realizowane są bez międzylądowania. Pozostałe loty realizowane są jako połączenia bezpośrednie z maksymalnie jednym międzylądowaniem.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Wymagane usługi należy rozplanować tak, aby zapewnić ich połączenie z usługami lotniczymi Trondheim - Oslo i vice versa

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Trondheim następuje nie później niż o godz. 8.00, a ostatni odlot z Trondheim nie wcześniej niż o godz. 18.30.

– Pierwszy odlot z Trondheim następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Rørvik nie wcześniej niż o godz. 17.00.

2.11.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.

2.12. Florø - Oslo i vice versa, Florø - Bergen i vice versa

2.12.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Florø - Oslo i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 820 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 205 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tych trasach, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 21.00.

– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Florø nie wcześniej niż o godz. 19.30.

2.12.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Florø - Bergen i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum pięć codziennych lotów tam i z powrotem od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 950 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 165 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Przewoźnik nie ma możliwości dostosowania zdolności przewozowej na tych trasach, patrz - klauzula o dostosowaniu produkcji zamieszczona w załączniku A do niniejszego zawiadomienia.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 20.00.

– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Florø nie wcześniej niż o godz. 19.00.

2.12.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.13. Førde - Oslo i vice versa, Førde - Bergen i vice versa

2.13.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Førde - Oslo i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum pięć lotów tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 840 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 195 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.

– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Førde nie wcześniej niż o godz. 17.30.

2.13.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Førde - Bergen i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 180 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 35 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Co najmniej jeden z wymaganych lotów realizowany jest bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 10.30, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.

– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Førde nie wcześniej niż o godz. 17.30.

2.13.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.14. Sogndal - Oslo i vice versa, Sogndal - Bergen i vice versa

2.14.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sogndal - Oslo i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 500 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 100 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane usługi realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy odlot z Sogndal następuje nie później niż o godz. 7.30, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.

– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sogndal nie wcześniej niż o godz. 17.30.

2.14.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sogndal - Bergen i vice versa

Wymogi stosuje się w okresach od stycznia do czerwca oraz od sierpnia do grudnia. W lipcu obowiązują jedynie wymogi odnośnie do zdolności przewozowej, przy zachowaniu minimalnej liczby miejsc na poziomie nie niższym niż 80 % minimalnych poziomów określonych poniżej.

Zobowiązanie z tytułu codziennej obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach przez cały rok.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 140 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 30 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Co najmniej jeden z wymaganych lotów realizowany jest bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.

– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Sogndal nie wcześniej niż o godz. 16.30.

2.14.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.15. Sandane - Oslo i vice versa, Sandane - Bergen i vice versa

2.15.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandane - Oslo i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum trzy loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum trzy loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 325 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 65 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej jeden z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowany jest bez międzylądowania.

Pozostałe loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Oslo.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.

– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Sandane nie wcześniej niż o godz. 17.30.

2.15.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Sandane - Bergen i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 100 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 25 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach, wymagane loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Bergen.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.

– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Sandane nie wcześniej niż o godz. 16.30.

2.15.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.16. Ørsta-Volda - Oslo i vice versa, Ørsta-Volda - Bergen i vice versa

2.16.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Ørsta-Volda - Oslo i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum cztery loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum cztery loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 600 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 115 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach co najmniej jeden z wymaganych lotów dziennie od poniedziałku do piątku oraz co najmniej jeden z wymaganych lotów w sobotę i niedzielę łącznie realizowany jest bez międzylądowania.

Pozostałe loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Oslo.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Oslo następuje nie później niż o godz. 9.00, a ostatni odlot z Oslo nie wcześniej niż o godz. 19.00.

– Pierwszy odlot z Oslo następuje nie później niż o godz. 9.30, a ostatni odlot z Ørsta-Volda nie wcześniej niż o godz. 17.30.

2.16.2. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów Ørsta-Volda - Bergen i vice versa

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum dwa loty tam i z powrotem w sobotę i niedzielę łącznie.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 35 miejsc w sobotę i niedzielę łącznie.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– W obu kierunkach wymagane loty mogą mieć maksymalnie jedno międzylądowanie, które może wiązać się z zamianą statku powietrznego, pod warunkiem że czas przesiadki nie przekracza 60 minut, a dany przewoźnik obsługuje całą trasę do i z Bergen.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy przylot do Bergen następuje nie później niż o godz. 11.00, a ostatni odlot z Bergen nie wcześniej niż o godz. 17.30.

– Pierwszy odlot z Bergen następuje nie później niż o godz. 11.30, a ostatni odlot z Ørsta-Volda nie wcześniej niż o godz. 16.30.

2.16.3. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 30 pasażerów i posiadający kabinę ciśnieniową.

2.17. Fagernes - Oslo i vice versa

2.17.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Zobowiązanie z tytułu obsługi lotów obowiązuje w obu kierunkach codziennie z wyjątkiem soboty.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum jeden lot tam i z powrotem w niedzielę.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 15 miejsc w niedzielę.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy odlot z Fagernes następuje nie później niż o godz. 9.00.

– Ostatni odlot z Oslo następuje nie wcześniej niż o godz. 15.30.

2.17.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.

2.18. Røros - Oslo i vice versa

2.18.1. Minimalne częstotliwości, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów

Wymogi stosuje się przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi lotów dotyczy obu kierunków.

Częstotliwości:

– Minimum dwa loty tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku oraz minimum jeden lot tam i z powrotem w niedzielę.

Zdolność przewozowa:

– W obu kierunkach w ofercie znajduje się co najmniej 150 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz co najmniej 15 miejsc w niedzielę.

– Liczba miejsc w ofercie jest dostosowywana zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszej publikacji.

Przebieg trasy:

– Wymagane loty realizowane są bez międzylądowania.

Rozkłady lotów:

Pod uwagę bierze się ogólny popyt na podróże lotnicze.

Ponadto w odniesieniu do wymaganych lotów od poniedziałku do piątku stosuje się następujące wymogi (czas lokalny):

– Pierwszy odlot z Røros następuje nie później niż o godz. 7.00.

– Ostatni odlot z Oslo następuje nie wcześniej niż o godz. 15.30.

2.18.2. Kategoria statków powietrznych

Na potrzeby wymaganych lotów należy wykorzystywać statek powietrzny zarejestrowany na minimum 15 pasażerów.

3. DO WSZYSTKICH TRAS STOSUJE SIĘ NASTĘPUJĄCE SPECYFIKACJE

3.1. Warunki techniczne i operacyjne

Szczególną uwagę przewoźników zwraca się na warunki techniczne i operacyjne obowiązujące w portach lotniczych. W celu uzyskania dodatkowych informacji należy skontaktować się z: Luftfartstilsynet (Urząd Lotnictwa Cywilnego)

P.O. Box 243

N-8001 Bodø

tel. (47-75) 58 50 00

3.2. Taryfy

Maksymalna, podstawowa, w pełni elastyczna taryfa w jedną stronę (taryfa maksymalna) w roku działalności zaczynającym się od 1 kwietnia 2009 r. nie może przekroczyć następującej stawki:

1) Lakselv - Tromsø 1.226 NOK

2) Andenes - Tromsø 724 NOK

Andenes - Bodø 1.520 NOK

3) Svolvær - Bodø 839 NOK

4) Leknes - Bodø 839 NOK

5) Røst - Bodø 839 NOK

6) Narvik (Framnes) - Bodø 1.226 NOK

7) Brønnøysund - Bodø 1.422 NOK

Brønnøysund - Trondheim 1.379 NOK

8) Sandnessjøen - Bodø 1.220 NOK

Sandnessjøen - Trondheim 1.520 NOK

9) Mo i Rana - Bodø 894 NOK

Mo i Rana - Trondheim 1.684 NOK

10) Mosjøen - Bodø 1.220 NOK

Mosjøen - Trondheim 1.520 NOK

11) Namsos - Trondheim 943 NOK

Rørvik - Trondheim 1.199 NOK

12) Florø - Oslo 1.722 NOK

Florø - Bergen 1.057 NOK

13) Førde - Oslo 1.722 NOK

Førde - Bergen 1.057 NOK

14) Sogndal - Oslo 1.487 NOK

Sogndal - Bergen 1.057 NOK

15) Sandane - Oslo 1.722 NOK

Sandane - Bergen 1.270 NOK

16) Ørsta-Volda - Oslo 1.722 NOK

Ørsta-Volda - Bergen 1.460 NOK

17) Fagernes - Oslo 844 NOK

18) Røros - Oslo 1.880 NOK

Dla każdego kolejnego roku działalności maksymalna taryfa jest korygowana w dniu 1 kwietnia w granicach wyznaczonych przez indeks cen konsumpcyjnych dla okresu rocznego kończącego się 15 lutego danego roku, który to indeks publikowany jest przez Urząd Statystyczny Norwegii (http://www.ssb.no).

Przewoźnik oferuje bilety poprzez co najmniej jeden kanał sprzedaży należący do przewoźnika.

Przewoźnik odpowiada za udostępnianie biletów po cenie nieprzekraczającej taryfy maksymalnej poprzez wszystkie kanały sprzedaży należące do przewoźnika.

Taryfa maksymalna ma również zastosowanie do biletów oferowanych przez inne przedsiębiorstwa kontrolowane przez przewoźnika. Przewoźnik jest odpowiedzialny za dostosowanie się tych przedsiębiorstw do wymogów dotyczących taryfy maksymalnej.

Taryfa maksymalna zawiera wszelkie podatki i opłaty na rzecz władz oraz wszelkie pozostałe opłaty dodatkowe, które nalicza przewoźnik przy wydaniu biletów.

Przewoźnik jest stroną krajowych porozumień międzyliniowych obowiązujących w danym czasie i w jego ofercie znajdują się wszelkie zniżki dostępne na mocy takowych porozumień.

Przewoźnik oferuje bilety poprzez komputerowy system rezerwacji (CRS).

4. DODATKOWE WARUNKI WYNIKAJĄCE Z PROCEDURY PRZETARGOWEJ

Po przeprowadzeniu procedury przetargowej, która ogranicza dostęp do tras do jednego przewoźnika, zastosowanie mają dodatkowo następujące warunki:

Taryfy

– Wszystkie taryfy za połączenia do/od innych usług lotniczych oferuje się wszystkim przewoźnikom na tych samych warunkach. Z powyższej zasady zwolnione są jedynie te taryfy za połączenia do/od innych usług lotniczych świadczonych przez oferenta, których wartość wynosi nie więcej niż 40 % w pełni elastycznej taryfy.

– Z tytułu omawianych lotów nie można zdobyć ani zrealizować punktów premiowych dostępnych w programach stałego klienta.

– Zniżki socjalne przyznaje się zgodnie z wytycznymi określonymi przez norweskie Ministerstwo Transportu, opublikowanymi w dodatku B do niniejszego zawiadomienia.

Warunki transferu:

– Wszystkie ustanowione przez przewoźnika warunki dotyczące transferu pasażerów na trasy i z tras innych przewoźników, w tym dotyczące czasu połączeń oraz odpraw biletowych i bagażowych, mają charakter obiektywny i niedyskryminujący.

5. ZASTĄPIENIE I ZNIESIENIE POPRZEDNICH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU ŚWIADCZENIA USŁUG PUBLICZNYCH

Niniejsze zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych zastępują te opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 166 z dnia 7 lipca 2005 r. oraz suplemencie EOG nr 34.

6. INFORMACJE

Dalsze informacje można uzyskać w norweskim Ministerstwie Transportu i Komunikacji: The Ministry of Transport and Communications

PO Box 8010

N-0030 Oslo

Tel.: (47-22) 24 83 53

faks: (47-22) 24 56 09

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  A

KLAUZULA O DOSTOSOWANIU PRODUKCJI

1. Cel klauzuli o dostosowaniu produkcji

Celem klauzuli o dostosowaniu produkcji jest zapewnienie, aby dostarczana zdolność przewozowa/liczba miejsc znajdująca się w ofercie operatora była dostosowana do zmian w popycie rynkowym. Gdy tylko liczba pasażerów zwiększy się znacząco i przekroczy określone poniżej limity dla odsetka miejsc zajmowanych w danym czasie (wskaźnik wypełnienia samolotów), operator zwiększa liczbę oferowanych miejsc. Operator może odpowiednio zmniejszyć liczbę oferowanych miejsc, gdy liczba pasażerów zmniejszy się znacząco. Patrz poniższy opis w pkt 3.

2. Okresy mierzenia wskaźników wypełnienia samolotów

Okresy, w których wskaźnik wypełnienia samolotów podlega monitorowaniu i ocenie, obejmują przedział od 1 stycznia do 30 czerwca włącznie oraz od 1 sierpnia do 30 listopada włącznie.

3. Warunki zmiany produkcji/liczby oferowanych miejsc

3.1. Warunki zwiększenia produkcji

3.1.1. Zwiększenie produkcji/liczby oferowanych miejsc następuje, gdy średni wskaźnik wypełnienia samolotów na każdej pojedynczej trasie objętej zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych wynosi powyżej 70 % Gdy średni wskaźnik wypełnienia samolotów na tych trasach przekracza 70 % w którymkolwiek z okresów, o których mowa w pkt 2, operator zwiększa produkcję/liczbę oferowanych miejsc na tych trasach o co najmniej 10 %, najpóźniej z początkiem kolejnego sezonu rozkładowego IATA. Produkcję/liczbę oferowanych miejsc zwiększa się przynajmniej w takim wymiarze, aby średni wskaźnik wypełnienia samolotów nie przekroczył 70 %.

3.1.2. W ramach zwiększania produkcji/liczby oferowanych miejsc zgodnie z powyższymi zasadami, nowa produkcja może być realizowana przy użyciu statków powietrznych o mniejszej zdolności przewozowej niż ta, którą określono w pierwotnej ofercie, jeżeli taką wolę wyrazi operator.

3.2. Warunki zmniejszenia produkcji

3.2.1. Zmniejszenie produkcji/liczby oferowanych miejsc może nastąpić, gdy średni wskaźnik wypełnienia samolotów na każdej pojedynczej trasie objętej zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych wyniesie mniej niż 35 %. Gdy średni wskaźnik wypełnienia samolotów na tych trasach będzie mniejszy niż 35 % w którymkolwiek z okresów, o których mowa w pkt 2, operator może zmniejszyć produkcję/ liczbę oferowanych miejsc o nie więcej niż 25 % na tych trasach od pierwszego dnia po zakończeniu wyżej wymienionych okresów.

3.2.2. Na trasach, gdzie oferowane są więcej niż dwa loty dziennie w każdym kierunku, zmniejszenie produkcji zgodnie z pkt 3.2.1 następuje poprzez zmniejszenie częstotliwości lotów znajdujących się w ofercie. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest przypadek, kiedy operator korzysta ze statku powietrznego o większej zdolności przewozowej niż minimalna określona w dokumencie nakładającym zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych. W takim przypadku operator może skorzystać z mniejszego statku powietrznego, jednakże o zdolności przewozowej nie mniejszej niż zdolność minimalna określona w dokumencie nakładającym zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych.

3.2.3. Na trasach, gdzie w ofercie znajduje się jeden lub dwa loty dziennie w każdym kierunku, zmniejszenie liczby miejsc dostępnych w ofercie może odbyć się tylko przy użyciu statków powietrznych o mniejszej zdolności przewozowej niż ta określona w dokumencie nakładającym zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych.

4. Procedury dokonywania zmian w produkcji

4.1. Norweskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji odpowiada za zatwierdzanie proponowanych przez operatora rozkładów lotów, łącznie ze zmianami produkcji/liczby oferowanych miejsc. Podstawą jest okólnik N-3/2005 norweskiego Ministerstwa Transportu i Komunikacji, załączony do dokumentacji przetargowej.

4.2. W przypadku zmniejszenia produkcji/liczby oferowanych miejsc zgodnie z pkt 3.2 do zainteresowanych rad okręgowych rozesłany zostanie wniosek dotyczący nowego rozkładu lotów, a rady będą miały czas na przedstawienie swojego stanowiska w tej kwestii, zanim zmiana wejdzie w życie. Jeżeli proponowany nowy rozkład lotów zawiera zmiany naruszające jakiekolwiek wymogi inne niż liczba lotów i zdolność przewozowa, określone w ramach zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych, nowy rozkład lotów musi być przesłany do zatwierdzenia do Ministerstwa Transportu i Komunikacji.

4.3. W przypadku zwiększenia produkcji/liczby oferowanych miejsc zgodnie z pkt 3.1 operator oraz okręg (okręgi), jako zainteresowana jednostka administracyjna, powinni uzgodnić rozkłady lotów dla nowej produkcji/nowej liczby miejsc.

4.4. Jeżeli w ofercie znajdzie się nowa produkcja/liczba miejsc zgodnie z pkt 3.1, a operator oraz okręg (okręgi), jako zainteresowana jednostka administracyjna, nie będą w stanie uzgodnić rozkładów lotów zgodnie z pkt 4.3, operator może ubiegać się o zatwierdzenie przez norweskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji, zgodnie z pkt 4.1, innego rozkładu lotów dla nowej produkcji/liczby oferowanych miejsc. Nie oznacza to, że operator może ubiegać się o zatwierdzenie rozkładu lotów, który nie uwzględnia wymaganego zwiększenia produkcji. Muszą zaistnieć istotne przyczyny, aby Ministerstwo zatwierdziło propozycje odbiegające od tych, które mogłyby zostać przyjęte przez okręgi.

5. Niezmieniona rekompensata finansowa w przypadku zmiany produkcji

5.1. Rekompensata finansowa dla operatora pozostaje niezmieniona w przypadku zwiększenia produkcji zgodnie z pkt 3.1.

5.2. Rekompensata finansowa dla operatora pozostaje niezmieniona w przypadku zmniejszenia produkcji zgodnie z pkt 3.2.

ZAŁĄCZNIK  B

PRZEPISY DOTYCZĄCE ZNIŻEK SOCJALNYCH

1. Na trasach, na których norweskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji wykupuje usługi lotnicze na podstawie zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych, zniżki socjalne przysługują następującym grupom osób:

a) osobom, które w dniu odlotu mają ukończone 67 lat,

b) osobom niewidomym w wieku ponad 16 lat,

c) inwalidom w wieku ponad 16 lat otrzymującym rentę inwalidzką zgodnie z norweską ustawą nr 19 z dnia 28 lutego 1997 r. o ubezpieczeniach społecznych "Folketrygdloven", rozdział 12, lub podobną ustawą w jakimkolwiek państwie EOG,

d) uczniom w wieku ponad 16 lat uczęszczającym do specjalnych szkół dla osób z wadami słuchu,

e) towarzyszącemu małżonkowi/partnerowi w dowolnym wieku lub osobie, która musi towarzyszyć osobom wymienionym w punktach a)-d). Osoba uprawniona do zniżki decyduje o tym, czy potrzebuje osoby towarzyszącej,

f) osobom, które w dniu odlotu nie ukończyły 16 lat.

2. Zniżka dla osób określonych w pkt 1 wynosi 50 % taryfy maksymalnej.

3. Zniżka ta nie obowiązuje, gdy koszty podróży pokrywa rząd lub zakład ubezpieczeń społecznych.

4. Osoba dorosła (w wieku ponad 16 lat) może przewozić bezpłatnie dziecko w wieku poniżej 2 lat, pod warunkiem że dziecko to nie zajmuje oddzielnego miejsca w czasie wspólnego przelotu przez cały czas trwania podróży.

5. Pasażerowie mogą być poproszeni o okazanie następujących dokumentów:

a) osoby wymienione w pkt 1 lit. a) muszą okazać dokument urzędowy ze zdjęciem i datą urodzenia;

b) osoby wymienione w pkt 1 lit. b) i c) muszą na potwierdzenie okazać odpowiedni dokument urzędowy z norweskiego zakładu ubezpieczeń społecznych lub z "Norges Blindeforbund". Osoby z pozostałych państw EOG muszą okazać podobny dokument ze swojego państwa;

c) osoby wymienione w pkt 1 lit. d) muszą przedstawić legitymację szkolną oraz pismo z zakładu ubezpieczeń społecznych, w którym stwierdza się, że uczeń otrzymuje rentę zgodnie z norweską ustawą o ubezpieczeniach społecznych. Osoby z pozostałych państw EOG muszą okazać podobny dokument ze swojego państwa.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.