Komunikat Komisji zgodnie z procedurą określoną w art. 4 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na niektóre regularne usługi lotnicze w Portugalii.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.30.9

Akt nienormatywny
Wersja od: 7 lutego 2006 r.

Komunikat Komisji zgodnie z procedurą określoną w art. 4 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Zmiana zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych nałożonych na niektóre regularne usługi lotnicze w Portugalii

(2006/C 30/05)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 7 lutego 2006 r.)

1.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, rząd Portugalii podjął decyzję o zmianie zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych na trasach Lizbona/Bragança i Bragança/Vila Real/Lizbona.
2.
Zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych dotyczą następujących aspektów:

Minimalna częstotliwość

Dwa loty dziennie w obie strony, z czego jeden z międzylądowaniem w Vila Real, wykonywane od poniedziałku do piątku.

W sytuacjach rzeczywistego zapotrzebowania istnieje możliwość wykonywania lotów również w weekendy.

Rozkład lotów

Musi uwzględniać warunki operacyjne lotnisk w Bragança i Vila Real.

Musi umożliwić pasażerowi przemieszczanie się pomiędzy Bragançą a Lizboną oraz obejmować jeden lot w obie strony w ciągu dnia z przerwą od co najmniej pięciu do siedmiu godzin w miejscu przeznaczenia, odpowiednio w okresie zimowym i letnim.

Rodzaj używanego statku powietrznego i zdolność przewozowa

Statek powietrzny dwusilnikowy turbośmigłowy, zaspokajający wymagania eksploatacyjne, o których mowa w dekrecie z mocą ustawy nr 289/03 z dnia 14 listopada, dla lotnisk w Bragança i Vila Real(1).

Taryfy

Należy zaoferować jedną taryfę w obie strony bez ograniczeń oraz zakres taryf specjalnych, dostosowanych do zapotrzebowania i szczególnych warunków (np. wycieczki, grupy, imprezy, itp.) na każdą z następujących tras:

– Lizbona/Bragança

– Lizbona/Vila Real

– Bragança/Vila Real

Ciągłość obsługi

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać 3 % liczby lotów przewidzianych na sezon lotniczy IATA.

Usługi muszą być zagwarantowane co najmniej w ciągu roku kalendarzowego i, z wyjątkiem przypadku wymienionego wcześniej, mogą zostać przerwane wyłącznie z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Sprzedaż lotów

Sprzedaż lotów należy prowadzić przy użyciu przynajmniej jednego skomputeryzowanego systemu rezerwacji.

______

(1) Patrz: "Aeronautical Information of Portugal (AIP)" i "Civil Pilot Manual (MPC-Portugal)", jeżeli chodzi o operacje w porcie lotniczym w Lizbonie i na lotniskach w Bragança i Vila Real.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.