Rozporządzenie 313/90 dotyczące klasyfikacji towarów do kodu 2710 00 69 według Nomenklatury Scalonej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1990.35.7

Akt utracił moc
Wersja od: 25 maja 2005 r.

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (EWG) NR 313/90
z dnia 5 lutego 1990 r.
dotyczące klasyfikacji towarów do kodu 2710 00 69 według Nomenklatury Scalonej

.................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Z dniem 6 maja 1999 r. kod "2710 00 69" został zastąpiony przez kody "2710 00 66, 2710 00 67 lub 2710 00 68" zgodnie z art. 1 rozporządzenia nr 936/1999 z dnia 27 kwietnia 1999 r. zmieniającego lub uchylającego niektóre rozporządzenia dotyczące klasyfikacji towarów według Nomenklatury Scalonej (Dz.U.UE.L.99.117.9). Zmiany nie zostały naniesione na tekst, ponieważ ich wprowadzenie spowodowałoby niespójność treści niniejszego aktu.

Z dniem 25 maja 2005 r. kody "2710 00 66, 2710 00 67 lub 2710 00 68" zostały zastąpione przez kody "2710 19 41, 2710 19 45 lub 2710 19 49" zgodnie z art. 1 rozporządzenia nr 705/2005 z dnia 4 maja 2005 r. zmieniającego lub uchylającego niektóre rozporządzenia w sprawie klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej (Dz.U.UE.L.05.118.18). Zmiany nie zostały naniesione na tekst, ponieważ ich wprowadzenie spowodowałoby niespójność treści niniejszego aktu.

.................................................

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3845/89(2), w szczególności jego art. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

w celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury Scalonej załączonej do wyżej wymienionego rozporządzenia konieczne jest przyjęcie przepisów dotyczących klasyfikacji oleju napędowego z temperaturą zapłonu równą lub wyższą niż 55 °C, który ma zostać poddany procesowi destylacji próżniowej w celu podwyższenia jego temperatury zapłonu po to, aby uzyskać pewność, że w produkcie gotowym po jego dopuszczeniu do swobodnego obrotu w następstwie transportu w ewentualnie zanieczyszczonych cysternach lub też w następstwie dodania nafty w celu zwiększenia jego płynności temperatura zapłonu nie spadnie poniżej 55 °C, co jest minimalną temperaturą zapłonu ogólnie wymaganą przy wprowadzeniu do obrotu produktu jako oleju napędowego;

Nomenklatura Scalona, załączona do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87, odnosi do kodu CN 2710 00 61 olej napędowy, "który ma zostać poddany procesowi specyficznemu", w uzupełnieniu o następujący przypis: "Zaliczenie do tej podpozycji podlega warunkom przewidzianym w przepisach ustanowionych przez właściwe organy" i do kodu CN 2710 00 69 olej napędowy "do innych celów"; wyżej wymienione kody uwzględnia się przy klasyfikacji przedmiotowego oleju napędowego;

uwaga dodatkowa 4 do działu 27 wymienia działania, jakie należy rozumieć pod pojęciem "proces specyficzny"; w lit. a) niniejszej uwagi mieści się tekst w brzmieniu "destylacja próżniowa"; dlatego klasyfikacja przedmiotowego oleju napędowego do kodu CN 2710 00 61 lub do kodu CN 2710 00 69 zależy od odpowiednio uznania lub braku uznania procesu wskazanego w akapicie pierwszym za "proces specyficzny" w rozumieniu uwagi 4 lit. a);

pomimo iż uwaga 4 lit. a) jest zawężona do procesu "destylacji próżniowej", a uwaga wyjaśniająca Nomenklatury Scalonej dotycząca tej uwagi stanowi, że "przez destylację próżniową rozumie się destylację pod ciśnieniem nieprzekraczającym 400 milibarów, mierzonym na początku kolumny destylacyjnej", to struktura i treść działu 27 wskazują, że czynność ta może zostać uznana za "proces specyficzny", czyli może dać prawo do zwolnienia z cła tylko wtedy, kiedy zmienia wyraźnie cechy produktu podstawowego;

przedmiotowy proces destylacji próżniowej nie ma na celu wyraźnej zmiany cech produktu podstawowego; w rzeczywistości nie okazuje się on uzasadniony ani względami technicznymi, ani względami ekonomicznymi, jeżeli temperatura zapłonu przywożonego produktu podstawowego jest wyższa od temperatury zapłonu wymaganej w celu wprowadzenia do obrotu produktu jako oleju napędowego; wobec tego przedmiotowy olej napędowy może być używany jako paliwo diesel lub jako lekki olej opałowy, tak przed, jak i po obróbce wskazanej w akapicie pierwszym; z drugiej strony, odnosząc się do uwagi wyjaśniającej, która scala technicznie tekst aktu prawnego, jest jednakowo przyjęte, że powinien on być interpretowany i stosowany z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z istnienia przypisu ustanawiającego "końcowe przeznaczenie", czyli ze wspólnotowego ustawodawstwa w tej dziedzinie;

proces, jakiemu został poddany olej napędowy, nie może być uznany za "proces specyficzny" w rozumieniu uwagi 4 lit. a); dlatego ten olej napędowy jest klasyfikowany do kodu CN 2710 00 69;

Komitet ds. Nomenklatury nie przedstawił opinii w terminie ustalonym przez swojego przewodniczącego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Olej napędowy o temperaturze zapłonu równej lub wyższej niż 55 °C, który ma zostać poddany procesowi destylacji próżniowej w celu wykrycia jego temperatury zapłonu oraz by uzyskać pewność, że w produkcie końcowym po jego dopuszczeniu do swobodnego obrotu w następstwie transportu w ewentualnie zanieczyszczonych cysternach lub też na skutek dodania nafty w celu zwiększenia jego płynności, temperatura zapłonu nie spadła poniżej 55 °C, co jest minimalną temperaturą zapłonu na ogół wymaganą przy wprowadzaniu do obrotu produktu jako oleju napędowego, jest klasyfikowany według Nomenklatury Scalonej, jak następuje:

"- Oleje ciężkie:

- - Oleje napędowe:

2710 00 69 - - - Do innych celów.".

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego pierwszego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 5 lutego 1990 r.

W imieniu Komisji
Christiane SCRIVENER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, str. 1.

(2) Dz.U. L 374 z 22.12.1989, str. 2.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.