Rozporządzenie wykonawcze 301/2012 dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2012.99.19

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 kwietnia 2012 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 301/2012
z dnia 2 kwietnia 2012 r.
dotyczące klasyfikacji niektórych towarów według Nomenklatury scalonej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 1 lit. a),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu zapewnienia jednolitego stosowania Nomenklatury scalonej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 2658/87, konieczne jest przyjęcie środków dotyczących klasyfikacji towaru określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

(2) Rozporządzeniem (EWG) nr 2658/87 ustanowiono Ogólne reguły interpretacji Nomenklatury scalonej. Reguły te stosuje się także do każdej innej nomenklatury, która jest w całości lub w części oparta na Nomenklaturze scalonej bądź która dodaje do niej jakikolwiek dodatkowy podpodział i która została ustanowiona szczególnymi przepisami Unii Europejskiej, w celu stosowania środków taryfowych i innych środków odnoszących się do obrotu towarowego.

(3) Stosownie do wymienionych wyżej ogólnych, reguł towar opisany w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku należy klasyfikować do kodu CN wskazanego w kolumnie 2, na mocy uzasadnień określonych w kolumnie 3 tej tabeli.

(4) Należy zagwarantować, aby wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne państw członkowskich odnośnie do klasyfikacji towarów w Nomenklaturze scalonej, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, mogła być nadal przywoływana przez otrzymującego przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(2).

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Kodeksu Celnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Towar opisany w kolumnie 1 tabeli zamieszczonej w załączniku klasyfikuje się w Nomenklaturze scalonej do kodu CN wskazanego w kolumnie 2 tej tabeli.

Artykuł  2

Wiążąca informacja taryfowa wydana przez organy celne państw członkowskich, która nie jest zgodna z niniejszym rozporządzeniem, może być nadal przywoływana przez okres trzech miesięcy, zgodnie z art. 12 ust. 6 rozporządzenia (EWG) nr 2913/92.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 kwietnia 2012 r.

W imieniu Komisji, za Przewodniczącego,
Algirdas ŠEMETA
Członek Komisji
______

(1) Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1.

(2) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

Opis towarówKlasyfikacja

(kod CN)

Uzasadnienie
(1)(2)(3)
Nowy trzykołowy pojazd silnikowy, z napędem na tylne koło, do przewozu osób, z silnikiem tłokowym wewnętrznego spalania o zapłonie iskrowym, o pojemności skokowej 998 cm3.

Rozstaw kół przednich wynosi w przybliżeniu 130 cm. Pojazd nie posiada mechanizmu różnicowego.

Pojazd posiada układ kierowniczy typu samochodowego. Kieruje się, używając kierownicy z dwoma uchwytami zawierającymi urządzenia sterujące.

Pojazd ma pięć biegów przednich i jeden bieg wsteczny.

8703 21 10Klasyfikacja wyznaczona jest przez reguły 1 i 6 Ogólnych reguł interpretacji Nomenklatury scalonej oraz brzmienie kodów CN 8703, 8703 21 i 8703 21 10.

Pojazdy trzykołowe są klasyfikowane do pozycji 8711, pod warunkiem że nie posiadają one cech charakterystycznych pojazdów silnikowych objętych pozycją 8703 (zob. również Noty wyjaśniające do Systemu Zharmonizowanego do pozycji 8711 akapit piąty).

Pozycja 8703 obejmuje lekkie pojazdy trzykołowe o prostej budowie, tak jak te wyposażone w silnik motocyklowy oraz koła, które ze względu na swoją konstrukcję mechaniczną mają cechy tradycyjnego samochodu, tj. układ kierowniczy typu samochodowego (zob. również Noty wyjaśniające do Systemu Zharmonizowanego do pozycji 8703 akapit drugi).

Ponieważ pojazd posiada układ kierowniczy typu samochodowego, cechę tradycyjnego pojazdu silnikowego objętego pozycją 8703, wyklucza się klasyfikację do pozycji 8711.

Zatem pojazd należy klasyfikować do kodu CN 8703 21 10 jako nowy pojazd silnikowy zasadniczo przeznaczony do przewozu osób.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.