Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Dz.U.UE.C.2007.250.11
Akt nienormatywny(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 250/05)
(Dz.U.UE C z dnia 25 października 2007 r.)
Numer pomocy | XS 216/07 |
Państwo członkowskie | Węgry |
Region | Magyarország valamennyi régiója |
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Állami támogatás KKV-knak a Kutatási és Innovációs Alapból |
Podstawa prawna | 146/2007. (VI. 26.) Korm. rendelet a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól - 2003. évi XC. törvény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról - 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról |
Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy: 7.800 mln HUF; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu: - |
Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z artykułem 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia |
Data realizacji | 4.7.2007 |
Czas trwania | 30.6.2008 |
Cel pomocy | Małe i średnie przedsiębiorstwa |
Sektory gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy dla MŚP |
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Honvédu. 13-15. H-1055 Budapest |
Nr środka pomocy | XS 217/07 | ||
Państwo członkowskie | Niderlandy | ||
Region | Provincie Groningen | ||
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Wolfard & Wessels Werktuigbouw B.V. te Foxhol | ||
Podstawa prawna | Algemene wet bestuursrecht 4.2 Algemene Subsidieverordening SNN | ||
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi | Program pomocy | Całkowita kwota roczna pomocy | - |
Gwarantowane pożyczki | - | ||
Pomoc indywidualna | Całkowita kwota pomocy | 52.322 EUR | |
Gwarantowane pożyczki | - | ||
Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z art. 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia Całkowity koszt projektu wynosi 130.805 EUR; całkowite koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą wynoszą 130.805 EUR. Pomoc, którą ma przyznać SNN wynosi ogółem 52.322 EUR (intensywność pomocy równą 35 % zgodnie z art. 5b ust. 3 lit. c) podwyższono o 5 %, zgodnie z ust. 4 lit. a), co dało łącznie 40 %). Rozporządzenie Komisji (WE) nr 364/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzające jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju. Przedsiębiorstwo ma siedzibę w gminie Hoogezand-Sappemeer i tym samym objęte jest nową mapą pomocy | Tak | |
Data realizacji | 1.8.2007 | ||
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej | Do 1.7.2008 | ||
Cel pomocy | Pomoc dla MŚP Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego statku, dzięki współpracy w zakresie innowacji. Przy pomocy nowoczesnego oprogramowania internetowego służącego do projektowania trójwymiarowego i zastosowań konstrukcyjnych oraz centralnej bazy danych i centralnego systemu planowania, uczestnicy tworzą pulę wiedzy w zakresie innowacyjnych procesów i korzystają z niej przy projektowaniu i opracowywaniu nowego typu statku przy jednoczesnej integracji planowania produkcji i montażu w uzgodnionym zakresie. Chodzi również o opracowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie produktów stanowiących wyposażenie statków, które umożliwią oszczędność paliwa i zwiększenie bezpieczeństwa. Koszty objęte pomocą stanowią między innymi koszty analiz technicznych, opracowania i konstrukcji kadłubku, opracowania koncepcji śruby, badań i analiz wibracji i hałasu, badań i analiz poprawy osiągów statku za pomocą oprogramowania i badań w systemie NUPAS oraz analizy i wsparcia udzielonego z ramienia biura klasyfikacji. Z programu wynika, że projekt dotyczący statku o nośności całkowitej 6.300 tdw ma wyraźnie charakter pilotażowy, ponieważ dotoczy testowania szeregu planowanych innowacji procesu produkcyjnego. Najważniejszym wynikiem będzie opracowanie nowej metody produkcji, która optymalnie wykorzystuje elastyczny i wysokowartościowy potencjał projektowy/konstrukcyjny i produkcyjny ogółu północnego klastra morskiego (Noor-delijke maritieme cluster) | Tak | |
Sektory gospodarki | Pomoc ograniczona do konkretnych sektorów | Tak | |
Inne sektory związane z produkcją | Tak, przedsiębiorstwo instalacyjne działające w zakresie konstrukcji pojazdów | ||
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | SamenwerkingsverbandNoord-Nederland | ||
Postbus 779 9700 AT Groningen Nederland | |||
Duża indywidualna pomoc w formie dotacji | Zgodnie z art. 6 rozporządzenia | Tak |
Nr środka pomocy | XS 218/07 | ||
Państwo członkowskie | Niderlandy | ||
Region | Provincie Groningen | ||
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Gebr.DeHaanB.V.teHoogezand | ||
Podstawa prawna | Algemene wet bestuursrecht 4.2 Algemene Subsidieverordening SNN | ||
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi | Program pomocy | Całkowita kwota roczna pomocy | - |
Gwarantowane pożyczki | - | ||
Pomoc indywidualna | Całkowita kwota pomocy | 71.750 EUR | |
Gwarantowane pożyczki | - | ||
Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z art. 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia Całkowity koszt projektu wynosi 179.374 EUR; całkowite koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą wynoszą 179.374 EUR. Pomoc, którą ma przyznać SNN wynosi ogółem 71.750 EUR (intensywność pomocy równą 35 % zgodnie z art. 5b ust. 3 lit. c) podwyższono o 5 %, zgodnie z ust. 4 lit. a), co dało łącznie 40 %). Rozporządzenie Komisji (WE) nr 364/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzające jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju. Przedsiębiorstwo ma siedzibę w gminie Hoogezand-Sappemeer i tym samym objęte jest nową mapą pomocy | Tak | |
Data realizacji | 1.8.2007 | ||
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej | Do 1.7.2008 | ||
Cel pomocy | Pomoc dla MŚP Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego statku, dzięki współpracy w zakresie innowacji. Przy pomocy nowoczesnego oprogramowania internetowego służącego do projektowania trójwymiarowego i zastosowań konstrukcyjnych oraz centralnej bazy danych i centralnego systemu planowania, uczestnicy tworzą pulę wiedzy w zakresie innowacyjnych procesów i korzystają z niej przy projektowaniu i opracowywaniu nowego typu statku przy jednoczesnej integracji planowania produkcji i montażu w uzgodnionym zakresie. Chodzi również o opracowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie produktów stanowiących wyposażenie statków, które umożliwią oszczędność paliwa i zwiększenie bezpieczeństwa. Koszty objęte pomocą stanowią między innymi koszty analiz technicznych, opracowania i konstrukcji kadłubku, opracowania koncepcji śruby, badań i analiz wibracji i hałasu, badań i analiz poprawy osiągów statku za pomocą oprogramowania i badań w systemie NUPAS oraz analizy i wsparcia udzielonego z ramienia biura klasyfikacji. Z programu wynika, że projekt dotyczący statku o nośności całkowitej 6.300 tdw ma wyraźnie charakter pilotażowy, ponieważ dotoczy testowania szeregu planowanych innowacji procesu produkcyjnego. Najważniejszym wynikiem będzie opracowanie nowej metody produkcji, która optymalnie wykorzystuje elastyczny i wysokowartościowy potencjał projektowy/konstrukcyjny i produkcyjny ogółu północnego klastra morskiego (Noor-delijke maritieme cluster) | Tak | |
Sektory gospodarki | Pomoc ograniczona do konkretnych sektorów | Tak | |
Inne sektory związane z produkcją | Tak, technologia systemów | ||
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | SamenwerkingsverbandNoord-Nederland | ||
Postbus 779 9700 AT Groningen Nederland | |||
Duża indywidualna pomoc w formie dotacji | Zgodnie z art. 6 rozporządzenia | Tak |
Numer pomocy | XS 219/07 |
Państwo członkowskie | Niderlandy |
Region | Provincie Groningen |
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | Bodewes Managementservices B.V. Hoogezand |
Podstawa prawna | Algemene wet bestuursrecht 4.2 Algemene subsidieverordening SNN |
Rodzaj środka pomocy | Pomoc indywidualna |
Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy: -; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu: 0,378476 mln EUR |
Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z artykułem 4 ust. 2-6 i art. 5 rozporządzenia Całkowity koszt projektu wynosi 946.191 EUR; całkowite koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą wynoszą 946.191 EUR. Pomoc, którą ma przyznać SNN wynosi ogółem 378.476 EUR (intensywność pomocy równą 35 % zgodnie z art. 5b ust. 3 lit. c) podwyższono o 5 %, zgodnie z ust. 4 lit. a), co dało łącznie 40 %). Rozporządzenie Komisji (WE) nr 364/2004 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzające jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju. Przedsiębiorstwo ma siedzibę w gminie Hoogezand-Sappemeer i tym samym objęte jest nową mapą pomocy |
Data realizacji | 1.8.2007 |
Czas trwania | 1.7.2008 |
Cel pomocy | Małe i średnie przedsiębiorstwa Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego statku, dzięki współpracy w zakresie innowacji. Przy pomocy nowoczesnego oprogramowania internetowego służącego do projektowania trójwymiarowego i zastosowań konstrukcyjnych oraz centralnej bazy danych i centralnego systemu planowania, uczestnicy tworzą pulę wiedzy w zakresie innowacyjnych procesów i korzystają z niej przy projektowaniu i opracowywaniu nowego typu statku przy jednoczesnej integracji planowania produkcji i montażu w uzgodnionym zakresie. Chodzi również o opracowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie produktów stanowiących wyposażenie statków, które umożliwią oszczędność paliwa i zwiększenie bezpieczeństwa. Koszty objęte pomocą stanowią między innymi koszty analiz technicznych, opracowania i konstrukcji kadłubku, opracowania koncepcji śruby, badań i analiz wibracji i hałasu, badań i analiz poprawy osiągów statku za pomocą oprogramowania i badań w systemie NUPAS oraz analizy i wsparcia udzielonego z ramienia biura klasyfikacji. Z programu wynika, że projekt dotyczący statku o nośności całkowitej 6.300 tdw ma wyraźnie charakter pilotażowy, ponieważ dotoczy testowania szeregu planowanych innowacji procesu produkcyjnego. Najważniejszym wynikiem będzie opracowanie nowej metody produkcji, która optymalnie wykorzystuje elastyczny i wysokowartościowy potencjał projektowy/konstrukcyjny i produkcyjny ogółu północnego klastra morskiego (Noordelijke maritieme cluster) |
Sektory gospodarki | budownictwo okrętowe |
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | Samenwerkingsverband Noord-Nederland Postbus 779 9700 AT Groningen Nederland |