Decyzja wykonawcza 2016/2324 w sprawie formatu sprawozdania dotyczącego planowanego rozpoczęcia recyklingu statku wymaganego na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków
Dz.U.UE.L.2016.345.129
Akt obowiązującyDECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2016/2324
z dnia 19 grudnia 2016 r.
w sprawie formatu sprawozdania dotyczącego planowanego rozpoczęcia recyklingu statku wymaganego na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyclingu statków i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 oraz dyrektywę 2009/16/WE 1 , w szczególności jego art. 13 ust. 3 lit. a),
(1) W rozporządzeniu (UE) nr 1257/2013 określono wymogi dotyczące przedsiębiorstw recyklingu statków, zakładów recyklingu statków i prowadzących zakłady recyklingu statków w odniesieniu do recyklingu statków pływających pod banderą państwa członkowskiego Unii.
(2) Zgodnie z art. 13 ust. 2 lit. b) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 prowadzący zakład recyklingu statków jest zobowiązany poinformować organ administracji, że zakład recyklingu statków jest gotowy pod każdym względem do rozpoczęcia recyklingu statku. Format sprawozdań musi być spójny z dodatkiem 6 do Międzynarodowej konwencji o bezpiecznym i ekologicznie racjonalnym recyklingu statków przyjętej w Hongkongu w dniu 15 maja 2009 r. (zwanej dalej "konwencją z Hongkongu").
(3) Zgodnie z art. 3 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 "recykling statków" oznacza działalność polegającą na całkowitym lub częściowym demontażu statku. Sprawozdanie dotyczące planowanego rozpoczęcia recyklingu statku jest zatem konieczne w przypadku demontażu częściowego. Format sprawozdania dotyczącego planowanego rozpoczęcia recyklingu statku odnosi się do pojedynczego zakładu recyklingu statków. W przypadku gdy jeden statek jest demontowany w kilku zakładach, dla każdego zakładu uczestniczącego w tym procesie wymagane jest oddzielne sprawozdanie dotyczące planowanego recyklingu.
(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu ds. regulacji recyklingu statków ustanowionego na mocy art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: