Eurostat (DG ESTAT) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora Dyrekcji C - Rachunki Narodowe i Europejskie (ESTAT.C) w Luksemburgu (grupa zaszeregowania AD 14) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2009/10220.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2009.294A.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 3 grudnia 2009 r.

EUROSTAT (DG ESTAT)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora Dyrekcji C - Rachunki Narodowe i Europejskie (ESTAT.C) w Luksemburgu (grupa zaszeregowania AD 14)

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2009/10220

(2009/C 294 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 3 grudnia 2009 r.)

Reprezentujemy

Eurostat jest Dyrekcją Generalną Komisji Europejskiej z siedzibą w Luksemburgu. Zadaniem Eurostatu jest świadczenie Unii Europejskiej wysokiej jakości usług związanych z informacją statystyczną. Z usług tych korzystają instytucje europejskie, Europejski Bank Centralny państwa członkowskie, rynki finansowe, podmioty gospodarcze, media oraz obywatele. Eurostat koordynuje europejski system statystyczny (ESS) w celu dostarczania porównywalnych danych statystycznych na poziomie UE. Odpowiedzialny jest on także za przedstawianie wszystkich projektów aktów prawnych UE w zakresie statystyki. Eurostat koordynuje również ulepszanie systemów statystycznych w państwach kandydujących i w szerszym wymiarze międzynarodowym.

Dyrekcja "Rachunki Narodowe i Europejskie" składa się z 6 działów, zatrudnia około 130 osób (na umowach stałych lub czasowych), a jej budżet operacyjny wynosi około 9 min EUR. W zakres odpowiedzialności dyrekcji wchodzą następujące kwestie:

– metodologia rachunków narodowych,

– sporządzanie rachunków narodowych, obejmujących rachunki roczne i dotyczące okresów krótszych niż rok,

– dane statystyczne na potrzeby zasobów własnych,

– dane statystyczne dotyczące finansów publicznych, w tym dane odnoszące się do procedury nadmiernego deficytu,

– bilans płatniczy,

– parytety siły nabywczej,

– współczynniki korygujące.

Oferujemy

pracę w charakterze dyrektora ds. rachunków narodowych, na perspektywicznym stanowisku wysokiego szczebla w Eurostacie. Do zadań dyrektora należeć będzie:

– przewodzenie działaniom w dziedzinie rachunków narodowych, istotnej dziedzinie statystyki, i zapewnianie ich ciągłego rozwoju,

– strategiczne zarządzanie wszystkimi istotnymi procesami statystycznymi i produkcją danych w dyrekcji,

– zarządzanie prawnymi i politycznymi aspektami procesu podejmowania decyzji odnoszących się do systemu rachunkowości i interpretacjami pochodnymi,

– reprezentowanie dyrekcji w mających kluczowe znaczenie stosunkach z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak właściwe organy ESS, krajowe urzędy statystyczne, ministerstwa finansów, narodowe banki centralne i organy międzynarodowe, takie jak EBC, MFW, ONZ i OECD, oraz zarządzanie tymi stosunkami,

– reprezentowanie dyrekcji w mających kluczowe znaczenie stosunkach z innymi departamentami Komisji, takimi jak DG ECFIN i DG BUDG, i innymi organami wspólnotowymi, takimi jak Europejski Trybunał Obrachunkowy, oraz zarządzanie tymi stosunkami.

Praca na stanowisku dyrektora oznacza duży nakład pracy, wymaga poważnego zaangażowania intelektualnego w złożone kwestie metodologiczne i częstych podróży służbowych.

Poszukujemy

Od kandydata wymaga się:

– bardzo dobrej znajomości metodologii rachunków narodowych i metod tworzenia,

– bardzo szerokiej wiedzy na temat pewnych obszarów polityki wspólnotowej, takich jak pakt stabilności i wzrostu oraz zasady wykorzystania zasobów własnych Wspólnoty,

– umiejętności właściwego i wnikliwego osądu w trudnych kwestiach politycznych,

– dużych zdolności do zarządzania i kierowania organem administracyjnym zarówno na poziomie strategicznym, jak i zarządzania wewnętrznego,

– umiejętności przewodzenia działaniom dyrekcji i zapewniania ich rozwoju,

– udokumentowanych sukcesów na stanowisku kierowniczym, w tym w zakresie zarządzania zespołami ludzkimi i zasobami finansowymi,

– bardzo zdrowego osądu i rzeczywistej umiejętności pobudzania i realizacji nowych pomysłów,

– dobrych umiejętności interpersonalnych oraz umiejętności budowania sieci kontaktów,

– dobrych umiejętności komunikacji, pozwalających kandydatowi na sprawne prowadzenie dyskusji, skuteczne przekazywanie informacji i właściwe reprezentowanie Komisji,

– doskonałych zdolności analitycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów organizacyjnych i operacyjnych dzięki zastosowaniu podejścia ukierunkowanego na wyniki,

– doskonałej znajomości języka angielskiego i bardzo dobrej znajomości języka francuskiego.

Kandydat musi

1) być obywatelem jednego z państw członkowskich UE;

2) posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

(ii) lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne, właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;

3) posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje; przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno się zdobyć na wyższym stanowisku kierowniczym(1); wymagane jest również bezpośrednie doświadczenie w dziedzinie związanej z powyższym stanowiskiem;

4) biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz dobrze znać inny język urzędowy. (Informujemy kandydatów, że procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Ponieważ mogłoby to dawać przewagę rodzimym użytkownikom tych języków, będą oni egzaminowani również w innym języku lub kilku innych językach).

5) Kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Wspólnot Europejskich rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania działający w Komisji, oraz do odbycia testów przeprowadzanych metodą assessment centrę przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Informacja o naborze na to stanowisko jest publikowana równocześnie z informacją o naborze na kilka innych stanowisk urzędniczych wyższego szczebla. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.

Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem

https://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą co do zasady przyjmowane.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy załączyć życiorys w formacie Word lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(3) z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Wnioski o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować pocztą elektroniczną na adres ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 14 stycznia 2010 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod kierownictwem kandydata w czasie zajmowania przez niego tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 14 stycznia 2010 r. ogodz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff COM/2009/10220, MO34 5/105,1049 Bruksela, BELGIA.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.