Dyrektywa 98/39/WE dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 75/321/EWG odnoszącą się do układów kierowniczych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych
Dz.U.UE.L.1998.170.15
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 98/39/WE
z dnia 5 czerwca 1998 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 75/321/EWG odnoszącą się do układów kierowniczych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 75/321/EWG z dnia 20 maja 1975 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 97/54/WE(2), w szczególności jej art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
obecnie właściwe jest uznawanie awarii silnika za potencjalną przyczynę awarii specjalnego urządzenia wspomagającego, które może spowodować blokadę układu kierowniczego;
w związku z tym dyrektywa 75/321/EWG powinna zostać odpowiednio zmieniona;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą Rady 74/150/EWG(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/54/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Martin BANGEMANN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 147 z 9.6.1975, str. 24.
(2) Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24.
(3) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.