Dyrektywa 97/19/EWG dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 70/221/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich, odnoszących się do zbiorników ciekłego paliwa i tylnych zabezpieczeń pojazdów silnikowych i ich przyczep
Dz.U.UE.L.1997.125.1
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI NR 97/19/EWG
z dnia 18 kwietnia 1997 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 70/221/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich, odnoszących się do zbiorników ciekłego paliwa i tylnych zabezpieczeń pojazdów silnikowych i ich przyczep
(Dz.U.UE L z dnia 16 maja 1997 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/221/EWG z dnia 20 marca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich, odnoszących się do zbiorników ciekłego paliwa oraz tylnych zabezpieczeń pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 81/333/EWG(2), w szczególności jej art. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 70/221/EWG stanowi jedną ze szczegółowych dyrektyw w procedurze homologacji WE, ustanowionej dyrektywą Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich, odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 96/79/EWG Parlamentu Europejskiego i Rady(4); w rezultacie, przepisy ustanowione dyrektywą 70/156/EWG dotyczącą układów, części składowych i oddzielnych zespołów technicznych pojazdów oraz, stosuje się do dyrektywy 70/221/EWG;
w szczególności, na podstawie art. 3 ust. 4 i art. 4 ust. 3 dyrektywy 70/156/EWG, konieczne jest aby do każdej szczegółowej dyrektywy dołączony był dokument informacyjny, zawierający odpowiednie punkty załącznika I do dyrektywy 70/156/EWG, a także świadectwo homologacji, oparte na załączniku VI do dyrektywy 70/156/EWG, w celu komputeryzacji homologacji;
niniejsze zmiany dotyczą jedynie przepisów administracyjnych, zawartych w dyrektywie 70/221/EWG; dlatego nie jest konieczne unieważnienie istniejących homologacji, zgodnych z dyrektywą 70/221/EWG, ani też uniemożliwienia rejestracji, sprzedaży i dopuszczenia do ruchu nowych pojazdów, objętych takimi homologacjami;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego, ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 kwietnia 1997 r.
W imieniu Komisji | |
Martin BANGEMANN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 76 z 6.4.1970, str. 23.
(2) Dz.U. L 131 z 18.5.1981, str. 4.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 7.
(4) Dz.U. L 18 z 21.1.1997, str. 7.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................