Art. 4. - Obowiązek prowadzenia dochodzenia - Dyrektywa 94/56/WE ustanawiająca podstawowe zasady regulujące postępowanie w dochodzeniu przyczyn wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1994.319.14

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1995 r.
Artykuł  4

Obowiązek prowadzenia dochodzenia

1. 18
Każdy wypadek lub poważny incydent będzie poddany dochodzeniu.

Państwa Członkowskie mogą jednakże podjąć działania umożliwiające badanie innych incydentów nieobjętych akapitem pierwszym, jeśli organ dochodzeniowy uzna, że można z takiego dochodzenia wyciągnąć pouczające wnioski odnośnie bezpieczeństwa lotniczego.

2. 19
Zakres dochodzenia oraz procedury, według których się odbywa, zostaną ustalone przez organ dochodzeniowy przy uwzględnieniu zasad i celów niniejszej dyrektywy oraz w zależności od tego, jakie pouczające wnioski są oczekiwane z dochodzenia po wypadku lub poważnym incydencie dla poprawy bezpieczeństwa.
3.
Dochodzenie, określone w ust. 1, w żadnym wypadku nie może mieć na celu ustalenia winy lub odpowiedzialności za wypadek.
18 Art. 4 ust. 1 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.175.40/3).
19 Art. 4 ust. 2 zmieniony przez sprostowanie z dnia 5 lipca 2007 r. (Dz.U.UE.L.07.175.40/3).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.