Dyrektywa 93/29/EWG w sprawie identyfikacji urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych
Dz.U.UE.L.1993.188.1
Akt utracił mocDYREKTYWA RADY 93/29/EWG
z dnia 14 czerwca 1993 r.
w sprawie identyfikacji urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100a,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (1),
uwzględniając wniosek Komisji (2),
we współpracy z Parlamentem Europejskim (3),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (4),
a także mając na uwadze, co następuje:
wewnętrzny rynek obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, w którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału; wymagane w tym celu środki powinny być przyjęte;
w każdym Państwie Członkowskim urządzenia do sterowania i kontroli, urządzenia ostrzegawcze oraz wskaźniki pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych muszą wykazywać pewne cechy techniczne przewidziane przepisami bezwzględnie wiążącymi, które różnią się od siebie w poszczególnych Państwach Członkowskich; różnice te stanowią przeszkodę w handlu we Wspólnocie;
przeszkody uniemożliwiające działanie rynku wewnętrznego mogą być zlikwidowane, jeśli wszystkie Państwa Członkowskie przyjmą takie same wymogi w miejsce swoich przepisów krajowych;
niezbędne jest przyjęcie zharmonizowanych wymogów dotyczących identyfikacji urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych w celu umożliwienia stosowania procedur homologacji typu i homologacji typu części, które zostały określone w dyrektywie 92/61/EWG, w odniesieniu do każdego typu takiego pojazdu;
uwzględniając skalę i wpływ działań zaproponowanych w przedmiotowym sektorze, konieczne i zasadne jest podjęcie wspólnotowych środków objętych niniejszą dyrektywą dla osiągnięcia zamierzonego celu, jakim jest ustanowienie wspólnotowej homologacji typu pojazdu; ten cel nie może być osiągnięty w wystarczającym stopniu przez Państwa Członkowskie indywidualnie;
w celu ułatwienia dostępu do rynków państw trzecich wydaje się być konieczne określenie równoważności między wymogami niniejszej dyrektywy oraz wymogami rozporządzenia nr 60 Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Rady | |
J. TRØJBORG | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 72.
(2) Dz.U. C 293 z 9.11.1992, str. 5.
(3) Dz.U. C 21 z 25.1.1993, str. 96 oraz Dz.U. C 150 z 31.5.1993.
(4) Dz.U. C 73 z 15.3.1993, str. 22.
(5) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 92/53/EWG (Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 1).
ZAŁĄCZNIKI