Dyrektywa 2001/6/WE dostosowująca po raz trzeci do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych
Dz.U.UE.L.2001.30.42
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 2001/6/WE
z dnia 29 stycznia 2001 r.
dostosowująca po raz trzeci do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych
(Dz.U.UE L z dnia 1 lutego 2001 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/49/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 2000/62/WE(2) Parlamentu Europejskiego i Rady, w szczególności jej art. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik do dyrektywy 96/49/WE zawiera przepisy dotyczące międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych zwykle znane jako "RID", stosowane od dnia 1 lipca 1999 r.
(2) RID jest uaktualniany co dwa lata, dlatego zmieniona wersja wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2001 r. z okresem przejściowym do dnia 31 grudnia 2002 r., za wyjątkiem towarów niebezpiecznych klasy 7 (materiały radioaktywne), dla których okres przejściowy zakończy się w dniu 31 grudnia 2001 r.
(3) Konieczne jest, zatem wprowadzenie zmian do załącznika do dyrektywy 96/49/WE.
(4) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. transportu towarów niebezpiecznych, powołanego na mocy art. 9 dyrektywy 96/49/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 stycznia 2001 r.
W imieniu Komisji | |
Loyola DE PALACIO | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25.
(2) Dz.U. L 279 z 1.11.2000, str. 44.