Dyrektywa 2000/62/WE zmieniająca dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do kolejowego transportu towarów niebezpiecznych
Dz.U.UE.L.2000.279.44
Akt jednorazowyDYREKTYWA 2000/62/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 10 października 2000 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do kolejowego transportu towarów niebezpiecznych
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71 ust. 1 lit. c),
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
po konsultacji z Komitetem Regionów,
stanowiąc zgodnie z procedurą określoną w art. 251 Traktatu(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 96/49/WE(4) ustanawia przepisy przejściowe, które pozostawały w mocy do dnia 1 stycznia 1999 r., w celu umożliwienia Europejskiemu Komitetowi Normalizacyjnemu (CEN) ukończenia niektórych prac normalizacyjnych dotyczących zbiorników i cystern; prac tych jeszcze nie ukończono.
(2) Należy lepiej zdefiniować środki transportu, objęte odstępstwem przewidzianym w art. 5 ust. 2 lit. c) dyrektywy 96/49/WE.
(3) W celu umożliwienia Państwom Członkowskim korzystania, w ograniczonym czasie, z wagonów kolejowych i cystern, które nie są zgodne z nowym przepisem zawartym w Załączniku do dyrektywy 96/49/WE, należy wprowadzić przepis przejściowy obejmujący wagony kolejowe i cysterny wyprodukowane od dnia 1 stycznia 1997 r. i wykorzystywane jedynie w transporcie krajowym.
(4) Terminy ustanowione w art. 6 ust. 4 dyrektywy 96/49/WE dotyczące niektórych środków transportu powinny zostać przesunięte; określenie danego środka transportu i ostatecznego terminu zastosowania dyrektywy 96/49/WE powinno podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(5) Odstępstwa przewidziane w art. 6 ust. 9, 11 i 14 dyrektywy 96/49/WE powinny podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(6) Środki niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy powinny zostać przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5).
(7) Należy określić warunki, po spełnieniu których transport może być uznany za transport ad hoc.
(8) W związku z powyższym dyrektywa 96/49/WE powinna zostać zmieniona,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Parlamentu Europejskiego | W imieniu Rady |
N. FONTAINE | D. VOYNET |
Przewodniczący | Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 181 z 26.6.1999, str. 25.
(2) Dz.U. C 329 z 17.11.1999, str. 11.
(3) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 29 października 1999 r. (Dz.U. C 154 z 5.6.2000, str. 353), wspólne stanowisko Rady z dnia 27 czerwca 2000 r. (Dz.U. C 254 z 25.8.2000, str. 14) oraz decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 21 września 2000 r.
(4) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 1999/48/WE (Dz.U. L 169 z 5.7.1999, str. 58).
(5) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.