Dyrektywa 1999/57/WE dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 78/764/EWG odnoszącą się do siedzenia kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych
Dz.U.UE.L.1999.148.35
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 1999/57/WE
z dnia 7 czerwca 1999 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 78/764/EWG odnoszącą się do siedzenia kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych
(Dz.U.UE L z dnia 15 czerwca 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 78/764/EWG z dnia 25 lipca 1978 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do siedzenia kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/54/WE, w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W celu poprawy bezpieczeństwa konieczne jest obecnie sprecyzowanie przepisów określających, jak powinno być zamontowane siedzenie kierowcy, tak aby uniknąć pogorszenia ergonomii.
(2) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego art. 12 dyrektywy 74/150/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 7 czerwca 1999 r.
W imieniu Komisji | |
Martin BANGEMANN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24.
(3) Dz.U. L 255 z 18.9.1978, str. 1.