Dyrekcja Generalna ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów (DG INFSO) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Brukseli (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10322.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.10A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 12 stycznia 2012 r.

DYREKCJA GENERALNA DS. SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO I MEDIÓW (DG INFSO)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Brukseli

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2011/10322

(2012/C 10 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 12 stycznia 2012 r.)

Reprezentujemy

Dyrekcja Generalna ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów (DG INFSO) wspiera rozwój oraz wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) z pożytkiem dla ogółu obywateli. Naszym zadaniem jest kierowanie europejską agendą cyfrową (DAE) oraz propagowanie ICT jako czynnika będącego motorem wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy. Dyrekcja Generalna liczy około 1 200 członków personelu oraz ma do dyspozycji roczny budżet w wysokości 1,4 mld EUR.

Do zadań Dyrekcji B "Polityka Komunikacji Elektronicznej" należy umożliwianie oraz promowanie rozwoju otwartego i konkurencyjnego rynku wewnętrznego sieci i usług łączności. Stanowi to główny wkład w realizację europejskiej agendy cyfrowej, która ma na celu zapewnienie wzrostu, innowacyjności oraz efektywności tego sektora, jak również korzyści dla konsumentów. Usługi łączności elektronicznej obejmują łączność stacjonarną, komórkową i satelitarną oraz usługi nadawcze, z wyjątkiem usług związanych z nadawaniem programów.

Dyrekcja:

ponosi ogólną odpowiedzialność za określanie polityki i przepisów na poziomie Unii Europejskiej w dziedzinie łączności elektronicznej. Obejmuje to:
rozwijanie działalności(1) w dziedzinie polityki widma radiowego w celu intensyfikacji działań zmierzających do stworzenia rynku wewnętrznego sprzętu i usług w UE, zaspokajanie zapotrzebowania na widmo radiowe, wynikającego z polityk i inicjatyw UE oraz zwiększenia gospodarczej i społecznej przydatności zastosowań opartych na widmie radiowym poprzez sprzyjanie reformie zarządzania widmem,
pewną liczbę konkretnych zagadnień(2), takich jak roaming i jeden europejski numer alarmowy 112. Ten ostatni powstał we współpracy z Dyrekcją Generalną ds. Pomocy Humanitarnej i Ochrony Ludności (DG ECHO),
monitoruje oraz egzekwuje wdrażanie prawodawstwa UE w dziedzinie łączności elektronicznej we wszystkich państwach członkowskich,
odgrywa zasadniczą rolę wobec podmiotów, grup oraz komitetów utworzonych w oparciu o wspólne ramy regulacyjne w dziedzinie łączności elektronicznej: Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) oraz jego urzędu, Zespołu ds. Polityki Spektrum Radiowego (RSPG), Komitetu ds. Łączności (COCOM) oraz Komitetu ds. Spektrum Radiowego (RSC),
przeprowadza ocenę projektów krajowych środków regulacyjnych zgodnie z art. 7 dyrektywy w sprawie wspólnych ram regulacyjnych sieci i usług łączności elektronicznej.

Dyrekcja B składa się z pięciu działów oraz wydziału operacji podlegającego dyrektorowi i zatrudnia ogółem około 100 osób; ma do dyspozycji budżet w przybliżonej wysokości 3 min EUR.

Oferujemy

Oferujemy pracę na stanowisku dyrektora, który (z zastrzeżeniem zmian wynikających z restrukturyzacji przed jego powołaniem) odpowiedzialny będzie za:

opracowywanie strategii i polityk Dyrekcji, wpisujących się w szerszy kontekst wizji oraz polityk Dyrekcji Generalnej oraz europejskiej agendy cyfrowej,
zapewnienie skutecznego planowania (w tym sporządzenia program prac) oraz zarządzania Dyrekcją, w tym przestrzegania norm jakości, dochowywania terminów, przebiegu procesów, osiągnięcia postępu oraz celów,
koordynowanie działań różnych działów Dyrekcji, jednocześnie dbając o spójność tych działań oraz maksymalizację ich efektów w ramach szeroko rozumianych polityk UE/Komisji,
zagwarantowanie skutecznego planowania i zarządzania zasobami ludzkimi w Dyrekcji oraz realizacji planów w tym zakresie, mając na względzie udoskonalanie wykorzystania i przydziału tych zasobów,
zapewnienie skutecznego planowania i zarządzania środkami budżetowymi w ramach Dyrekcji oraz ich wykorzystania, a także przyczynianie się do rozwijania polityk zarządzania środkami budżetowymi i finansowymi Dyrekcji Generalnej w kontekście ogólnych ram politycznych Komisji,
reprezentowanie Komisji w międzyinstytucjonalnym dialogu, komitetach oraz na imprezach o stosownej tematyce; reprezentowanie Dyrekcji lub Dyrekcji Generalnej w stosownych grupach roboczych i na spotkaniach wewnętrznych,
reprezentowanie Dyrekcji lub Dyrekcji Generalnej na forach międzynarodowych,
współpracowanie oraz utrzymywanie stałych kontaktów z podmiotami zewnętrznymi i stosownymi służbami wewnętrznymi Komisji w zakresie działań Dyrekcji.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

bardzo dobrą znajomością polityk w zakresie społeczeństwa informacyjnego oraz działań w tej dziedzinie oraz bardzo dobrą wiedzą na ten temat, w szczególności w obszarze łączności elektronicznej, jak również polityk UE w szerokim znaczeniu, w tym takich jak jednolity rynek, strategia "Europa 2020", polityka konkurencji czy polityka ochrony konsumentów,
wysoko rozwiniętymi zdolnościami myślenia koncepcyjnego, zdolnością kierowania dynamicznym procesem zmian politycznych i umiejętnością świeżego i strategicznego spojrzenia na ewolucję różnych polityk i działań wchodzących w zakres kompetencji Dyrekcji,
osiągnięciami w zakresie przywództwa, zarządzania i komunikacji, w tym w zarządzaniu dużymi zespołami i najlepiej również środkami finansowymi na wysokim szczeblu,
udokumentowanym doświadczeniem w zakresie tworzenia polityki lub monitorowania przepisów i ich egzekwowania, zdobytym na wysokim stanowisku,
doskonałymi zdolnościami umożliwiającymi zapewnienie skutecznej i dynamicznej koordynacji oraz zarządzania w wymiarze wewnętrznym i zewnętrznym.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

1)
być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
2)
posiadać:
a)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów; lub
b)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;
3)
posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje; przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(3) i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;
4)
biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej określonych w art. 1 rozporządzenia nr 1 z 1958 r.(4) oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;
5)
kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję Europejską zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy(5), dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania Komisji Europejskiej muszą przed rozmową zdać testy, przeprowadzone metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wybrany kandydat zostanie zatrudniony jako urzędnik w grupie zaszeregowania AD 14; wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej określono w regulaminie pracowniczym. Zgodnie z regulaminem pracowniczym wszyscy nowi pracownicy muszą ukończyć pomyślnie dziewięciomiesięczny okres próbny.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Kandydaci proszeni są o zarejestrowanie się w internecie pod poniżej podanym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/humanresources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext.

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(6). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie są przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o biegu procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Procedura wyboru, w tym korespondencja z komisjami dokonującymi wyboru kandydatów w czasie trwania procedury wyboru, będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(7).

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(8) z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HRA2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 9 lutego 2012 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

______

(1) http://ec.europa.eu/information_society/policy/ecomm/radio_spectrum/index_en.htm

(2) http://ec.europa.eu/information_society/policy/ecomm/ecomm/index_en.htm

(3) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wskazać w odniesieniu do każdego stanowisko, które w ich opinii mogłoby zostać ewentualnie uznane za doświadczenie na wyższym stanowiskach kierowniczym: 1) nazwę zajmowanego stanowiska kierowniczego i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(4) Dz.U.L17z6.10.1958,s.385.

(5) http://ec.europa.eu/civil_service/docs/official_policy_en.pdf

(6) Termin rejestracji upływa dnia 9 lutego 2012 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(7) Komisje zadbają, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nieuzasadnionej korzyści, f) European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2012/10322, SC11 08/062,1049 Brussels, BELGIA.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.