Dyrektywa 96/87/WE dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1996.335.45

Akt jednorazowy
Wersja od: 24 grudnia 1996 r.

DYREKTYWA KOMISJI 96/87/WE
z dnia 13 grudnia 1996 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 24 grudnia 1996 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/49/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie kolejowego transportu towarów niebezpiecznych (1), w szczególności jej art. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

Regulamin Międzynarodowego Przewozu Kolejami Towarów Niebezpiecznych, znany powszechnie jako RID, ze zmianami, powinien zostać załączony do dyrektywy 96/49/WE jako Załącznik oraz być stosowany nie tylko do transportu transgranicznego, ale także do transportu na terytorium poszczególnych Państw Członkowskich;

Załącznik do dyrektywy 96/49/WE zawiera RID, stosowany od dnia 1 stycznia 1995 r.;

RID jest uaktualniany co dwa lata i dlatego w zmienionej wersji wejdzie w życie od dnia 1 stycznia 1997 r.;

zgodnie z art. 8 wszystkie niezbędne zmiany dostosowujące do postępu naukowo-technicznego w tej dziedzinie ujęte w dyrektywie i zmierzające do ujednolicenia jej z nowymi zasadami muszą zostać przyjęte zgodnie z procedurą określoną w art. 9;

niezbędne jest dostosowanie sektora do nowych zasad RID i dlatego niezbędna jest również zmiana Załącznika do dyrektywy 96/49/WE;

środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 9 dyrektywy 96/49/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

Załącznik do dyrektywy 96/49/WE zmienia się, jak następuje:

"Załącznik zawiera Regulamin Międzynarodowego Przewozu Kolejami Towarów Niebezpiecznych (RID), stanowiący załącznik I do dodatku B COTIF i stosowany od dnia 1 stycznia 1997 r. w sprawie zastąpienia wyrażeń »Umawiająca się Strona« i »Państwa lub Koleje« wyrażeniem »Państwo Członkowskie«.

Uwaga: Wersje RID we wszystkich językach urzędowych Wspólnoty zostaną opublikowane niezwłocznie, gdy tekst we wszystkich językach będzie gotowy."

Artykuł  2
1.
Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy przed dniem 1 stycznia 1997 r. Niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Kiedy Państwa Członkowskie przyjmują te środki, zawierają one odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie to towarzyszy ich urzędowej publikacji. Państwa Członkowskie określają metody dokonywania takiego odniesienia.

2.
Państwa Członkowskie przekazują Komisji teksty podstawowych przepisów prawa krajowego przyjmowanych w dziedzinie objętą niniejszą dyrektywą.
Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 grudnia 1996 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.