Dyrektywa 1999/58/WE dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 79/533/EWG odnoszącą się do urządzenia sprzęgającego i biegu wstecznego kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1999.148.37

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 czerwca 1999 r.

DYREKTYWA KOMISJI 1999/58/WE
z dnia 7 czerwca 1999 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 79/533/EWG odnoszącą się do urządzenia sprzęgającego i biegu wstecznego kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 15 czerwca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady(2), w szczególności jej art. 11,

uwzględniając dyrektywę Rady 79/533/EWG z dnia 17 maja 1979 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do urządzenia sprzęgającego oraz biegu wstecznego kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 97/54/EWG, w szczególności jej art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W celu poprawy bezpieczeństwa konieczne jest obecnie sprecyzowanie wymagań dotyczących urządzenia sprzęgającego.

2) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego, ustanowionego art. 12 dyrektywy 74/150/EWG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W pozycji 3 załącznika I do dyrektywy 79/533/EWG wprowadza się następujące zmiany:

1. akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:

"Urządzenie jest typu szczękowego. Wycięcie w środku sworznia zamykającego powinno wynosić 60 mm + 0,5/ - 1,5 mm, a głębokość szczęk mierzona od środka sworznia powinna wynosić 62 mm ± 0, 5 mm.";

2. wykres skreśla się.

Artykuł  2
1.
Z dniem 1 lipca 2000 r. Państwa Członkowskie nie mogą:

– odmówić udzielenia homologacji typu WE, wydania dokumentu przewidzianego w art. 10 ust. 1 tiret trzecie dyrektywy 74/150/EWG albo przyznania krajowej homologacji typu w odniesieniu do typu ciągnika, lub

– zabronić wprowadzenia do użytkowania ciągników,

jeśli ciągniki te spełniają wymagania dyrektywy 79/533/EWG, zmienionej niniejszą dyrektywą.

2.
Z dniem 1 stycznia 2001 r. Państwa Członkowskie:

– nie mogą wydawać dokumentu przewidzianego w art. 10 ust. 1 tiret trzecie dyrektywy 74/150/EWG w odniesieniu do ciągnika, który nie spełnia wymagań dyrektywy 79/533/EWG, zmienionej niniejszą dyrektywą,

– mogą odmówić przyznania krajowej homologacji typu w odniesieniu do ciągników, które nie spełniają wymagań dyrektywy 79/533/EWG, zmienionej niniejszą dyrektywą.

Artykuł  3
1.
Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy do dnia 30 czerwca 2000 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Przepisy przyjęte przez Państwa Członkowskie powinny zawierać odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie to powinno towarzyszyć ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez Państwa Członkowskie.

2.
Państwa Członkowskie przekażą Komisji teksty podstawowych przepisów prawa krajowego, przyjętych w dziedzinie objętych niniejszą dyrektywą.
Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  5

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 7 czerwca 1999 r.

W imieniu Komisji
Martin BANGEMANN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.

(2) Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24.

(3) Dz.U. L 145 z 13.6.1979, str. 20.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.