Dyrektywa 88/411/EWG dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 75/321/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1988.200.30

Akt jednorazowy
Wersja od: 28 czerwca 1988 r.

DYREKTYWA KOMISJI
z dnia 21 czerwca 1988 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 75/321/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

(88/411/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 26 lipca 1988 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 88/297/EWG(2), w szczególności jej art. 11,

a także mając na uwadze, co następuje:

w świetle zdobytych doświadczeń oraz biorąc pod uwagę najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie, jest obecnie możliwe uściślenie i uzupełnienie niektórych przepisów dyrektywy Rady 75/321/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą 82/890/EWG(4);

środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw Zmierzających do Usunięcia Barier Technicznych w Handlu w Sektorze Ciągników Rolniczych lub Leśnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W Załączniku do dyrektywy 75/321/EWG wprowadza się następujące zmiany:

– w ppkt 2.2.1.2 po "W przypadku wspomaganego układu kierowniczego" dodaje się "który nie jest połączony z innymi urządzeniami".

– w ppkt 2.2.4.1.1 akapit pierwszy zdanie przedostatnie, tzn. "Układ kierowniczy i hamulcowy nie mogą mieć wspólnego źródła energii", otrzymuje brzmienie "Bez uszczerbku dla przepisów dyrektywy 76/432/EWG dotyczącej hamulców, jeżeli istnieje połączenie hydrauliczne między hydraulicznym układem kierowniczym i hydraulicznym układem hamulcowym oraz jeżeli oba zasilane są z tego samego źródła, siła konieczna do uruchomienia układu kierowniczego nie przekracza 40 daN w przypadku awarii któregokolwiek z układów".

Artykuł  2
1.
Od dnia 1 października 1988 r. żadne Państwo Członkowskie nie może:

– odmówić w odniesieniu do typu ciągnika udzielenia homologacji typu EWG, wydania dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG lub udzielenia krajowej homologacji typu lub

– zakazać dopuszczenia do ruchu ciągników;

jeżeli układ kierowniczy tego typu ciągnika jest zgodny z przepisami niniejszej dyrektywy.

2.
Od dnia 1 października 1989 r. Państwa Członkowskie:

– nie mogą już wydawać dokumentów określonych w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG w odniesieniu do typu ciągnika, którego układ kierowniczy nie jest zgodny z przepisami niniejszej dyrektywy;

– mogą odmówić udzielenia krajowej homologacji typu w odniesieniu do typu ciągnika, którego układ kierowniczy nie jest zgodny z przepisami niniejszej dyrektywy.

Artykuł  3

Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy najpóźniej do dnia 30 września 1988 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 czerwca 1988 r.

W imieniu Komisji
COCKFIELD
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.

(2) Dz.U. L 126 z 20.5.1988, str. 52.

(3) Dz.U. L 147 z 9.6.1975, str. 24.

(4) Dz.U. L 378 z 31.12.1982, str. 45.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.