Dyrektywa 88/412/EWG dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/152/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.1988.200.31

Akt jednorazowy
Wersja od: 29 czerwca 1988 r.

DYREKTYWA KOMISJI
z dnia 22 czerwca 1988 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/152/EWG w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

(88/412/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 26 lipca 1988 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 88/297/EWG(2), w szczególności jej art. 11,

a także mając na uwadze, co następuje:

w świetle zdobytych doświadczeń oraz biorąc pod uwagę najnowsze osiągnięcia, możliwe jest teraz uściślenie i uzupełnienie niektórych przepisów dyrektywy Rady 74/152/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą 82/890/EWG(4);

środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego dyrektyw zmierzających do zniesienia barier technicznych w handlu w sektorze ciągników rolniczych lub leśnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W załączniku do dyrektywy 74/152/EWG ppkt 1.3 otrzymuje brzmienie:

"1.3. Podczas badania ciągnik jest wyposażony w nowe opony pneumatyczne o największym promieniu jezdnym przewidzianym przez producenta dla ciągnika."

Artykuł  2
1.
Od dnia 1 października 1988 r. żadne Państwo Członkowskie nie może:

– odmówić, w odniesieniu do typu ciągnika, udzielenia homologacji typu EWG, wydania dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG, lub udzielenia krajowej homologacji typu; lub

– zabronić dopuszczenia do ruchu ciągników;

jeżeli maksymalna prędkość konstrukcyjna oraz skrzynie ładunkowe tego typu ciągnika są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy.

2.
Od dnia 1 października 1989 r. Państwa Członkowskie:

– nie mogą już wydawać dokumentu określonego w art. 10 ust. 1 tiret ostatnie dyrektywy 74/150/EWG dla typu ciągnika, którego maksymalna prędkość konstrukcyjna oraz skrzynie ładunkowe nie są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy;

– mogą odmówić udzielenia krajowej homologacji typu w odniesieniu do typu ciągnika, którego maksymalna prędkość konstrukcyjna oraz skrzynie ładunkowe nie są zgodne z przepisami niniejszej dyrektywy.

Artykuł  3

Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy przed dniem 30 września 1988 r. i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 22 czerwca 1988 r.

W imieniu Rady
COCKFIELD
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.

(2) Dz.U. L 126 z 20.5.1988, str. 52.

(3) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 33.

(4) Dz.U. L 378 z 31.12.1982, str. 45.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.