Dyrektywa 98/89/WE dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/152/EWG odnoszącą się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych
Dz.U.UE.L.1998.322.40
Akt jednorazowyDYREKTYWA KOMISJI 98/89/WE
z dnia 20 listopada 1998 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/152/EWG odnoszącą się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (1), ostatnio zmienioną przez dyrektywę 97/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (2), w szczególności jej art. 13,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/152/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (3), ostatnio zmienioną przez dyrektywę 97/54/WE, w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
uwzględniając zwiększenie maksymalnej prędkości konstrukcyjnej do 40 km/h oraz najnowsze osiągnięcia, jest obecnie właściwe, aby dostosować wymóg dotyczący tolerancji związanej z pomiarem prędkości określony w pkt. 1.5 Załącznika do dyrektywy 74/152/WE;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą 74/150/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Marin BANGEMANN | |
Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24.
(3) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 33.