Rozporządzenie 2015/640 w sprawie dodatkowych specyfikacji zdatności do lotu dla danego rodzaju operacji oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012
Dz.U.UE.L.2015.106.18
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) 2015/640
z dnia 23 kwietnia 2015 r.
w sprawie dodatkowych specyfikacji zdatności do lotu dla danego rodzaju operacji oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 965/2012
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 z dnia 20 lutego 2008 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego oraz uchylające dyrektywę Rady 91/670/EWG, rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 i dyrektywę 2004/36/WE 1 , w szczególności jego art. 5 ust. 5 lit. e) ppkt (vi),
(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 216/2008 Komisja, wspomagana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (zwaną dalej "Agencją"), ma przyjąć niezbędne przepisy wykonawcze w zakresie wspólnych wymagań dotyczących zdatności do lotu w całej Unii.
(2) Wymagania te, obejmujące cały cykl życia wyrobów lotniczych, zawierają dodatkowe specyfikacje zdatności do lotu dla danego rodzaju operacji, które mają zostać wdrożone - ze względów bezpieczeństwa - po pierwszym wydaniu certyfikatu typu.
(3) Wymagania techniczne JAR-26 "Dodatkowe wymagania zdatności do lotu", wydane przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA) w dniu 13 lipca 1998 r., zmienione poprawką 3 z dnia 1 grudnia 2005 r., powinny zostać określone w prawie Unii, ponieważ JAA przestało istnieć dnia 30 czerwca 2009 r., a zakres rozporządzenia (WE) nr 216/2008 został rozszerzony w dniu 20 lutego 2008 r. w celu uwzględnienia operacji.
(4) W celu zapewnienia spójności i sprecyzowania obowiązków dotyczących zdatności do lotu odniesienie do niniejszego rozporządzenia należy wprowadzić do rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 2 .
(5) W celu zapewnienia płynnego przejścia oraz uniknięcia zakłóceń należy zapewnić odpowiednie środki przejściowe.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są oparte na opinii wydanej przez Agencję zgodnie z art. 19 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 216/2008.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, ustanowionego na mocy art. 65 rozporządzenia (WE) nr 216/2008,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Przedmiot i zakres stosowania
Definicje
Do celów niniejszego rozporządzenia:
Dodatkowe specyfikacje zdatności do lotu dla danego rodzaju operacji
Operatorzy, nad którymi państwo członkowskie zapewnia nadzór, eksploatujący statek powietrzny, o którym mowa w art. 1, muszą spełniać wymagania załącznika I.
Zmiana rozporządzenia (UE) nr 965/2012
W załączniku III do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II do niniejszego rozporządzenia, w celu wprowadzenia odniesienia do niniejszego rozporządzenia.
Przepisy przejściowe
Statki powietrzne, w odniesieniu do których operatorzy wykazali właściwemu organowi zgodność z JAR-26 "Dodatkowe wymagania zdatności do lotu" (zwanymi dalej "wymaganiami JAR-26"), wydanymi przez Zrzeszenie Władz Lotniczych w dniu 13 lipca 1998 r., zmienionymi poprawką 3 z dnia 1 grudnia 2005 r., przed datami stosowania, o których mowa w art. 6, są uznawane za zgodne z odpowiednimi specyfikacjami określonymi w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
Statki powietrzne, w odniesieniu do których zgodność z wymaganiami JAR-26 równoważnymi ze specyfikacjami określonymi w pkt 26.50, 26.105, 26.110, 26.120, 26.150, 26.155, 26.160, 26.200, 26.250 załącznika I do niniejszego rozporządzenia została wykazana zgodnie z akapitem pierwszym, nie mogą być następnie modyfikowane w sposób, który mógłby wpłynąć na ich zgodność z przedmiotowymi wymaganiami JAR-26.
Wejście w życie i stosowanie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 14 maja 2015 r.
Jednakże pkt 26.50, 26.105, 26.110, 26.120, 26.150, 26.155, 26.160, 26.200 i 26.250 załącznika I stosuje się od dnia 14 maja 2017 r.
W imieniu Komisji | |
Jean-Claude JUNCKER | |
Przewodniczący |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I 22
CZĘŚĆ-26
CZĘŚĆ-26
SPIS TREŚCI
PODCZĘŚĆ A - POSTANOWIENIA OGÓLNE
26.10 Właściwy organ
26.20 Wyposażenie tymczasowo niedziałające
26.30 Wykazanie zgodności
PODCZĘŚĆ B - DUŻE SAMOLOTY
26.50 Fotele, koje, pasy bezpieczeństwa i uprzęże
26.60 Lądowanie awaryjne - warunki dynamiczne
26.100 Położenie wyjść awaryjnych
26.105 Dostęp do wyjść awaryjnych
26.110 Oznakowania wyjść awaryjnych
26.120 Oświetlenie awaryjne wnętrza i jego działanie
26.150 Wnętrza przedziałów
26.155 Palność wykładzin przedziałów ładunkowych
26.156 Materiały do izolacji termicznej lub akustycznej
26.157 Przekształcenie przedziałów klasy D
26.160 Zabezpieczenie pożarowe toalet
26.170 Gaśnice
26.200 Ostrzeganie dźwiękowe podwozia
26.201 Ciśnienie napompowania opon
26.205 Systemy ostrzegania i informacji o przekroczeniu drogi startowej
26.250 Działanie systemów drzwi kabiny załogi lotniczej - pojedyncza niesprawność
26.300 Program trwałej integralności strukturalnej starzejących się samolotów - wymagania ogólne
26.301 Plan zapewnienia zgodności dla posiadaczy ograniczonych certyfikatów typu
26.302 Zmęczenie i ocena tolerancji na uszkodzenia
26.303 Ograniczenia ważności
26.304 Program zapobiegania i kontroli korozji
26.305 Okres ważności programu trwałej integralności strukturalnej
26.306 Krytyczna pod względem zmęczeniowym struktura podstawowa
26.307 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla zmian wprowadzonych w strukturze krytycznej pod względem zmęczeniowym
26.308 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla wykonanych napraw struktury krytycznej pod względem zmęczeniowym
26.309 Wytyczne dotyczące oceny napraw
26.330 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla istniejących uzupełniających certyfikatów typu, innych wprowadzonych poważnych zmian i wykonanych napraw mających wpływ na te zmiany lub uzupełniające certyfikaty typu
26.331 Plan zapewnienia zgodności dla posiadaczy uzupełniających certyfikatów typu
26.332 Identyfikacja zmian mających wpływ na strukturę krytyczną pod względem zmęczeniowym
26.333 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla uzupełniających certyfikatów typu i napraw dotyczących uzupełniających certyfikatów typu, zatwierdzonych w dniu 1 września 2003 r. lub później
26.334 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla uzupełniających certyfikatów typu oraz innych zmian i związanych z nimi napraw, zatwierdzonych przed dniem 1 września 2003 r.
26.370 Zadania zapewniania ciągłej zdatności do lotu i program obsługi technicznej statku powietrznego
PODCZĘŚĆ C - ŚMIGŁOWCE
26.400 Gaśnice
26.410 Urządzenia do sterowania awaryjnego obsługiwane pod wodą
26.415 Wyjścia awaryjne do ewakuacji pod wodą
26.420 Wyposażenie awaryjne do lotów nad obszarami wodnymi
26.425 Przekazywanie poświadczonych warunków morskich
26.430 Odporność awaryjnego systemu unoszenia na powierzchni na uszkodzenia
26.431 Określanie odporności konstrukcji awaryjnych systemów unoszenia na powierzchni
26.435 Automatyczne rozkładanie awaryjnego systemu unoszenia na powierzchni
Dodatek 1 - Wykaz modeli samolotów nieobjętych niektórymi przepisami załącznika I (część-26)
PODCZĘŚĆ A
POSTANOWIENIA OGÓLNE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
26.20 Wyposażenie tymczasowo niedziałające
Lotu nie można rozpocząć, w przypadku gdy nie działa jakikolwiek przyrząd, element wyposażenia lub funkcja statku powietrznego wymagane zgodnie z niniejszą częścią lub gdy ich brakuje, chyba że wymóg ten został zniesiony zgodnie z wykazem wyposażenia minimalnego operatora określonym w części ORO.MLR.105 i zatwierdzonym przez właściwy organ.
26.30 Wykazanie zgodności
PODCZĘŚĆ B
DUŻE SAMOLOTY
DUŻE SAMOLOTY
Operatorzy dużych samolotów eksploatowanych w zarobkowym transporcie lotniczym, którym wydano certyfikat typu w dniu 1 stycznia 1958 r. lub później, zapewniają, by każdy fotel członka załogi lotniczej lub personelu pokładowego oraz jego system ograniczania ruchu były skonfigurowane tak, aby zapewnić optymalny poziom ochrony podczas lądowania awaryjnego, umożliwiając jednocześnie osobie zajmującej fotel wykonywanie niezbędnych funkcji oraz ułatwiając szybką ewakuację.
26.60 Lądowanie awaryjne - warunki dynamiczne
Operatorzy dużych samolotów eksploatowanych w zarobkowym transporcie lotniczym pasażerów, którym wydano certyfikat typu w dniu 1 stycznia 1958 r. lub później, oraz w odniesieniu do których świadectwo zdatności do lotu zostało po raz pierwszy wydane w dniu 26 lutego 2021 r. lub później, wykazują, w odniesieniu do każdej konstrukcji fotela zatwierdzonej do wykorzystania podczas kołowania, startu lub lądowania, że osoba zajmująca fotel jest chroniona w przypadku narażenia na obciążenia wynikające z warunków lądowania awaryjnego. Należy tego dowieść w jeden z następujących sposobów:
Obowiązek określony w akapicie pierwszym nie ma zastosowania do następujących foteli:
26.100 Położenie wyjść awaryjnych
Z wyjątkiem samolotów posiadających konfigurację wyjść awaryjnych zabudowaną i zatwierdzoną przed dniem 1 kwietnia 1999 r. operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym o maksymalnej operacyjnej konfiguracji miejsc pasażerskich wynoszącej więcej niż dziewiętnaście, z niedziałającym jednym wyjściem awaryjnym lub większą ich liczbą, zapewniają, by odległość między pozostałymi wyjściami awaryjnymi nadal umożliwiała skuteczną ewakuację.
26.105 Dostęp do wyjść awaryjnych
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym zapewniają, na wypadek ewakuacji awaryjnej, środki w celu ułatwienia szybkiego i łatwego przemieszczenia się każdego pasażera ze swojego fotela do wyjścia awaryjnego.
26.110 Oznakowania wyjść awaryjnych
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym spełniają następujące wymagania:
26.120 Oświetlenie awaryjne wnętrza i jego działanie
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym zapewniają środki w celu zapewnienia dostępności podświetlonego oznakowania wyjść awaryjnych, ogólnego oświetlenia kabiny i stref wyjść awaryjnych oraz podświetlenia drogi ewakuacji w podłodze w celu ułatwienia zlokalizowania wyjść awaryjnych oraz przemieszczenia się pasażerów do wyjść awaryjnych w przypadku ewakuacji awaryjnej.
26.150 Wnętrza przedziałów
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym spełniają następujące wymagania:
26.155 Palność wykładzin przedziałów ładunkowych
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym, które uzyskały certyfikat typu po dniu 1 stycznia 1958 r., zapewniają, aby wykładziny klasy C lub klasy D w przedziałach ładunkowych były wykonane z materiałów, które w odpowiedni sposób zapobiegają temu, by skutki pożaru w przedziale stały się zagrożeniem dla statku powietrznego lub znajdujących się w nim osób.
26.156 Materiały do izolacji termicznej lub akustycznej
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym, którym wydano certyfikat typu w dniu 1 stycznia 1958 r. lub później, zapewniają, by:
26.157. Przekształcenie przedziałów klasy D
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym, którym wydano certyfikat typu w dniu 1 stycznia 1958 r. lub później, z wyjątkiem operatorów modeli samolotów wymienionych w tabeli A.1 w dodatku 1 do niniejszego załącznika, zapewniają, by:
26.160 Zabezpieczenie pożarowe toalet
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym o maksymalnej operacyjnej konfiguracji miejsc pasażerskich wynoszącej więcej niż dziewiętnaście spełniają następujące wymagania:
Toalety muszą być wyposażone w:
26.170 Gaśnice
Operatorzy dużych samolotów zapewniają, by w następujących gaśnicach nie stosowano halonu jako środka gaśniczego:
26.200 Ostrzeganie dźwiękowe podwozia
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym zapewniają zabudowę odpowiedniego urządzenia ostrzegania dźwiękowego podwozia w celu znaczącego zmniejszenia prawdopodobieństwa niezamierzonego lądowania z niewypuszczonym podwoziem.
26.201 Ciśnienie napompowania opon
Operatorzy dużych samolotów minimalizują ryzyko, że ciśnienie napompowania jednej z opon podczas eksploatacji będzie niższe od dopuszczalnego minimum.
26.205 Systemy ostrzegania i informacji o przekroczeniu drogi startowej
26.250 Działanie systemów drzwi kabiny załogi lotniczej - pojedyncza niesprawność
Operatorzy dużych samolotów użytkowanych w zarobkowym transporcie lotniczym zapewniają, aby zainstalowane systemy operacyjne drzwi wejściowych do kabiny załogi lotniczej były wyposażone w alternatywny sposób otwarcia w celu ułatwienia dostępu przez członków personelu pokładowego do kabiny załogi lotniczej w przypadku niesprawności członka załogi lotniczej.
26.3. Program trwałej integralności strukturalnej starzejących się samolotów - wymagania ogólne
Wyjątki przewidziane w lit. b) ppkt (ii)-(v) stosuje się jedynie po przedłożeniu Agencji przez posiadacza certyfikatu typu lub ograniczonego certyfikatu typu przed dniem 27 maja 2021 r. do zatwierdzenia wykazu identyfikującego typ i modele samolotu, zmiany lub numery seryjne wraz z informacjami uzasadniającymi umieszczenie danego samolotu w wykazie.
26.301 Plan zapewnienia zgodności dla posiadaczy ograniczonych certyfikatów typu
26.302 Zmęczenie i ocena tolerancji na uszkodzenia
26.3. Ograniczenia ważności
Konfiguracje struktury samolotów, które należy ocenić na potrzeby ustalenia ograniczeń ważności, obejmują wszystkie warianty modeli i instrumenty zatwierdzone w ramach certyfikatu typu przed dniem 26 lutego 2021 r. oraz wszystkie zmiany strukturalne i modyfikacje konfiguracji struktury tych samolotów wymagane na mocy dyrektywy zdatności do lotu wydanej przed dniem 26 lutego 2021 r.
Na zasadzie odstępstwa od lit. a) ppkt (ii) posiadacz certyfikatu typu lub ograniczonego certyfikatu typu dla dużego samolotu z napędem turbinowym nie jest zobowiązany do opracowania i przedłożenia Agencji informacji na temat usług w zakresie czynności obsługi technicznej mających zastosowanie do modelu samolotu, który nie będzie wykorzystywany po planowanej dacie przedłożenia informacji o usługach w ramach tej obsługi technicznej. Aby zastosować ten wyjątek, posiadacz certyfikatu typu lub ograniczonego certyfikatu typu informuje Agencję nie później niż w dniu, w którym model samolotu zostaje wycofany z eksploatacji.
26.304. Program zapobiegania i kontroli korozji
26.305 Okres ważności programu trwałej integralności strukturalnej
26.306 Krytyczna pod względem zmęczeniowym struktura podstawowa
26.330 i 26.370.
26.307 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla zmian wprowadzonych w strukturze krytycznej pod względem zmęczeniowym
26.308 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla wykonanych napraw struktury krytycznej pod względem zmęczeniowym
26.309 Wytyczne dotyczące oceny napraw
26.330 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla istniejących uzupełniających certyfikatów typu, innych wprowadzonych poważnych zmian i wykonanych napraw mających wpływ na te zmiany lub uzupełniające certyfikaty typu
(i) został wymieniony w tabeli A.1 w dodatku 1;
26.331 Plan zapewnienia zgodności dla posiadaczy uzupełniających certyfikatów typu
Posiadacz zatwierdzenia zmiany:
26.33. Identyfikacja zmian mających wpływ na strukturę krytyczną pod względem zmęczeniowym
26.333 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla uzupełniających certyfikatów typu i napraw dotyczących uzupełniających certyfikatów typu zatwierdzonych w dniu 1 września 2003 r. lub później
26.334 Dane dotyczące tolerancji na uszkodzenia dla uzupełniających certyfikatów typu oraz innych zmian i związanych z nimi napraw, zatwierdzonych przed dniem 1 września 2003 r.
26.370 Zadania zapewniania ciągłej zdatności do lotu i program obsługi technicznej statku powietrznego
PODCZĘŚĆ C
ŚMIGŁOWCE
ŚMIGŁOWCE
Operatorzy dużych śmigłowców zapewniają, by w następujących gaśnicach nie stosowano halonu jako środka gaśniczego:
26.410 Urządzenia do sterowania awaryjnego obsługiwane pod wodą
Operatorzy małych śmigłowców i dużych śmigłowców, które zgodnie z pkt CAT.IDE.H.320 lit.
a) załącznika IV do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 muszą być zaprojektowane do lądowania
na wodzie lub certyfikowane do wodowania, zapewniają, aby oznakowanie wszystkich urządzeń
do sterowania awaryjnego, które muszą być obsługiwane pod wodą, informowało o metodzie
obsługi i składało się z żółtych i czarnych pasków.
26.415 Wyjścia awaryjne do ewakuacji pod wodą
26.420 Wyposażenie awaryjne do lotów nad obszarami wodnymi
26.425 Przekazywanie poświadczonych warunków morskich
26.430 Odporność awaryjnego systemu unoszenia na powierzchni na uszkodzenia
26.431 Określanie odporności konstrukcji awaryjnych systemów unoszenia na powierzchni
Dodatek 1 23
Wykaz modeli samolotów nieobjętych niektórymi przepisami załącznika I (część-26)
Wykaz modeli samolotów nieobjętych niektórymi przepisami załącznika I (część-26)
Posiadacz certyfikatu typu | Typ | Modele | Numer seryjny producenta | Przepisy załącznika I (część-26), które NIE mają zastosowania |
Boeing Company | 707 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
Boeing Company | 720 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
Boeing Company | DC-10 | DC-10-10 DC-10-30 DC-10-30F | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
Boeing Company | DC-8 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
Boeing Company | DC-9 | DC-9-11, DC-9-12, DC-9-13, DC-9-14, DC-9-15, DC-9-15F, DC-9-21, DC-9-31, DC-9-32, DC-9-32 (VC-9C), DC-9-32F, DC-9-32F (C-9 A, C-9B), DC-9-33F, DC-9-34, DC-9-34F, DC-9-41, DC-9-51 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
Boeing Company | MD-90 | MD-90-30 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
FOKKER SERVICES B.V. | F27 | Model 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
FOKKER SERVICES B.V. | F28 | Model 1000, 1000C, 2000, 3000, 3000C, 3000R, 3000RC, 4000 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
GULFSTREAM AEROSPACE CORPORATION | G-159 | G-159 (Gulfstream I) | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
GULFSTREAM AEROSPACE CORPORATION | G-n_m_IV_- V | G-1159 A (GIII) G-1159B (GIIB) G-1159 (GII) | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
KELOWNA FLIGHTCRAFT LTD. | CONVAIR 340/440 | 440 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
LEARJET INC. | Learjet 24/ 25/31/36/ 35/55/60 | 24, 24 A, 24B, 24B-A, 24D,24D-A, 24F, 24F-A, 25, 25B, 25C, 25D, 25F | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
LOCKHEED MARTIN CORPORATION | 1329 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
LOCKHEED MARTIN CORPORATION | 188 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
LOCKHEED MARTIN CORPORATION | 382 | 382, 382B, 382E, 382F, 382G | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
LOCKHEED MARTIN CORPORATION | L-1011 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
PT. DIRGANTARA INDONESIA | CN-235 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
SABRELINER CORPORATION | NA-265 | NA-265-65 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
VIKING AIR LIMITED | SD3 | SD3-30 Sherpa SD3 Sherpa | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
VIKING AIR LIMITED | DHC-7 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 | |
VIKING AIR LIMITED | CL-215 | CL-215-6B11 | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
TUPOLEV PUBLIC STOCK COMPANY | TU-204 | 204-120CE | Wszystkie | 26.301 do 26.334 |
AIRBUS | Seria A320 | A320-251N, A320-271N | 10033, 10242, 10281 i 10360 | 26.60 |
AIRBUS | Seria A321 | A321-271NX | 10257, 10371 i 10391 | 26.60 |
AIRBUS | Seria A330 | A330-243, A330-941 | 1844, 1861, 1956, 1978, 1982, 1984, 1987, 1989, 1998, 2007, 2008 oraz 2011 | 26.60 |
ATR-GIE Avions de Transport Régional | Seria ATR 72 | ATR72-212A | 1565, 1598, 1620, 1629, 1632, 1637, 1640, 1642, 1649, 1657, 1660, 1661 | 26.60 |
Boeing Company | Seria 737 | 737-8 i 737-9 | 43299, 43304, 43305, 43310, 43321, 43322, 43332, 43334, 43344, 43348, 43391, 43579, 43797, 43798, 43799, 43917, 43918, 43919, 43921, 43925, 43927, 43928, 43957, 43973, 43974, 43975, 43976, 44867, 44868, 44873, 60009, 60010, 60040, 60042, 60056, 60057, 60058, 60059, 60060, 60061, 60063, 60064, 60065, 60066, 60068, 60194, 60195, 60389, 60434, 60444, 60455, 61857, 61859, 61862, 61864, 62451, 62452, 62453, 62454, 62533, 63358, 63359, 63360, 64610, 64611, 64612, 62613, 64614, 65899, 66147, 66148, 66150 | 26.60 |
GULFSTREAM AEROSPACE LP. | Gulfstream seria G100 | 1125 Astra 1125 Astra SP G100/Astra SPX | Wszystkie | 26.157 |
GULFSTREAM AEROSPACE LP. | Gulfstream seria G100 | Gulfstream seria G150 | Wszystkie | 26.157 |
GULFSTREAM AEROSPACE LP. | GALAXY seria G200 | Gulfstream 200/Galaxy | Wszystkie | 26.157 |
TEXTRON AVIATION INC. | Seria 650 | 650 | Wszystkie | 26.157 |
TEXTRON AVIATION INC. | Cessna serie 500/550/ S550/560/ 560XL | 500 550 560 560XL S550 | Wszystkie | 26.157 |
TEXTRON AVIATION INC. | Seria Hawker | Seria BAe.125 Hawker 750 Hawker 800XP | Wszystkie | 26.157 |
TEXTRON AVIATION INC. | CESSNA seria 750 (Citation X) | 750 | Wszystkie | 26.157 |
ZAŁĄCZNIK II
"(1) spełniają wszystkie wymagania załącznika IV do rozporządzenia (WE) nr 216/2008, niniejszego załącznika (część ORO), załącznika IV (część CAT) i załącznika V (część SPA) do niniejszego rozporządzenia oraz załącznika I (część 26) do rozporządzenia (UE) 2015/640 * .".
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr (UE) 2019/133 z dnia 28 stycznia 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.25.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 lutego 2019 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 97/2021 z dnia 28 stycznia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.31.208) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 lutego 2021 r.
- zmieniony przez art. 2 pkt 3 rozporządzenia nr 1159/2020 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.257.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 lutego 2021 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr 97/2021 z dnia 28 stycznia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.31.208) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 lutego 2021 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2022/1254 z dnia 19 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.191.47) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 września 2022 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2022/1254 z dnia 19 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.191.47) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 sierpnia 2023 r.
- zmieniony przez art. 2 pkt 3 rozporządzenia nr 2020/1159 z dnia 5 sierpnia 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.257.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 sierpnia 2023 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2022/1254 z dnia 19 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.191.47) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 sierpnia 2023 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 97/2021 z dnia 28 stycznia 2021 r. (Dz.U.UE.L.2021.31.208) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 lutego 2021 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2022/1254 z dnia 19 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.191.47) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 sierpnia 2023 r.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.