Decyzja wykonawcza 2023/2698 w sprawie specyfikacji emisji odniesienia CO2 grup pojazdów ciężkich nieobjętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 zgodnie z dyrektywą 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
Dz.U.UE.L.2023.2698
Akt obowiązującyDECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2023/2698
z dnia 4 grudnia 2023 r.
w sprawie specyfikacji emisji odniesienia CO2 grup pojazdów ciężkich nieobjętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 zgodnie z dyrektywą 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury drogowej przez pojazdy 1 , w szczególności jej art. 7ga ust. 7,
(1) Zgodnie z art. 7ga ust. 1 dyrektywy 1999/62/WE państwa członkowskie różnicują opłaty infrastrukturalne i opłaty za korzystanie z infrastruktury dla pojazdów ciężkich. Zróżnicowanie ma opierać się na emisjach odniesienia CO2 w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 38 lit. b) dyrektywy 1999/62/WE i jest obliczane inaczej dla różnych grup pojazdów, o których mowa w art. 4 rozporządzenia Komisji (UE) 2017/2400 2 . W przypadku grupy pojazdów nieobjętej rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 3 emisje odniesienia CO2 mają się opierać na danych zgłoszonych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 4 i mają odpowiadać średniej wartości wszystkich emisji CO2 z pojazdów tej grupy.
(2) Zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) 2018/956 Komisja opublikowała sprawozdanie 5 zawierające analizę danych dotyczących pojazdów ciężkich za okres sprawozdawczy 2020 trwający od dnia 1 lipca 2020 r. do dnia 30 czerwca 2021 r. Sprawozdanie zawiera dane dotyczące szeregu grup pojazdów za pierwszy pełny okres sprawozdawczy.
(3) W niniejszej decyzji wykonawczej należy określić emisje odniesienia CO2 dla grup pojazdów 1, 2, 3, 11, 12 i 16 poprzez odtworzenie danych mających znaczenie dla każdej z tych grup pojazdów, opublikowanych w sprawozdaniu, o którym mowa w motywie 2,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ: