Decyzja wykonawcza 2022/2336 w sprawie publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2020

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2022.309.8

Akt indywidualny
Wersja od: 30 listopada 2022 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/2336
z dnia 28 listopada 2022 r.
w sprawie publikacji wykazu podającego niektóre poziomy emisji CO2 przypadające na producenta oraz średnie indywidualne poziomy emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 na okres sprawozdawczy roku 2020

(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 8428)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 30 listopada 2022 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1242 z dnia 20 czerwca 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich oraz zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 595/2009 i (UE) 2018/956 oraz dyrektywę Rady 96/53/WE 1 , w szczególności jego art. 11 ust. 1 akapit pierwszy lit. a), b), d) i f),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta należy określić na podstawie danych zgłoszonych przez państwa członkowskie i producentów na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 2  w odniesieniu do pojazdów tego producenta.

(2) Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii powinien opierać się na danych zgłoszonych w odniesieniu do pojazdów wszystkich producentów.

(3) Wskaźnik emisji zerowej i niskiej dla każdego producenta należy określić z uwzględnieniem zgłoszonych w ten sposób bezemisyjnych i niskoemisyjnych pojazdów ciężkich.

(4) Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta należy określić na podstawie liczby zgłoszonych w ten sposób nowych pojazdów ciężkich z wyłączeniem pojazdów specjalistycznych.

(5) Dane przedstawione w załączniku do niniejszej decyzji opierają się na danych dostępnych Komisji w dniu 1 sierpnia 2022 r.

(6) Jeżeli Komisja otrzyma dodatkowe dane, które mogłyby mieć wpływ na wyniki tych obliczeń, może być zmuszona do zaktualizowania danych opublikowanych w niniejszym dokumencie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta

Średni indywidualny poziom emisji CO2 producenta, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2020 podano w drugiej kolumnie tabeli w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta

Wskaźnik emisji zerowej i niskiej na producenta, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2020 podano w trzeciej kolumnie tabeli w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  3

Ścieżka redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta

Ścieżkę redukcji emisji CO2 oraz jednostki emisji przypadające na producenta, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w okresie sprawozdawczym roku 2020 podano odpowiednio w czwartej i piątej kolumnie tabeli w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  4

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich

Średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii w okresie sprawozdawczym roku 2020, obliczony za pomocą wzoru z pkt 2.7 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/1242, z uwzględnieniem nowych pojazdów ciężkich wszystkich producentów, wynosi: 52,46 g/tkm.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów:

1)
DAIMLER TRUCK AG Mercedesstr.

Mercedesstr. 120

70372 Stuttgart

Niemcy

2)
DAF NV

P.O. box 90065

5602 PT Eindhoven

Niderlandy

3)
Ford Otomotiv Sanayi AS

Akpinar Mah. Hasan Basri Cad No 2

34885 Sancaktepe

Istanbul

Turcja

4)
Iveco Magirus-AG

Nicolaus-Otto-Straße 27

89079 Ulm

Niemcy

5)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

6)
MAN TRUCK AND BUS SE

Dachauer Str 667

80995 Munich

Niemcy

7)
RENAULT TRUCK SA

99 Route de Lyon

69802 Saint Priest

Francja

8)
SCANIA CV AB

Vagnmakarvagen 1

15187 Södertälje

Szwecja

9)
VOLVO TRUCK CORPORATION

Herkulesgatan 75

40508 Göteborg

Szwecja.

Sporządzono w Brukseli dnia 28 listopada 2022 r.

ZAŁĄCZNIK

Wszystkie wpisy odnoszą się do okresu sprawozdawczego roku 2020 zgodnie z definicją w art. 3 pkt 3 rozporządzenia (UE) 2019/1242.

ProducentŚredni indywidualny poziom emisji CO2, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkmWskaźnik emisji zerowej i niskiej, o którym mowa w art. 5 ust. 1 rozporządzenia

(UE) 2019/1242

Ścieżka redukcji emisji CO2, o której mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkmJednostki emisji, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (UE) 2019/1242, w g/tkm
DAIMLER TRUCK AG52,650,99951,35-
DAF NV55,051,00054,21-
Iveco Magirus-AG54,811,00052,01-
IVECO SPA33,000,99829,69-
Ford Otomotiv Sanayi AS55,091,00051,28-
MAN TRUCK AND

BUS SE

50,790,99850,831 011
RENAULT TRUCK SA50,610,99848,67-
SCANIA CV AB50,231,00051,8649 534
VOLVO TRUCK CORPORATION53,530,99952,79-
1 Dz.U. L 198 z 25.7.2019, s. 202.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.