Decyzja wykonawcza 2022/2087 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2022.280.49

Akt indywidualny
Wersja od: 28 października 2022 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/2087
z dnia 26 września 2022 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 6754)

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 28 października 2022 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi, a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta odpowiedzialnego za nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii, Islandii, Norwegii i, do roku kalendarzowego 2020, w Zjednoczonym Królestwie, a także dla każdej grupy producentów. Ustalone na tej podstawie wyniki producentów lub grup producentów umożliwiają sprawdzenie, czy przestrzegają oni obowiązku nieprzekraczania swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2020 są oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa przekazały Komisji swoje dane za 2020 r., jednak w niektórych przypadkach z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na 28 lutego 2021 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo nie były korygowane.

(4) 29 czerwca 2021 r. opublikowano wstępne dane i Komisja powiadomiła 93 producentów samochodów osobowych

i 68 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2020 r.

(5) Producentów poproszono o weryfikację wstępnych danych zgodnie z art. 7 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631 oraz o powiadomienie Komisji o wszelkich błędach w terminie trzech miesięcy od otrzymania powiadomienia. 63 producentów samochodów osobowych i 42 producentów lekkich pojazdów użytkowych złożyło powiadomienie o błędach.

(6) Wstępne dane obejmowały współczynniki korekcji, zarówno w odniesieniu do samochodów osobowych, obliczone zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 2 , jak i lekkich pojazdów użytkowych, obliczone zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 3 . Biorąc pod uwagę, że ostateczne współczynniki korekcji były takie same dla wszystkich producentów i grup producentów, nie było potrzeby korygowania obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji.

(7) W przypadku dwóch producentów samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu NEDC nie zgłoszono dla żadnego z pojazdów we wstępnym zestawie danych, w związku z czym producenta tego nie uwzględniono w niniejszej decyzji.

(8) W odniesieniu do pozostałych 30 producentów samochodów osobowych i 26 producentów lekkich pojazdów użytkowych, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(9) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych. W związku z tym należy potwierdzić lub zmienić wstępne dane dotyczące 93 producentów samochodów osobowych i 68 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(10) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 wskazany w niniejszej decyzji nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia. W przypadku producentów lub grup producentów, którym przyznano odstępstwo od docelowych indywidualnych poziomów emisji na rok kalendarzowy 2020 zgodnie z art. 10 tego rozporządzenia, średni indywidualny poziom emisji CO2 ocenia się pod kątem zgodności z przyznanymi im poziomami docelowymi w ramach odstępstw.

(11) Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 do celów określenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 dla każdego producenta lub każdej grupy producentów uwzględnia się jedynie 95 % nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w roku kalendarzowym 2020, wybranych na podstawie ich poziomów emisji.

(12) Zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631 przy obliczaniu średnich poziomów emisji CO2 producentów samochodów osobowych każdy nowy samochód osobowy o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) liczy się jako 2 samochody osobowe w 2020 r., z zastrzeżeniem limitu "superjednostek" dla każdego producenta lub grupy producentów wynoszącego 7,5 g CO2/km.

(13) Ograniczenie emisji CO2 uzyskane dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych, które mają zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i które zostały zatwierdzone przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("ekoinnowacje"), są uwzględniane do celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2, z zastrzeżeniem limitu całkowitego wkładu dla każdego producenta lub grupy producentów wynoszącego 7 g CO2/ km. W roku kalendarzowym 2020 uwzględnia się jedynie ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowa- cji określone przez odniesienie do NEDC.

(14) Zapisy z kodem błędu B, tj. zawierające kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów, powinny również być uwzględniane przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji CO2. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych zapisów. W związku z tym przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu.

(15) Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 a docelowym indywidualnym poziomem emisji obliczana z jednej strony z uwzględnieniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować, a z drugiej strony z wyłączeniem tych rejestracji. Margines błędu jest stosowany tak, aby zawsze poprawiał wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego indywidualnego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(16) W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów, w zależności od przypadku, jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to sześciu indywidualnych producentów samochodów osobowych (Subaru, Jaguar Land Rover, Bentley, DR Motor, Lamborghini oraz McLaren), dwóch grup producentów samochodów osobowych (grupa Suzuki i grupa Volkswagen-SAIC) oraz jednego indywidualnego producenta lekkich pojazdów użytkowych (Ssangyong).

(17) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów.

(18) Producenci powinni być również informowani o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z pkt 4 i 5 części A i B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631.

(19) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 lub wartości masy przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2020 są określone w częściach A i B załącznika I do niniejszej decyzji.
2. 
Wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z pkt 4 i 5 części A i B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 są określone w częściach A i B załącznika II do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADAM OPEL GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13 65423 Rüsselsheim

Niemcy

2)
ADDAX MOTOR NV

Kleine Tapuitstraat 18 8540 Deerlijk

Belgia

3)
ADIDOR VOITURES SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine Francja

4)
ALFA ROMEO SPA

C.so G. Agnelli, 200 10135 Torino

Włochy

5)
ALKE SRL

via Vigonovese 123 35127 Padova

Włochy

6)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

7)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese Włochy

8)
ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

Represented in the Union by:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH, Unterschweinstiege 2-14

60549 Frankfurt am Main

Niemcy

9)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

11)
AUDI SPORT GMBH Letter box 011/1882 38436 Wolfsburg Niemcy
12)
AUTOMOBILE DACIA SA

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92100 Boulogne-Billancourt

Francja

13)
AUTOMOBILES CITROEN

2-10 boulevard de l'Europe 78300 Poissy

Francja

14)
AUTOMOBILES PEUGEOT

2-10 boulevard de l'Europe 78300 Poissy

Francja

15)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO) Włochy

16)
AVTOVAZ JSC

Represented in the Union by:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Praha 3

Czechy

17)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

18)
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

Represented in the Union by:

Borgward Group AG

Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

Niemcy

19)
BENTLEY MOTORS LTD

Represented in the Union by:

Bentley Motors Germany GmbH

Zeppelinstraße 1

85399 Hallbergmoos

Niemcy

20)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

21)
BMW M GMBH Petuelring 130 80788 München Niemcy
22)
BMW Pool (M1)

Pool manager:

Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

23)
BUGATTI AUTOMOBILES SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

24)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED Represented in the Union by:

c/o BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

25)
CATERHAM CARS LIMITED Represented in the Union by: Caterham Competition France Vallon de Fontanes

30520 Saint-Martin-de-Valgalgues Francja

26)
CHEVROLET ITALIA SPA

Viale Alexandre Gustave Eiffel 15 00148 Roma

Włochy

27)
CNG-TECHNIK GMBH

Henry Ford Street 1 50725 Koln

Niemcy

28)
DFSK MOTOR CO LTD

Represented in the Union by: Giotti Victoria Sr.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D' Elsa (FI)

Włochy

29)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

30)
DR AUTOMOBILES SRL Zona Industriale, Snc 86070 Macchia d'Isernia Włochy
31)
DR ING HCF PORSCHE AG

Letter box 011/1882 38436 Wolfsburg

Niemcy

32)
DR MOTOR COMPANY SRL SS 85 Venafrana km 37500 86070 Macchia d'Isernia Włochy
33)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI) Włochy

34)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi 18 43040 Varano de' Melegari (PR)

Włochy

35)
FABRYKA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH SPÓŁKA AKCYJNA ul. Jagiellońska 88

00-992 Warszawa

Polska

36)
FCA ITALY SPA

C.so G. Agnelli 200 10135 Torino

Włochy

37)
FCA Pool (M1) Pool manager: FCA Italy SpA C.so G. Agnelli 200 10135 Torino Włochy
38)
FCA-PSA Pool (N1)

Pool manager: FCA Italy SpA C.so G. Agnelli 200 10135 Torino Włochy

39)
FCA US LLC

Represented in the Union by:

FCA Italy SpA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino

Włochy

40)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

41)
FORD INDIA PRIVATE LIMITED

Represented in the Union by:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Street 1

50725 Köln

Niemcy

42)
FORD MOTOR COMPANY

Represented in the Union by:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Street 1

50725 Köln

Niemcy

43)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Represented in the Union by:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Street 1

50725 Köln

Niemcy

44)
FORD-WERKE GMBH

Henry Ford Street 1 50725 Köln

Niemcy

45)
FORD-VOLKSWAGEN Pool (N1)

Pool manager:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Street 1 50725 Köln

Niemcy

46)
FORD-VOLVO Pool (M1)

Pool manager: Ford-Werke GmbH

Henry Ford Street 1 50725 Köln

Niemcy

47)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

Represented in the Union by:

KnowMotive

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

48)
GOUPIL INDUSTRIE SAS Route de Villeneuve 47320 Bourran

Francja

49)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Represented in the Union by:

Great Wall Motor Europe Technical Center

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

50)
GUMPERT AIWAYSAUTOMOBILE GMBH

Carl-Hahn-Straße 5

85053 Ingolstadt

Niemcy

51)
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLE TECHNOLOGY CO LTD

Represented in the Union by:

DCKD Gmbh

Am Falder 4

40589 Düsseldorf

Niemcy

52)
HONDA MOTOR CO LTD

Represented in the Union by: Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V) 9300 Aalst

Belgia

53)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

54)
HYUNDAI Pool (M1)

Pool manager:

Hyundai Motor Company

Represented in the Union by:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

55)
HYUNDAI Pool (N1)

Pool manager:

Hyundai Motor Company

Represented in the Union by:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

56)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Represented in the Union by:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

57)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Hyundai-Platz

65428 Russelsheim am Main

Niemcy

58)
ISUZU MOTORS LIMITED

Represented in the Union by:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

59)
IVECO SPA

Via Puglia 35 10156 Torino Włochy

60)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Represented in the Union by:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre, Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

61)
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD

Represented in the Union by:

Aiways Automobile Europe GmbH,

Moosacher Straße 82 a

80809 München

Niemcy

62)
KIA Pool (M1)

Pool manager:

Kia Corporation

Represented in the Union by:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

63)
KIA Pool (N1)

Pool manager:

Kia Corporation

Represented in the Union by:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

64)
KIA CORPORATION

Represented in the Union by:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

65)
KIA SLOVAKIA SRO

Hyundai-Platz

65428 Russelsheim am Main Niemcy

66)
LADA AUTOMOBILE GMBH

Erlengrund 7

21614 Buxtehude

Niemcy

67)
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD

Represented in the Union by:

Nextem Italia Srl

Via Marradi 14

57126 Livorno

Włochy

68)
LIGIER GROUP

Route d'Hauterive 105

3200 Abrest

Francja

69)
LONDON EV COMPANY

Represented in the Union by:

China-Euro Vehicle Technology (CEVT)

Theres Svenssons Gata 7

41755 Göteborg

Szwecja

70)
LOTUS CARS LIMITED

Represented in the Union by:

China-Euro Vehicle Technology (CEVT)

Theres Svenssons Gata 7

41755 Göteborg

Szwecja

71)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel József u. 52.

2500 Esztergom

Węgry

72)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Represented in the Union by:

Mahindra Europe Srl

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (Roma)

Włochy

73)
MAN-SAIC Pool (N1)

Pool manager:

MAN Truck & Bus SE Letter box 011/1882 38436 Wolfsburg

Niemcy

74)
MAN TRUCK & BUS SE

Letter box 011/1882 38436 Wolfsburg

Niemcy

75)
MARUTI SUZUKI INDIA LTD

Represented in the Union by: Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52.

2500 Esztergom

Węgry

76)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322 41122 Modena

Włochy

77)
MAZDA MOTOR CORPORATION

Represented in the Union by: Mazda Motor Europe GmbH European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

78)
MAZDA MOTOR LOGISTIC EUROPE N.V.

Blaasveldstraat 162

2830 Willebroek

Belgia

79)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Represented in the Union by: McLaren Automotive Europe S.L.U.

Pol. Ind. L'Albornar S/N 43710, Santa Oliva, Tarragona

Hiszpania

80)
MERCEDES-AMG GMBH

Daimlerstrasse 1, 71563 Affalterbach

Niemcy

81)
MERCEDES-BENZ AG

Mercedesstraße 120 70372 Stuttgart Niemcy

82)
MERCEDES-BENZ Pool (M1)

Pool manager: Mercedes-Benz AG

MercedesstraEe 120

70372 Stuttgart

Niemcy

83)
MERCEDES-BENZ Pool (N1)

Pool manager: Mercedes-Benz AG

Mercedesstraße 120

70372 Stuttgart

Niemcy

84)
MG MOTOR UK LIMITED

Represented in the Union by: SAIC Motor Europe B.V.

Professor W.H. Keesomlaan 12 Amstelveen

Niderlandy

85)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Represented in the Union by:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

86)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD

Represented in the Union by:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

87)
MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Represented in the Union by: Corbital Limited

8 Priory Office Park

Stillgorgan Road

Blackrock

Co. Dublin

Irlandia

88)
NEXT E.GO MOBILE SE

Lilienthalstraße 1 52068 Aachen

Niemcy

89)
NISSAN INTERNATIONAL SA

Nissan Automotive Europe SAS 8 rue Jean-Pierre Timbaud, 78180 Montigny-le-Bretonneux

Francja

90)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13 65423 Rüsselsheim am Main

Niemcy

91)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena)

Włochy

92)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25 56025 Pontedera (Pisa)

Włochy

93)
PSA AUTOMOBILES SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

94)
PSA-OPEL Pool (M1)

Pool manager:

PSA Automobiles SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

95)
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI Pool (M1)

Pool manager:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92100 Boulogne-Billancourt

Francja

96)
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI Pool (N1)

Pool manager:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92100 Boulogne-Billancourt

Francja

97)
RENAULT SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92100 Boulogne-Billancourt

Francja

98)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex Francja

99)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Petuelring 130 80788 München

Niemcy

100)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA Włochy

101)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

Represented in the Union by:

SAIC Europe Sarl

Rue Robert Stümper 4, 2557 Luxembourg

Luksemburg

102)
SAIC MOTOR CORPORATION

Represented in the Union by: SAIC Motor Europe BV Professor W.H. Keesomlaan 12, 1183 DJ Amstelveen

Niderlandy

103)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

104)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

105)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882 38436 Wolfsburg

Niemcy

106)
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE 122-122 bis avenue du Général Leclerc 92100 Boulogne-Billancourt

Francja

107)
SSANGYONG MOTOR COMPANY

Represented in the Union by:

Ssangyong European Parts Center BV IABC 5253 & 5254,

4814 RD Breda

Niderlandy

108)
STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191 52070 Aachen

Niemcy

109)
SUBARU CORPORATION

Represented in the Union by: Subaru Europe NV/SA Leuvensesteenweg 555 B/8 1930 Zaventem

Belgia

110)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Represented in the Union by: Suzuki Magyar Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52.

2500 Esztergom

Węgry

111)
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

Represented in the Union by:

Suzuki Magyar Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52.

2500 Esztergom

Węgry

112)
SUZUKI Pool (M1)

Pool manager:

Suzuki Motor Corporation Represented in the Union by: Suzuki Magyar Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52.

2500 Esztergom Węgry

113)
TECNO MECCANICA IMOLA SPA

Via Selice, Provinciale 42E 40026 Imola, Bologna

Włochy

114)
TESLA INC

Represented in the Union by: Tesla Motors Netherlands B.V., Burgemeester Stramanweg 122 1101 EN Amsterdam

Niderlandy

115)
TOYOTA-MAZDA Pool (M1)

Pool manager:

Toyota Motor Europe NV SA

Avenue du Bourget 60 1140 Brussel

Belgia

116)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussel

Belgia

117)
UAZ

Represented in the Union by:

C&P Motor Group s.n.c.

Via E. Mattei 65

Asciano (SI)

Włochy

118)
UNIVERS VE HELEM

14 rue Federico Garcia Lorca

32000 Auch

Francja

119)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882 38436 Wolfsburg

Niemcy

120)
VOLKSWAGEN-SAIC Pool (M1)

Pool manager:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

121)
VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg 40531 Göteborg

Szwecja

122)
XYT

6 ruelle de l'église

91350 Grigny Francja

Sporządzono w Brukseli dnia 26 września 2022 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Część  A

WYNIKI PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2020 indywidualnych producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJK
Nazwa producentaGrupy producentów Odstępstwa WyłączeniaCałkowita liczba rejestracjiLiczba uwzględnionych rejestracji (95 %)Średnia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDCDocelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSuperjednostkiOgraniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacjiMargines błędu
ADAM OPEL GMBH211 691,000105,36- 105,36000
ADIDOR VOITURES SASDMD16151 315,00137,00000
ALFA ROMEO SPAP234 48332 7581 622,57143,334103,08240,25200,6190
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KGD6055742 053,02199,279214,000- 14,721000
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILEDMD1141081 535,00000
ASTON MARTIN LAGONDA LTDD1 4871 4121 962,08255,471290,000- 34,529000
AUDI AGP11564 595536 3651 683,79104,588105,120- 0,5327,50,6460
AUDI HUNGARIA

MOTOR KFT

P113 8243 6321 416,83148,05296,23051,82200,0010
AUDI SPORT GMBHP1113 50512 8291 905,33227,140112,497114,643000
AUTOMOBILE

DACIA SA

P8278 828264 8861 184,74111,23388,50222,7300,7290,9550,001
AUTOMOBILES CITROENP7340 836323 7941 167,8095,99787,9388,0580,6070,9710,001
AUTOMOBILES PEUGEOTP7351 543333 9651 395,7494,30695,528- 1,2223,0730,4810
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI SPA

D1 5371 4602 021,67319,607304,00015,60700,2410
AVTOVAZ JSCP88848391 313,44183,83892,78891,050000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGP1801925761 8281 647,6298,137103,916- 5,7797,52,1140
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO

LTD

DMD101 854,00
BENTLEY MOTORS LTDD2 7532 6152 452,10255,614245,00010,61400,0060
BLUECAR SASDMD651 515,00000
BMW M GMBHP114 51013 7841 863,37228,218111,100117,11800,2830
BUGATTI AUTOMOBILES SASP11762 070,00522,833117,981404,852000
CATERHAM CARS LIMITEDDMD127120693,70167,14200
CNG-TECHNIK GMBHP312 06011 4571 508,72100,21999,2900,929000
DFSK MOTOR CO LTDDMD7336961 628,78223,6722,8930
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN BV

DMD10865,00
DR AUTOMOBILES SRLD3 3293 1621 409,93139,400148,000- 8,600000
DR ING HCF PORSCHE AGP1168 13064 7232 004,95136,493115,81520,6627,50,7700,016
DR MOTOR COMPANY SRLD761 352,86175,667148,00027,667000
FABBRICA DALLARA SRLDMD12111 010,00230,00000
FABRYKA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH SYRENA W KUTNIE SADMD541 300,00145,00000
FERRARI SPAD3 5913 4111 688,05277,964280,000- 2,036000
FCA ITALY SPAP2488 321463 9041 184,89104,80388,50716,2962,0391,4120
FCA US LLCP21054381001661 612,46132,733102,74529,9883,1820,9050
FORD INDIA PRIVATE LIMITEDP353501 149,79118,38087,33831,042000
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP3212 370,50204,000127,98876,012000
FORD MOTOR COMPANYP310 2209 7091 938,21233,057113,592119,46300,5580,002
FORD-WERKE GMBHP3648 948616 5001 442,1299,95697,0732,8822,7792,2890,001
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCD53501 816,57167,360245,000- 77,640000
GREAT WALL MOTOR COMPANY

LIMITED

DMD3713521 605,90160,00000
GUMPERT SPORTWAGENMANUFAKTUR GMBHDMD101 825,00
HENAN SUDA

ELECTRIC VEHICLES TECHNOLOGY

DMD27251 465,00000
HONDA MOTOR CO LTDP278 27774 3631 425,25102,24096,5115,7295,4100,6770
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET ASP4114 691108 9561 063,25110,53884,45626,08100,6100,001
HYUNDAI MOTOR COMPANYP4143 2511360881 505,3168,22699,177- 30,9647,50,0570,013
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP4158 777150 8381 525,98110,23899,86510,3647,50,2390,009
ISUZU MOTORS LTDDMD101 605,00
JAGUAR LAND Rover limitedND157013149 1622 096,03134,657131,8232,8347,50,5710
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTDP116976621 837,750110,247-

110,247

000
KIA CORPORATIONP5273 022259 3701 358,9783,07394,304- 11,3017,50,0770,070
KIA SLOVAKIA SROP5144 8481376051 460,96110,89197,70013,1897,50,0740,002
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD3343171 265,00224,01900
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLEDMD32865,00000
LONDON EV COMPANYP11102 305,00
LOTUS CARS LIMITEDD4844591 099,88199,200225,000- 25,800000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDP9/ND58 88155 9361 273,35111,24790,28320,9640,0051,9970
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

D1 1351 0781 223,78148,000160,000- 12,000000
MARUTI SUZUKI INDIA LTDP9/ND1 7491 661953,00106,96690,28316,68300,0040
MASERATI SPAD3 1522 9942 144,94234,649235,000- 0,452000,101
MAZDA MOTOR CORPORATIONP10132 705126 0691 438,36105,60996,9478,6627,50,6690
MAZDA MOTOR LOGISTIC EUROPE N.

V.

P1011 82311 2311 377,24111,34694,91216,43401,2360
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITEDD5715421 533,52258,530250,0008,530000
MERCEDES-AMG GMBHP63 2513 0881 920,49244,803113,002131,7480,4750,0010,053
MERCEDES-BENZ AGP6735 395698 6251 727,51103,530106,576- 3,0497,50,7100,003
MG MOTOR UK LIMITEDP1117 94317 0451 446,7688,53797,227- 8,6907,500
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP864 21561 0041 694,4599,593105,475- 5,8997,50,2950,017
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP833 95832 260947,48104,22380,60123,62200,6890
MORGAN

TECHNOLOGIES LTD

DMD3533351 125,45179,04200
NEXT EGO MOBILE SEP114904651 231,00090,042- 90,042000
NISSAN

INTERNATIONAL SA

P8289 734275 2471 394,3895,50995,4830,0267,50,6420
OPEL AUTOMOBILE GMBHP7276 745262 9071 382,4998,49695,0873,4063,4021,6000,003
PAGANI AUTOMOBILI SPADMD871 471,63343,00000
PSA AUTOMOBILES SAP7788 835749 3931 313,8580,90792,801- 11,8957,51,0481E- 03
RENAULT SASP8961689913 6041 352,4988,32194,088- 5,7697,50,7650,002
RENAULT TRUCKSDMD542 226,00171,25000
ROLLS-ROYCE

MOTOR CARS LTD

P15084822 655,53349,923137,479212,444000
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD1211141 889,550111,972-

111,972

000
SAIC MOTOR CORPORATION LTDP117 7267 3391 590,540102,015-

102,015

000
SEAT SAP11363 821345 6291 344,30106,31593,81512,4723,8221,0620,028
SKODA AUTO ASP11606 638576 3061 385,40101,77195,1846,5874,7661,3620
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINEP81 1241 0671 174,24146,73688,15258,581000,003
SSANGYONG

MOTOR COMPANY

D8 9578 5091 498,37155,452159,000- 3,548000
SUBARU CORPORATIONND17 02816 1761 646,44154,605120,71833,88601,3780,001
SUZUKI MOTOR CORPORATIONP9/ND107242101 8791 013,4995,44590,2835,1621,3962,0280
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTDP9/ND1 1501 092890,0889,01690,283- 1,267000
TECNO MECCANICA

IMOLA SPA

DMD32712,00000
TESLA INCP292 52687 8991 928,150113,257-

113,257

000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SAP10684 7266504891 372,6091,78194,758- 2,9810,7280,2200,004
VOLKSWAGEN AGP111 307 000031 241 65

652

1 461,4596,83397,716- 0,8887,50,4670,005
VOLVO CAR CORPORATIONP3286 645272 3121 873,1195,900111,425- 15,5327,50,1490,007

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2020 grup producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJK
Nazwa grupy producentówGrupy producentów OdstępstwaCałkowita liczba rejestracjiLiczba uwzględnionych rejestracji (95 %)Średnia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NeDCDocelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSuperjednostkiOgraniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacjiMargines błędu
BMWP1816 9437760951 652,0899,211104,064- 4,8537,52,1300
FCAP2799 0457590921 369,8190,93594,665- 3,7307,50,9740
FORD-VOLVOP3957 9289100311 577,2196,090101,571- 5,4847,51,4970,003
HYUNDAIP4416 719395 8831 391,5293,23295,388- 2,1647,50,2550,008
KIAP5417 870396 9761 394,3292,71695,481- 2,8007,50,0760,035
MERCEDES-BENZP6738 6467017131 728,36103,883106,604- 2,7257,50,7080,004
PSA-OPELP71 757 95

959

1 670 060611 312,7188,50492,763- 4,2605,3241,0100,001
RENAULT-NISSANMITSUBISHIP81 630 43

432

1 548 91

910

1 336,1392,56693,543- 0,9797,50,7490,002
SUZUKIP9/ND1690221605701 102,55100,71390,28310,4300,9531,9830
TOYOTA-MAZDAP10829 254787 7911 383,1993,99295,110- 1,1211,7450,3180,003
VW-SAICP112 954 38

380

2 806 66

661

1 488,7099,56998,6240,9457,50,7460

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno wartość emisji CO2 w cyklu NEDC, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2020 (drobny producent).

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 przyznano odstępstwo na rok kalendarzowy 2020 (producent niszowy).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2020 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.

Kolumna C:

"Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Liczba uwzględnionych rejestracji (95 %)" oznacza 95 % całkowitej liczby nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2) (95 % liczby podanej w kolumnie C). Zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 i zawiadomieniem Komisji 2017/C 218/01 do celów określenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 każdego producenta lub grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2020 uwzględnia się jedynie 95 % zarejestrowanych nowych samochodów osobowych o najniższym poziomie emisji.

Kolumna E:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich (100 %) nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna F:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 dla 95 % nowych samochodów osobowych o najniższym poziomie emisji (zgodnie z art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631) zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w 2020 r., za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu NEDC uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- stosowanie superjednostek (kolumna I);

- ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna J)

Kolumna G:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z pkt 1 i 2 części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 i przy M0 równym 1 379,88 lub, w stosownych przypadkach ("D" albo "ND" w kolumnie B), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("DMD" w kolumnie B), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna H) ani "marginesu błędu" (kolumna K).

Kolumna H:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna G), od której odejmuje się margines błędu (kolumna K).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna I: "Superjednostki" (g CO2/km) oznaczają jednostki emisji, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631, określone zgodnie z pkt 4.1 lit. g) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 i które są uwzględniane przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F), z zastrzeżeniem limitu wynoszącego 7,5 g CO2/km. Na potrzeby określenia liczby superjednostek przypisywanych danemu producentowi lub grupie producentów każdy z ich nowych samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w 2020 r. jest liczony jako dwa samochody osobowe.

Kolumna J:

"Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu NEDC. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna K:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna F) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna G) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna H) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie G);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B.

Część  B

WYNIKI PRODUCENTÓW LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2020 indywidualnych producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów Odstępstwa WyłączeniaCałkowita liczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDCDocelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOgraniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacjiMargines błędu
ADDAX MOTOR NVDMD261 104,1400
ALFA ROMEO SPAP11501 736,13138,475144,094- 5,6191,0580
ALKE SRLDMD1091 081,2300
AUDI AGP5361 859,58140,839155,945- 15,1060,6330
AUDI SPORT GMBHP512 390,00276,000206,86669,13400
AUTOMOBILE

DACIA SA

P720 4451 300,73119,841102,29617,5430,9080,002
AUTOMOBILES CITROENP167 8121 876,32146,134157,552- 11,4180,0070
AUTOMOBILES PEUGEOTP11242031 864,06145,768156,375- 10,6070,0010
AVTOVAZ JSCP7981 271,94226,12299,532126,59000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGDMD521 813,75134,8543,108
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITEDDMD401 775,0000
CHEVROLET ITALIA SPADMD12 445,00243,0000
CNG-TECHNIK GMBHP221 716,00102,000142,162- 40,16200
DFSK MOTOR CO LTDDMD3331 267,36195,3600
DR ING HCF PORSCHE AG52 320,00142,620200,146- 57,5260,7800
ESAGONO ENERGIA SRLDMD151 186,2000
FCA ITALY SPAP1110 3651 816,94160,447151,8528,5950,7880
FCA US LLCP16801 553,87124,113126,597- 2,4840,9180
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP238 8592 372,22210,323205,1595,16300,001
FORD-WERKE GMBHP22143641 973,38157,615166,870- 9,2550,0070
GOUPIL INDUSTRIE SASP56911 019,780,00075,324- 75,38700,063
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD3861 948,72235,3960
HONDA MOTOR CO LTDDMD21 521,50104,0000
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VEP3/DMD991 084,58116,4240
HYUNDAI MOTOR COMPANYP3/DMD2961 797,87153,2830,004
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP3/DMD451 517,38119,3160,107
ISUZU MOTORS LIMITEDD4 9322 170,25202,973213,000- 10,02700
IVECO SPA13 9242 431,82205,163210,880- 5,71700
JAGUAR LAND ROVER LIMITED1 6172 389,57198,508206,824- 8,3160,0050
KIA CORPORATIONP4/DMD4661 467,85108,9350,003
KIA SLOVAKIA SROP4/DMD501 595,26113,7200
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD21 265,00224,0000
LIGIER GROUPDMD86720,6200
LONDON EV COMPANYDMD42 271,0034,0000
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

D1472 133,57237,762246,000- 8,23800
MAN TRUCK & BUS SEP511 3822 262,37200,472194,6135,85900
MAZDA MOTOR CORPORATIONDMD261 580,69140,6540,269
MERCEDES-BENZ AGP6137 3412 203,94183,977189,004- 5,0310,0270,004
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP7351 930,2950,800162,733-

111,933

00
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP712 0382 082,08200,723177,30523,4181,1540
NISSAN

INTERNATIONAL SA

P725 5002 043,11137,925173,564- 35,6550,1270,016
OPEL AUTOMOBILE GMBHP148 0001 700,67139,155140,690- 1,5360,0130,001
PIAGGIO & C SPAD3 5641 007,54148,564152,000- 3,43600
PSA AUTOMOBILES SAP11282801 434,79110,514115,165- 4,6520,0170,001
RENAULT SASP71812771 784,82141,266148,768- 7,5030,6390,001
RENAULT TRUCKS6 8122 321,60183,374200,299- 16,9250,7260
ROMANITAL SRLDMD431 330,02171,4420
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTDP51 5612 060,9862,006175,280-

113,274

00
SAIC MOTOR CORPORATIONP511 607,000131,698-

131,698

00
SEAT SAP51601 365,52113,106108,5164,5900,2500
SKODA AUTO ASP5491 441,84117,484115,8421,6420,9450
SSANGYONG

MOTOR COMPANY

D8632 162,17220,973209,00011,97300
STREETSCOOTER GMBH2 8281 691,030139,764-

139,764

00
SUBARU CORPORATIONDMD81 719,13155,1502,100
SUZUKI MOTOR CORPORATIONDMD101 165,00138,0000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA49 7581 919,73156,490161,720- 5,2300,0150
UAZDMD31 946,33235,0000
UNIVERS VE HELEMDMD11 188,0000
VOLKSWAGEN AGP21574411 951,96172,760164,8147,9440,0010,002
VOLVO CAR CORPORATIONDMD1 1811 732,82125,9540,033
XYTDMD4940,0000

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2020 grup producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHI
Nazwa grupy producentówGrupy producentów WyłączeniaCałkowita liczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDCDocelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOgraniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacjiMargines błędu
FCA-PSAP14794901 723,27139,072142,860- 3,7880,1900
FORD-VOLKSWAGENP24106662 002,91168,408169,705- 1,2970,0040
HYUNDAIP3/DMD4401 608,69141,5160,014
KIAP4/DMD5161 480,19109,3980,003
MAN-SAICP513 8812 163,55173,457185,126- 11,6950,0080,026
MERCEDES-BENZP61373412 203,94183,977189,004- 5,0310,0270,004
RENAULT-NISSANMITSUBISHIP72393931 785,75142,091148,858- 6,7680,6330,001

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno wartość emisji CO2 w cyklu NEDC, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2020 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2020 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.

Kolumna C: "Całkowita liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D: "Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w cyklu NEDC uwzględniono, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).

Kolumna F: "Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z pkt 1 i 2 części B załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 i przy M0 równym 1 766,4 lub, w stosownych przypadkach ("D" w kolumnie B), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 ("DMD" w kolumnie B), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również "odległości do poziomu docelowego" (kolumna G) ani "marginesu błędu" (kolumna I).

Kolumna G: "Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów ("P" w kolumnie B), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H: "Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji" (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu NEDC. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna I: "Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 w cyklu NEDC (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak

określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  II

Część  A

Wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z częścią A pkt 4 i 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 (samochody osobowe).

1.
Do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości:
a)
Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP obliczony zgodnie z częścią A pkt 3 lub pkt 3a załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stanowi wartość określoną w kolumnie G tabeli 1 poniżej dla każdego producenta i w kolumnie G tabeli 2 poniżej dla każdej grupy producentów.

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP obliczony zgodnie z częścią A pkt 3b załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 wynosi 118,137 g CO2/km, obliczone jako średnia referencyjnych docelowych indywidualnych poziomów emisji w cyklu WLTP wszystkich producentów samochodów osobowych wymienionych w kolumnie G tabeli 1 poniżej, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C tabeli 1 poniżej.

b)
2O2O

Wartość Mø2O2O stanowi wartość określoną dla każdego producenta i grupy producentów w kolumnie E tabel 1 i 2 w części A załącznika I do niniejszej decyzji.

W przypadku producentów lub grup producentów spełniających warunki, o których mowa w części A pkt 3b załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631, wartość Mø2O2Owynosi 1 455,69 kg, obliczone jako średnia masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich producentów samochodów osobowych wymienionych w kolumnie E tabeli 1 w części A załącznika I do niniejszej decyzji, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C tabeli 1 w części A załącznika I do niniejszej decyzji.

2.
Do obliczania poziomów docelowych w ramach odstępstw mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią A pkt 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości NEDCCO2 oraz WLTPCO2:
a)
w przypadku producentów i grup producentów, o których mowa w części A pkt 5 lit. a) załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631:
(i)
NEDCCO2 stanowi wartość określoną dla producenta w kolumnie E tabeli 1 poniżej;
(ii)
WLTPCO2 stanowi wartość określoną dla producenta w kolumnie F tabeli 1 poniżej.
b)
w przypadku producentów, o których mowa w części A pkt 5 lit. b) załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631:
(i)
NEDCCO2 wynosi 107,532 g CO2/km, obliczone jako średnia wszystkich wartości określonych w kolumnie E tabeli 1 poniżej, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C;
(ii)
WLTPCO2 wynosi 130,300 g CO2/km, obliczone jako średnia wszystkich wartości określonych w kolumnie F tabeli 1 poniżej, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C.
Tabela 1

Indywidualni producenci samochodów osobowych

ABCDEFG
Nazwa producentaGrupy producentówLiczba uwzględnionych rejestracjiDocelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r.Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDCŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WĽTPReferencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
ADAM OPEL GMBH2105,36000105,360
ADIDOR VOITURES SAS1692,839137,000153,000103,682
ALFA ROMEO SPAP234 483103,082146,919171,158120,089
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG578117,416201,460233,533136,109
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE113100,16500100,165
ASTON MARTIN LAGONDA LTD1 487114,387257,743284,699126,350
AUDI AGP11564 595105,120116,923142,580128,187
AUDI HUNGARIA MOTOR KFTP113 82496,230148,954167,871108,451
AUDI SPORT GMBHP1113 505112,497230,628253,307123,559
AUTOMOBILE DACIA SAP8278 80888,502114,310134,535104,161
AUTOMOBILES CITROENP7340 83087,93898,999129,382114,926
AUTOMOBILES PEUGEOTP735153995,528100,158131,631125,546
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA1 537116,372326,757351,293125,110
AVTOVAZ JSCP888492,788186,093195,28597,371
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGP1801 924103,916111,504133,353124,278
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD1110,788233,000242,000115,067
BENTLEY MOTORS LTD2 585130,705259,668285,503143,709
BLUECAR SAS699,4990099,499
BMW M GMBHP114 510111,100231,883242,690116,278
BUGATTI AUTOMOBILES SASP117117,981527,143506,000113,249
CATERHAM CARS LIMITED12372,150168,805156,26866,791
CNG-TECHNIK GMBHP312 06099,290100,858124,004122,076
DFSK MOTOR CO LTD442103,288221,428241,952112,862
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV177,854199,000191,00074,724
DR AUTOMOBILES SRL3 32996,001140,357169,112115,669
DR ING HCF PORSCHE AGP1168 125115,815150,700175,838135,134
DR MOTOR COMPANY SRL094,100114,049
FABBRICA DALLARA SRL682,683230,000216,00077,650
FABRYKA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH SYRENA W KUTNIE SA092,340111,916
FERRARI SPA3 591105,262281,455303,011113,324
FCA ITALY SPAP2488 32188,507110,669135,717108,539
FCA US LLCP2105 438102,745141,105169,444123,380
FORD INDIA PRIVATE LIMITEDP35387,338118,981136,925100,510
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP32127,988226,000260,500147,526
FORD MOTOR COMPANYP310 219113,592236,293240,803115,760
FORD-WERKE GMBHP3648 94597,073108,416134,271120,223
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC53109,542168,340176,208114,662
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED0102,526124,262
GUMPERT

SPORTWAGENMANUFAKTUR GMBH

1109,82200109,822
HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLES TECHNOLOGY2797,8340097,834
HONDA MOTOR CO LTDP278 27196,511111,304135,771117,726
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET ASP4114 69084,456112,191127,37295,884
HYUNDAI MOTOR COMPANYP4143 24899,17780,35395,370117,712
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP4158 75199,865120,892140,780116,294
ISUZU MOTORS LTD0102,496124,225
JAGUAR LAND ROVER LIMITED156 992118,848148,625179,229143,320
JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTDP11697110,24700110,247
KIA CORPORATIONP5272 98194,30494,590109,887109,555
KIA SLOVAKIA SROP5144 83697,700120,871139,400112,677
LADA AUTOMOBILE GMBH32891,174224,140232,82994,708
LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE377,8540077,854
LONDON EV COMPANYP111125,80624,00020,000104,838
LOTUS CARS LIMITED39185,676204,476203,49985,267
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDP958 88191,453114,739140,962112,354
MAHINDRA & MAHINDRA LTD1 13589,802149,836180,236108,022
MARUTI SUZUKI INDIA LTDP91 74980,785107,685122,89192,193
MASERATI SPA3 152120,476238,611270,443136,548
MAZDA MOTOR CORPORATIONP10132 70596,947116,238138,885115,835
MAZDA MOTOR LOGISTIC EUROPE N.V.P1011 82394,912113,180136,949114,845
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED561100,116260,471275,759105,992
MERCEDES-AMG GMBHP63 249113,002247,571266,001121,414
MERCEDES-BENZ AGP6733 243106,576117,238134,681122,433
MG MOTOR UK LIMITEDP1117 94397,22799,088111,056108,970
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP864 000105,475110,702123,944118,092
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP833 95880,601105,382120,28191,996
MORGAN TECHNOLOGIES LTD33786,527182,534181,65086,108
NEXT EGO MOBILE SEP1149090,0420090,042
NISSAN INTERNATIONAL SAP8289 73495,483106,485132,147118,494
OPEL AUTOMOBILE GMBHP7276 71595,087105,149133,007120,279
PAGANI AUTOMOBILI SPA098,055118,843
PSA AUTOMOBILES SAP7788 82092,80191,148117,973120,112
RENAULT SASP896160094,08899,147116,175110,247
RENAULT TRUCKS3123,176161,667268,000204,192
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTDP1508137,479351,008367,717144,023
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD121111,9721,9832,116119,482
SAIC MOTOR CORPORATION LTDP117 726102,0150,9221,018112,637
SEAT SAP1136361393,815114,007137,199112,899
SKODA AUTO ASP11606 63695,184110,269134,179115,823
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINEP81 12488,152147,203162,40797,257
SSANGYONG MOTOR COMPANY8 95698,946157,744173,019108,527
SUBARU CORPORATION17 025103,876157,033185,195122,505
SUZUKI MOTOR CORPORATIONP9107 24282,799101,856123,820100,654
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTDP91 15078,69089,086108,28295,646
TECNO MECCANICA IMOLA SPA372,7600072,760
TESLA INCP292 525113,25700113,257
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SAP10684 67094,75895,781120,963119,671
VOLKSWAGEN AGP111 306 82597,716108,314131,348118,496
VOLVO CAR CORPORATIONP3286 627111,425106,652124,979130,572

Tabela 2

Grupy producentów samochodów osobowych

ABCDEFG
Nazwa grupy producentówGrupy producentówLiczba uwzględnionych rejestracjiDocelowy poziom emisji w cyklu NEdC na 2020 r.Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NeDCŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WlTPReferencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
BMWP1816 942104,064113,791135,441123,863
FCAP279903894,665103,497125,987115,236
FORD-VOLVOP3957906101,571109,158132,498123,289
HYUNDAIP441668995,388104,561121,479110,822
KIAP541781795,481103,700120,118110,598
MERCEDES-BENZP6736492106,604117,813135,260122,391
PSA-OPELP71 757 90492,76396,676125,283120,212
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHIP81 630 10893,543103,708122,620110,601
SUZUKIP916902285,765106,317129,676104,609
TOYOTA-MAZDAP1082919895,11099,303124,059118,821
VW-SAICP112 953 98798,624112,272135,911119,389

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

W obliczeniach wartości wymienionych w kolumnach C, E i F tych tabel uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały wartości emisji CO2 zarówno w cyklu WLTP, jak i w cyklu NEDC.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.

Kolumna C:

"Liczba uwzględnionych rejestracji" oznacza liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r." (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631, niezależnie od przyznanych poziomów docelowych w ramach odstępstw lub wyłączeń mających zastosowanie w roku kalendarzowym 2020.

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 dla wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2), bez uwzględnienia ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu superjednostek lub ekoinnowacji na podstawie art. 5 i 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna F:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna G:

"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) określony zgodnie z częścią A pkt 3 lub 3a załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631.

W przypadku producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe zarejestrowane w 2020 r., w przypadku których nie zgłoszono indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu WLTP (brak wpisów w kolumnach E i F), referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP określono przez pomnożenie ich docelowego poziomu emisji w cyklu NEDC na 2020 r. (kolumna D) przez 130,300 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna F) uśredniony dla całego parku pojazdów, podzielone przez 107,532 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC uśredniony dla całego parku pojazdów (kolumna E). Obie wartości uśrednione dla całego parku pojazdów obliczono jako średnie ważone zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta (kolumna C).

Część  B

Wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 zgodnie z częścią B pkt 4 i 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 (lekkie pojazdy użytkowe).

1.
Do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości:
a)
Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP obliczony zgodnie z częścią B pkt 3 lub pkt 3a załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stanowi wartość określoną w kolumnie G tabeli 1 poniżej dla każdego producenta i w kolumnie G tabeli 2 poniżej dla każdej grupy producentów.

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP obliczony zgodnie z częścią B pkt 3b załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 wynosi 205,096 g CO2/km, obliczone jako średnia referencyjnych docelowych indywidualnych poziomów emisji w cyklu WLTP wszystkich producentów lekkich pojazdów użytkowych wymienionych w kolumnie G tabeli 1 poniżej, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C tabeli 1 poniżej.

b)
Mø2O2O

Wartość Mø2O2O stanowi wartość określoną dla każdego producenta i grupy producentów w kolumnie E tabel 1 i 2 w części B załącznika I do niniejszej decyzji.

W przypadku producentów spełniających warunki, o których mowa w części B pkt 3b załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631, wartość Mø2O2Owynosi 1 888,62 kg, obliczone jako średnia masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich producentów lekkich pojazdów użytkowych wymienionych w kolumnie E tabeli 1 w części B załącznika I do niniejszej decyzji, ważona zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta, jak wskazano w kolumnie C tabeli 1 w części B załącznika I do niniejszej decyzji.

2.
Do obliczania poziomów docelowych w ramach odstępstw mających zastosowanie w latach 2021-2024 zgodnie z częścią B pkt 5 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 stosuje się następujące wartości NEDCCO2 oraz WLTPCO2:
(i)
NEDCCO2 stanowi wartość określoną dla producenta w kolumnie E tabeli 1 poniżej;
(ii)
WLTPCO2 stanowi wartość określoną dla producenta w kolumnie F tabeli 1 poniżej.
Tabela 1

Indywidualni producenci lekkich pojazdów użytkowych

ABCDEFG
Nazwa producentaGrupy producentówLiczba uwzględnionych rejestracjiDocelowy poziom emisji w cyklu NEdC na 2020 r.Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NeDCŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WlTPReferencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
ADDAX MOTOR NV2683,4230083,423
ALFA ROMEO SPAP1150144,094139,533160,587165,836
ALKE SRL10981,2240081,224
AUDI AGP536155,945141,472175,114193,029
AUDI SPORT GMBHP51206,866276,000317,000237,596
AUTOMOBILE DACIA SAP720 445102,296120,749144,404122,336
AUTOMOBILES CITROENP167 812157,552146,141209,867226,254
AUTOMOBILES PEUGEOTP1124 202156,375145,769205,957220,942
AVTOVAZ JSCP79899,532226,122233,367102,721
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG52151,546137,962167,827184,352
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED40147,82600147,826
CHEVROLET ITALIA SPA0212,146274,093
CNG-TECHNIK GMBHP22142,162102,000131,500183,277
DFSK MOTOR CO LTD33499,092195,335202,282102,616
DR ING HCF PORSCHE AG5200,146143,400171,400239,226
ESAGONO ENERGIA SRL1591,3010091,301
FCA ITALY SPAP1110365151,852161,235212,404200,043
FCA US LLCP1680126,597125,031152,553154,464
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP238 859205,159210,323248,748242,641
FORD-WERKE GMBHP2214 364166,870157,622193,995205,377
GOUPIL INDUSTRIE SASP569175,3240075,324
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED0164,503212,538
HONDA MOTOR CO LTD2123,490104,000135,000160,300
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VEP39981,545116,424131,11891,837
HYUNDAI MOTOR COMPANYP3290150,021151,617164,885163,149
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP345123,094119,422148,158152,714
ISUZU MOTORS LIMITED4 932185,770202,973261,581239,411
IVECO SPA13 924210,880205,163293,041301,207
JAGUAR LAND ROVER LIMITED1 617206,824198,513239,512249,539
KIA CORPORATIONP4466118,339108,938132,015143,407
KIA SLOVAKIA SROP450130,571113,720140,860161,733
LADA AUTOMOBILE GMBH298,866224,000232,000102,397
LIGIER GROUP8646,6050046,605
LONDON EV COMPANY4195,44234,00021,000120,714
MAHINDRA & MAHINDRA LTD0182,248235,464
MAN TRUCK & BUS AGP511 382194,613200,472257,185249,669
MAZDA MOTOR CORPORATION26129,172140,923162,615149,055
MERCEDES-BENZ AGP6137342189,004184,003226,288232,438
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP735162,73350,80049,939159,975
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP712 038177,305201,877240,867211,549
NISSAN INTERNATIONAL SAP725 500173,564138,052162,859204,752
OPEL AUTOMOBILE GMBHP148 000140,690139,168187,491189,541
PIAGGIO & C SPA3 56474,149148,564164,63082,168
PSA AUTOMOBILES SAP1128279115,165110,531148,680154,913
RENAULT SASP7181277148,768141,904191,998201,285
RENAULT TRUCKS6 812200,299184,100269,464293,174
ROMANITAL SRL0105,108135,800
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTDP51 561175,28062,00624,36968,887
SAIC MOTOR CORPORATIONP51131,69800131,698
SEAT SAP5159108,516113,428138,711132,704
SKODA AUTO ASP549115,842118,429144,714141,553
SSANGYONG MOTOR COMPANY863184,994220,973252,660211,522
STREETSCOOTER GMBH2 828139,76400139,764
SUBARU CORPORATION8142,462157,250187,750170,094
SUZUKI MOTOR CORPORATION1089,266138,000173,000111,906
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA49 723161,72156,487207,931214,884
UAZ2164,273254,000309,000199,844
UNIVERS VE HELEM191,4740091,474
VOLKSWAGEN AGP2157440164,814172,761210,733201,039
VOLVO CAR CORPORATION1 181143,776125,986150,179171,385
XYT467,6660067,666

Tabela 2

Grupy producentów lekkich pojazdów użytkowych

ABCDEFG
Nazwa grupy producentówGrupy producentówLiczba uwzględnionych rejestracjiDocelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r. lub poziom docelowy w ramach odstępstwaŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDCŚredni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WlTpReferencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP
FCA-PSAP1479488142,860139,262190,732195,660
FORD-VOLKSWAGENP2410 665169,705168,412205,593207,171
HYUNDAIP3434131,86140,251155,448146,148
KIAP4516119,524109,401132,872145,167
MAN-SAICP513 880185,126173,470216,216230,744
MERCEDES-BENZP6137342189,004184,002226,288232,438
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHIP7239393148,858142,724187,283195,332

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

W obliczeniach wartości wymienionych w kolumnach C, E i F tych tabel uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały wartości emisji CO2 zarówno w cyklu WLTP, jak i w cyklu NEDC.

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo zgłaszające.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"P" oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2020.

Kolumna C:

"Liczba uwzględnionych rejestracji" oznacza liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Docelowy poziom emisji w cyklu NEDC na 2020 r." (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 1 i 2 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631, niezależnie od przyznanych poziomów docelowych w ramach odstępstw lub wyłączeń mających zastosowanie w roku kalendarzowym 2020.

Kolumna E: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z art. 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2), bez uwzględnienia ograniczenia emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji na podstawie art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna F:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia Komisji (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2020, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna G:

"Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP" (g CO2/km) oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) określony zgodnie z częścią B pkt 3 lub 3a załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631.

W przypadku producentów odpowiedzialnych za lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w 2020 r., w przypadku których nie zgłoszono indywidualnych poziomów emisji CO2 w cyklu WLTP (brak wpisów w kolumnach E i F), referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji w cyklu WLTP określono przez pomnożenie ich docelowego poziomu emisji w cyklu NEDC na 2020 r. (kolumna D) przez 200,261 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu WLTP (kolumna F) uśredniony dla całego parku pojazdów, podzielone przez 155,029 g CO2/km, tj. średni indywidualny poziom emisji CO2 w cyklu NEDC uśredniony dla całego parku pojazdów (kolumna E). Obie wartości uśrednione dla całego parku pojazdów obliczono jako średnie ważone zgodnie z liczbą pojazdów zarejestrowanych dla każdego producenta (kolumna C).

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.