Decyzja wykonawcza 2021/973 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2019 oraz dla producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen w latach kalendarzowych 2014-2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2021.215.1

Akt indywidualny
Wersja od: 28 lutego 2022 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/973
z dnia 1 czerwca 2021 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2019 oraz dla producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen w latach kalendarzowych 2014-2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(notyfikowana jako dokument nr C(2021) 3682)

(Jedynie teksty w języku czeskim, niderlandzkim, angielskim, estońskim, francuskim, niemieckim, węgierskim, włoskim i szwedzkim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 17 czerwca 2021 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 oraz, w odniesieniu do docelowych indywidualnych poziomów emisji i średnich indywidualnych poziomów emisji w roku kalendarzowym 2019, z rozporządzeniami (WE) nr 443/2009 2  i (UE) nr 510/2011 3  Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta odpowiedzialnego za nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie, a także dla każdej grupy producentów. Ustalone na tej podstawie wyniki producentów lub grup producentów umożliwiają sprawdzenie, czy przestrzegają oni obowiązku nieprzekraczania swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2019 są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych przez organy sprawozdawcze w tym roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa przekazały Komisji swoje dane za 2019 r., jednak w niektórych przypadkach z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na dzień 28 lutego 2020 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo nie były korygowane.

(4) W dniu 26 czerwca 2020 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 91 producentów samochodów osobowych i 61 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2019 r.

(5) Wstępne dane notyfikowane przez Komisję obejmowały współczynniki korekcji, zarówno w odniesieniu do samochodów osobowych, obliczone zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 4 , jak i lekkich pojazdów użytkowych, obliczone zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 5 . Określenie współczynników korekcji jest częścią procedur korelacji ustanowionych w celu odzwierciedlenia zmiany w regulacyjnej procedurze badań dotyczącej pomiaru indywidualnych poziomów emisji CO2. Służą one zapewnieniu, aby tolerancje proceduralne niezbędne do korelacji wartości emisji CO2 były stosowane zgodnie z przeznaczeniem, a nie jako sposób na sztuczne zaniżenie tych wartości.

(6) Współczynnik korekcji oblicza się w oparciu o współczynniki odchylenia i weryfikacji określone dla statystycznej próby pojazdów, która powinna być reprezentatywna dla parku nowych pojazdów danego producenta.

(7) Producentów poproszono o weryfikację wstępnych danych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, w szczególności współczynników odchylenia i weryfikacji, na podstawie których oblicza się współczynnik korekcji, oraz o powiadomienie Komisji o wszelkich błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 56 producentów samochodów osobowych i 24 producentów lekkich pojazdów użytkowych złożyło powiadomienie o błędach. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych potwierdzono możliwość zastosowania współczynnika korekcji do ich średnich indywidualnych poziomów emisji. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631.

(8) W odniesieniu do pozostałych producentów samochodów osobowych i producentów lekkich pojazdów użytkowych, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku jednego z tych producentów lekkich pojazdów użytkowych należy zastosować współczynnik korekcji.

(9) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych. Zachowano tylko te zapisy w zestawie danych, które obejmują wartości masy i emisji CO2. W związku z tym należy potwierdzić lub zmienić wstępne dane dotyczące 89 producentów samochodów osobowych i 58 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(10) Zgodnie z art. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 wskazany w niniejszej decyzji nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 7 ust. 7 przedmiotowych rozporządzeń.

(11) Ewidencja zawierająca kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów, powinna zostać uwzględniona przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych zapisów. W związku z tym przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danych producentów należy zastosować margines błędu.

(12) Ten margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnim indywidualnym poziomem emisji a docelowym indywidualnym poziomem emisji obliczana z uwzględnieniem i wyłączeniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Margines błędu jest stosowany tak, aby zawsze poprawiał wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(13) W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów, w zależności od przypadku, jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to czterech producentów samochodów osobowych: Automobili Lamborghini S.p.A., Bentley Motors Ltd, Maserati S.p.A. i Ssangyong Motor Company oraz jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych Ssangyong Motor Company. Opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji oblicza się zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/631.

(14) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenci odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów w danym roku kalendarzowym są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów.

(15) W następstwie szczegółowego dochodzenia otrzymano wystarczające wyjaśnienia od producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG, na podstawie których tymczasowe dane za lata kalendarzowe 2014-2019 zostały zmienione dla tego producenta. W tym kontekście dane tymczasowe za te lata kalendarzowe należy uznać za potwierdzone w przypadku tego producenta i grupy Volkswagen, której jest członkiem.

(16) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 6  Komisja przeprowadziła doraźną weryfikację oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej Komisji 2013/341/UE 7  i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/158 8 . Weryfikacja wykazała zadowalające wyniki w odniesieniu do oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej 2013/341/UE. Jednak jeśli chodzi o decyzję wykonawczą (UE) 2015/158, stwierdzono różnicę między poświadczonymi oszczędnościami CO2 wynikającymi z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów zamontowanych w pojazdach produkowanych przez Daimler AG, a oszczędnościami zweryfikowanymi przez Komisję - wynosiły one odpowiednio 9 % i 23 %. Komisja powiadomiła Daimler AG o stwierdzonych odstępstwach i zwróciła się do producenta o przedstawienie dowodów potwierdzających prawidłowość poświadczonych oszczędności CO2.

(17) Na podstawie informacji przedstawionych przez Daimler AG Komisja stwierdziła, że różnica w oszczędnościach wynikała z różnicy w sposobie stosowania metodyki badania do celów poświadczania i weryfikacji oszczędności CO2. Ściślej rzecz biorąc, przed badaniem certyfikacyjnym przeprowadzono rozruch wysokosprawnych alternatorów, mimo że metodyka badań, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie nakazuje przeprowadzenia rozruchu wysokosprawnych alternatorów poza badaniem certyfikacyjnym ani nie pozwala na jego przeprowadzenie.

(18) Z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011wynika, że w celu uwzględnienia oszczędności CO2 wynikających z technologii innowacyjnych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta w 2019 r., oszczędności te muszą mieć zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2, zgodnie z metodyką badania, która umożliwia uzyskanie sprawdzalnych, powtarzalnych i porównywalnych wyników. Ponieważ weryfikacja przeprowadzona na podstawie metodyki badania, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie potwierdziła poświadczonych oszczędności CO2 wynikających z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów w niektórych pojazdach wyprodukowanych przez Daimler AG, poświadczonych oszczędności CO2 przypisywanych tej innowacji ekologicznej - wynoszących 0,102 g CO2/km na poziomie parku pojazdów Daimler AG - nie należy uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji tego producenta. Na tej samej podstawie nie należy uwzględniać oszczędności emisji CO2 przypisanych do tych ekoinnowacji - wynoszących 0,101 g CO2/ km na poziomie parku pojazdów grupy Daimler AG - przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji grupy.

(19) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2019 są określone w załączniku I.
2. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2019 są określone w załączniku II.
3. 
Wartości dotyczące wyników Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen jako producentów samochodów osobowych w odniesieniu do lat kalendarzowych 2014-2017 są określone w załączniku III, a w odniesieniu do roku kalendarzowego 2018 są określone w załączniku IV.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADAM OPEL GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim

Niemcy

2)
ADIDOR VOITURES SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

Francja

3)
ALFA ROMEO SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

4)
ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova

Włochy

5)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

6)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese

Włochy

7)
ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH,

Unterschweinstiege 2-14

60549 Frankfurt am Main

Niemcy

8)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

9)
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)
AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

11)
AUTOMOBILE DACIA SA

1 Avenue du Golf

78280 Guyancourt Cedex

Francja

12)
AUTOMOBILES CITROEN

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

13)
AUTOMOBILES PEUGEOT

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

14)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

15)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Prague 3

Czechy

16)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

17)
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

Niemcy

18)
BENTLEY MOTORS LTD

Pyms Lane CW1 3PL

Crewe Cheshire

Zjednoczone Królestwo

19)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton 92800 Puteaux

Francja

(20)
BMW M GMBH Petuelring 130

80788 München

Niemcy

21)
BMW Pool Petuelring 130

80788 München

Niemcy

22)
BUGATTI AUTOMOBILES SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

23)
CATERHAM CARS LIMITED

2 Kennet Road

DA1 4QN Dartford Zjednoczone Królestwo

24)
CNG-TECHNIK GMBH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

25)
DAIMLER AG

Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

26)
DAIMLER Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

DAIMLER AG

Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

27)
DAIMLER Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

DAIMLER AG

Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim Niemcy

28)
DFSK MOTOR CO LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Giotti Victoria Sr.l. Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D'Elsa (FI)

Włochy

29)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

30)
DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

31)
DR ING HCF PORSCHE AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

32)
DR MOTOR COMPANY SRL

S 85 Venafrana km 37500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

33)
E-GO MOBILE AG

AG Campus-Boulevard 30 D

52074 Aachen

Niemcy

34)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi,18

43040 Varano de'Melegari (PR)

Włochy

35)
FCA ITALY SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

36)
FCA TESLA Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

FCA Italy SpA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

37)
FCA US LLC

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

38)
FIAT GROUP Pool (N1)

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

39)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

40)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

41)
FORD INDIA PRIVATE LIMITED

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

42)
FORD MOTOR COMPANY

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

43)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

44)
FORD-WERKE GMBH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

45)
FORD Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

46)
FORD Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

47)
FUSO

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG, Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

48)
GAZ

Poe 2

60502 Lähte Tartumaa

Estonia

49)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

50)
GONOW AUTO CO LTD

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

Włochy

51)
GOUPIL INDUSTRIE SA

Route de Villeneuve

47320 Bourran

Francja

52)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Great Wall Motor Europe Technical Center

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

53)
GUMPERT AIWAYSAUTOMOBILE GMBH

Carl-Hahn-Straße 5

85053 Ingolstadt

Niemcy

54)
HONDA MOTOR CO LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

55)
HONDA Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

56)
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

57)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

58)
HYUNDAI Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

59)
HYUNDAI Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

60)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

61)
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

62)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

63)
ISUZU MOTORS LIMITED

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

64)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

65)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre,

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

66)
KIA Pool (M1)

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

67)
KIA Pool (N1)

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

68)
KIA MOTORS CORPORATION

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

69)
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

70)
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Valhall Park

262 74 Angelhlom

Szwecja

71)
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

Austria

72)
LADA AUTOMOBILE GMBH

Erlengrund 7

21614 Buxtehude

Niemcy

73)
LIGIER GROUP

Route d'Hauterive 105

3200 Abrest

Francja

74)
LONDON EV COMPANY

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Cina-Euro Vehicle Technology (CEVT), Theres Svenssons Gata 7

41755 Goteborg

Szwecja

75)
LOTUS CARS LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Cina-Euro Vehicle Technology (CEVT), Theres Svenssons Gata 7

41755 Goteborg

Szwecja

76)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

77)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (Roma)

Włochy

78)
MAN TRUCK & BUS AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

79)
MARUTI SUZUKI INDIA LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

80)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Włochy

81)
MAZDA MOTOR CORPORATION

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

82)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Chertsey Road Woking

GU21 4YH Surrey

Zjednoczone Królestwo

83)
MERCEDES-AMG GMBH

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG, Building 120,

Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

84)
MFTBC

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

85)
MG MOTOR UK LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SAIC Motor Europe B.V.

Professor W.H. Keesomlaan 12

DJ Amstelveen

Niderlandy

86)
MG SAIC Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SAIC MOTOR CORPORATION

Dyapason Building, rue Robert Stumper 4

L2557 Luxembourg-Cloche d'Or

Luksemburg

87)
MITSUBISHI MOTORS Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

88)
MITSUBISHI MOTORS Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

89)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21 6121 SH Born

Niderlandy

90)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born Niderlandy

91)
MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Pickersleigh Road Malvern Link

WR14 2LL Worcestershire

Zjednoczone Królestwo

92)
NISSAN INTERNATIONAL SA

Renault Nissan Representation Office

Avenue des Arts 40

1040 Brussels Belgia

(93)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim

Niemcy

94)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena)

Włochy

95)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI) Włochy

96)
GROUPE PSA Pool (N1)

Route de Gisy

78943 Velizy-Villacoublay Cedex

Francja

97)
PSA AUTOMOBILES SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

98)
PSA OPEL Pool (M1)

Route de Gisy

78943 Guyancourt Cedex Francja

99)
RENAULT Pool (M1)

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

100)
RENAULT Pool (N1)

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

101)
RENAULT SAS

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

102)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

Francja

103)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

104)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

Włochy

105)
SAIC MOTOR CORPORATION

Dyapason Building, rue Robert Stumper 4

L2557 Luxembourg, Luxembourg-Cloche d'Or

Luksemburg

106)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

Dyapason Building, rue Robert Stumper 4

L2557 Luxembourg,

Luxembourg-Cloche d'Or

Luksemburg

107)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

108)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

109)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

110)
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE

1 Avenue du Golf

78280 Guyancourt Cedex

Francja

111)
SSANGYONG MOTOR COMPANY

SsangYong Motor Europe Office c/o Business center

Otto-Volger-Straße 15

65843 Sulzbach

Niemcy

112)
STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

113)
SUBARU CORPORATION

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

114)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

115)
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

116)
SUZUKI Pool

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

117)
TATA JAGUAR LAND ROVER Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

118)
TECNO MECCANICA IMOLA SPA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Artega GmbH, Artegastraße 1

33129 Delbrück

Niemcy

119)
TESLA MOTORS LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

120)
TOYOTA MAZDA Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Toyota Motor Europe Nv Sa

Avenue du Bourget 60 1140 Brussels

Belgia

121)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

122)
UAZ

Moskovskoye shosse, 92

432034 Ulyanovsk

Rosja

123)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

124)
VOLKSWAGEN Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

VW GROUP PC

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

125)
VOLKSWAGEN Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

VOLKSWAGEN GROUP LCV

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

126)
VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

Szwecja

Sporządzono w Brukseli dnia 1 czerwca 2021 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  9  

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 poszczególnych producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJ
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
ADAM OPEL GMBHP101571 429,72125,745132,278-7,394010,861
ADIDOR VOITURES SASDMD801 306,56148,813010
ALFA ROMEO SPAP350 5651 619,15147,256140,9356,3210,10410
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E COD6932 005,00209,937216,000-6,063010
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILEDMD441 535,000,000010
ASTON MARTIN LAGONDA LTDD2 4351 853,53253,756295,000-41,244010
AUDI AGP15700 9301 617,16129,147140,844-11,6970,00510
AUDI HUNGARIA MOTORP155 8101 441,57154,874132,81922,055010
AUDI SPORT GMBHP1511 4671 707,81209,024144,98664,0380,00110
AUTOMOBILE DACIA SAP113762751 174,99123,939120,6373,2990,19110,003
AUTOMOBILES CITROENP10522 9981 179,70106,270120,852-14,5830,20210,001
AUTOMOBILES PEUGEOTP10866 9361 276,15107,758125,260-17,5040,0980,9890,002
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI SPA

D1 9841 976,36332,863304,00028,863010
AVTOVAZ JSCP113 7901 310,36193,965126,82367,142010
BAYERISCHE

MOTOREN WERKE AG

P1985 8041 612,74123,773140,642-16,8691,18310
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTDDMD71 854,00233,000010
BENTLEY MOTORS LTDD2 9762 439,99269,276264,0005,276010
BLUECAR SASDMD1661 515,200,000010
BMW M GMBHP116 9061 792,57222,790148,86073,9300,02010
BUGATTI AUTOMOBILES SASP15222 070,00516,000161,538354,462010
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITEDDMD102 465,000,000010
CATERHAM CARS LIMITEDDMD140675,36173,671010
CNG-TECHNIK GMBHP41 4641 707,50103,509144,972-41,464010,001
DAIMLER AGP29792921 589,41135,985139,576- 3,5930,75310,002
DFSK MOTOR CO LTDDMD2131 579,69204,915010
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN BV

DMD33865,33178,000010
DR AUTOMOBILES SRLD2 0561 400,96152,654155,000-2,3460,00010
DR ING HCF PORSCHE AGP1572 9801 908,92185,561154,17731,3811,0310,003
DR MOTOR COMPANY SRLD1 8051 170,35147,143150,000-2,857010
E-GO MOBILE AGDMD1431 231,000,000010
FABBRICA DALLARA SRLDMD251 013,20217,960010
FCA ITALY SPAP36672661 186,83123,324121,1782,1460,43710
FCA US LLCP3161 8631 606,13149,124140,3408,7840,55510
FERRARI SPAD3 3801 709,04279,654286,000-6,346010
FORD INDIA PRIVATE LTDP440 0361 146,15118,725119,319-0,594010
FORD MOTOR COMPANYP415 0911 961,75221,690156,59165,078010,021
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP4101 669,30141,780143,226-1,8500,12010,404
FORD-WERKE GMBHP4922 3601 465,58129,851133,916-4,0690,18410,004
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCD2 6341 803,16252,016265,000-12,9840,00010
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD1171 615,34172,197010
GUMPERT SPORTWAGEN MANUFAKTUR GMBHDMD11 825,000,000010
HONDA MOTOR CO LTDP5116 7811 397,63124,926130,811-5,8870,28410,002
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTDP51991 639,23139,136141,852-2,716010
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET ASP6152 6441 065,20122,259115,6196,6370,00210,003
HYUNDAI MOTOR COMPANYP61747361 454,79100,245133,423-33,1860,08410,008
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBHP64 2761 441,68131,866132,824-0,9580,13010
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECHP6220 6841 478,97144,380134,5289,8500,08110,002
ISUZU MOTORS LTDDMD11 980,00183,000010
JAGUAR LAND ROVER LIMITEDP13/ND214 9552 037,92157,608178,025-20,4170,12410
KIA MOTORS CORPORATIONP7324 4051 304,13114,743126,538-11,7960,00310,001
KIA MOTORS SLOVAKIAP71731591 442,39138,016132,8575,1580,07010,001
KOENIGSEGG

AUTOMOTIVE AB

DMD11 750,00464,000010
KTM SPORT MOTORCYCLE AGDMD1875,00202,000010
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD8491 269,59221,876010
LONDON EV COMPANYDMD232 305,000,000010
LOTUS CARS LIMITEDD7171 139,76206,134225,000-18,866010
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDP12/ND1048131 229,06131,875123,1148,761010
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

D1 0831 293,97141,099165,000-23,901010
MARUTI SUZUKI INDIA LTDP12/ND9 692965,43106,144123,114-16,970010
MASERATI SPAD5 1272 129,93239,733237,0002,733010
MAZDA MOTOR CORPORATIONP14247 4051 373,75134,727129,7205,0070,50710
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITEDD1 0611 513,62257,573260,000-2,427010
MERCEDES-AMG GMBHP25 8711 957,64247,183156,40490,779010
MG MOTOR UK LIMITEDP8/ND13 0381 330,02134,160140,101-5,941010
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP9102 1541 632,85118,943141,561-22,6180,07110
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP937 284946,60106,497110,199-3,702010
MORGAN

TECHNOLOGIES LTD

DMD3721 071,13202,067010
NISSAN

INTERNATIONAL SA

3914791 390,41114,270130,481-16,2130,06810,002
OPEL AUTOMOBILE GMBHP10790 9821 296,67126,017126,197-0,1820,12310,002
PAGANI AUTOMOBILI SPADMD101 491,00343,000010
PIAGGIO & C SPADMD11 010,00150,000010
PSA AUTOMOBILES SAP10326 4741 460,47114,078133,683-19,6050,19310
RENAULT SASP111 269 1091 336,75116,048128,029-11,9830,16010,002
RENAULT TRUCKSDMD912 523,97191,385010
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTDP16942 640,71345,931187,620158,311010
SAIC MOTOR CORPORATION LTDP8/ND1 0641 606,230,000140,101-140,101010
SEAT SAP154910731 318,68119,525127,203-7,6800,00610,002
SECMA SASDMD88666,18131,727010
SKODA AUTO ASP15726 6431 357,31119,019128,969-9,9510,19610,001
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINEP113 9191 170,18144,043120,41723,626010
SSANGYONG MOTOR COMPANYND12 7651 619,46171,517167,5733,944010
SUBARU CORPORATIONND27 4501 598,21162,300164,616-2,3160,17210
SUZUKI MOTOR CORPORATIONP12/ND128106993,52115,085123,114-8,0290,14610
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTDP12/ND11 405892,8591,915123,114-31,199010
TECNO MECCANICA

IMOLA SPA

DMD4712,000,000010
TESLA INCP3104 3541 950,740,000156,088-156,088010
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SAP147880301 352,7899,595128,762-29,1700,13810,003
VOLKSWAGEN AGP151 713 2731 435,42121,797132,538-10,7420,00610,001
VOLVO CAR CORPORATION326 2051 779,44131,927148,260-16,335010,002

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 grup producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJ
Nazwa grupyGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
BMW GROUPP11 003 4041 616,48125,595140,813-15,2181,16310
DAIMLER AGP29851631 591,60136,648139,676- 3,0300,74810,002
FCA-TESLAP3984 0481 359,02115,719129,047-13,3280,39310
FORD-WERKE GMBHP4978 9611 460,53130,773133,686-2,9150,17210,002
HONDA MOTOR

EUROPE LTD

P5116 9801 398,05124,950130,830-5,8810,28310,001
HYUNDAIP65 52 3401 356,68124,208128,940-4,7370,06010,005
KIAP7497 5641 352,24122,842128,737-5,8960,02710,001
MG-SAICP8/ND14 1021 350,86124,037140,101-16,0640,00010
MITSUBISHI MOTORSP91394381 449,35115,615133,175-17,5600,05210
PSA-OPELP102 507 5471 286,51113,874125,733-11,8600,1400,9950,001
RENAULTP111 653 0931 299,47118,089126,325-8,2390,16710,003
SUZUKI POOLP12/ND2540161 085,12120,632123,114-2,4820,07310
TATA MOTORS JAGUAR LAND ROVERP13/ND214 9552 037,92157,608178,025-20,4170,12410
TOYOTA-MAZDAP141 035 4351 357,79107,990128,990-21,0010,22610,001
VW GROUP PCP153 722 1981 449,13123,912133,165-9,2530,06310

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2019 (drobny producent).

"ND" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego

2019 (producent niszowy).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2019 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2019.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H);

- współczynnik korekcji, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 (kolumna I).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przy M0 równym 1 379,88 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od której odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korekcji obliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2).

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 poszczególnych producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
ABCDEFGHIJ
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
ALKE SRLDMD791 126,250,000010
AUDI AGP9581 789,91141,121177,186-36,065010
AUTOMOBILES CITROENP486 8401 837,92146,890181,651-34,766010,005
AUTOMOBILES PEUGEOTP41270671 835,38144,299181,415-37,11700,9890,001
AVTOVAZ JSCP84851 266,48225,196128,50796,689010
BLUECAR SASDMD11 325,000,000010
BAYERISCHE

MOTOREN WERKE AG

DMD1261 856,60152,563010
BMW M GMBHDMD252 152,00185,800010
FCA US LLCP2141 813,00184,214179,3344,880010
AUTOMOBILE DACIA SAP830 0941 280,25123,333129,788-6,4570,01410,002
DAIMLER AGP11618182 178,12189,555213,290-23,735010
DFSK MOTOR CO LTDDMD6091 275,99186,250010
ESAGONO ENERGIA SRLDMD101 251,000,000010
FCA ITALY SPAP2144 4401 704,35156,733169,229-12,4960,07110
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP344 5682 318,03215,475226,302-10,828010,001
FORD MOTOR COMPANYP32732 238,98207,729218,950-11,221010
FORD-WERKE GMBHP3249 6871 992,16161,856195,996-34,141010,001
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATIONP15612 177,34179,891213,217-33,326010
LLC AUTOMOBILE

PLANT GAZ

DMD12 326,00295,000010
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCDMD12 458,00347,000239,319107,681010
GONOWAUTO CO LTDDMD21 017,50146,000010
GOUPIL INDUSTRIE SADMD8251 045,140,000010
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD4501 953,45236,613010
HONDA MOTOR CO LTDDMD51 367,20121,000010
HYUNDAI MOTOR COP51 4942 150,45200,862210,717-9,855010
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VEP51161 043,24119,655107,74611,909010
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECHP5261 484,55113,654148,788-35,134010
ISUZU MOTORS LIMITED13 7992 089,91198,709205,086-6,377010
IVECO SPA19 4242 475,23204,585240,921-36,357010,021
JAGUAR LAND ROVER LIMITED1 8682 404,69200,841234,361-33,520010
KIA MOTORS CORPORATIONP69461 488,49121,285149,154-27,869010
KIA MOTORS SLOVAKIA SROP6471 539,28116,532153,878-37,346010
LIGIER GROUPDMD23709,910,000010
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

DMD672 193,28229,179010
MANTRUCK & BUS AGP98 9402 187,02203,763214,118-10,355010
MAZDA MOTOR CORPORATIONDMD681 516,29138,044010
MFTBCP1932 548,69230,957247,753-16,796010
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP7941 820,91149,606180,069-30,463010
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP78 3501 997,93190,006196,532-6,5260,35110
NISSAN

INTERNATIONAL SA

45 7111 929,57153,616190,175-36,5630,00710,004
ADAM OPEL GMBH1 0561 478,36138,215148,212-10,173010,176
OPEL AUTOMOBILE GMBHP475 0291 770,28148,538175,361-26,826010,003
PIAGGIO & C SPAD38011 116,57149,661153,000-3,33901,0090
DR ING HCF PORSCHE AGP911 845,00167,000182,31-15,310010
PSA AUTOMOBILES SAP41418241 422,07112,468142,977-30,5100,00110,001
RENAULT SASP8238 6131 726,86146,292171,323-25,0310,03910
RENAULT TRUCKS8 6712 335,29208,500227,907-19,4070,04010
ROMANITAL SRLDMD711 278,07155,000010
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTDDMD5172 370,64152,673010
SEAT SAP91531 212,85110,784123,520-12,736010
SKODA AUTO ASP91211 249,50108,959126,928-17,969010
SSANGYONG MOTOR COMPANY1 1692 161,31217,170211,7275,443010
STREETSCOOTER GMBH1 9871 667,230,000165,777-165,777010
SUBARU CORPORATIONDMD161 608,94163,875010
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA41 2501 976,92165,288194,578-29,297010,007
UAZDMD32 071,67233,000010
VOLKSWAGEN AGP9200 5011 952,13171,208192,273-21,208010,143
VOLVO CAR CORPORATIONDMD8781 715,45129,105010

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 grup producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

ABCDEFGHIJ
Nazwa grupyGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
DAIMLERP11624722 178,33189,545213,309-23,76401,0000
FCA ITALY SPAP2144 4541 704,36156,736169,230-12,4940,0711,0000
FORD-WERKE GMBHP3294 5282 041,70170,012200,603-30,59101,0000
GROUPE PSAP4430 7601 688,48135,689167,753-32,06401,0010
HYUNDAIP51 6362 061,36193,718202,431-8,71301,0000
KIAP69931 490,89121,060149,378-28,31801,0000
MITSUBISHI MOTORSP784441 995,96189,556196,349-6,7930,3471,0000
RENAULTP82691921 676,10143,867166,602-22,7360,0371,0000,001
VOLKSWAGEN GROUP LCVP9209 7741 961,15172,507193,112-20,73601,0000,131

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2019 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2019 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2019.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach, oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 510/2011 i przy M0 równym 1 766,4 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od której odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korekcji obliczony zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2).

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 10a ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 293/2012.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  III

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2017

ABCDEFGHI
Nazwa producenta i grupy producentówGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AGP1367 186176,097152,76523,33223,3191 890,53176,217
Grupa VW GROUP PCP133 540 815121,492131,161-9,669-9,6931 417,81121,499

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2016

ABCDEFGHI
Nazwa producenta i grupy producentówGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AGP1467 643185,198152,53532,66332,6081 885,51185,293
Grupa VW GROUP PCP143 489 798120,154131,039-10,885-10,9831 415,14120,156

Tabela 3

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2015

ABCDEFGHI
Nazwa producenta i grupy producentówGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AGP1464 611184,397154,25330,14430,1441 902,70184,399
Grupa VW GROUP PCP143 374 412120,865131,713-10,848-10,8481 409,49121,283

Tabela 4

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2014

ABCDEFGHI
Nazwa producenta i grupy producentówGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiSkorygowane średnie emisje CO2 (80 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚredni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AGP1251 090182,036151,88130,15529,9341 850,80192,942
Grupa VW GROUP PCP123 159 777115,087131,172-16,085-16,1911 397,65125,800

Objaśnienia do tabel 1, 2, 3 i 4:

Kolumna A:

"Nazwa producenta i grupy producentów" oznacza nazwę producenta lub grupy producentów zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Kolumna B:

Producent Dr Ing. h.c. F. Porsche AG jest członkiem grupy VW GROUP PC (P12, P13 lub P14) utworzonej na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na lata kalendarzowe 2014, 2015, 2016 i 2017.

Kolumna C

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje.

Kolumna D:

Tabele 1, 2 i 3: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (g CO2/ km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średni indywidualny poziom emisji CO2 obejmuje redukcje emisji wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a w tabelach 3 i 4 - redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia.

Tabela 4: "Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach w parku danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz pkt 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final 10 .

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

Tabele 1, 2, 3 i 4: "Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2014 i 2015 (tabele 3 i 4) redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia, są również wykluczone z obliczenia.

ZAŁĄCZNIK  IV

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2018

ABCDEFGHIJ
Nazwa producenta i grupy producentówGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚrednia masaŚredni indywidualny poziom emisji CO2Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoOszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznychWspółczynnik korekcjiMargines błędu
DR ING HCF PORSCHE AGP1463 8741 855,42181,978151,16030,8180,1441,0000,000
Grupa VW GROUP PCP143 548 7161 414,82121,851131,025-9,1740,0171,0000,000

Objaśnienia do tabeli 1:

Kolumna A:

"Nazwa producenta i grupy producentów" oznacza nazwę producenta lub grupy producentów zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub zainteresowaną grupę lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący danego państwa.

Kolumna B:

Producent Dr Ing. h.c. F. Porsche AG jest członkiem grupy VW GROUP PC (P14) utworzonej na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2018.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent lub członkowie grupy producentów.

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent lub członkowie grupy producentów.

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent lub członkowie grupy producentów. Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- ograniczenie emisji CO2 wynikające ze stosowania innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) 443/2009 (kolumna H);

- współczynnik korekcji, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 (kolumna I).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta lub grupy producentów obliczony zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przy M0 równym 1 392,4.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od której odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 wymienionego w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korekcji obliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta lub grupy producentów.

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta lub grupę producentów z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B;

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określony o w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
5 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644).
6 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
7 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/341/UE z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia wysokosprawnego alternatora Valeo ("Valeo Efficient Generation Alternator") jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 179 z 29.6.2013, s. 98).
8 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
9 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2022/324 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.55.54) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 lutego 2022 r.
10 Komunikat Komisji z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i przekazywania danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych (COM(2010) 657 final).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.