Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2021.145.37

Akt jednorazowy
Wersja od: 28 kwietnia 2021 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701
z dnia 27 kwietnia 2021 r.
w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 48 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE 2  zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 3  w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 4 .

(2) Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych.

(3) Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE.

(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:
ParametrFormat danychZastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty)Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania
1. Pojazdy trakcyjne2. Ciągnione pojazdy pasażerskie3. Wagony towarowe4. Pojazdy specjalne
"4.5.2Masa projektowaNagłówek (brak danych)
4.5.2.1Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji[liczba] kgTTNTT
4.5.2.2Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym[liczba] kgTTNTT
4.5.2.3Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym[liczba] kgTTNTT
4.5.3Statyczny nacisk osiNagłówek (brak danych)
4.5.3.1Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji[liczba] kgTTNTT
4.5.3.2Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym[liczba] kgTTNTT
4.5.3.3Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym[liczba] kgTTNTT
4.5.3.4Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami):

a: Odległość między osiami

b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu

c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi

a [liczba] m b [liczba] m c [liczba] m

Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków]

TTNTT
4.5.5Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę)[liczba] kgTTNTT
4.5.6Masa na koło[liczba] kgTTNTT
4.6Charakterystyka dynamiczna taboruNagłówek (brak danych)
4.6.4Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony[liczba] km/h - [liczba] mmTTTTT
4.6.5Pochylenie poprzeczne szyny[ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazuTTTTT
4.7HamowanieNagłówek (brak danych)
4.7.1Maksymalne średnie opóźnienie[liczba] m/s2TNNTN
4.7.2Pojemność cieplnaNagłówek (brak danych)
4.7.2.1Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowymNagłówek (brak danych)
4.7.2.1.1Przypadek referencyjny TSI[ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazuTTTTN
4.7.2.1.2Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)[liczba] km/hTTTTN
4.7.2.1.3Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)[liczba] ‰ (mm/m)TTTTN
4.7.2.1.4Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)[liczba] kmTTTTN
4.7.2.1.5Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego)[liczba] minTTTTN
4.7.2.1.6Maksymalna pojemność cieplna hamulców[liczba] kJTTTTN
4.7.3Hamulec postojowyNagłówek (brak danych)
4.7.3.3Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony)[liczba] ‰ (mm/m)TTNTN
4.7.3.4Hamulec postojowy[wartość logiczna] T/NNNTNN
4.7.4Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździeNagłówek (brak danych)
4.7.4.1Hamulec wiroprądowyNagłówek (brak danych)
4.7.4.1.1Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany[wartość logiczna] T/NTTNTT
4.7.4.1.2Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany)[wartość logiczna] T/NTTNTT
4.7.4.2Hamulec magnetycznyNagłówek (brak danych)
4.7.4.2.1Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany[wartość logiczna] T/NTTNTT
4.7.4.2.2Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany)[wartość logiczna] T/NTTNTT
4.7.4.3Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej)Nagłówek (brak danych)
4.7.4.3.1Hamulec odzyskowy zainstalowany[wartość logiczna] T/NTNNTT
4.7.4.3.2Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany)[wartość logiczna] T/NTNNTT
4.7.5Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej[liczba] m [liczba] m/s2TTNTN
4.7.6W przypadku eksploatacji ogólnej:

Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca

Lambda (%) [liczba] tonyTTTTN
4.7.7Hamulec służbowy: Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej[liczba] m [liczba] m/s2TTTTN
4.7.8Zabezpieczenie przed poślizgiem kół[wartość logiczna] T/NTTTTN
4.8Charakterystyka geometrycznaNagłówek (brak danych)
4.8.1Długość pojazdu[liczba] mTTNTN
4.8.2Minimalna eksploatacyjna średnica koła[liczba] mmTTTTT
4.8.4Minimalny dozwolony promień łuku poziomego[liczba] mTTNTT
4.8.5Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego[liczba] mTTTTN
4.8.6Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego[liczba] mTTTTN"
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).
4 Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interope- racyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.