Decyzja wykonawcza 2019/582 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla grupy Volkswagena oraz jej członków w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.100.47

Akt indywidualny
Wersja od: 11 kwietnia 2019 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2019/582
z dnia 3 kwietnia 2019 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla grupy Volkswagena oraz jej członków w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2019) 2342)

(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, estońskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 11 kwietnia 2019 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 510/2011 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lekkich pojazdów użytkowych w Unii. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych lekkich pojazdów użytkowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. W przypadku gdy lekkim pojazdom użytkowym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, za emisje CO2 pojazdu skompletowanego odpowiada producent pojazdu podstawowego.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przekazały Komisji dane za 2017 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(4) Dnia 17 maja 2018 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 65 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2017 r. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 23 producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(5) W odniesieniu do pozostałych 42 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(6) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała odpowiednie zestawy danych.

(7) W przypadku wpisów bez odpowiednich numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z brakującymi bądź błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(8) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem zapisów, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(9) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(10) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. W następstwie szczegółowego dochodzenia otrzymano wystarczające wyjaśnienia dotyczące potwierdzenia lub zmiany wstępnych danych w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członków Audi AG, Dr Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG za lata kalendarzowe 2014, 2015, 2016 i 2017.

(11) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości dotyczące wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich pojazdów użytkowych oraz dla każdej grupy producentów takich pojazdów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2017 określono w załączniku I.
2. 
Wartości dotyczące wyników grupy Volkswagena i jej członków Audi AG, Dr Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG, potwierdzone lub zmienione w odniesieniu do lat kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 określono w załączniku II do niniejszej decyzji.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alfa Romeo S.P.A.

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

2)
Alke Srl

via Vigonovese 123

35127 Padova

Włochy

3)
Audi AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

4)
Automobiles Citroen

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

5)
Automobiles Peugeot

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

6)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

CS ATUOLADA

211 Konevova

130 00 Prague 3

Republika Czeska

7)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

8)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

9)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

10)
FCA US LLC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

11)
Automobile Dacia SA

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

12)
Daimler AG

F403 EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

13)
DFSK MOTOR CO., LTD.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a 50021

Barberino Val D' Elsa (Florence)

Włochy

14)
Esagono Energia S.r.l.

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

15)
FCA Italy S.p.A.

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

16)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

18)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

19)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG

F403 EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

20)
Mitsubishi Fuso Truck Europe SA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG

F403 EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

21)
LLC Automobile Plant Gaz Poe 2

Lähte Tartumaa

60502

Estonia

22)
General Motors Holdings LLC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

23)
GAC Gonow Auto Co. Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Autorimessa Monte Mario SRL

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

Włochy

24)
Goupil Industrie S.A.

Route de Villeneuve

47320 Bourran

Francja

25)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

26)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

27)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

28)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

29)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

30)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

31)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

32)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

33)
Jaguar Land Rover Limited

Abbey Road

Whitley Coventry

CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

34)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

35)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

36)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

37)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

38)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

39)
MAN Truck & Bus AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

40)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

D-61440 Oberursel/Ts

Niemcy

41)
M.F.T.B.C.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG

F403 EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

42)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

43)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

44)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

45)
Nissan International SA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

46)
Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

47)
Opel Automobile GmbH

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

48)
Dr Ing hc F Porsche AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

49)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

50)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

51)
Renault Trucks

99 Route de Lyon

TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

52)
Romanital Srl

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

Włochy

53)
SAIC MAXUS Automotive Co. Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SAIC Luc, S.a.r.l.

President Building

37 A avenue J.F. Kennedy

1855 Luxembourg

Luksemburg

54)
Seat SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

55)
SFL Technologies GmbH

Innovationspark 2

8152 Stallhofen

Austria

56)
Skoda Auto AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

57)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

58)
StreetScooter GmbH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

59)
Subaru Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

60)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

2500 Esztergom

Schweidel Jozsef U52

Węgry

61)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat

5047 RG Tilburg

Niderlandy

62)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

63)
Univers Ve Helem

14 rue Federico Garcia Lorca

32000 Auch

Francja

64)
Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

65)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

Szwecja

66)
Grupa producentów: Daimler AG

F403 EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

67)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

68)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln Niemcy

69)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

70)
Grupa producentów: Hyundai

Kaiserleipromanade 5

63067 Offenbach

Niemcy

71)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

72)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

73)
Grupa producentów: Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

Francja

74)
Grupa producentów: Volkswagen Group LCV

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

Sporządzono w Brukseli dnia 3 kwietnia 2019 r.
W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2017

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do

poziomu docelowego

Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

ALFA ROMEO SPA8137,375161,283- 23,908- 23,9081 558,50137,375
ALKE SRLDMD10,0001 030,000,000
AUDI AGP81 275133,705179,293- 45,588- 45,5881 752,16133,773
AUTOMOBILES CITROEN158 465130,881167,142- 36,261- 36,2611 621,51131,273
AUTOMOBILES PEUGEOT169 852132,590169,521- 36,931- 36,9311 647,09133,040
AVTOVAZ JSCP7272215,967135,88480,08380,0131 285,40215,967
BLUECAR SASDMD210,0001 325,000,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AGDMD94150,9791 870,16150,979
BMW M GMBHDMD411146,0291 904,06146,029
FCA US LLCP2157220,541201,36019,18119,1811 989,44220,541
AUTOMOBILE DACIA SAP726 775117,858135,230- 17,372- 17,3721 278,37117,858
DAIMLER AGP1147 953187,603212,680- 25,079- 25,0792 111,16187,604
DFSK MOTOR CO LTDDMD353179,7591 243,27179,759
ESAGONO ENERGIA SRLDMD190,0001 225,740,000
FCA ITALY SPAP2143 889149,154174,813- 25,659- 25,6591 703,99149,154
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP338 381214,276227,258- 12,982- 12,9822 267,91214,276
FORD MOTOR COMPANYP39159,111199,459- 40,348- 40,3481 969,00159,111
FORD-WERKE GMBHP3242 012156,630193,916- 37,286- 37,2861 909,40156,630
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATIONP1446242,807264,642- 21,835- 21,8352 669,89242,807
MITSUBISHI FUSO TRUCK EUROPE SAP131236,806274,345- 37,539- 37,5392 774,23236,806
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZDMD37285,0002 256,89285,000
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLCP4344163,282178,428- 15,146- 15,1461 742,86163,282
GONOW AUTO CO LTDDMD51184,6471 358,33184,647
GOUPIL INDUSTRIE SADMD3490,0001 123,890,000
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDDMD57202,4391 771,93202,439
HONDA MOTOR CO LTDDMD14112,5711 335,21112,571
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTDDMD21141,4291 660,14141,429
HYUNDAI MOTOR COMPANYP92 775209,458223,768- 14,310- 14,3102 230,39209,458
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VEP91112,000122,176- 10,176- 10,1761 138,00112,000
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SROP983111,590147,043- 35,453- 35,4531 405,39111,590
ISUZU MOTORS LIMITED9 887195,044204,716- 9,672- 9,6722 025,53195,044
IVECO SPA23 369203,007239,767- 36,760- 36,7602 402,42203,020
JAGUAR LAND ROVER LIMITEDDMD387157,7551 995,43157,755
KIA MOTORS CORPORATIONP51 295124,415155,643- 31,228- 31,2281 497,86124,511
KIA MOTORS SLOVAKIA SROP5312124,160150,401- 26,241- 26,2411 441,49124,160
LADA AUTOMOBILE GMBHDMD3216,0001 285,00216,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDDMD2115,0001 370,00115,000
MAHINDRA & MAHINDRA LTDDMD310210,9581 973,90210,958
MAN TRUCK & BUS AGP81 485197,790220,221- 22,431- 22,4382 192,25197,790
MAZDA MOTOR CORPORATIONDMD105136,9051 546,78136,905
MFTBCP136239,250265,401- 26,151- 26,1512 678,05239,250
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP6/D330184,176195,000- 10,824- 10,8241 887,06184,176
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MMEP6/D205217,210195,00022,21022,2102 217,08217,210
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP6/D20 576185,501195,000- 9,499- 9,4991 895,76185,501
NISSAN INTERNATIONAL SA55 137158,636191,852- 33,216- 33,2161 887,20162,648
ADAM OPEL GMBHP465 538159,798180,693- 20,895- 20,8951 767,22159,798
OPEL AUTOMOBILE GMBH17 373168,923189,777- 20,854- 20,8541 864,89168,923
PIAGGIO & C SPAD2 980151,640155,000- 3,360- 3,3601 087,29153,319
DR ING HCF PORSCHE AGP853186,774206,254- 19,480- 19,4802 042,06186,774
RENAULT SASP7223 583149,683177,514- 27,831- 27,8321 733,03151,064
RENAULT TRUCKS9 126208,652229,287- 20,635- 20,6352 289,73208,652
ROMANITAL SRLDMD48166,3541 272,60166,354
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTDDMD159231,5952 200,75237,421
SEAT SAP8354109,263128,576- 19,313- 19,3151 206,82109,263
SFL TECHNOLOGIES GMBHDMD50,0001 631,400,000
SKODA AUTO ASP84 209110,631133,165- 22,534- 22,5481 256,16110,631
SSANGYONG MOTOR COMPANYD1 000192,914210,000- 17,086- 17,0862 071,59192,914
STREETSCOOTER GMBH3 8080,000159,554- 159,554- 159,5541 539,910,000
SUBARU CORPORATIONDMD52161,1921 643,60161,192
SUZUKI MOTOR CORPORATIONDMD14162,7141 132,14162,714
TESLA MOTORS LTDDMD10,0002 427,000,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA38 266168,452196,264- 27,812- 27,9901 934,64168,452
UNIVERS VE HELEMDMD50,0001 138,400,000
VOLKSWAGEN AGP8192 470159,987189,446- 29,459- 29,5021 861,33160,011
VOLVO CAR CORPORATIONDMD852121,6191 691,41121,964

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2017

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom

emisji CO2 (100 %)

Docelowy

indywidualny

poziom

emisji

Odległość do

poziomu docelowego

Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni

poziom

emisji CO2

(100 %)

DAIMLER AGP1148 466187,791212,862- 25,072- 25,0722 113,12187,793
FCA ITALY SPAP2144 046149,232174,842- 25,610- 25,6101 704,3149,232
FORD-WERKE GMBHP3280 402164,521198,481- 33,960- 33,9601 958,48164,521
GENERAL MOTORSP465 882159,816180,681- 20,865- 20,8651 767,09159,816
HYUNDAIP92 859206,583221,506- 14,923- 14,9232 206,06206,583
KIAP51 607124,366154,625- 30,259- 30,2591 486,91124,443
MITSUBISHI MOTORSP6/D21 111185,788195,000- 9,212- 9,2121 898,74185,788
RENAULTP7250 630146,382172,951- 26,569- 26,5701 683,97147,587
VW GROUP PCP8199 846158,978188,321- 29,343- 29,3851 849,24159,002

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 dla roku kalendarzowego 2017.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2017 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2017.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich samochodów użytkowych zarejestrowanych przez państwa członkowskie w danym roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także rejestracji, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (w g CO2/km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VOLKSWAGEN GROUP LCV, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2016

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (80 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AGP9610137,399191,687- 54,288- 54,2881 885,43144,943
DR ING HCF PORSCHE AGP996180,487210,465- 29,978- 29,9782 087,34189,656
QUATTRO GMBHP92189,000166,07222,92822,9281 610,00189,000
SEAT SAP9952103,075126,562- 23,487- 23,4871 185,16107,797
SKODA AUTO ASP95 188103,349130,968- 27,619- 27,6191 232,54108,373
VOLKSWAGEN AGP9190 987152,518183,040- 30,522- 30,5711 792,45165,863

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników grupy VOLKSWAGEN GROUP LCV, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2016

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (80 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

VOLKSWAGEN GROUP LCVP9197 835150,346181,442- 31,096- 31,1531 775,27164,024

Tabela 3

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VOLKSWAGEN GROUP LCV, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2015

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AGP8940128,279177,884- 49,605- 49,6051 737,01140,181
DR ING HCF PORSCHE AGP8115181,209215,896- 34,687- 34,6872 145,74192,417
QUATTRO GMBHP85223,000204,66718,33318,3332 025,00223,000
SEAT SAP81 26499,069126,760- 27,691- 27,6911 187,29104,435
SKODA AUTO ASP85 458110,886133,291- 22,405- 22,4221 257,52118,741
VOLKSWAGEN AGP8168 339167,921188,905- 20,984- 20,9841 855,52181,173

Tabela 4

Wartości dotyczące wyników grupy VOLKSWAGEN GROUP LCV, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2015

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

VOLKSWAGEN GROUP LCVP8176 121164,509186,696- 22,187- 22,1901 831,76178,477

Tabela 5

Wartości dotyczące wyników producentów będących członkami grupy VOLKSWAGEN GROUP LCV, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2014

ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (70 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

AUDI AGP82 653137,151175,118- 37,967- 37,9671 707,27147,383
DR ING HCF PORSCHE AGP8216191,166218,989- 27,823- 27,8232 179,00203,032
QUATTRO GMBHP812231,500197,84733,65333,6531 951,67237,333
SEAT SAP81 53098,730127,899- 29,169- 29,1691 199,54104,810
SKODA AUTO ASP89 409115,061137,318- 22,257- 22,4271 300,82124,157
VOLKSWAGEN AGP8185 710164,086185,477- 21,391- 21,3911 818,66179,637

Tabela 6

Wartości dotyczące wyników grupy VOLKSWAGEN GROUP LCV, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 za rok kalendarzowy 2014

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiŚredni indywidualny poziom emisji CO2 (70 %)Docelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masaŚredni poziom

emisji CO2

(100 %)

VOLKSWAGEN GROUP LCVP8199 530159,447182,664- 23,217- 23,2181 788,41176,047

Objaśnienia do tabel 1, 2, 3, 4, 5 i 6:

Kolumna A:

Tabele 1, 3, 5: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabele 2, 4, 6: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów utworzonych na podstawie art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na dany rok kalendarzowy.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich samochodów użytkowych zarejestrowanych przez państwa członkowskie w danym roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także rejestracji, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

Tabele 1, 2: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (80 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, lub innowacji ekologicznych określonych w art. 12 tego rozporządzenia.

Tabele 3, 4: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (75 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 75 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, lub innowacji ekologicznych określonych w art. 12 tego rozporządzenia.

Tabele 5, 6: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (70 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (w g CO2/km), który został obliczony na podstawie 70 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.