Decyzja wykonawcza 2016/2321 w sprawie formatu świadectwa gotowości statku do recyklingu wymaganego na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2016.345.112

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 grudnia 2016 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2016/2321
z dnia 19 grudnia 2016 r.
w sprawie formatu świadectwa gotowości statku do recyklingu wymaganego na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyclingu statków i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 oraz dyrektywę 2009/16/WE 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 9,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W rozporządzeniu (UE) nr 1257/2013 określono wymogi dotyczące właścicieli statków, organów administracji oraz uznanych organizacji w odniesieniu do wydawania, zatwierdzania, przedłużania oraz obecności na statku świadectw gotowości do recyklingu.

(2) Zgodnie z wymogami art. 6 ust. 2 lit. c) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, statek przeznaczony do recyklingu powinien posiadać świadectwo gotowości do recyklingu.

(3) Zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 przed przystąpieniem do recyklingu statku opracowuje się właściwy dla danego statku plan recyklingu. Plan recyklingu statku odnosi się do wszelkich aspektów właściwych dla danego statku, które nie są objęte planem zakładu recyklingu statków lub które wymagają specjalnych procedur.

(4) Zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 funkcjonariusze organu administracji lub upoważnionej przez niego uznanej organizacji dokonują przeglądu statków. Przeglądy mają na celu sprawdzenie, czy wykazy materiałów niebezpiecznych spełniają stosowne wymogi rozporządzenia.

(5) Zgodnie z art. 9 ust. 9 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 po pomyślnym zakończeniu przeglądu końcowego statku, organ administracji lub upoważniona przez nie uznana organizacja powinna wydać świadectwo gotowości do recyklingu. Do tego świadectwa należy dołączyć wykaz materiałów niebezpiecznych oraz plan recyklingu statku. Format świadectwa gotowości do recyklingu musi być spójny z dodatkiem 4 do Międzynarodowej konwencji o bezpiecznym i ekologicznie racjonalnym recyklingu statków przyjętej w Hongkongu w dniu 15 maja 2009 r. (zwanej dalej "konwencją z Hongkongu").

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu ds. regulacji recyklingu statków ustanowionego na mocy art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Świadectwa gotowości do recyklingu wydane na podstawie art. 9 ust. 9 i zatwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 są zgodne z formatem określonym w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 19 grudnia 2016 r.

W imieniu Komisji

Jean-Claude JUNCKER

Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

ŚWIADECTWO GOTOWOŚCI DO RECYKLINGU na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków

1 Dz.U. L 330 z 10.12.2013, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.