Decyzja wykonawcza 2015/2183 ustanawiająca wspólny format zgłaszania papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2015.309.15

Akt obowiązujący
Wersja od: 26 listopada 2015 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2015/2183
z dnia 24 listopada 2015 r.
ustanawiająca wspólny format zgłaszania papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych

(notyfikowana jako dokument nr C(2015) 8087)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 26 listopada 2015 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich w sprawie produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych i powiązanych wyrobów oraz uchylającą dyrektywę 2001/37/WE 1 , w szczególności jej art. 20 ust. 13,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 2014/40/UE stanowi, że producenci i importerzy papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych przedkładają właściwym organom zainteresowanych państw członkowskich powiadomienie o każdym takim wyrobie, jaki mają zamiar wprowadzić do obrotu lub jaki już został wprowadzony do obrotu w dniu 20 maja 2016 r. Informacje te powinny być przekazywane sześć miesięcy przed planowanym wprowadzeniem do obrotu nowych lub znacznie zmodyfikowanych wyrobów. Należy określić format takiego zgłaszania.

(2) Przy opracowywaniu formatu należy w stosownych przypadkach uwzględnić doświadczenia i wiedzę zdobyte w związku z istniejącymi formatami sprawozdań dotyczących składników wyrobów tytoniowych.

(3) Wspólny elektroniczny format zgłaszania informacji o papierosach elektronicznych i pojemnikach zapasowych powinien umożliwić państwom członkowskim i Komisji przetwarzanie, porównanie, analizę oraz wyciąganie wniosków z otrzymanych informacji. Dane te stanowić będą również podstawę oceny skutków zdrowotnych związanych z tymi wyrobami.

(4) Wspólny elektroniczny punkt przekazywania danych jest konieczny do zapewnienia jednolitego stosowania obowiązków dotyczących zgłaszania określonych w dyrektywie 2014/40/UE. W szczególności wspólny punkt ułatwia i harmonizuje przekazywanie danych od producenta lub importera do państw członkowskich. Usprawnienie procesu przekazywania zmniejsza również obciążenie administracyjne dla producentów, importerów i krajowych prawodawców oraz ułatwia porównywanie danych. W celu ułatwienia wielokrotnego załadowywania danych można ustanowić repozytorium na poziomie wspólnego punktu, aby umożliwić odniesienia do niepoufnych dokumentów.

We wspólnym punkcie powinny znajdować się narzędzia do przekazywania informacji, które to narzędzia są odpowiednie zarówno dla przedsiębiorstw posiadających kompleksowe rozwiązania informatyczne (przekazywanie z systemu do systemu), jak i dla przedsiębiorstw nieposiadających takich rozwiązań, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa otrzymają numer identyfikacyjny, który należy stosować za każdym razem, gdy dane przedsiębiorstwo przekazuje informacje.

(5) Państwa członkowskie powinny mieć swobodę udostępniania narzędzi służących do przekazywania informacji określonych w niniejszej decyzji na potrzeby przekazywania informacji wymaganych na mocy art. 20 ust. 7 dyrektywy 2014/40/UE. Narzędzia te mogłyby również ułatwić przekazywanie na podstawie art. 20 innych informacji dotyczących papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych. Producenci i importerzy powinni być zachęcani do uaktualniania danych dostarczonych państwom członkowskim. Aby ułatwić porównywanie danych wewnątrz Unii, państwa członkowskie powinny zachęcać producentów i importerów do składania aktualizacji danych podczas pierwszej połowy następnego roku kalendarzowego. Gdy w formacie tym przekazywane są dane na temat sprzedaży, powinny one dotyczyć roku kalendarzowego.

(6) Podczas ponownego przekazywania danych, w tym korygowania błędów we wcześniej przekazanych danych, informacje powinny być przekazywane przez wspólny punkt.

(7) W celu zapewnienia jakości i porównywalności przekazywanych danych państwa członkowskie powinny, w stosownych przypadkach, zachęcać producentów i importerów do stosowania uzgodnionych norm i metod testowania. W przypadku braku uzgodnionych unijnych lub międzynarodowych norm lub metod testowania producenci i importerzy powinni jasno opisać w swoich zgłoszeniach zastosowane metody pomiaru oraz zapewnić ich powtarzalność.

(8) Aby ograniczyć obciążenie administracyjne i zapewnić porównywalność zgłaszanych danych, państwa członkowskie powinny zachęcać producentów i importerów do wyboru kompatybilnych elementów podczas testowania składników papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych wprowadzanych do obrotu jako odrębne artykuły.

(9) Pełna odpowiedzialność za gromadzenie, weryfikowanie, w odpowiednich przypadkach analizowanie, przechowywanie i rozpowszechnianie danych zebranych zgodnie z niniejszą decyzją spoczywa na państwach członkowskich, powinny one jednak mieć możliwość przechowywania przekazanych im danych w obiektach Komisji. W ramach usług świadczonych przez Komisję państwa członkowskie powinny otrzymać narzędzia techniczne ułatwiające wypełnianie ich obowiązków wynikających z art. 20 dyrektywy 2014/40/UE. Komisja opracuje do tego celu standardową umowę o gwarantowanym poziomie usług. Komisja powinna przechowywać kopię off-line danych przekazanych za pośrednictwem wspólnego punktu do celów stosowania dyrektywy 2014/40/UE.

(10) Przy przekazywaniu informacji na temat wyrobów o tym samym składzie i konstrukcji producenci i importerzy powinni w miarę możliwości stosować ten sam numer identyfikacyjny wyrobu, niezależnie od marki i podtypu oraz tego, czy wyroby są wprowadzane do obrotu w jednym czy w kilku państwach członkowskich.

(11) Należy ustanowić przepisy dotyczące postępowania przez Komisję z danymi poufnymi, aby zapewnić jak największą przejrzystość informacji o wyrobach dla ogółu społeczeństwa, zapewniając jednocześnie należyte uwzględnienie tajemnic handlowych. Uzasadnione oczekiwanie przez konsumentów dostępu do odpowiednich informacji dotyczących zawartości wyrobów, których zamierzają używać, należy wyważyć względem interesów producentów polegających na ochronie receptur ich wyrobów. Biorąc pod uwagę te sprzeczne interesy, dane, które mogłyby ujawniać składniki stosowane w małych ilościach w określonych wyrobach, powinny z zasady być traktowane jako poufne.

(12) Dane osobowe powinny być przetwarzane zgodnie z zasadami i środkami zabezpieczającymi ustanowionymi dyrektywą 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 2 oraz rozporządzeniem (WE) 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 3 .

(13) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 25 dyrektywy 2014/40/UE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejszą decyzją ustanawia się wspólny format zgłaszania informacji na temat papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych.

Artykuł  2

Format zgłaszania

1.
Państwa członkowskie zapewniają, aby producenci i importerzy papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych przekazywali informacje, o których mowa w art. 20 ust. 2 dyrektywy 2014/40/UE, włącznie ze zmianami i informacją o wycofaniu z rynku, zgodnie z formatem określonym w załączniku.
2.
Państwa członkowskie zapewniają, aby producenci i importerzy papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych przekazywali informacje, o których mowa w ust. 1, za pośrednictwem wspólnego elektronicznego punktu przekazywania danych.
Artykuł  3

Przechowywanie danych

Na potrzeby wypełnienia swoich obowiązków na mocy art. 20 ust. 2 dyrektywy 2014/40/UE państwa członkowskie są uprawnione do korzystania z usług przechowywania danych oferowanych przez Komisję, pod warunkiem że podpisały z Komisją umowę o gwarantowanym poziomie usług.

Artykuł  4

Numer identyfikacyjny podmiotu przekazującego dane

Przed przekazaniem po raz pierwszy informacji państwom członkowskim na podstawie niniejszej decyzji producent lub importer występuje z wnioskiem o numer identyfikacyjny (identyfikator podmiotu przekazującego dane), który jest generowany przez operatora wspólnego punktu. Na żądanie producent lub importer przekazuje dokument zawierający identyfikację przedsiębiorstwa i uwierzytelnienie działalności zgodnie z ustawodawstwem krajowym w państwie, w którym przedsiębiorstwo prowadzi działalność. Identyfikator podmiotu przekazującego dane stosuje się przy wszelkim późniejszym przekazywaniu oraz wszelkiej dalszej korespondencji.

Artykuł  5

Numer identyfikacyjny wyrobu

1.
Na podstawie identyfikatora podmiotu przekazującego dane, o którym mowa w art. 4, producent lub importer przypisuje identyfikator E-papierosa (EP-ID) każdemu wyrobowi, który ma zostać zgłoszony.
2.
Przy przekazywaniu informacji na temat wyrobów o tym samym składzie i konstrukcji producenci i importerzy stosują w miarę możliwości ten sam EP-ID, zwłaszcza gdy dane są przekazywane przez różnych członków jednej grupy przedsiębiorstw. Ma to zastosowanie niezależnie od marki, podtypu oraz ilości rynków, na których wyroby te są wprowadzone.
3.
Jeżeli producent lub importer nie jest w stanie zapewnić stosowania tego samego EP-ID w odniesieniu do wyrobów o tym samym składzie i konstrukcji, powinien co najmniej przekazać, w miarę możliwości, różne EP-ID, które zostały przypisane do takich wyrobów.
Artykuł  6

Poufne dane i ujawnianie danych

1.
Przy przekazywaniu danych producenci i importerzy oznaczają wszystkie informacje, które uważają za tajemnicę handlową lub za inne informacje poufne, i na żądanie należycie uzasadniają takie twierdzenia o poufności informacji.
2.
Korzystając z danych przekazanych do celów stosowania dyrektywy 2014/40/UE i rozporządzenia (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 4 , Komisja co do zasady nie uważa za poufne lub stanowiące tajemnicę handlową następujących informacji:
a)
składników stosowanych w ilościach przekraczających 0,1 % receptury końcowej płynu;
b)
badań i danych przekazanych zgodnie z art. 20 ust. 2 dyrektywy 2014/40/UE, w szczególności dotyczących toksyczności i właściwości uzależniających. Jeżeli badania te są związane z konkretnymi markami, usuwa się bezpośrednie lub pośrednie odniesienia do marki, a dostępna jest zredagowana wersja.
Artykuł  7

Adresaci

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 24 listopada 2015 r.

W imieniu Komisji

Vytenis ANDRIUKAITIS

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

1. OPISY PÓL

Wszystkie pola oznaczone we wspólnym formacie jako (O) są obowiązkowe.

Obowiązkowe pola zależne od filtra (F) stają się obowiązkowe, jeżeli przy poprzedniej zmiennej zostanie wybrana określona odpowiedź.

Pola generowane przez system (AUTO) są automatycznie generowane przez system oprogramowania.

W odniesieniu do pól, w których odpowiedź ma zostać wybrana z listy, odpowiednie tabele będą udostępniane, utrzymywane i publikowane na stronie internetowej Komisji.

2. CHARAKTERYSTYKA PODMIOTU PRZEKAZUJĄCEGO DANE

Podmiot przekazujący dane jest producentem albo importerem odpowiedzialnym za przekazywane dane.

Nr polaPoleOpisSprawozdawczośćPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufne
Podmiot_przekazujący_dane_ identyfikatorIdentyfikator podmiotu przekazującego dane jest numerem identyfikacyjnym nadanym na podstawie art. 4O
Podmiot_przekazujący_dane_ nazwaOficjalna nazwa podmiotu przekazującego dane na szczeblu państwa członkowskiego powiązana z numerem VATO
Podmiot_przekazujący_dane_MŚPWskazanie, czy podmiot przekazujący dane lub jego spółka dominująca, jeżeli występuje, jest MŚP zgodnie z definicją zawartą w zaleceniu Komisji 2003/361/WE (1)O
Podmiot_przekazujący_dane_VATNumer VAT podmiotu przekazującego daneO
Podmiot_przekazujący_dane_ rodzajWskazanie, czy podmiot przekazujący dane jest producentem czy importeremO
Podmiot_przekazujący_dane_ adresAdres podmiotu przekazującego daneO
Podmiot_przekazujący_dane_ państwoPaństwo, w którym podmiot przekazujący dane ma siedzibę/miejsce zamieszkaniaO
Podmiot_przekazujący_dane_ telefonTelefon służbowy podmiotu przekazującego daneO
Podmiot_przekazujący_dane_ e-mailFunkcjonalny służbowy adres poczty elektronicznej podmiotu przekazującego daneO
Podmiot_przekazujący_dane_ma_ spółkę_dominującąProszę zaznaczyć kratkę, jeżeli podmiot przekazujący dane ma spółkę dominującąO
Podmiot_przekazujący_dane_ma_ przedsiębiorstwo_powiązaneProszę zaznaczyć kratkę, jeżeli podmiot przekazujący dane ma przedsiębiorstwo powiązaneO
Podmiot_przekazujący_dane_ wyznacza_wprowadzającegoProszę zaznaczyć kratkę, jeżeli podmiot przekazujący dane wyznaczył stronę trzecią do przekazania danych w jego imieniu ("wprowadzający dane")O
(1) Zalecenie Komisji 2003/361/WE z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie definicji mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (Dz.U. L 124 z 20.5.2003, s. 36).

2.1. Charakterystyka spółki dominującej producenta/importera

W odniesieniu do spółki dominującej należy dostarczyć następujące informacje: numer identyfikatora podmiotu przekazującego dane, jeśli występuje, oficjalną nazwę, adres, państwo, numer telefonu i funkcjonalny służbowy adres poczty elektronicznej.

2.2. Dane przedsiębiorstwa powiązanego z producentem/importerem

W odniesieniu do każdego przedsiębiorstwa powiązanego należy dostarczyć następujące informacje: numer identyfikatora podmiotu przekazującego dane, jeśli występuje, oficjalną nazwę, adres, państwo, numer telefonu i funkcjonalny służbowy adres poczty elektronicznej.

2.3. Wprowadzający dane w imieniu podmiotu przekazującego dane

W odniesieniu do wprowadzającego dane należy dostarczyć następujące informacje: numer identyfikatora podmiotu przekazującego dane, jeśli występuje, oficjalną nazwę, adres, państwo, numer telefonu i funkcjonalny służbowy adres poczty elektronicznej.

3. INFORMACJE O WYROBIE - PRZEKAZYWANIE I OPIS - CZĘŚĆ A

Nr polaPoleOpisSprawozdawczośćPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufne
Zgłoszenie_rodzajRodzaj zgłoszenia danego wyrobuO
Zgłoszenie_dataData zgłoszenia wypełni się automatycznie w systemie, gdy użytkownik przekaże informacje o wyrobieAUTO
Wyrób_identyfikator (EP-ID)EP-ID to numer identyfikacyjny wyrobu stosowany w systemie w formacie "identyfikator podmiotu przekazującego informacje-rok-nu-mer wyrobu" (NNNNN-NN-NNNNN), gdzie:

"identyfikator podmiotu przekazującego dane" to numer identyfikacyjny podmiotu przekazującego dane (zob. powyżej),

"rok" to rok, w którym dane dotyczące wyrobu zostały przekazane po raz pierwszy (2 cyfry)

"numer wyrobu" to numer nadawany przez podmiot przekazujący dane wyrobowi przy przekazywaniu danych po raz pierwszy

O
Wyrób_identyfikator_istnieje_innyWskazanie, czy podmiot przekazujący dane posiada informacje o innych wyrobach o tej samej konstrukcji i składzie, które są sprzedawane na rynku UE z wykorzystaniem innego EP-IDO
Wyrób_identyfikator_innyWykaz EP-ID wyrobów o tej samej konstrukcji i składzie. Jeżeli EP-ID wyrobów o tej samej konstrukcji i składzie nie są znane podmiotowi przekazującemu dane, należy podać przynajmniej pełne nazwy marki i podtypu oraz państwa członkowskie, w których wyroby są wprowadzane do obrotuF
Wyrób_ten_sam_skład_istniejeWskazanie, czy podmiot przekazujący dane wie o innych wyrobach o tym samym składzie e-płynu, ale innej konstrukcjiO
Wyrób_ten_sam_skład_innyWykaz EP-ID wyrobów o tym samym składzie e-płynu, ale innej konstrukcji. Jeżeli EP-ID wyrobów o tej samej konstrukcji i składzie nie są znane podmiotowi przekazującemu dane, należy podać przynajmniej nazwy marki i podtypu oraz państwa członkowskie, w których wyroby są wprowadzane do obrotuF
Wyrób_rodzajRodzaj danego wyrobuO
Wyrób_masa_e-płynuCałkowita masa e-płynu w jednostce wyrobu w mgF
Wyrób_objętość_e-płynuCałkowita objętość e-płynu na jednostkę wyrobu w mlF
Producent wyrobu_identyfikacjaJeżeli podmiot przekazujący dane nie jest producentem, oficjalna nazwa przedsiębiorstwa producenta (producentów) wyrobu, w tym jego dane kontaktowe (1)F
Wyrób_adres_miejsca_produkcjiW odniesieniu do każdego producenta adres (-y) miejsca (miejsc), w których produkcja jest kończonaO
Wyrób_klasyfikacja_CLPOgólna klasyfikacja wyrobu (włącznie z elementami oznakowania) jako mieszaniny substancji na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 (2) oraz zgodnie z opisem zawartym w "Wytycznych w sprawie stosowania kryteriów określonych w rozporządzeniu CLP" (3).F
(1) W odniesieniu do każdego producenta należy dostarczyć następujące informacje: numer identyfikacyjny, jeśli występuje, oficjalną nazwę, adres, państwo, numer telefonu i funkcjonalny służbowy adres poczty elektronicznej.

(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniające i uchylające dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz.U. L 353 z 31.12.2008, s. 1).

(3) http://echa.europa.eu/documents/10162/13562/clp_en.pdf

3. INFORMACJE O WYROBIE - PRZEKAZYWANIE I OPIS - CZĘŚĆ B

Jeśli wyroby oferowane są do sprzedaży w różnych formatach lub ten sam wyrób oferowany jest do sprzedaży w różnych państwach członkowskich, następujące zmienne należy podać dla każdego formatu i każdego państwa członkowskiego.

Nr polaPoleOpisSprawozdawczośćPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufne
Wyrób_nazwa_markiNazwa marki, pod którą wyrób jest sprzedawany w państwie członkowskim, któremu przekazywane są informacjeO
Wyrób_nazwa_podtypu_marki"Nazwa podtypu" wyrobu (jeżeli występuje), pod jaką jest on wprowadzany do obrotu w państwie członkowskim, któremu przekazywane są informacje.O
Wyrób_data_wprowadzeniaDzień, w którym podmiot przekazujący dane planuje rozpocząć/rozpoczął wprowadzanie wyrobu do obrotuO
Wyrób_wskazanie_wycofaniaWskazanie, że podmiot przekazujący dane planuje wycofać/wycofał dany wyrób z obrotuO
Wyrób_data_wycofaniaDzień, w którym podmiot przekazujący dane planuje wycofać/wycofał dany wyrób z obrotuF
Wyrób_numer_podmiotu_ przekazującego_daneNumer identyfikacyjny wykorzystywany wewnętrznie przez podmiot przekazujący daneO

Co najmniej jeden z tych numerów musi być stosowany konsekwentnie w odniesieniu do wszystkich informacji przekazywanych przez pojedynczy podmiot przekazujący dane

Wyrób_numer_UPCUPC-12 (uniwersalny kod wyrobu) danego wyrobu
Wyrób_numer_EANEAN-13 lub EAN-8 (europejski numer artykułu) danego wyrobu
Wyrób_numer_GTINGTIN (numer identyfikacyjny handlu światowego) danego wyrobu
Wyrób_numer_SKUNumer SKU (jednostki inwentarza) danego wyrobu
Wyrób_rynek_krajowyPaństwo członkowskie, któremu przekazywane są informacje o wyrobieO
Opakowanie_wyrobu jednostkiLiczba poszczególnych jednostek w jednostkowym opakowaniuO

4. OPIS SKŁADNIKÓW ZAWARTYCH W PRODUKCIE

Następująca sekcja musi być wypełniona dla każdego składnika wykorzystanego w wyrobie 5 . W przypadku wyrobów posiadających więcej niż jeden element ze składnikami następujące zmienne należy podać dla wszystkich takich elementów.

Nr polaPoleOpisSprawozdawczośćPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufne
Składnik_nazwaNazwa chemiczna składnikaO
Składnik_CASNumer CAS (Chemical Abstracts Service)O
Składnik_CAS_dodatkowyDodatkowe numery CAS, jeśli ma to zastosowanieF
Składnik_numer_FEMANumer FEMA (Stowarzyszenie Producentów Aromatów i Esencji), jeśli istniejeF

Jeżeli numer CAS nie istnieje, wskazany musi zostać przynajmniej jeden z tych czterech numerów. Jeżeli podaje się więcej niż jeden numer, numery te muszą zostać podane w następującej kolejności wg znaczenia FEMA>Addi-tive>FL>EC

Składnik_numer_dodatkuJeżeli składnik jest dodatkiem do żywności, jego "numer E" dodatku określony w załącznikach II i III do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 (1)
Składnik_numer_FLNumer FL (europejski numer środka aromatyzującego określony w załączniku I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1334/2008 (2))
Składnik_numer_WENumer Wspólnoty Europejskiej (WE) (3), jeśli istnieje
Składnik_funkcjaFunkcja(-e) składnikaO
Składnik_funkcja_innaFunkcja składnika, jeżeli wybrano "inna"F
Składnik_receptura_ilośćMasa składnika zawarta w jednej jednostce wyrobu w mg wg recepturyO
Składnik_forma_nieodparowanaWskazanie, czy dany składnik w formie nieodparowanej charakteryzuje się znanym typem toksyczności lub ma właściwości rakotwórcze, mutagenne lub działa toksycznie na rozrodczość.O
Składnik_rejestracja_REACHNumer rejestracyjny na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1907/2006 (4), jeśli występujeO
Składnik_klasyfikacj a_CLPWskazanie, czy dany składnik został sklasyfikowany na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 (5) i znajduje się w wykazie klasyfikacji i oznakowaniaO
Składnik_klasyfikacj a_CLPKlasyfikacja składnika w odniesieniu do rozporządzenia (WE) nr 1272/2008F
Składnik_toks_daneDostępność danych toksykologicznych dotyczących substancji, oddzielnie albo jako części mieszaniny. W każdym przypadku należy określić, czy dane toksykologiczne odnoszą się do substancji w postaci podgrzanej czy niepodgrzanej.O
Składnik_toks_wydzielane_ substancjeIstnienie badań, które informują o właściwościach chemicznych lub toksyczności wydzielanych substancjiF/O
Składnik_toks_CMRIstnienie badań dotyczących rakotwórczości, mutagenności danego składnika lub jego toksyczności dla rozrodczości.F/O
Składnik_toks_ krążeniowo-oddechoweIstnienie testów in vitro i in vivo dotyczących oceny skutków toksykologicznych składnika na serce, naczynia krwionośne lub drogi oddechowe.F/O
Składnik_toks_uzależniająceIstnienie analizy ewentualnych właściwości uzależniających składnika.F/O
Składnik_toks_inneInne dane toksykologiczne niepodane powyżejF/O
Składnik_toks/uzależnianiea_plikProszę załadować dostępne badania wskazane w sześciu poprzednich polach (dane toks składnika, wydzielane substancje, CMR, krąże-niowo-oddechowa, uzależniająca, inna)F/O
(1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz.U. L 354 z 31.12.2008, s. 16).

(2) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1334/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie środków aromatyzujących i niektórych składników żywności o właściwościach aromatyzujących do użycia w oraz na środkach spożywczych oraz zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 1601/91, rozporządzenia (WE) nr 2232/96 oraz (WE) nr 110/2008 oraz dyrektywę 2000/13/WE (Dz.U. L 354 z 31.12.2008, s. 34).

(3) Utworzony na mocy decyzji Komisji 81/437/EWG z dnia 11 maja 1981 r. ustanawiającej kryteria, według których dostarczane są przez państwa członkowskie do Komisji informacje dotyczące spisu substancji chemicznych (Dz.U. L 167 z 24.6.1981, s. 31).

(4) Rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH), utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE (Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1).

(5) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1272/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin, zmieniające i uchylające dyrektywy 67/548/EWG i 1999/45/WE oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 (Dz.U. L 353 z 31.12.2008, s. 1).

5. WYDZIELANE SUBSTANCJE

Jeśli zmierzono wiele wydzielanych substancji, zmienne wymienione w następujących sekcjach są wymagane dla każdej poszczególnej wydzielanej substancji. W przypadku wyrobów posiadających więcej niż jeden element lub więcej niż jedną kombinację papierosa elektronicznego lub pojemnika zapasowego następujące zmienne muszą zostać wypełnione dla wszystkich takich elementów lub kombinacji.

Nr polaPoleOpisSprawozdawczośćPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufne
Wydzielana_substancja_badanie_ wyrobu_EP-IDJeżeli wyrób wymaga do stosowania dodatko-wego(-ych) wyrobu(-ów), musi zostać podane EP-ID dodatkowych wyrobów wykorzystanych do przeprowadzenia badania. Jeżeli EP-ID wyrobów o tej samej konstrukcji i składzie nie są znane podmiotowi przekazującemu dane, należy podać przynajmniej nazwy marki i podtypu oraz państwa członkowskie, w których wyroby są wprowadzane do obrotuF
Wydzielana_substancja_ kombinacjaW przypadku wyrobu posiadającego więcej niż jeden element lub więcej niż jedną kombinację papierosa elektronicznego lub pojemnika zapasowego specyfikacja elementu lub kombinacji wykorzystanej do pomiaru wydzielanej substancjiF
Wydzielana_substancja_metody_ plikOpis metod pomiaru stosowanych do oceny wydzielanych substancji, w tym odniesienie do odpowiedniej zatwierdzonej normy, jeśli istnienieO
Wydzielana_substancja_nazwaNazwa wydzielanej substancji wytwarzanej podczas testowania wyrobuO
Wydzielane_substancje_CASNumer CAS (Chemical Abstracts Service) wydzielanych substancjiF
Wydzielane_substancje_IUPACNazwa IUPAC (Międzynarodowej Unii Chemii Czystej i Stosowanej) wydzielanych substancji, jeżeli numer CAS nie istniejeF
Wydzielane_substancje_ilośćIlość wydzielanych substancji wytworzonych w trakcie używania wyrobu, w oparciu o zastosowaną metodę pomiaruO
Wydzielane_substancje jednostkiJednostka, w której mierzona jest wydzielana substancjaF

6. KONSTRUKCJA WYROBU

Nr polaPoleOpisSprawozdawczość dotycząca papierosów elektronicznychPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufneSprawozdawczość w dotycząca pojemników zapasowychPodmiot przekazujący dane uważa informacje za poufne
E-papieros_opisOpis wyrobu umożliwiający identyfikację wyrobu, w tym opis wszystkich elementów i poszczególnych części (komponenty/e-płyn).OO
E-papieros_płyn_objętość/pojemnośćObjętość/pojemność w ml (dla urządzeń należy podać wielkość zbiornika, dla kartridży/kartomizerów lub pojemników zapasowych objętość rzeczywistą przy wprowadzaniu do obrotu)OO
E-papieros_stężenie_nikotynyStężenie nikotyny w mg/mlFO
E-papieros_bateria_rodzajOpis rodzaju bateriiFND
E-papieros_bateria_rodzaj_pojemnośćWskazanie pojemności baterii w mAhFND
E-papieros_napięcie/moc_regulowaneWskazanie, czy napięcie/moc e-papierosa można regulowaćOND
E-papieros_napięcieNapięcie znamionowe e-papierosa, jeśli nie jest regulowane, a zalecane napięcie, jeśli jest regulowane.FND
E-papieros_napięcie_niskie_zakresNajniższe napięcie, które można uzyskaćFND
E-papieros_napięcie_wysokie_zakresNajwyższe napięcie, które można uzyskaćFND
E-papieros_mocZnamionowa moc wyjściowa, jeśli nie jest regulowana, a moc zalecana, jeśli jest regulowana.FND
E-papieros_moc_niska_zakresNajniższa moc, którą można uzyskaćFND
E-papieros_moc_wysoka_zakresNajwyższa moc, którą można uzyskaćFND
E-papieros_przepływ_powietrza_ regulowanyWskazanie, czy przepływ powietrza e-papierosa można regulowaćOND
E-papieros_nośnik_wymiennyWskazanie, czy konsument może regulować-zmieniać-wymieniać nośnik płynuOND
E-papieros_mikroprocesorWskazanie, czy e-papieros zawiera mikroprocesorOND
E-papieros_uzwojenie_składSkład chemiczny drutu (uzwojenia) w atomizerzeOND
E-papieros_nikotyna_ dawka/absorpcja_plikOpis metod pomiaru stosowanych do oceny stałego dawkowania i absorpcji nikotyny, w tym odniesienie do odpowiedniej zatwierdzonej normy, jeśli istnieje Opis wyników ocenyOO
E-papieros_produkcja_plikOpis ostatecznego procesu produkcji, w tym produkcji seryjnejOO
E-papieros_produkcja_zgodnośćDeklaracja, że proces produkcji zapewnia zgodność z wymogami (w tym, choć nie wyłącznie, informacje na temat produkcji seryjnej).OO
E-papierosjakość_bezpieczeństwoDeklaracja, że producent i importer ponoszą pełną odpowiedzialność za jakość i bezpieczeństwo wyrobu, gdy jest on wprowadzony do obrotu i stosowany w zwykłych lub dających się racjonalnie przewidzieć warunkach.OO
E-papieros_otwieranie/ponowne_ napełnianie_plikOpis, w stosownych przypadkach, mechanizmu otwierania i ponownego napełnianiaFO
1 Dz.U. L 127 z 29.4.2014, s. 1.
2 Dyrektywa 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (Dz.U. L 281 z 23.11.1995, s. 31).
3 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).
4 Rozporządzenie (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji (Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43).
5 O i F w niniejszej sekcji stosuje się tylko do odpowiednich rodzajów wyrobów.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.