Decyzja wykonawcza 2014/769/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2013 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2014.315.19

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 października 2014 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 30 października 2014 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2013 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2014) 7863)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2014/769/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 1 listopada 2014 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzenia lub zmiany średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. Na tej podstawie Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów utworzone zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia zapewnili zgodność ze swoimi docelowymi indywidualnymi poziomami emisji zgodnie z art. 4 tego rozporządzenia.

(2) W odniesieniu do lat kalendarzowych 2012 i 2013 docelowe indywidualne poziomy emisji nie są wiążące, zatem Komisja powinna obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji. Te orientacyjne docelowe poziomy emisji mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2014 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 producentów w latach 2012 i 2013 zgodnie z wymogami określonymi w art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz uwzględnić 70 % nowych lekkich samochodów dostawczych każdego producenta zarejestrowanych w tych latach.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w części A pkt 1 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011; dane te są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich.

(4) W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, zgodnie z częścią B pkt 7 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego. Zanim zastosowanie będzie miała obowiązująca od dnia 1 stycznia 2014 r. procedura określania emisji CO2 z tej kategorii pojazdów określona w sekcji 5 załącznika XII do rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 2 , Komisja powinna obliczać docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów pojazdów podstawowych, stosując masę gotowego do jazdy pojazdu skompletowanego zgodnie z definicją w art. 3 ust. 1 lit. g) rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz powinna stosować indywidualne poziomy emisji CO2 pojazdu podstawowego zgodnie z art. 4 akapit drugi tego rozporządzenia.

(5) Wszystkie państwa członkowskie (z wyjątkiem Chorwacji) przedłożyły Komisji dane za 2013 r. do dnia 28 lutego 2014 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) Należy zauważyć, że niektóre państwa członkowskie nie były w stanie rozróżnić kompletnych i skompletowanych lekkich samochodów dostawczych w swoich systemach monitorowania. W związku z powyższym dane za 2013 r. dotyczące lekkich samochodów dostawczych należy uznać za niekompletne w odniesieniu do monitorowania pojazdów, które otrzymały homologację typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu. W celu rozwiązania tego problemu systemy monitorowania zarówno na szczeblu Unii, jak i państw członkowskich należy dostosować ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2015 r.

(7) Dnia 21 maja 2014 r. Komisja opublikowała wstępne dane dotyczące lekkich samochodów dostawczych i powiadomiła 58 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2013 r. oraz o docelowych indywidualnych poziomach emisji, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 tego rozporządzenia. Dwudziestu pięciu producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(8) W przypadku 33 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(9) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.

(10) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(11) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do docelowego poziomu jego emisji, niezależnie od tego, czy ta różnica jest wartością dodatnią czy ujemną.

(12) Należy w związku z tym odpowiednio potwierdzić lub zmienić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2013 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy tymi dwoma wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2013 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2013, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji, z zastrzeżeniem producentów objętych wyjątkiem ustanowionym w art. 2 ust. 4 tego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alke S.r.l.

via Vigonovese 123

35127 Padova

Włochy

2)
Audi AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

3)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

4)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

5)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowane w Unii przez:

LADA France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

6)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

7)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

8)
Chrysler Group LLC

Reprezentowane w Unii przez:

Chrysler Management Austria Gmbh

Bundesstraße 83

8071 Dörfla bei Graz

Austria

9)
Automobile Dacia S.A.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

10)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

11)
Dongfeng Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a

50021 Barberino Val D'Elsa (Florence)

Włochy

12)
DR Motor Company S.p.A.

5 5 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

13)
Fiat Group Automobiles S.p.A.

c.so Settembrini 40 Gate 8

Building 5 Room A8N

10135 Torino

Włochy

14)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

15)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln Niemcy

16)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

18)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

19)
GM Korea Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

20)
GAC Gonow Auto Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Gonow Europe S.r.l.

Direzione Generale Via Aurelia 1250

00166 Roma

Włochy

21)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

International Motors Limited

I.M. House South Drive

Coleshill B46 1DF

Zjednoczone Królestwo

22)
Hebei Zhongxing Automobile Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

URSUS SA Lublin,

ul. Frezerów 7,

20-952 Lublin,

Polska

23)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

24)
Hyundai Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

25)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

26)
Hyundai Motor Manufacturing Czech S.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

27)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

28)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

29)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

30)
Jaguar Land Rover Limited

W 10/5 Abbey Road

Whitley Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

31)
KIA Motors Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

32)
KIA Motors Slovakia S.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

33)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

34)
LADA France S.A.S.

13 Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

35)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

36)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

37)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

38)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

D-61440 Oberursel/Ts

Niemcy

39)
Mia Electric S.A.S.

45, rue des Pierrières BP 60324

79143 Ceriazay Cedex

Francja

40)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

41)
Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

42)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

43)
Nissan International SA

Reprezentowane w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Art. 40

1040 Bruxelles

Belgia

44)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

45)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

46)
DrIng h.c.F.Porsche AG

Porscheplatz 1

70435 Stuttgart

Niemcy

47)
Quattro GmbH

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

48)
Renault S.A.S.

Guyancourt 1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

49)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

50)
Seat SA

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

51)
Skoda Auto AS

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

52)
Ssangyong Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

Ssangyong European Parts Center B.V.

IABC 5253/5254

4B14RD Breda

Niderlandy

53)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

54)
Tata Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

Internal Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

55)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

56)
Toyota Caetano Portugal S.A.

Avenida Vasco de Gama 1410

4431-956 Vila Nova de Gaia

Portugalia

57)
Volkswagen AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

58)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

Szwecja

59)
Grupa producentów: Ford -Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

60)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

Niniejsza decyzja jest publikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 października 2014 r.

W imieniu Komisji

Connie HEDEGAARD

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, o których mowa w art. 1
ABCDEFGHI
Nazwa producentaGrupy producentów i odstępstwaLiczba rejestracjiSkorygowane średnie emisje CO2 ð70 %ÞDocelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚrednie emisje CO2 ð100 %Þ
ALKE SRL30,000176,767- 176,767- 176,7671 725,000,000
AUDI AG956126,447167,776- 41,329- 41,3291 628,32139,872
AUTOMOBILES CITROEN130 216132,088165,747- 33,659- 33,6591 606,51153,024
AUTOMOBILES PEUGEOT129 301131,800166,577- 34,777- 34,7771 615,43153,742
AVTOVAZ JSC188213,061137,11875,94375,9431 298,67216,681
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG1 400107,298142,422- 35,124- 35,1241 355,70118,907
BMW M GMBH250133,771179,006- 45,235- 45,2351 749,08147,264
CHRYSLER GROUP LLC975203,633210,290- 6,657- 6,6572 085,46214,657
AUTOMOBILE DACIA SA17 056118,698134,724- 16,026- 16,0261 272,93132,385
DAIMLER AG113 930190,454209,487- 19,033- 19,8192 076,83204,616
DONGFENG MOTOR CORPORATION660157,693123,31134,38234,3821 150,20165,639
DR MOTOR COMPANY SRLDMD2163,0001 395,00169,000
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA113 326141,438170,671- 29,233- 29,2331 659,45157,488
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITEDP18 306213,047218,129- 5,082- 5,7882 169,75227,220
FORD MOTOR COMPANYP1231209,820216,776- 6,956- 6,9562 155,20223,377
FORD-WERKE GMBHP1139 486174,866189,160- 14,294- 14,7181 858,26188,594
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTDDMD12151,2501 617,50158,083
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION509243,728218,54525,18325,1832 174,23252,462
GM KOREA COMPANY190132,797167,210- 34,413- 34,4131 622,24146,321
GONOW AUTO CO LTDD81201,536156,93344,60344,6031 511,73217,111
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITEDD377253,163190,42162,74262,7421 871,82261,883
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO LtdDMD37228,8801 927,24230,541
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD148150,981173,488- 22,507- 22,5071 689,74159,568
HYUNDAI MOTOR COMPANY1 116194,493209,191- 14,698- 14,7212 073,65199,435
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE5699,000126,944- 27,944- 27,9441 189,27101,696
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO438119,085144,904- 25,819- 25,8191 382,39128,993
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD13106,222120,695- 14,473- 14,4731 122,08108,538
ISUZU MOTORS LIMITED9 591194,209208,343- 14,134- 14,2112 064,53203,406
IVECO SPA22 853215,230235,846- 20,616- 20,6162 360,26223,520
JAGUAR LAND ROVER LIMITEDD11 351268,105204,77163,33463,3042 026,12276,175
KIA MOTORS CORPORATION618105,928133,172- 27,244- 27,2441 256,24117,519
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO195120,110149,191- 29,081- 29,0811 428,48131,487
LADA AUTOMOBILE GMBH24225,000134,81790,18390,1831 273,92225,000
LADA FRANCE SAS17179,000140,63438,36638,3661 336,47181,706
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTDDMD48117,4851 293,85124,208
MAHINDRA & MAHINDRA LTDDMD137214,4842 110,26222,307
MARUTI SUZUKI INDIA LTDDMD499,000930,0099,000
MAZDA MOTOR CORPORATIONDMD393156,2951 857,95179,527
MIA ELECTRIC SAS670,00099,972- 99,972- 99,972899,250,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMCP2/D7 682201,514192,9348,5808,5801 898,84207,294
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MMEP2/D329228,039208,76119,27819,2782 069,02229,532
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTHP2/D3 332202,931201,4981,4331,4331 990,92206,960
NISSAN INTERNATIONAL SA37 487170,623190,191- 19,568- 19,5681 869,34191,780
ADAM OPEL AG67 369164,033176,676- 12,643- 12,6551 724,02177,764
PIAGGIO & C SPAD2 304110,431116,932- 6,501- 6,5011 081,61142,355
DR ING HCF PORSCHE AG69202,625220,133- 17,508- 17,5082 191,30219,551
QUATTRO GMBH5236,667186,16050,50750,5071 826,00241,600
RENAULT SAS184 708114,165165,846- 51,681- 51,7051 607,57151,657
RENAULT TRUCKS3 845211,847220,438- 8,591- 8,5912 194,58221,365
SEAT SA1 13299,999128,148- 28,149- 28,2011 202,21105,428
SKODA AUTO AS4 591122,491133,043- 10,552- 18,8941 254,85130,964
SSANGYONG MOTOR COMPANYD753199,178209,424- 10,246- 10,2462 076,15205,681
SUZUKI MOTOR CORPORATIONDMD250161,1371 253,50164,052
TATA MOTORS LIMITED260192,176202,295- 10,119- 10,1191 999,49193,438
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA24 281179,208194,259- 15,051- 17,2171 913,09191,346
TOYOTA CAETANO PORTUGAL SADMD455256,8491 902,27258,701
VOLKSWAGEN AG163 306164,829186,358- 21,529- 21,8101 828,13180,171
VOLVO CAR CORPORATION848161,089204,010- 42,921- 42,9212 017,94177,013

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów, o których mowa w art. 1

ABCDEFGHI
Nazwa grupyGrupaLiczba rejestracjiSkorygowane średnie emisje CO2 ð70 %ÞDocelowy indywidualny poziom emisjiOdległość do poziomu docelowegoSkorygowana odległość do poziomu docelowegoŚrednia masaŚrednie emisje CO2 ð100 %Þ
FORD-WERKE GMBHP1148 023176,693190,829- 14,136- 14,9001 876,2190,816
MITSUBISHI MOTORSP211 343201,872195,9085,9645,9641 930,82207,841

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 ze skutkiem od roku monitorowania 2014, tj. nie jest ono wykorzystywane do obliczania wyników w roku 2013.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma odstępstwo de minimis, tj. producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2013 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2013.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 70 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w kolumnie F skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 z dnia 18 lipca 2008 r. wykonujące i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.