Decyzja Parlamentu Europejskiego w sprawie niewyrażania sprzeciwu wobec rozporządzenia delegowanego z dnia 30 października 2013 r. w sprawie warunków udostępniania deklaracji właściwości użytkowych wyrobów budowlanych na stronach internetowych (C(2013)7086 - 2013/2928(DEA)).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.468.273

Akt nienormatywny
Wersja od: 15 grudnia 2016 r.

Decyzja o niewyrażeniu sprzeciwu wobec aktu delegowanego: warunki udostępniania deklaracji właściwości użytkowych wyrobów budowlanych na stronach internetowych

P7_TA(2013)0551

Decyzja Parlamentu Europejskiego w sprawie niewyrażania sprzeciwu wobec rozporządzenia delegowanego z dnia 30 października 2013 r. w sprawie warunków udostępniania deklaracji właściwości użytkowych wyrobów budowlanych na stronach internetowych (C(2013)7086 - 2013/2928(DEA))

(2016/C 468/53)

(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2016 r.)

Parlament Europejski,

-
uwzględniając rozporządzenie delegowane Komisji (C(2013)7086),
-
uwzględniając pismo Komisji z dnia 14 listopada 2013 r., w którym Komisja zwraca się do Parlamentu o oświadczenie, że nie wyrazi on sprzeciwu wobec rozporządzenia delegowanego,
-
uwzględniając art. 290 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiające zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylające dyrektywę Rady 89/106/EWG 1  (CPR), a w szczególności jego art. 7 ust. 3 i art. 63 ust. 1,
-
uwzględniając art. 87a ust. 6 Regulaminu,
-
uwzględniając fakt, iż nie wyrażono żadnego sprzeciwu w terminie określonym w art. 87a ust. 6 tiret trzecie i czwarte Regulaminu, który to termin upłynął z dniem 10 grudnia 2013 r.,
A.
mając na uwadze, że należy zadbać o to, by rozporządzenie delegowane w sprawie e-zamówień weszło w życie jak najszybciej, zważywszy że istotne przepisy podstawowego aktu ustawodawczego, w tym przepisy dotyczące deklaracji właściwości użytkowych, są stosowane od dnia 1 lipca 2013 r.;
B.
mając na uwadze, że możliwość udostępniania tych deklaracji w internecie, zgodnie z wolą prawodawcy, umożliwiłaby producentom wyrobów budowlanych zmniejszenie kosztów oraz poprawę elastyczności w sektorze budowlanym jako takim;
C.
mając na uwadze, że rozporządzenie delegowane powinno było zostać przygotowane przez Komisję wcześniej, aby uniknąć godnych pożałowania opóźnień w wydawaniu pozwoleń na odstępstwo od obowiązku dostarczenia przez producentów elektronicznych wersji deklaracji właściwości użytkowych dla każdego wyrobu wprowadzanego do obrotu;
D.
mając na uwadze, że szczególnie ważne jest, by zarówno Parlament, jak i Rada mogły skorzystać z określonych w traktatach praw, które czynią z nich współprawodawców, w tym z prawa do orzekania o tym, jakie elementy będą delegowane Komisji w przyszłych podstawowych aktach ustawodawczych, a także to, by Parlament mógł uczestniczyć, wraz z ekspertami państw członkowskich i innymi zainteresowanymi podmiotami, w prowadzonych w przejrzysty sposób konsultacjach poprzedzających przyjęcie aktu delegowanego;
1.
oświadcza, że nie wyraża sprzeciwu wobec rozporządzenia delegowanego;
2.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania niniejszej decyzji Radzie i Komisji.
1 Dz.U. L 88 z 4.4.2011, s. 5.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.