Decyzja 244/2016 (2018/1804) zmieniająca załącznik XIII (Transport) do porozumienia EOG

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.296.37

Akt jednorazowy
Wersja od: 3 grudnia 2016 r.

DECYZJA WSPÓLNEGO KOMITETU EOG NR 244/2016
z dnia 2 grudnia 2016 r.
zmieniająca załącznik XIII (Transport) do porozumienia EOG [2018/1804]

WSPÓLNY KOMITET EOG,

uwzględniając Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym (zwane dalej "Porozumieniem EOG"), w szczególności jego art. 98,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W Porozumieniu EOG należy uwzględnić dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE z dnia 27 września 2011 r. zmieniającą dyrektywę 1999/62/WE w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe 1 .

(2) Należy zatem odpowiednio zmienić załącznik XIII do Porozumienia EOG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W pkt 18a (dyrektywa 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady) załącznika XIII do Porozumienia EOG wprowadza się następujące zmiany:

1)
dodaje się tiret w brzmieniu:

"- 32011 L 0076: dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE z dnia 27 września 2011 r. (Dz.U. L 269 z 14.10.2011, s. 1).";

2)
lit. d) i e) otrzymują brzmienie:

"e) w art. 7i ust. 2 dodaje się akapity w brzmieniu:

»W odniesieniu do systemów poboru opłat za przejazd drogami należącymi do sieci transeuropejskiej w innych częściach Norwegii niż Norwegia południowowschodnia, które obowiązują w dniu wejścia w życie decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 129/2012 z dnia 13 lipca 2012 r. 2 , zniżki lub ulgi od opłat przysługujące częstym użytkownikom można utrzymać na dotychczasowym poziomie, pod warunkiem że udział międzynarodowego ruchu pojazdów ciężarowych na tych drogach nie przekracza 30 %.

W odniesieniu do systemów poboru opłat za przejazd, które wprowadzono po wejściu w życie decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 129/2012, zniżki lub ulgi od opłat przysługujące częstym użytkownikom mogą przekroczyć poziom określony w art. 7i ust. 2 lit. c) niniejszej dyrektywy, pod warunkiem że:

- udział międzynarodowego ruchu pojazdów ciężarowych na tych drogach nie przekracza 5 %,

- poziom takich zniżek lub ulg jest uzasadniony szczególnymi okolicznościami, szczególnie gdy na przedmiotową sieć infrastruktury składają się mosty albo tunele mające zastąpić przeprawę promem.«";

3)
lit. f) otrzymuje oznaczenie lit. d), a określenie "7 ust. 9" tamże zastępuje się określeniem "7 ust. 1".
Artykuł  2

Teksty dyrektywy (WE) nr 2011/76/UE w języku islandzkim i norweskim, które zostaną opublikowane w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, są autentyczne.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dnia 3 grudnia 2016 r. pod warunkiem dokonania wszystkich notyfikacji przewidzianych w art. 103 ust. 1 Porozumienia EOG * .

Artykuł  4

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w sekcji EOG i w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 grudnia 2016 r.
W imieniu Wspólnego Komitetu EOG
Bergdís ELLERTSDÓTTIR
Przewodnicząca

Deklaracja państw EFTA

załączona do decyzji Wspólnego Komitetu EOG nr 244/2016 włączającej do Porozumienia EOG dyrektywę 2011/76/UE

Uwzględnienie w Porozumieniu EOG art. 2 lit. b), art. 7c, art. 7f ust. 4 i ust. 5, art. 7g ust. 1 ppkt (iv), art. 7h ust. 3 i ust. 4, art. 7i ust. 1, art. 7j ust. 3 i ust. 4, art. 11 ust. 1 lit. a) i lit. d) oraz załączników IIIa i IIIb dyrektywy 1999/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe 3 , zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/76/UE z dnia 27 września 2011 r. zmieniającą dyrektywę 1999/62/WE w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe 4 , pozostaje bez uszczerbku dla zakresu Porozumienia EOG.
1 Dz.U. L 269 z 14.10.2011, s. 1.
2 Dz.U. L 309 z 8.11.2012, s. 8.
* Nie wskazano wymogów konstytucyjnych.
3 Dz.U. L 187 z 20.7.1999, s. 42.
4 Dz.U. L 269 z 14.10.2011, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.