Art. 8. - Kierownicy departamentów - Decyzja 2022/640 w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących ról i obowiązków głównych podmiotów w obszarze bezpieczeństwa

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2022.117.106

Akt obowiązujący
Wersja od: 19 kwietnia 2022 r.
Artykuł  8

Kierownicy departamentów

1. 
Każdy kierownik departamentu wyznacza:
a)
lokalnego pełnomocnika ochrony i co najmniej jednego jego zastępcę, odpowiednio, w przypadku departamentu lub gabinetu;
b)
urzędnika kontroli kancelarii i co najmniej jednego jego zastępcę, odpowiednio, w odniesieniu do każdego departamentu prowadzącego kancelarię tajną UE;
c)
właściciela poszczególnych CIS, w których przetwarza się EUCI.
2. 
Przed wyznaczeniem lokalnych pełnomocników ochrony i ich zastępców oraz urzędników kontroli kancelarii i ich zastępców kierownik departamentu zwraca się o zatwierdzenie do Dyrektora Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa w Dyrekcji Generalnej ds. Zasobów Ludzkich i Bezpieczeństwa.
3. 
Kierownik departamentu, w porozumieniu z lokalnym pełnomocnikiem ochrony, identyfikuje wszystkie stanowiska wymagające poświadczenia bezpieczeństwa w celu uzyskania dostępu do EUCI. W procesie rekrutacji na takie stanowiska kandydatów informuje się o wymogu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa.
4. 
W razie potrzeby kierownik każdego departamentu posiadającego EUCI odpowiada za uruchomienie planów ewakuacji i niszczenia EUCI w sytuacjach nadzwyczajnych. W takich planach należy przewidzieć alternatywny tryb postępowania w sytuacji, w której niemożliwe jest nawiązanie kontaktu z kierownikiem departamentu.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.