Decyzja 2019/614 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu, regulaminu wewnętrznego zespołu orzekającego, kodeksu postępowania arbitrów i procedury mediacji
Dz.U.UE.L.2019.105.11
Akt nienormatywnyDECYZJA RADY (UE) 2019/614
z dnia 9 kwietnia 2019 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu, regulaminu wewnętrznego zespołu orzekającego, kodeksu postępowania arbitrów i procedury mediacji
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 207 ust. 4 akapit pierwszy w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
(1) Umowa o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią 1 (zwana dalej "umową") została zatwierdzona w imieniu Unii w dniu 20 grudnia 2018 r. i weszła w życie w dniu 1 lutego 2019 r.
(2) W umowie ustanowiono Wspólny Komitet w celu zapewnienia prawidłowego i skutecznego funkcjonowania umowy oraz postanowiono, że Wspólny Komitet przyjmuje własny regulamin wewnętrzny oraz regulamin wewnętrzny zespołu orzekającego i kodeks postępowania arbitrów, jak również procedurę mediacji.
(3) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach Wspólnego Komitetu, ponieważ planowana decyzja Wspólnego Komitetu będzie dla Unii wiążąca.
(4) Stanowisko Unii w ramach Wspólnego Komitetu powinno zatem być oparte na dołączonym projekcie decyzji,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Stanowisko, jakie ma być zajęte w imieniu Unii na pierwszym posiedzeniu Wspólnego Komitetu ustanowionego na mocy Umowy o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią w odniesieniu do przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu, regulaminu wewnętrznego zespołu orzekającego, kodeksu postępowania arbitrów oraz procedury mediacji, oparte jest na projekcie decyzji Wspólnego Komitetu wraz z załącznikami, dołączonym do niniejszej decyzji.
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
W imieniu Rady | |
G. CIAMBA | |
Przewodniczący |
PROJEKT
z dnia [...] r.
w sprawie przyjęcia regulaminu wewnętrznego Wspólnego Komitetu, regulaminu wewnętrznego zespołu orzekającego, procedury mediacji i kodeksu postępowania arbitrów
WSPÓLNY KOMITET,
uwzględniając Umowę o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią, podpisaną w Tokio dnia 17 lipca 2018 r., w szczególności jej art. 21.6 ust. 2, art. 21.30 oraz art. 22.1 ust. 1, 2 i 4,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.
Sporządzono w [...] dnia [...] r.
W imieniu Wspólnego Komitetu | |
Minister Spraw Zagranicznych Japonii | Przedstawiciel UE |
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
REGULAMIN WEWNĘTRZNY WSPÓLNEGO KOMITETU USTANOWIONEGO NA MOCY UMOWY O PARTNERSTWIE GOSPODARCZYM MIĘDZY UNIĄ EUROPEJSKĄ A JAPONIĄ
REGULAMIN WEWNĘTRZNY WSPÓLNEGO KOMITETU USTANOWIONEGO NA MOCY UMOWY O PARTNERSTWIE GOSPODARCZYM MIĘDZY UNIĄ EUROPEJSKĄ A JAPONIĄ
Skład i przewodnictwo
Punkty kontaktowe
Porządek obrad
Język roboczy
O ile strony nie postanowiły inaczej, językiem wszelkiej korespondencji i komunikacji między stronami w sprawie prac Wspólnego Komitetu, jak również przygotowywań decyzji i zaleceń oraz obrad na ich temat, jest język angielski.
Decyzje i zalecenia
Wspólny protokół
Jawność i poufność
Koszty
Każda ze stron pokrywa wszelkie poniesione przez siebie koszty wynikające z posiedzeń Wspólnego Komitetu. Koszty związane z organizacją posiedzeń ponosi strona, która pełni rolę gospodarza posiedzenia. W przypadku gdy posiedzenie odbywa się poza terytorium Unii Europejskiej lub Japonii, strony podejmują decyzję za obopólną zgodą w sprawie odpowiedzialności za koszty poniesione w związku z organizacją posiedzenia.
ZAŁĄCZNIK II
REGULAMIN WEWNĘTRZNY ZESPOŁU ORZEKAJĄCEGO
REGULAMIN WEWNĘTRZNY ZESPOŁU ORZEKAJĄCEGO
I. Definicje
II. Wyznaczanie arbitrów
III. Spotkanie organizacyjne
Jedynie arbitrzy oraz przedstawiciele stron, którzy są urzędnikami lub innymi osobami w departamencie rządowym lub agencji rządowej lub w jakimkolwiek innym podmiocie publicznym, mogą brać udział w tym spotkaniu osobiście lub za pośrednictwem konferencji telefonicznej albo wideokonferencji.
IV. Notyfikacje
Wszelkie dokumenty, o których mowa w niniejszym punkcie, w stosownych przypadkach przesyła się jednocześnie również do wiadomości organu zewnętrznego, o którym mowa w art. 21.25 ust. 2 umowy.
V. Pisemne oświadczenia
VI. Działanie zespołu orzekającego
VII. Posiedzenia
Argumenty
Repliki
VIII. Obrady
IX. Pytania pisemne
X. Zastępowanie arbitrów
Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia co do potrzeby zastąpienia arbitra, każda ze stron może wnioskować o przekazanie sprawy przewodniczącemu zespołu orzekającego, którego decyzja jest ostateczna.
Jeżeli na podstawie tego wniosku przewodniczący uzna, że arbiter nie spełnia wymogów kodeksu postępowania, dokonuje się wyboru nowego arbitra zgodnie z pkt 30.
Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia co do potrzeby zastąpienia przewodniczącego, każda ze stron może wnioskować o przekazanie sprawy dwóm pozostałym arbitrom. Najpóźniej 10 dni od daty złożenia wniosku arbitrzy podejmują decyzję, czy istnieje potrzeba zastąpienia przewodniczącego zespołu orzekającego. Decyzja arbitrów dotycząca potrzeby zastąpienia przewodniczącego jest ostateczna.
Jeżeli arbitrzy uznają, że przewodniczący nie spełnia wymogów kodeksu postępowania, dokonuje się wyboru nowego przewodniczącego zgodnie z pkt 30.
XI. Poufność
XII. Kontakty ex parte
XIII. Oświadczenia amicus curiae
W oświadczeniach każda osoba określa, jaki ma interes w danym postępowaniu. Oświadczenia sporządza się w językach wybranych przez strony zgodnie z pkt 42 i 43 niniejszego regulaminu wewnętrznego.
XIV. Sprawy pilne
XV. Język i tłumaczenie
ZAŁĄCZNIK III
PROCEDURA MEDIACJI
PROCEDURA MEDIACJI
II. Definicje
III. Wszczęcie procedury mediacji
IV. Wybór mediatora
V. Zasady dotyczące procedury mediacji
w ciągu 15 dni od daty złożenia wniosku o takie sprawozdanie.
Strony mogą zgłaszać uwagi do projektu sprawozdania merytorycznego w ciągu 15 dni od jego wydania. Po rozpatrzeniu uwag przedstawionych przez strony mediator - w ciągu 30 dni od przedstawienia projektu sprawozdania merytorycznego - przekazuje stronom w formie pisemnej ostateczne sprawozdanie merytoryczne. Sprawozdanie merytoryczne nie zawiera interpretacji postanowień umowy przez mediatora.
Zakończenie procedury mediacji pozostaje bez uszczerbku dla pkt 17.
VI. Poufność
VII. Stosunek do innych procedur rozstrzygania sporów
VIII. Terminy
IX. Koszty
ZAŁĄCZNIK IV
KODEKS POSTĘPOWANIA ARBITRÓW
KODEKS POSTĘPOWANIA ARBITRÓW
II. Przekazanie kodeksu postępowania
III. Podstawowe zasady
IV. Obowiązki w zakresie ujawniania informacji
V. Wykonywanie obowiązków
VI. Niezależność i bezstronność
VII. Poufność
VIII. Inne obowiązki
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.