Decyzja 2018/1875 w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) w odniesieniu do pewnych zmian ujednoliconych przepisów technicznych - przepisów ogólnych - podsystemów (UTP GEN-B) oraz ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych (UTP TAF)
Dz.U.UE.L.2018.306.50
Akt nienormatywnyDECYZJA RADY (UE) 2018/1875
z dnia 26 listopada 2018 r.
w sprawie stanowiska, jakie ma być zajęte w imieniu Unii Europejskiej w ramach Komisji Ekspertów Technicznych Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami (OTIF) w odniesieniu do pewnych zmian ujednoliconych przepisów technicznych - przepisów ogólnych - podsystemów (UTP GEN - B) oraz ujednoliconych przepisów technicznych - aplikacje telematyczne dla przewozów towarowych (UTP TAF)
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91, w związku z art. 218 ust. 9,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
(1) Unia przystąpiła do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami z dnia 9 maja 1980 r., zmienionej protokołem wileńskim z dnia 3 czerwca 1999 r. (zwanej dalej "konwencją COTIF") w drodze decyzji Rady 2013/103/UE 1 .
(2) Wszystkie państwa członkowskie, z wyjątkiem Cypru i Malty, są umawiającymi się stronami konwencji COTIF i stosują tę konwencję.
(3) Zgodnie z art. 8 konwencji COTIF ustanowiono Komisję Ekspertów Technicznych (zwaną dalej "CTE") Międzyrządowej Organizacji Międzynarodowych Przewozów Kolejami. Zgodnie z art. 20 § 1 lit. b) konwencji COTIF oraz art. 6 i art. 8a załącznika F (APTU) do niej, CTE jest uprawniona do podejmowania decyzji w sprawie przyjęcia ujednoliconych przepisów technicznych (zwanych dalej "UTP") lub przepisów zmieniających UTP w oparciu o załącznik F (APTU) i załącznik G (ATMF) do konwencji COTIF.
(4) Na 11. posiedzeniu, które odbyło się w dniach 12 i 13 czerwca 2018 r., CTE postanowiła przyjąć w drodze procedury pisemnej zmiany w pkt 2.1, 2.2 i 2.3 UTP GEN - B w celu uwzględnienia w definicji podsystemów "infrastruktura" przejazdów kolejowych i innych obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, jak określono w dodatku do niniejszej decyzji.
(5) Celem tych zmian jest dostosowanie definicji podsystemów zawartej w UTP GEN - B do unijnej definicji podsystemów zawartej w załączniku II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 2 poprzez uwzględnienie w definicji podsystemów "infrastruktura" przejazdów kolejowych i innych obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty.
(6) Proponowane zmiany są zgodne z prawem i celami strategicznymi Unii i jednocześnie przyczyniają się do dostosowania przepisów OTIF do odpowiadających im przepisów unijnych; w związku z tym powinny zostać poparte przez Unię.
(7) Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii w ramach CTE, ponieważ zmiany w pkt 2.1, 2.2 i 2.3 UTP GEN - B w oparciu o załącznik F (APTU) do konwencji COTIF będą wiążące dla Unii. Ponadto należy wesprzeć wszystkie dostosowania UTP TAF do specyfikacji technicznych sprzyjających interoperacyjności w Unii (TSI TAF),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
W imieniu Rady | |
J. BOGNER - STRAUSS | |
Przewodnicząca |