Decyzja 2013/537/UE,Euratom w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2011, sekcja III - Komisja i agencje wykonawcze
Dz.U.UE.L.2013.308.25
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2011, sekcja III - Komisja i agencje wykonawcze
(Dz.U.UE L z dnia 16 listopada 2013 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Priorytetowe działania Komisji
Komunikat Komisji w sprawie ochrony budżetu Unii
Poziom błędu w zarządzaniu dzielonym
wzywa Komisję, aby:
DG AGRI
DG REGIO
Poziom błędu w zarządzaniu scentralizowanym
DG ds. Badań Naukowych
Sprawozdanie z oceny (art. 318 TFUE) i wzmożone wykorzystywanie kontroli wykonania zadań
Dochody i tradycyjne środki własne
Aby zapewnić prawidłową ochronę interesów finansowych Unii oraz z myślą o wyposażeniu Unii w wystarczające środki własne umożliwiające wzrost, Komisja powinna:
Działania w następstwie rezolucji dotyczącej udzielenia absolutorium za rok 2010 19
Monitorowanie instrumentów inżynierii finansowej
Łańcuch/kaskada odpowiedzialności
Wykorzystywanie płatności zaliczkowych
Nakładanie skutecznych sankcji w obszarach dużych wydatków
Prace w zakresie audytu prowadzone przez Trybunał Obrachunkowy
Poświadczenie wiarygodności przez Trybunał Obrachunkowy
Sprawozdania finansowe - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość dochodów - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość zobowiązań - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość płatności - opinia negatywna
Zalecenie Rady
Kwestie horyzontalne
Obowiązki Komisji i państw członkowskich w ramach zarządzania dzielonego
Wykaz
Krajowe deklaracje w sprawie zarządzania | "Ogólne poświadczenie wiarygodności" w rocznych podsumowaniach działań strukturalnych | |
Austria | Nie | Nie |
Belgia | Nie | Nie |
Bułgaria | Nie | Tak |
Cypr | Nie | Tak |
Republika Czeska | Nie | Tak |
Dania | Tak | Tak |
Estonia | Nie | Tak |
Finlandia | Nie | Tak |
Francja | Nie | Tak |
Niemcy | Nie | Nie |
Grecja | Nie | Tak |
Węgry | Nie | Tak |
Irlandia | Nie | Nie |
Włochy | Nie | Nie |
Łotwa | Nie | Nie |
Litwa | Nie | Nie |
Luksemburg | Nie | Nie |
Malta | Nie | Nie |
Niderlandy | Tak | Nie |
Polska | Nie | Nie |
Portugalia | Nie | Tak |
Rumunia | Nie | Tak |
Słowacja | Nie | Tak |
Słowenia | Nie | Tak |
Hiszpania | Nie | Nie |
Szwecja | Tak | Tak |
Zjednoczone Królestwo | Tak | Tak |
Wiarygodność oświadczeń kierownictwa Komisji
Odpowiedzialność państw członkowskich
Zamówienia publiczne, kryteria kwalifikowalności
Europejski mechanizm stabilności
Strategia w zakresie zwalczania nadużyć finansowych
Przemysł tytoniowy
Zarządzanie budżetem
Poziom wykonania, nadwyżka budżetowa, zobowiązania budżetowe pozostające do spłaty
Dochody
Tradycyjne zasoby własne i VAT
Dochody oparte na DNB - zakres oszustw podatkowych i uchylania się od opodatkowania oraz ich skutki dla budżetów i gospodarek państw członkowskich
Rolnictwo
Wsparcie rynku i pomoc bezpośrednia
Rozwój obszarów wiejskich
Ochrona środowiska naturalnego, zdrowie publiczne i bezpieczeństwo żywności
Rybołówstwo
Polityka regionalna, energia i transport
Poziom błędu a skuteczność
Źródła błędów
Sprawozdawczość i korekty finansowe
Zalecenia
Transport i turystyka
Zatrudnienie i sprawy społeczne
Poziom błędu w porównaniu ze skutecznością
Źródła błędów
Sprawozdawczość i korekty finansowe
Postępy w zamknięciu programów z okresu programowania 2000-2006
Zapobieganie nadużyciom
Zalecenia
Bułgaria i Rumunia
Kontrola funduszy strukturalnych w Republice Czeskiej
Równouprawnienie płci
Stosunki zewnętrzne, pomoc i rozszerzenie
Pomoc dla Haiti
Badania naukowe i inne polityki wewnętrzne
Poziom błędu w porównaniu ze skutecznością
Źródła błędów
Sprawozdawczość i korekty finansowe
Zalecenia
Edukacja i kultura
Wydatki administracyjne i inne
OLAF
Eurobarometr
Budżet UE a uzyskiwane rezultaty
Sprawozdanie dotyczące oceny finansów Unii opartej na uzyskanych wynikach
Sprawozdania kierownictwa Komisji dotyczące osiągnięć w danym roku
Strategia "Europa 2020"
Sprawozdania specjalne Trybunału Obrachunkowego za 2011 r.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
z dnia 17 kwietnia 2013 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Część I Sprawozdanie specjalne nr 12/2.011 Europejskiego Trybunału Obrachunkowego zatytułowane "Czy działania podjęte przez UE przyczyniły się do dostosowania zdolności połowowej flot rybackich do dostępnych możliwości połowowych?"
Część II Sprawozdanie specjalne nr 13/2011 Trybunału Obrachunkowego zatytułowane "Czy mechanizmy kontrolne stosowane w procedurze celnej 42 zapobiegają uchylaniu się od podatku VAT i umożliwiają wykrycie takich przypadków?"
wzywa Komisję do składania sprawozdania co 6 miesięcy na temat sposobu i terminu wdrożenia tych zaleceń;
Część III Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 14/2011 pt. "Czy pomoc UE wpłynęła na zwiększenie zdolności Chorwacji do gospodarowania środkami poakcesyjnymi?"
Część IV Sprawozdanie specjalne nr 16/2011 Trybunału Obrachunkowego zatytułowane: "Pomoc finansowa Unii Europejskiej na rzecz likwidacji obiektów jądrowych w Bułgarii, na Litwie i Słowacji: osiągnięcia i przyszłe wyzwania"
Ustalenia Trybunału Obrachunkowego
"
Wnioski Parlamentu
Część V Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 1/2012 zatytułowane "Skuteczność pomocy rozwojowej Unii Europejskiej na rzecz bezpieczeństwa żywnościowego w Afryce Subsaharyjskiej"
Część VI Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 2/2012 zatytułowane "Instrumenty inżynierii finansowej dla MŚP współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego"
Część VII Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 3/2012 zatytułowane: "Fundusze strukturalne: Czy Komisja skutecznie rozwiązała problem braków, jakie wykryto w systemach zarządzania i kontroli w państwach członkowskich?"
Część VIII Sprawozdanie specjalne nr 4/2012 Trybunału Obrachunkowego pt. "Wykorzystanie funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności do współfinansowania infrastruktury transportowej portów morskich: czy środki są inwestowane skutecznie?"
Wstęp
Ustalenia
Zalecenia Trybunału Obrachunkowego
Dalsze zalecenia
Część IX Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 5/2012 zatytułowane "CRIS - Wspólny system informacyjny RELEX (Common RELEX Information System)"
Część X Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 6/2012 zatytułowane "Pomoc Unii Europejskiej dla tureckiej wspólnoty cypryjskiej"
Część XI Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 7/2012 zatytułowane "Reforma wspólnej organizacji rynku wina - dotychczasowe postępy"
Część XII Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 9/2012 pt.: "Kontrola systemu kontroli produkcji, przetwarzania, dystrybucji i przywozu produktów ekologicznych"
Część XIII Sprawozdanie specjalne Trybunału Obrachunkowego nr 12/2012 zatytułowane "Czy Komisja i Eurostat usprawniły proces tworzenia rzetelnych i wiarygodnych statystyk europejskich?"
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.