Decyzja 2012/580/UE w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu za rok budżetowy 2010
Dz.U.UE.L.2012.286.213
Akt nienormatywnyDECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu za rok budżetowy 2010
(Dz.U.UE L z dnia 17 października 2012 r.)
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 52.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 208 z 5.8.2002, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
z dnia 10 maja 2012 r.
z dnia 10 maja 2012 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie budżetem i finansami
Środki przeniesione
Zobowiązania "a posteriori"
Procedura udzielania zamówień
Zasoby ludzkie
Wyniki
Audyt wewnętrzny
odnotowuje oświadczenie Agencji, że przyjęto plan na rzecz ciągłości działalności w sektorach gospodarki morskiej, plan na rzecz ciągłości działalności w przypadku działań wspierających, a także procedurę rejestracji wyjątków;
______
(1) Dz.U. C 366 z 15.12.2011, s. 52.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
(3) Dz.U. L 208 z 5.8.2002, s. 1.
(4) Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
(5) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 181.
(6) Dz.U. L 64 z 12.3.2010, s. 615.
(7) Dz.U. L 250 z 27.9.2011, s. 269.
(8) Teksty przyjęte, P7_TA(2012)0164. (Zob. s. 388 niniejszego Dziennika Urzędowego).
ZAŁĄCZNIK
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
ZALECENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO Z MINIONYCH LAT
Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa na Morzu | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
Wyniki | nie dotyczy | - Nieprawidłowa prezentacja budżetu | - Agencja nie przygotowała wieloletniego programu prac, a jej roczny program prac nie był związany z jej budżetem środków na zobowiązania. - Wzywa Agencję do ustanowienia celów SMART oraz wskaźników RACER, a także do stworzenia schematu Ganita → promującego podejście zorientowane na wyniki. - Wzywa Agencję do opracowania diachronicznej analizy operacji przeprowadzonych w tym roku i w poprzednich latach. | - Wzywa Agencję, aby schemat Gannta stanowił element programowania dla każdego z działań operacyjnych. - Wzywa Agencję do przygotowania porównania działań, które zostały przeprowadzone w ciągu roku, za który ma zostać udzielone absolutorium, i w ciągu poprzedniego roku budżetowego. |
Zarządzanie budżetem i finansami | - Procedury ustalania budżetu i planu zatrudnienia nie były wystarczająco rygorystyczne → niewłaściwe planowanie rekrutacji pracowników oraz nieprawidłowa prezentacja budżetu. - Zasada dokładności budżetu nie była ściśle przestrzegana. - Niektóre umowy dopuszczały 100 % prefinansowania: praktyka ta jest niezgodna z zasadami należytego zarządzania finansami. | - Nieprawidłowa prezentacja budżetu: w przypadku środków zróżnicowanych budżet nie obejmował harmonogramu płatności należnych w kolejnych latach budżetowych na pokrycie zobowiązań budżetowych zaciągniętych w poprzednim roku budżetowym. - Zobowiązania prawne podjęto przed odpowiadającymi im zobowiązaniami budżetowymi. - Procedury ustalania budżetu nie były wystarczająco rygorystyczne → znaczna liczba przesunięć środków budżetowych (32 w 2007 r.). | - Niedociągnięcia w planowaniu i monitorowaniu środków na płatności przeznaczonych na działania operacyjne (7.500.000 EUR anulowano). - Wzywa Agencję do nasilenia wysiłków z zakresu szkolenia i komunikacji, aby nie dopuścić do powtórzenia się sytuacji, w której zobowiązania prawne są podejmowane przed podjęciem odpowiadających im zobowiązań budżetowych. - Wzywa Komisję do sprawdzenia, jakie są możliwości pełnej realizacji gospodarowania środkami pieniężnymi w oparciu o aktualne potrzeby. | - Trybunał Obrachunkowy odnotował znaczną liczbę przesunięć budżetowych w 2009 r.; wzywa Agencję do poprawy planowania i monitorowania w celu zmniejszenia liczby przesunięć budżetowych. - Nalega, aby Agencja poprawnie stosowała procedury udzielania zamówień. |
Zasoby ludzkie | nie dotyczy | - Kwestie przejrzystości w procedurach rekrutacyjnych: w przypadku skontrolowanych procedur rekrutacyjnych kryteria selekcji i limit punktów konieczny do dopuszczenia do następnego etapu konkursów nie zostały określone przed rozpoczęciem procesu oceny. | - Wzywa do ulepszenia strategii dotyczącej zasobów ludzkich → kwestie przejrzystości (zob. audyt wewnętrzny). | - Zauważa niedociągnięcia w procedurach doboru personelu; wzywa Agencję do zaradzenia obecnym niedociągnięciom. |
Audyt wewnętrzny | nie dotyczy | nie dotyczy | - Wzywa Agencję do wypełnienia 7 z 32 zaleceń określonych przez Służbę Audytu Wewnętrznego → tj. do przyjęcia przepisów wykonawczych do regulaminu pracowniczego dotyczących rekrutacji pracowników czasowych zgodnie z regulaminem pracowniczym; do opracowania mechanizmów kontroli w procedurach doboru w celu zapewnienia większej przejrzystości i równego traktowania kandydatów; do opracowania strategii planowania kariery. | - Wzywa Agencję do niezwłocznego wdrożenia zaleceń IAS, określonych mianem "bardzo ważne", w szczególności podkreśla potrzebę: - dokonania planowania strategicznego i monitorowania podmiotów związanych z Agencją, włącznie z przeglądem pozostałego ryzyka w zakresie zanieczyszczenia ropą, - przestrzegania procedur administracyjnych, - przeanalizowania możliwych opcji dotyczących zarządzania sprzętem i oceny ich skutków finansowych i operacyjnych, - udokumentowania decyzji o korzystaniu ze statków. - Zauważa, że zalecenia IAS, które muszą jeszcze zostać wdrożone przez Agencję, obejmują ustanowienie: - wewnętrznej oceny ryzyka, - spisu istniejących procedur wewnętrznych, - planu działania dotyczącego opracowania i wdrożenia pozostałych procedur, - wykazu procedur dotyczących wyjątków, oraz - przeglądu kontroli wewnętrznej. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.