Decyzja 2011/411/WPZiB określająca statut, siedzibę i zasady operacyjne Europejskiej Agencji Obrony oraz uchylająca wspólne działanie 2004/551/WPZiB
Dz.U.UE.L.2011.183.16
Akt utracił mocDECYZJA RADY 2011/411/WPZiB
z dnia 12 lipca 2011 r.
określająca statut, siedzibę i zasady operacyjne Europejskiej Agencji Obrony oraz uchylająca wspólne działanie 2004/551/WPZiB
uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 42 i 45,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Europejska Agencja Obrony (zwana dalej "Agencją") została ustanowiona wspólnym działaniem Rady 2004/551/WPZiB(1) (zwanym dalej "wspólnym działaniem 2004/551/WPZiB"), aby wspomagać wysiłki Rady i państw członkowskich zmierzające do poprawy zdolności obronnych Unii w zakresie zarządzania kryzysowego oraz utrzymania europejskiej polityki bezpieczeństwa i obrony.
(2) Europejska strategia bezpieczeństwa, zatwierdzona przez Radę Europejską dnia 12 grudnia 2003 r., uznaje utworzenie agencji obrony za istotny element w rozwoju bardziej elastycznych i wydajnych europejskich zasobów wojskowych.
(3) W sprawozdaniu na temat wdrażania europejskiej strategii bezpieczeństwa z dnia 11 grudnia 2008 r. uznano wiodącą rolę Agencji w procesie rozwoju kluczowych zdolności obronnych na potrzeby wspólnej polityki bezpieczeństwa i obrony (WPBiO).
(4) Wspólne działanie 2004/551/WPZiB należy uchylić i zastąpić w celu uwzględnienia zmian do Traktatu o Unii Europejskiej (TUE) wprowadzonych przez Traktat z Lizbony.
(5) Artykuł 45 TUE przewiduje przyjęcie przez Radę decyzji określającej statut, siedzibę i zasady funkcjonowania Agencji, która to decyzja powinna uwzględniać poziom faktycznego uczestnictwa państw członkowskich w działaniach Agencji.
(6) Agencja powinna przyczyniać się do realizacji wspólnej polityki zagranicznej i bezpieczeństwa (WPZiB), w szczególności WPBiO.
(7) Struktura Agencji powinna zapewnić możliwość spełnienia wymogów operacyjnych Unii i jej państw członkowskich w ramach WPBiO oraz, gdzie to konieczne, wypełniania jej funkcji, współpracy z państwami trzecimi, organizacjami i podmiotami.
(8) Agencja powinna rozwinąć bliskie stosunki robocze w ramach istniejących uzgodnień, ugrupowań i organizacji, takich jak ustanowione na mocy porozumienia ramowego w sprawie listu intencyjnego, jak również Organizacja do spraw Współpracy w Zakresie Uzbrojenia (OCCAR) i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA).
(9) Wysoki Przedstawiciel Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa (WP), zgodnie z art. 18 ust. 2 TUE, powinien pełnić przewodnią rolę w strukturze Agencji i stanowić zasadnicze ogniwo współpracy Agencji i Rady.
(10) Wykonując swoją rolę nadzoru politycznego oraz kształtowania polityk, Rada powinna wydać wytyczne dla Agencji.
(11) W związku z ich charakterem, przyjęcie ram finansowych dla Agencji, o których mowa w art. 4 ust. 4, jak również dokonanie ustaleń administracyjnych między Agencją a państwami trzecimi, organizacjami i podmiotami musi być zatwierdzone przez Radę stanowiącą jednomyślnie.
(12) Przyjmując wytyczne i decyzje związane z działaniami Agencji, Rada powinna zbierać się na szczeblu ministrów obrony.
(13) Wszelkie wytyczne lub decyzje przyjęte przez Radę w związku z działaniami Agencji powinny być przygotowywane zgodnie z art. 240 TUE.
(14) Kompetencje organów przygotowawczych i doradczych Rady, w szczególności kompetencje Komitetu Stałych Przedstawicieli na podstawie art. 240 TFUE, Komitetu Politycznego i Bezpieczeństwa (KPiB) na podstawie art. 38 TUE oraz Komitetu Wojskowego UE (EUMC), powinny pozostać niezmienione.
(15) Krajowi dyrektorzy ds. uzbrojenia (NAD), dyrektorzy ds. zdolności, dyrektorzy ds. badań i technologii oraz dyrektorzy ds. polityki obronnej powinni otrzymywać sprawozdania oraz wnosić wkład w leżące w ich kompetencjach kwestie w ramach przygotowywania decyzji Rady odnoszących się do Agencji.
(16) Agencja powinna posiadać osobowość prawną konieczną do wykonywania jej funkcji i osiągania jej celów, z utrzymaniem ścisłych powiązań z Radą i z pełnym poszanowaniem obowiązków Unii Europejskiej i jej instytucji.
(17) Należy zapewnić, by budżety zarządzane przez Agencję mogły, indywidualnie dla każdego przypadku, otrzymywać wkłady na koszty nieadministracyjne z budżetu ogólnego Unii Europejskiej, z pełnym poszanowaniem zasad, procedur oraz procesów decyzyjnych mających do niego zastosowanie, włącznie z art. 41 ust. 2 TUE.
(18) Agencja, będąc otwartą na udział wszystkich państw członkowskich, powinna również zapewnić konkretnym grupom państw członkowskich możliwość tworzenia projektów lub programów ad hoc.
(19) Z zastrzeżeniem decyzji Rady w sprawie ustanowienia stałej współpracy strukturalnej, zgodnie z art. 42 ust. 6 i art. 46 TUE oraz z Protokołem (nr 10) w sprawie stałej współpracy strukturalnej ustanowionej na mocy artykułu 42 TUE, załączonym do TUE i do TFUE, Agencja powinna wspierać realizację stałej współpracy strukturalnej.
(20) Agencja powinna posiadać procedury decyzyjne pozwalające jej skutecznie wykonywać swoje zadania, z poszanowaniem krajowych polityk bezpieczeństwa i obrony uczestniczących państw członkowskich.
(21) Agencja powinna wypełniać swoją misję z pełnym poszanowaniem art. 40 TUE.
(22) Agencja powinna działać w pełnej zgodności z normami i przepisami Rady dotyczącymi bezpieczeństwa.
(23) Zgodnie z art. 5 Protokołu (nr 22) w sprawie stanowiska Danii, załączonego do TUE i do TFUE, Dania nie uczestniczy w opracowywaniu i wprowadzaniu w życie decyzji i działań Unii, które mają wpływ na kwestie politycznoobronne. Dania nie będzie zatem związana niniejszą decyzją,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
ROZDZIAŁ I
USTANOWIENIE, MISJA I ZADANIA AGENCJI
USTANOWIENIE, MISJA I ZADANIA AGENCJI
Ustanowienie
Misja
Definicje
Do celów niniejszej decyzji stosuje się następujące definicje:
a) "uczestniczące państwa członkowskie" oznaczają państwa członkowskie Unii Europejskiej, które uczestniczą w pracach Agencji;
b) "wnoszące wkład państwa członkowskie" oznaczają uczestniczące państwa członkowskie Unii Europejskiej, które wnoszą wkład w określony projekt lub program Agencji.
Nadzór polityczny i ustalenia w zakresie sprawozdawczości wobec Rady
a) przekazuje Radzie w listopadzie każdego roku sprawozdanie z działalności Agencji za dany rok oraz dostarcza elementy składające się na program działań i budżety Agencji na następny rok;
b) z zastrzeżeniem decyzji Rady w sprawie ustanowienia stałej współpracy strukturalnej, dostarcza Radzie co najmniej raz do roku informacje dotyczące wkładu Agencji w działania oceniające w kontekście stałej współpracy strukturalnej, o których mowa w art. 5 ust. 3 lit. f) ppkt (ii).
Agencja z odpowiednim wyprzedzeniem informuje Radę o istotnych kwestiach, które mają zostać przekazane Radzie Sterującej w celu podjęcia przez nią stosownej decyzji.
Funkcje i zadania
a) przyczyniać się do określania celów zdolności wojskowych państw członkowskich i do oceny wykonania zobowiązań w zakresie zdolności podjętych przez państwa członkowskie, w szczególności przez:
(i) określanie, w porozumieniu z właściwymi organami Rady, w tym z EUMC, oraz przy wykorzystaniu m.in. mechanizmu rozwoju zdolności (CDM) i wszelkich późniejszych mechanizmów, przyszłych wymogów UE w zakresie zdolności obronnych;
(ii) koordynowanie realizacji planu rozwoju zdolności (CDP) i wszelkich późniejszych planów;
(iii) ocenianie, na podstawie kryteriów, które zostaną uzgodnione przez państwa członkowskie, zobowiązań państw członkowskich dotyczących zdolności, m.in. przy pomocy procesu CDP i CDM oraz wszelkich późniejszych procesów;
b) wspierać harmonizację wymagań operacyjnych oraz ustanowienie skutecznych i spójnych metod dokonywania zamówień, w szczególności przez:
(i) promowanie i koordynowanie harmonizacji wymogów wojskowych;
(ii) promowanie opłacalnego i sprawnego dokonywania zamówień przez określanie i upowszechnianie najlepszych praktyk;
(iii) dostarczanie ocen priorytetów finansowych dotyczących rozwoju zdolności i zaopatrzenia;
c) zgłaszać wielostronne projekty dla osiągnięcia celów zdolności wojskowych oraz zapewniać koordynację programów realizowanych przez państwa członkowskie i zarządzanie konkretnymi programami współpracy, w szczególności przez:
(i) propagowanie i proponowanie nowych wielostronnych wspólnych projektów;
(ii) określanie i proponowanie wspólnych działań w sferze operacyjnej;
(iii) działanie na rzecz koordynacji istniejących programów realizowanych przez państwa członkowskie;
(iv) przejmowanie, na wniosek państw członkowskich, odpowiedzialności za zarządzanie określonymi programami;
(v) przygotowywanie, na wniosek państw członkowskich, programów, które mogą być - w zależności od sytuacji - zarządzane przez OCCAR lub w inny sposób;
d) wspierać badania nad technologiami obronnymi oraz koordynować i planować wspólne działania badawcze i studia nad rozwiązaniami technicznymi odpowiadającymi przyszłym wymaganiom operacyjnym, w szczególności przez:
(i) promowanie, w powiązaniu odpowiednio z działaniami badawczymi Unii, badań nakierowanych na spełnianie przyszłych wymogów dotyczących zdolności w zakresie bezpieczeństwa i obrony, a tym samym wzmacnianie przemysłowego i technologicznego potencjału Europy w tej dziedzinie;
(ii) propagowanie skuteczniej ukierunkowanych wspólnych badań i technologii obronnych;
(iii) przyspieszanie rozwoju badań i technologii obronnych poprzez studia i projekty;
(iv) zarządzanie umowami w zakresie badań i technologii obronnych;
(v) działanie w porozumieniu z Komisją w celu zmaksymalizowania komplementarności i synergii pomiędzy programami badawczymi związanymi z obronnością i obroną cywilną lub bezpieczeństwem;
e) przyczyniać się do określania wszelkich użytecznych środków wzmacniających bazę przemysłową i technologiczną sektora obrony oraz zwiększających efektywność wydatków wojskowych i, w stosownych przypadkach, wprowadzać w życie te środki, w szczególności przez:
(i) przyczynianie się do stworzenia konkurencyjnego w skali międzynarodowej europejskiego rynku wyposażenia obronnego, bez uszczerbku dla zasad rynku wewnętrznego i kompetencji Komisji w tej dziedzinie;
(ii) rozwijanie odpowiednich polityk i strategii, w konsultacji z Komisją i, w stosownych przypadkach, z przemysłem;
(iii) dążenie, w konsultacji z Komisją, do rozwoju i harmonizacji w skali całej UE odpowiednich procedur w ramach zadań Agencji;
f) z zastrzeżeniem decyzji Rady w sprawie ustanowienia stałej współpracy strukturalnej, wspierać tę współpracę, w szczególności przez:
(i) ułatwienia na rzecz głównych wspólnych lub europejskich inicjatyw rozwoju zdolności;
(ii) przyczynianie się do regularnej oceny wkładów uczestniczących państw członkowskich w zakresie zdolności, w szczególności wkładów dokonywanych zgodnie z kryteriami, które mają być określone m.in. na podstawie art. 2 Protokołu (nr 10) w sprawie stałej współpracy strukturalnej, załączonego do TUE i TFUE, oraz składanie w tej sprawie sprawozdań co najmniej raz do roku.
Osobowość prawna
Agencja posiada osobowość prawną w celu wykonywania powierzonych jej funkcji i osiągnięcia założonych celów. Państwa członkowskie zapewniają korzystanie przez Agencję z jak najszerszego zakresu osobowości prawnej przyznawanej osobom prawnym na mocy ich prawa. Agencja może, w szczególności, nabywać lub zbywać mienie ruchome i nieruchome oraz posiada zdolność sądową. Agencja posiada zdolność do zawierania umów z prywatnymi lub publicznymi podmiotami lub organizacjami.
ROZDZIAŁ II
ORGANY I PERSONEL AGENCJI
ORGANY I PERSONEL AGENCJI
Szef Agencji
Rada Sterująca
a) dyrektor generalny Agencji, o którym mowa w art. 10, lub jego przedstawiciel;
b) przewodniczący EUMC lub jego przedstawiciel;
c) przedstawiciele Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (ESDZ).
a) Sekretarza Generalnego NATO lub wyznaczonego przez niego przedstawiciela,
b) szefów/przewodniczących innych uzgodnień, ugrupowań lub organizacji, których praca wiąże się z działaniami Agencji (takich jak ustanowione na mocy porozumienia ramowego w sprawie listu intencyjnego, jak również OCCAR i ESA),
c) w odpowiednich przypadkach, przedstawicieli innych stron trzecich.
Zadania i kompetencje Rady Sterującej
a) zatwierdza sprawozdania przedstawiane Radzie;
b) zatwierdza, na podstawie projektu przedstawionego przez szefa Agencji i, nie później niż dnia 31 grudnia każdego roku, roczny program działań Agencji na następny rok;
c) najpóźniej do dnia 31 grudnia każdego roku przyjmuje budżet ogólny Agencji, niewykraczający poza limity przewidziane ramami finansowymi Agencji zgodnie z decyzją Rady;
d) zatwierdza utworzenie w ramach Agencji projektów lub programów ad hoc zgodnie z art. 19;
e) mianuje dyrektora generalnego i nie więcej niż dwóch jego zastępców;
f) podejmuje decyzje, że jedno lub więcej państw członkowskich może powierzyć Agencji administracyjne i finansowe zarządzanie niektórymi działaniami w ramach jej kompetencji zgodnie z art. 17;
g) zatwierdza wszelkie zalecenia skierowane do Rady lub Komisji;
h) przyjmuje regulamin wewnętrzny Agencji;
i) może zmieniać przepisy finansowe dotyczące wykonania budżetu ogólnego Agencji;
j) może zmieniać zasady i przepisy mające zastosowanie do pracowników kontraktowych oraz oddelegowanych ekspertów krajowych;
k) określa ustalenia techniczne i finansowe dotyczące udziału lub wycofania się państw członkowskich, o czym mowa w art. 1 ust. 4;
l) przyjmuje wytyczne dotyczące negocjowania ustaleń administracyjnych przez szefa Agencji;
m) zatwierdza ustalenia ad hoc, o których mowa w art. 22 ust. 1;
n) dokonuje końcowych ustaleń administracyjnych między Agencją a stronami trzecimi, o czym mowa w art. 24 ust. 1;
o) zatwierdza roczne sprawozdania finansowe i bilans;
p) przyjmuje wszystkie inne odpowiednie decyzje w celu wypełnienia misji Agencji.
a) komitetów przygotowujących decyzje administracyjne i budżetowe Rady Sterującej, składających się z delegatów uczestniczących państw członkowskich i przedstawiciela Komisji;
b) komitetów wyspecjalizowanych w określonych zagadnieniach wchodzących w zakres kompetencji Agencji. Komitety te składają się z delegatów uczestniczących państw członkowskich oraz, jeśli Rada Sterująca nie postanowi inaczej, przedstawiciela Komisji.
Decyzja o ustanowieniu takich komitetów określa ich mandat oraz okres, na jaki zostały powołane.
Dyrektor generalny
a) zapewnienie realizacji rocznego programu działań Agencji;
b) przygotowanie pracy Rady Sterującej, w szczególności projektu rocznego programu działań Agencji;
c) przygotowanie projektu rocznego budżetu ogólnego przedkładanego Radzie Sterującej;
d) przygotowanie trzyletniego planu działań przedkładanego Radzie Sterującej;
e) przygotowanie trzyletnich ram finansowych przedkładanych Radzie;
f) zapewnienie ścisłej współpracy z organami przygotowawczymi Rady, zwłaszcza z KPiB i EUMC, oraz dostarczanie im informacji;
g) przygotowanie sprawozdań, o których mowa w art. 4 ust. 2;
h) przygotowanie zestawienia dochodów i wydatków oraz wykonywanie budżetu ogólnego Agencji, a także budżetów projektów lub programów ad hoc powierzonych Agencji;
i) bieżące kierowanie Agencją;
j) wszelkie kwestie dotyczące bezpieczeństwa;
k) wszelkie sprawy personalne.
Personel
a) pracowników rekrutowanych bezpośrednio przez Agencję na mocy umów zawieranych na czas określony, wybranych spośród obywateli uczestniczących państw członkowskich. Rada, stanowiąc jednomyślnie, zatwierdziła regulamin mający zastosowanie do takich pracowników(2). Rada Sterująca dokonuje przeglądu tego regulaminu i w razie potrzeby zmienia go, jeżeli jest do tego upoważniona na mocy tego regulaminu;
b) ekspertów krajowych oddelegowanych przez uczestniczące państwa członkowskie do pracy na stanowiskach w ramach struktury organizacyjnej Agencji albo do realizacji określonych zadań i projektów. Rada, stanowiąc jednomyślnie, zatwierdziła regulamin mający zastosowanie do takich pracowników(3). Rada Sterująca dokonuje przeglądu tego regulaminu i w razie potrzeby zmienia go, jeżeli jest do tego upoważniona na mocy tego regulaminu;
c) urzędników Unii oddelegowanych do pracy w Agencji na czas określony lub do realizacji określonych zadań lub projektów w zależności od potrzeb.
ROZDZIAŁ III
ZASADY BUDŻETOWE I FINANSOWE
ZASADY BUDŻETOWE I FINANSOWE
Zasady budżetowe
Budżet ogólny
a) środki uznane za konieczne:
(i) do pokrycia kosztów bieżących Agencji, kosztów zatrudnienia oraz kosztów posiedzeń;
(ii) do pokrycia kosztów doradztwa zewnętrznego, zwłaszcza analiz operacyjnych, niezbędnych do wywiązania się Agencji z jej zadań, oraz do pokrycia kosztów szczególnych działań związanych z badaniami i technologią podejmowanych we wspólnym interesie wszystkich uczestniczących państw członkowskich, zwłaszcza technicznych analiz przypadku i wstępnych studiów wykonalności;
b) prognozę dochodów niezbędnych do pokrycia wydatków.
a) wkłady wpłacane przez państwa członkowskie uczestniczące w pracach Agencji w oparciu o kryterium dochodu narodowego brutto (DNB);
b) inne dochody.
Projekt budżetu ogólnego zawiera pozycje, w których można umieścić dochody przeznaczone na określony cel i, jeśli to możliwe, zawiera przewidzianą kwotę.
Budżety korygujące
Dochody przeznaczone na określony cel
a) z budżetu ogólnego Unii Europejskiej, indywidualnie dla każdego przypadku, z pełnym poszanowaniem zasad, procedur oraz procesów decyzyjnych mających do niego zastosowanie;
b) od państw członkowskich, państw trzecich i innych stron trzecich.
Wkłady i zwroty
a) W przypadkach, w których ma zastosowanie kryterium DNB, wysokość wkładów poszczególnych państw członkowskich, od których wymagany jest wkład, określa się według kryterium produktu krajowego brutto wskazanego w art. 41 ust. 2 TUE oraz zgodnie z decyzją Rady 2007/436/WE, Euratom z dnia 7 czerwca 2007 r. w sprawie systemu środków własnych Wspólnot Europejskich(4) lub jakąkolwiek inną decyzją Rady, która zastępowałaby ją.
b) Dane do obliczenia każdego wkładu podane są w kolumnie: "zasoby własne oparte na DNB" w tabeli zatytułowanej "Podsumowanie finansowania budżetu ogólnego według typu zasobów własnych i państwa członkowskiego" załączonej do najnowszego budżetu Unii Europejskiej. Wkład każdego państwa członkowskiego, od którego jest on wymagany, jest proporcjonalny do udziału DNB tego państwa członkowskiego w całkowitej sumie DNB państw członkowskich, od których należny jest wkład.
a) Wkłady przeznaczone na finansowanie budżetu ogólnego Agencji wnoszone są przez uczestniczące państwa członkowskie w trzech równych ratach, do dnia 15 lutego, 15 czerwca i 15 października danego roku budżetowego.
b) Po przyjęciu budżetu korygującego odpowiednie państwa członkowskie wnoszą niezbędne wkłady w terminie 60 dni od wysłania wezwania do wniesienia wkładów.
c) Każde państwo członkowskie ponosi koszty opłat bankowych związanych z płatnością swoich wkładów.
d) Jeżeli budżet roczny nie został zatwierdzony do końca listopada, na wniosek państwa członkowskiego Agencja może wydać indywidualne tymczasowe wezwanie do wniesienia wkładów przez to państwo członkowskie.
Zarządzanie przez Agencję wydatkami w imieniu państw członkowskich
Wykonanie budżetu
ROZDZIAŁ IV
PROJEKTY LUB PROGRAMY AD HOC ORAZ ZWIĄZANE Z NIMI BUDŻETY
PROJEKTY LUB PROGRAMY AD HOC ORAZ ZWIĄZANE Z NIMI BUDŻETY
Zatwierdzenie projektów lub programów adhoc i związanych z nimi budżetów ad hoc (kategoria A - opt out)
a) przepisy regulujące zarządzanie projektem lub programem;
b) w stosownych przypadkach budżet ad hoc związany z projektem lub programem, kluczowe zasady wnoszenia wkładów oraz niezbędne przepisy wykonawcze;
c) uczestnictwo stron trzecich w komitecie, o którym mowa w ust. 4. Ich uczestnictwo nie narusza autonomii decyzyjnej Unii.
Zatwierdzenie projektów lub programów adhoc i związanych z nimi budżetów ad hoc (kategoria B - opt in)
Wkłady z budżetu ogólnego Unii Europejskiej do budżetów ad hoc
Można dokonywać wkładów z budżetu ogólnego Unii Europejskiej do budżetów ad hoc utworzonych dla projektów lub programów ad hoc, o których mowa w art. 19 i 20.
Udział stron trzecich
ROZDZIAŁ V
STOSUNKI Z KOMISJĄ
STOSUNKI Z KOMISJĄ
Udział w pracy Agencji
ROZDZIAŁ VI
STOSUNKI Z PAŃSTWAMI TRZECIMI, ORGANIZACJAMI I PODMIOTAMI
STOSUNKI Z PAŃSTWAMI TRZECIMI, ORGANIZACJAMI I PODMIOTAMI
Ustalenia administracyjne i inne kwestie
a) zasadę, na której opierają się stosunki między Agencją a stroną trzecią;
b) przepisy dotyczące konsultacji w zakresie zagadnień związanych z pracą Agencji;
c) kwestie bezpieczeństwa.
Dokonując takich ustaleń, Agencja postępuje z poszanowaniem jednolitych ram instytucjonalnych i autonomii decyzyjnej UE. Każde takie ustalenie jest zawierane przez Radę Sterującą po zatwierdzeniu go przez Radę stanowiącą jednomyślnie.
ROZDZIAŁ VII
PRZEPISY RÓŻNE
PRZEPISY RÓŻNE
Przywileje i immunitety
Przywileje i immunitety dyrektora generalnego i personelu Agencji opisane są w decyzji z dnia 10 listopada 2004 r. przedstawicieli rządów państw członkowskich, zebranych w ramach Rady, w sprawie przywilejów i immunitetów przyznanych Europejskiej Agencji Obrony i członkom jej personelu.
Przywileje i immunitety Agencji są opisane w Protokole (nr 7) w sprawie przywilejów i immunitetów Unii Europejskiej, załączonym do Traktatu o Unii Europejskiej i do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
Klauzula przeglądowa
Nie później niż dnia 14 lipca 2014 r. szef Agencji przedstawia Radzie Sterującej sprawozdanie w sprawie wykonania niniejszej decyzji, mając na względzie możliwość dokonania przez Radę przeglądu niniejszej decyzji.
Odpowiedzialność prawna
Dostęp do dokumentów
Do dokumentów będących w posiadaniu Agencji zastosowanie mają zasady określone w rozporządzeniu (WE) nr 1049/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 maja 2001 r. w sprawie publicznego dostępu do dokumentów Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji(6).
Bezpieczeństwo
System językowy
System językowy Agencji określa Rada, stanowiąc jednomyślnie.
Uchylenie wspólnego działania 2004/551/WPZiB
Niniejsza decyzja uchyla i zastępuje wspólne działanie 2004/551/WPZiB w sprawie ustanowienia Europejskiej Agencji Obrony.
Wejście w życie
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
W imieniu Rady | |
J. VINCENT-ROSTOWSKI | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 245 z 17.7.2004, s. 17.
(2) Decyzja Rady 2004/676/WE z dnia 24 września 2004 r. w sprawie regulaminu pracowniczego Europejskiej Agencji Obrony (Dz.U. L 310 z 7.10.2004, s. 9).
(3) Decyzja Rady 2004/677/WE z dnia 24 września 2004 r. dotycząca zasad mających zastosowanie do ekspertów krajowych i personelu wojskowego oddelegowanych do pracy w Europejskiej Agencji Obrony (Dz.U. L 310 z 7.10.2004, s. 64).
(4) Dz.U. L 163 z 23.6.2007, s. 17.
(5) Decyzja Rady 2007/643/WPZiB z dnia 18 września 2007 r. w sprawie przepisów finansowych Europejskiej Agencji Obrony oraz przepisów dotyczących zamówień publicznych i przepisów dotyczących wkładów finansowych z budżetu operacyjnego Europejskiej Agencji Obrony (Dz.U. L 269 z 12.10.2007, s. 1).
(6) Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43.
(7) Dz.U. L 101 z 11.4.2001, s. 1.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.