Decyzja 2010/152/UE wyłączająca z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2010.63.7

Akt indywidualny
Wersja od: 22 lipca 2011 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 11 marca 2010 r.
wyłączająca z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 1317)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słowackim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2010/152/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 12 marca 2010 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej EFRG), ani Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (zwany dalej EFRROW).

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 30 września 2009 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku, wyłącza się z finansowania przez Unię Europejską z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowackiej, Republiki Fińskiej, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 marca 2010 r.

W imieniu Komisji
Dacian CIOLOȘ
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK  1

POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 0 1

PCŚrodekRBPrzyczyna korektyRodzaj%WalutaKwotaJuż dokonane odliczenieSkutki finansowe
BEAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 593,30- 593,300,00
Ogółem BE- 593,30- 593,300,00
BGAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 10.969,94- 10.969,940,00
Ogółem BG- 10.969,94- 10.969,940,00
CYPłatności bezpośrednie2005Niski poziom i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, braki w kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej. Słaby ogólny system kontroli.zryczałtowana10,00EUR- 756.946,490,00- 756.946,49
Ogółem CY- 756.946,490,00- 756.946,49
DEPłatności bezpośrednie2006Błędne zastosowanie redukcji i wyłączeń.jednorazowaEUR- 6.712.699,140,00- 6.712.699,14
DEAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 37.390,29- 37.390,290,00
Ogółem DE- 6.750.089,43- 37.390,29- 6.712.699,14
DKZasada wzajemnej zgodności2006Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.zryczałtowana5,00DKK- 10.302.438,990,00- 10.302.438,99
DKZasada wzajemnej zgodności2006Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.jednorazowaDKK- 495.596,610,00- 495.596,61
DKZasada wzajemnej zgodności2007Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.DKK16.823,860,0016.823,86
DKZasada wzajemnej zgodności2007Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.zryczałtowana5,00EUR- 2.912.878,810,00- 2.912.878,81
DKPremie za mięso - bydło2003Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu.zryczałtowana2,00DKK- 8.883.403,830,00- 8.883.403,83
DKPremie za mięso - bydło2005Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu.zryczałtowana2,00DKK- 40.706,280,00- 40.706,28
DKPremie za mięso - bydło2005Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki.jednorazowaEUR- 229.600,000,00- 229.600,00
DKPremie za mięso - bydło2004Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu.zryczałtowana2,00DKK- 7.410,470,00- 7.410,47
DKPremie za mięso - bydło2004Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.EUR1.363,550,001.363,55
DKPremie za mięso - bydło2004Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki.jednorazowaEUR- 164.800,000,00- 164.800,00
DKPremie za mięso - bydło2005Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.EUR2.519,930,002.519,93
DKPremie za mięso - bydło2006Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.DKK9.238,200,009.238,20
Ogółem DK (EUR)- 3.303.395,330,00- 3.303.395,33
Ogółem DK (DKK)- 19.703.494,120,00- 19.703.494,12
EEAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 30.242,24- 30.242,240,00
Ogółem EE- 30.242,24- 30.242,240,00
ESRozliczenie rachunków2004Kwota niemożliwa do odzyskania.jednorazowaEUR- 12.466,390,00- 12.466,39
ESZasada wzajemnej zgodności2006Brak kontroli na miejscu.zryczałtowana10,00EUR- 2.226.313,510,00- 2.226.313,51
ESZasada wzajemnej zgodności2007Brak kontroli na miejscu.zryczałtowana10,00EUR- 18.615,650,00- 18.615,65
ESAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 3.919.231,56- 4.103.814,39184.582,83
ESAudyt finansowy - przekroczenie2008Wydatki niekwalifikowalne, opłaty wyrównawcze w sektorze mleka i brak spłaty kwot należnych w związku z zasadą wzajemnej zgodności.jednorazowaEUR8.318,458.318,450,00
ESAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 823.800,98- 823.800,980,00
ESOwoce i warzywa - programy operacyjne2004Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.jednorazowaEUR- 3.929.919,020,00- 3.929.919,02
ESOwoce i warzywa - programy operacyjne2005Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.jednorazowaEUR- 14.719.270,210,00- 14.719.270,21
ESOwoce i warzywa - programy operacyjne2006Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.jednorazowaEUR- 17.337.716,290,00- 17.337.716,29
ESOwoce i warzywa - grupy producentów2003Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.jednorazowaEUR- 1.243.226,690,00- 1.243.226,69
ESOwoce i warzywa - grupy producentów2003Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).zryczałtowana5,00EUR- 2.130.607,740,00- 2.130.607,74
ESOwoce i warzywa - grupy producentów2004Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.jednorazowaEUR- 1.096.997,970,00- 1.096.997,97
ESOwoce i warzywa - grupy producentów2004Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).zryczałtowana5,00EUR- 2.496.111,630,00- 2.496.111,63
ESOwoce i warzywa - grupy producentów2005Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).zryczałtowana5,00EUR- 2.359.546,060,00- 2.359.546,06
ESOwoce i warzywa - grupy producentów2006Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).zryczałtowana5,00EUR- 2.148.564,480,00- 2.148.564,48
ESKonopie - pomoc produkcyjna1997Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana10,00EUR112.677,490,00112.677,49
ESKonopie - pomoc produkcyjna1998Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana10,00EUR290.132,360,00290.132,36
ESKonopie - pomoc produkcyjna1999Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana10,00EUR220,240,00220,24
ESKonopie - pomoc produkcyjna1999Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana25,00EUR3.135.672,080,003.135.672,08
ESKonopie - pomoc produkcyjna2000Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana25,00EUR1.417.423,820,001.417.423,82
ESKonopie - pomoc produkcyjna2001Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana25,00EUR331.466,050,00331.466,05
ESKonopie - pomoc produkcyjna2002Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.zryczałtowana25,00EUR- 1.014,830,00- 1.014,83
Ogółem ES- 49.167.492,52- 4.919.296,92- 44.248.195,60
FIAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 2.432,42- 2.432,420,00
Ogółem FI- 2.432,42- 2.432,420,00
FRRozliczenie rachunków2002Zarządzanie długami: nie odzyskano długów.jednorazowaEUR- 256.801,470,00- 256.801,47
FRRozliczenie rachunków2002Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 464.310,980,00- 464.310,98
FRRozliczenie rachunków2004Najprawdopodobniej błąd.jednorazowaEUR- 178.075,490,00- 178.075,49
FRRozliczenie rachunków2005Zarządzanie długami: nie odzyskano długów.jednorazowaEUR- 66.012,510,00- 66.012,51
FRRozliczenie rachunków2005Zamierzony błąd.jednorazowaEUR- 62.342,030,00- 62.342,03
FRSusz paszowy2005Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania.zryczałtowana2,00EUR- 680.596,080,00- 680.596,08
FRSusz paszowy2006Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania.zryczałtowana2,00EUR- 1.514.646,790,00- 1.514.646,79
FRSusz paszowy2007Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania.zryczałtowana2,00EUR- 849.968,480,00- 849.968,48
FROwoce i warzywa - programy operacyjne2006Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin.jednorazowaEUR- 205.654,660,00- 205.654,66
FROwoce i warzywa - programy operacyjne2007Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin.jednorazowaEUR- 4.402.146,530,00- 4.402.146,53
FROwoce i warzywa - programy operacyjne2008Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin.jednorazowaEUR- 2.250.805,130,00- 2.250.805,13
FRPremie za mięso - bydło2003Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym.jednorazowaEUR- 2.175.736,000,00- 2.175.736,00
FRPremie za mięso - bydło2004Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym.jednorazowaEUR- 1.586.850,000,00- 1.586.850,00
FRPremie za mięso - bydło2004Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie.zryczałtowana25,00EUR- 1.825.745,070,00- 1.825.745,07
FRPremie za mięso - bydło2004Bardzo słaby system kontrolizryczałtowana10,00EUR- 161.858,240,00- 161.858,24
FRPremie za mięso - bydło2005Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie.zryczałtowana25,00EUR- 1.835.682,640,00- 1.835.682,64
FRPremie za mięso - bydło2005Bardzo słaby system kontrolizryczałtowana10,00EUR- 171.143,000,00- 171.143,00
FRPremie za mięso - bydło2006Bardzo słaby system kontrolizryczałtowana25,00EUR- 8.361,560,00- 8.361,56
FRPremie za mięso - bydło2006Bardzo słaby system kontrolizryczałtowana5,00EUR- 86.986,200,00- 86.986,20
FRPremie za mięso - bydło2006Bardzo słaby system kontrolizryczałtowana10,00EUR- 722.979,520,00- 722.979,52
Ogółem FR- 19.506.702,380,00- 19.506.702,38
GBPłatności bezpośrednie2006Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń.jednorazowaGBP- 8.122,330,00- 8.122,33
GBPłatności bezpośrednie2007Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń.jednorazowaGBP- 9.623,980,00- 9.623,98
GBAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 14.180.950,72- 14.311.495,63130.544,91
GBAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 262.732,55- 262.732,550,00
GBRozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 22005Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt.zryczałtowana5,00GBP- 36.364,000,00- 36.364,00
GBRozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 22006Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt.zryczałtowana5,00GBP- 3.254.010,000,00- 3.254.010,00
Ogółem GB (GBP)- 3.308.120,310,00- 3.308.120,31
Ogółem GB (EUR)- 14.443.683,27- 14.574.228,18130.544,91
GRPomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty2005Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału.jednorazowaEUR- 1.310.306,020,00- 1.310.306,02
GRPomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty2006Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału.jednorazowaEUR- 6.799.511,680,00- 6.799.511,68
GRPomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty2007Niekwalifikowalne koszty przechowywania wynikające ze spóźnionych wycofań.jednorazowaEUR- 220.830,340,00- 220.830,34
GROwoce i warzywa - programy operacyjne2005Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej.jednorazowaEUR- 38.933,400,00- 38.933,40
GROwoce i warzywa - programy operacyjne2006Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej.jednorazowaEUR- 127.757,630,00- 127.757,63
GROwoce i warzywa - programy operacyjne2007Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej.jednorazowaEUR- 148.714,800,00- 148.714,80
GRBawełna2004Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.zryczałtowana5,00EUR- 12.022,670,00- 12.022,67
GRBawełna2004Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami.jednorazowaEUR- 37.392,000,00- 37.392,00
GRBawełna2005Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.zryczałtowana5,00EUR- 34.573.887,480,00- 34.573.887,48
GRBawełna2005Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami.jednorazowaEUR- 1.284.276,000,00- 1.284.276,00
GRBawełna2006Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.zryczałtowana5,00EUR- 68.134.305,290,00- 68.134.305,29
GRBawełna2006Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.jednorazowaEUR- 1.411.287,000,00- 1.411.287,00
GROliwa z oliwek - dotacje do spożycia1996Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05.jednorazowaEUR67.626,660,0067.626,66
GROliwa z oliwek - dotacje do spożycia1997Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05.jednorazowaEUR116.091,920,00116.091,92
GROliwa z oliwek - dotacje do spożycia1998Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05.jednorazowaEUR16.428,100,0016.428,10
GRROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe)2005Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.zryczałtowana10,00EUR- 8.498.907,000,00- 8.498.907,00
GRROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe)2006Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.zryczałtowana5,00EUR- 349.453,000,00- 349.453,00
GRROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe)2006Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.zryczałtowana10,00EUR- 6.168.408,000,00- 6.168.408,00
GRROW, sekcja gwarancji, nowe środki2005Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.zryczałtowana10,00EUR- 690.219,000,00- 690.219,00
GRROW, sekcja gwarancji, nowe środki2006Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.zryczałtowana10,00EUR- 2.816.729,000,00- 2.816.729,00
Ogółem GR- 132.422.793,630,00- 132.422.793,63
HUROW, sekcja gwarancji2005Zwrot z powodu podwójnej korekty (na mocy decyzji Komisji 2009/721/WE i nakazu odzyskania środków nr GFO.09.025 dotyczącego Przejściowego instrumentu finansowania ROW 2004HU06GDO001).jednorazowaHUF42.638.662,000,0042.638.662,00
Ogółem HU42.638.662,000,0042.638.662,00
IEPremia mleczna2005Brak zastosowania obniżek pomocy w stosunku do rolników, którzy złożyli wnioski o pomoc po terminie.jednorazowaEUR- 367.181,290,00- 367.181,29
IEAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 152.676,24- 152.676,240,00
Ogółem IE- 519.857,53- 152.676,24- 367.181,29
ITAudyt finansowy - terminy płatności2008Wydatki niekwalifikowalne.jednorazowaEUR- 9.345,00- 9.345,000,00
ITAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 1.877.812,65- 1.877.812,650,00
ITOwoce i warzywa - programy operacyjne2007Wydatki niekwalifikowalne.EUR- 18.750,000,00- 18.750,00
Ogółem IT- 1.905.907,65- 1.887.157,65- 18.750,00
LUAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 1.273,90- 1.273,900,00
LUPremie za mięso - bydło2001Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.jednorazowaEUR- 18.292,470,00- 18.292,47
LUPremie za mięso - bydło2002Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.jednorazowaEUR- 3.973,520,00- 3.973,52
LUPremie za mięso - bydło2003Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.jednorazowaEUR- 150.184,700,00- 150.184,70
LUPremie za mięso - bydło2004Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.jednorazowaEUR- 190.950,230,00- 190.950,23
Ogółem LU- 364.674,82- 1.273,90- 363.400,92
NLRozliczenie rachunków2000-04Błędy w badanej populacji.jednorazowaEUR- 481.542,940,00- 481.542,94
NLRozliczenie rachunków2004Błędy w badanej populacji.jednorazowaEUR- 46.697,810,00- 46.697,81
NLRozliczenie rachunków2005Błędy w badanej populacji.jednorazowaEUR- 402.695,000,00- 402.695,00
NLRefundacje wywozowe2003Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany.zryczałtowana2,00EUR- 4.037.899,760,00- 4.037.899,76
NLRefundacje wywozowe2003Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany.zryczałtowana5,00EUR- 4.083.396,090,00- 4.083.396,09
NLRefundacje wywozowe2004Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany.zryczałtowana2,00EUR- 1.062.605,200,00- 1.062.605,20
NLRefundacje wywozowe2004Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany.zryczałtowana5,00EUR- 1.193.119,340,00- 1.193.119,34
NLRefundacje wywozowe2005Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany.zryczałtowana5,00EUR- 31.195,100,00- 31.195,10
NLAudyt finansowy - przekroczenie2007Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 914,700,00- 914,70
NLAudyt finansowy - przekroczenie2008Wydatki niekwalifikowalnejednorazowaEUR- 91.807,12- 91.807,120,00
NLPremie za mięso - bydło2004Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi.zryczałtowana2,00EUR- 3.214.925,840,00- 3.214.925,84
NLPremie za mięso - bydło2005Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi.zryczałtowana2,00EUR- 3.559.908,740,00- 3.559.908,74
NLPremie za mięso - bydło2006Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi.zryczałtowana2,00EUR- 19.171,100,00- 19.171,10
Ogółem NL- 18.225.878,74- 91.807,12- 18.134.071,62
PLPłatności bezpośrednie2006Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

JednorazowaPLN- 87 534 475,320,00- 87 534 475,32
PLPłatności bezpośrednie2006Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana5,00PLN- 11 811 934,210,00- 11 811 934,21
PLPłatności bezpośrednie2007Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana5,00EUR- 2 293 418,870,00- 2 293 418,87
PLPłatności bezpośrednie2007Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

JednorazowaEUR- 23 290 577,940,00- 23 290 577,94
PLAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.JednorazowaEUR0,00- 1 894 213,611 894 213,61
Ogółem PL (PLN)- 99 346 409,530,00- 99 346 409,53
Ogółem PL (EUR)- 25 583 996,81- 1 894 213,61- 23 689 783,20
SEZasada wzajemnej zgodności2006Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.zryczałtowana5,00SEK- 9.218.825,980,00- 9.218.825,98
SEZasada wzajemnej zgodności2007Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.zryczałtowana5,00EUR- 2.137.710,170,00- 2.137.710,17
SEAudyt finansowy - terminy płatności2008Nieprzestrzeganie terminów płatności.jednorazowaEUR- 35.584,38- 35.584,380,00
SEAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR- 44,84- 44,840,00
Ogółem SE (SEK)- 9.218.825,980,00- 9.218.825,98
Ogółem SE (EUR)- 2.173.339,39- 35.629,22- 2.137.710,17
POZYCJA W BUDŻECIE 6 5 0 0
PCProgramRBPrzyczyna korektyRodzaj%WalutaKwotaJuż dokonane odliczenieSkutki finansowe
SKROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001)2005Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek.zryczałtowana2,00EUR- 1.249.561,000,00- 1.249.561,00
SKROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001)2006Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek.zryczałtowana2,00EUR- 1.784.419,000,00- 1.784.419,00
SKROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001)2007Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek.zryczałtowana2,00EUR- 933,000,00- 933,00
Ogółem SK- 3.034.913,000,00- 3.034.913,00
PCŚrodekRBPrzyczyna korektyRodzaj%WalutaKwotaJuż dokonane odliczenieSkutki finansowe
PLPrzejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006)2005Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana5,00PLN- 1 408 667,080,00- 1 408 667,08
PLPrzejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006)2006Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

JednorazowaPLN- 18 510 167,850,00- 18 510 167,85
PLPrzejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006)2006Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana5,00PLN- 69 151 379,370,00- 69 151 379,37
PLPrzejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006)2007Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

JednorazowaPLN- 12 943 389,240,00- 12 943 389,24
PLPrzejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006)2007Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana5,00PLN- 78 434 429,080,00- 78 434 429,08
Ogółem PL (PLN)- 180 448 032,620,00- 180 448 032,62
Suma całkowita

(PLN)

- 279 794 442,150,00- 279 794 442,15
Suma całkowita

(EUR)

- 25 583 996,81- 1 894 213,61- 23 689 783,20

POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 1 1

PCProgramRBPrzyczyna korektyRodzaj%WalutaKwotaJuż dokonane odliczenieSkutki finansowe
GBProgram rozwoju obszarów wiejskich 2007UK06RPO0012007Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt.zryczałtowana5,00EUR- 39.244,000,00- 39.244,00
Ogółem GB- 39.244,000,00- 39.244,00

POZYCJA W BUDŻECIE 05 07 01 07

PCProgramRBPrzyczyna korektyRodzaj%WalutaKwotaJuż dokonane odliczenieSkutki finansowe
HUAudyt finansowy - przekroczenie2008Wydatki niekwalifikowalne.jednorazowaEUR- 5.622,81- 5.622,810,00
HUAudyt finansowy - przekroczenie2008Przekroczenie pułapów finansowych.jednorazowaEUR21.511,01- 5.432,5526.943,56
Ogółem HU15.888,20- 11.055,3626.943,56
PTPłatności bezpośrednie2004Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-50/07.jednorazowaEUR1.983.698,000,001.983.698,00
PTLen - pomoc produkcyjna2001Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-183/06.jednorazowaEUR3.135.348,713.135.348,71
Ogółem PT5.119.046,710,005.119.046,71
1 Załącznik zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2011/447/UE z dnia 20 lipca 2011 r. zawierającej sprostowanie nin. decyzji (Dz.U.UE.L.11.191.25) z dniem notyfikacji.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.