Decyzja 2010/152/UE wyłączająca z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Dz.U.UE.L.2010.63.7
Akt indywidualnyDECYZJA KOMISJI
z dnia 11 marca 2010 r.
wyłączająca z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słowackim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(2010/152/UE)
(Dz.U.UE L z dnia 12 marca 2010 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej EFRG), ani Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (zwany dalej EFRROW).
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 30 września 2009 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku, wyłącza się z finansowania przez Unię Europejską z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowackiej, Republiki Fińskiej, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 11 marca 2010 r.
W imieniu Komisji | |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.
ZAŁĄCZNIK 1
POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 0 1
POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 0 1
PC | Środek | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe | ||||||||||
BE | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 593,30 | - 593,30 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem BE | - 593,30 | - 593,30 | 0,00 | ||||||||||||||||
BG | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 10.969,94 | - 10.969,94 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem BG | - 10.969,94 | - 10.969,94 | 0,00 | ||||||||||||||||
CY | Płatności bezpośrednie | 2005 | Niski poziom i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, braki w kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej. Słaby ogólny system kontroli. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 756.946,49 | 0,00 | - 756.946,49 | ||||||||||
Ogółem CY | - 756.946,49 | 0,00 | - 756.946,49 | ||||||||||||||||
DE | Płatności bezpośrednie | 2006 | Błędne zastosowanie redukcji i wyłączeń. | jednorazowa | EUR | - 6.712.699,14 | 0,00 | - 6.712.699,14 | |||||||||||
DE | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 37.390,29 | - 37.390,29 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem DE | - 6.750.089,43 | - 37.390,29 | - 6.712.699,14 | ||||||||||||||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | DKK | - 10.302.438,99 | 0,00 | - 10.302.438,99 | ||||||||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | jednorazowa | DKK | - 495.596,61 | 0,00 | - 495.596,61 | |||||||||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. | DKK | 16.823,86 | 0,00 | 16.823,86 | ||||||||||||
DK | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2.912.878,81 | 0,00 | - 2.912.878,81 | ||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2003 | Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 2,00 | DKK | - 8.883.403,83 | 0,00 | - 8.883.403,83 | ||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2005 | Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 2,00 | DKK | - 40.706,28 | 0,00 | - 40.706,28 | ||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2005 | Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki. | jednorazowa | EUR | - 229.600,00 | 0,00 | - 229.600,00 | |||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2004 | Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 2,00 | DKK | - 7.410,47 | 0,00 | - 7.410,47 | ||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2004 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. | EUR | 1.363,55 | 0,00 | 1.363,55 | ||||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2004 | Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki. | jednorazowa | EUR | - 164.800,00 | 0,00 | - 164.800,00 | |||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2005 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. | EUR | 2.519,93 | 0,00 | 2.519,93 | ||||||||||||
DK | Premie za mięso - bydło | 2006 | Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych. | DKK | 9.238,20 | 0,00 | 9.238,20 | ||||||||||||
Ogółem DK (EUR) | - 3.303.395,33 | 0,00 | - 3.303.395,33 | ||||||||||||||||
Ogółem DK (DKK) | - 19.703.494,12 | 0,00 | - 19.703.494,12 | ||||||||||||||||
EE | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 30.242,24 | - 30.242,24 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem EE | - 30.242,24 | - 30.242,24 | 0,00 | ||||||||||||||||
ES | Rozliczenie rachunków | 2004 | Kwota niemożliwa do odzyskania. | jednorazowa | EUR | - 12.466,39 | 0,00 | - 12.466,39 | |||||||||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Brak kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 2.226.313,51 | 0,00 | - 2.226.313,51 | ||||||||||
ES | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Brak kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 18.615,65 | 0,00 | - 18.615,65 | ||||||||||
ES | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 3.919.231,56 | - 4.103.814,39 | 184.582,83 | |||||||||||
ES | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne, opłaty wyrównawcze w sektorze mleka i brak spłaty kwot należnych w związku z zasadą wzajemnej zgodności. | jednorazowa | EUR | 8.318,45 | 8.318,45 | 0,00 | |||||||||||
ES | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 823.800,98 | - 823.800,98 | 0,00 | |||||||||||
ES | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2004 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa | EUR | - 3.929.919,02 | 0,00 | - 3.929.919,02 | |||||||||||
ES | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2005 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa | EUR | - 14.719.270,21 | 0,00 | - 14.719.270,21 | |||||||||||
ES | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2006 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa | EUR | - 17.337.716,29 | 0,00 | - 17.337.716,29 | |||||||||||
ES | Owoce i warzywa - grupy producentów | 2003 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa | EUR | - 1.243.226,69 | 0,00 | - 1.243.226,69 | |||||||||||
ES | Owoce i warzywa - grupy producentów | 2003 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2.130.607,74 | 0,00 | - 2.130.607,74 | ||||||||||
ES | Owoce i warzywa - grupy producentów | 2004 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. | jednorazowa | EUR | - 1.096.997,97 | 0,00 | - 1.096.997,97 | |||||||||||
ES | Owoce i warzywa - grupy producentów | 2004 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2.496.111,63 | 0,00 | - 2.496.111,63 | ||||||||||
ES | Owoce i warzywa - grupy producentów | 2005 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2.359.546,06 | 0,00 | - 2.359.546,06 | ||||||||||
ES | Owoce i warzywa - grupy producentów | 2006 | Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania). | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2.148.564,48 | 0,00 | - 2.148.564,48 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 1997 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | 112.677,49 | 0,00 | 112.677,49 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 1998 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | 290.132,36 | 0,00 | 290.132,36 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 1999 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | 220,24 | 0,00 | 220,24 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 1999 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | 3.135.672,08 | 0,00 | 3.135.672,08 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 2000 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | 1.417.423,82 | 0,00 | 1.417.423,82 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 2001 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | 331.466,05 | 0,00 | 331.466,05 | ||||||||||
ES | Konopie - pomoc produkcyjna | 2002 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 1.014,83 | 0,00 | - 1.014,83 | ||||||||||
Ogółem ES | - 49.167.492,52 | - 4.919.296,92 | - 44.248.195,60 | ||||||||||||||||
FI | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 2.432,42 | - 2.432,42 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem FI | - 2.432,42 | - 2.432,42 | 0,00 | ||||||||||||||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2002 | Zarządzanie długami: nie odzyskano długów. | jednorazowa | EUR | - 256.801,47 | 0,00 | - 256.801,47 | |||||||||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2002 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 464.310,98 | 0,00 | - 464.310,98 | |||||||||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2004 | Najprawdopodobniej błąd. | jednorazowa | EUR | - 178.075,49 | 0,00 | - 178.075,49 | |||||||||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2005 | Zarządzanie długami: nie odzyskano długów. | jednorazowa | EUR | - 66.012,51 | 0,00 | - 66.012,51 | |||||||||||
FR | Rozliczenie rachunków | 2005 | Zamierzony błąd. | jednorazowa | EUR | - 62.342,03 | 0,00 | - 62.342,03 | |||||||||||
FR | Susz paszowy | 2005 | Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 680.596,08 | 0,00 | - 680.596,08 | ||||||||||
FR | Susz paszowy | 2006 | Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1.514.646,79 | 0,00 | - 1.514.646,79 | ||||||||||
FR | Susz paszowy | 2007 | Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 849.968,48 | 0,00 | - 849.968,48 | ||||||||||
FR | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2006 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin. | jednorazowa | EUR | - 205.654,66 | 0,00 | - 205.654,66 | |||||||||||
FR | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2007 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin. | jednorazowa | EUR | - 4.402.146,53 | 0,00 | - 4.402.146,53 | |||||||||||
FR | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2008 | Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin. | jednorazowa | EUR | - 2.250.805,13 | 0,00 | - 2.250.805,13 | |||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2003 | Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym. | jednorazowa | EUR | - 2.175.736,00 | 0,00 | - 2.175.736,00 | |||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2004 | Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym. | jednorazowa | EUR | - 1.586.850,00 | 0,00 | - 1.586.850,00 | |||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2004 | Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 1.825.745,07 | 0,00 | - 1.825.745,07 | ||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2004 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 161.858,24 | 0,00 | - 161.858,24 | ||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2005 | Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie. | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 1.835.682,64 | 0,00 | - 1.835.682,64 | ||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2005 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 171.143,00 | 0,00 | - 171.143,00 | ||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2006 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 25,00 | EUR | - 8.361,56 | 0,00 | - 8.361,56 | ||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2006 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 86.986,20 | 0,00 | - 86.986,20 | ||||||||||
FR | Premie za mięso - bydło | 2006 | Bardzo słaby system kontroli | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 722.979,52 | 0,00 | - 722.979,52 | ||||||||||
Ogółem FR | - 19.506.702,38 | 0,00 | - 19.506.702,38 | ||||||||||||||||
GB | Płatności bezpośrednie | 2006 | Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń. | jednorazowa | GBP | - 8.122,33 | 0,00 | - 8.122,33 | |||||||||||
GB | Płatności bezpośrednie | 2007 | Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń. | jednorazowa | GBP | - 9.623,98 | 0,00 | - 9.623,98 | |||||||||||
GB | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 14.180.950,72 | - 14.311.495,63 | 130.544,91 | |||||||||||
GB | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 262.732,55 | - 262.732,55 | 0,00 | |||||||||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 2 | 2005 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt. | zryczałtowana | 5,00 | GBP | - 36.364,00 | 0,00 | - 36.364,00 | ||||||||||
GB | Rozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 2 | 2006 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt. | zryczałtowana | 5,00 | GBP | - 3.254.010,00 | 0,00 | - 3.254.010,00 | ||||||||||
Ogółem GB (GBP) | - 3.308.120,31 | 0,00 | - 3.308.120,31 | ||||||||||||||||
Ogółem GB (EUR) | - 14.443.683,27 | - 14.574.228,18 | 130.544,91 | ||||||||||||||||
GR | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2005 | Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału. | jednorazowa | EUR | - 1.310.306,02 | 0,00 | - 1.310.306,02 | |||||||||||
GR | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2006 | Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału. | jednorazowa | EUR | - 6.799.511,68 | 0,00 | - 6.799.511,68 | |||||||||||
GR | Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty | 2007 | Niekwalifikowalne koszty przechowywania wynikające ze spóźnionych wycofań. | jednorazowa | EUR | - 220.830,34 | 0,00 | - 220.830,34 | |||||||||||
GR | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2005 | Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej. | jednorazowa | EUR | - 38.933,40 | 0,00 | - 38.933,40 | |||||||||||
GR | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2006 | Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej. | jednorazowa | EUR | - 127.757,63 | 0,00 | - 127.757,63 | |||||||||||
GR | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2007 | Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej. | jednorazowa | EUR | - 148.714,80 | 0,00 | - 148.714,80 | |||||||||||
GR | Bawełna | 2004 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 12.022,67 | 0,00 | - 12.022,67 | ||||||||||
GR | Bawełna | 2004 | Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami. | jednorazowa | EUR | - 37.392,00 | 0,00 | - 37.392,00 | |||||||||||
GR | Bawełna | 2005 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 34.573.887,48 | 0,00 | - 34.573.887,48 | ||||||||||
GR | Bawełna | 2005 | Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami. | jednorazowa | EUR | - 1.284.276,00 | 0,00 | - 1.284.276,00 | |||||||||||
GR | Bawełna | 2006 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 68.134.305,29 | 0,00 | - 68.134.305,29 | ||||||||||
GR | Bawełna | 2006 | Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska. | jednorazowa | EUR | - 1.411.287,00 | 0,00 | - 1.411.287,00 | |||||||||||
GR | Oliwa z oliwek - dotacje do spożycia | 1996 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05. | jednorazowa | EUR | 67.626,66 | 0,00 | 67.626,66 | |||||||||||
GR | Oliwa z oliwek - dotacje do spożycia | 1997 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05. | jednorazowa | EUR | 116.091,92 | 0,00 | 116.091,92 | |||||||||||
GR | Oliwa z oliwek - dotacje do spożycia | 1998 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05. | jednorazowa | EUR | 16.428,10 | 0,00 | 16.428,10 | |||||||||||
GR | ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe) | 2005 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 8.498.907,00 | 0,00 | - 8.498.907,00 | ||||||||||
GR | ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe) | 2006 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 349.453,00 | 0,00 | - 349.453,00 | ||||||||||
GR | ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe) | 2006 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 6.168.408,00 | 0,00 | - 6.168.408,00 | ||||||||||
GR | ROW, sekcja gwarancji, nowe środki | 2005 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 690.219,00 | 0,00 | - 690.219,00 | ||||||||||
GR | ROW, sekcja gwarancji, nowe środki | 2006 | Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu. | zryczałtowana | 10,00 | EUR | - 2.816.729,00 | 0,00 | - 2.816.729,00 | ||||||||||
Ogółem GR | - 132.422.793,63 | 0,00 | - 132.422.793,63 | ||||||||||||||||
HU | ROW, sekcja gwarancji | 2005 | Zwrot z powodu podwójnej korekty (na mocy decyzji Komisji 2009/721/WE i nakazu odzyskania środków nr GFO.09.025 dotyczącego Przejściowego instrumentu finansowania ROW 2004HU06GDO001). | jednorazowa | HUF | 42.638.662,00 | 0,00 | 42.638.662,00 | |||||||||||
Ogółem HU | 42.638.662,00 | 0,00 | 42.638.662,00 | ||||||||||||||||
IE | Premia mleczna | 2005 | Brak zastosowania obniżek pomocy w stosunku do rolników, którzy złożyli wnioski o pomoc po terminie. | jednorazowa | EUR | - 367.181,29 | 0,00 | - 367.181,29 | |||||||||||
IE | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 152.676,24 | - 152.676,24 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem IE | - 519.857,53 | - 152.676,24 | - 367.181,29 | ||||||||||||||||
IT | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne. | jednorazowa | EUR | - 9.345,00 | - 9.345,00 | 0,00 | |||||||||||
IT | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 1.877.812,65 | - 1.877.812,65 | 0,00 | |||||||||||
IT | Owoce i warzywa - programy operacyjne | 2007 | Wydatki niekwalifikowalne. | EUR | - 18.750,00 | 0,00 | - 18.750,00 | ||||||||||||
Ogółem IT | - 1.905.907,65 | - 1.887.157,65 | - 18.750,00 | ||||||||||||||||
LU | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 1.273,90 | - 1.273,90 | 0,00 | |||||||||||
LU | Premie za mięso - bydło | 2001 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa | EUR | - 18.292,47 | 0,00 | - 18.292,47 | |||||||||||
LU | Premie za mięso - bydło | 2002 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa | EUR | - 3.973,52 | 0,00 | - 3.973,52 | |||||||||||
LU | Premie za mięso - bydło | 2003 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa | EUR | - 150.184,70 | 0,00 | - 150.184,70 | |||||||||||
LU | Premie za mięso - bydło | 2004 | Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar. | jednorazowa | EUR | - 190.950,23 | 0,00 | - 190.950,23 | |||||||||||
Ogółem LU | - 364.674,82 | - 1.273,90 | - 363.400,92 | ||||||||||||||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2000-04 | Błędy w badanej populacji. | jednorazowa | EUR | - 481.542,94 | 0,00 | - 481.542,94 | |||||||||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2004 | Błędy w badanej populacji. | jednorazowa | EUR | - 46.697,81 | 0,00 | - 46.697,81 | |||||||||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2005 | Błędy w badanej populacji. | jednorazowa | EUR | - 402.695,00 | 0,00 | - 402.695,00 | |||||||||||
NL | Refundacje wywozowe | 2003 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 4.037.899,76 | 0,00 | - 4.037.899,76 | ||||||||||
NL | Refundacje wywozowe | 2003 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 4.083.396,09 | 0,00 | - 4.083.396,09 | ||||||||||
NL | Refundacje wywozowe | 2004 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1.062.605,20 | 0,00 | - 1.062.605,20 | ||||||||||
NL | Refundacje wywozowe | 2004 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 1.193.119,34 | 0,00 | - 1.193.119,34 | ||||||||||
NL | Refundacje wywozowe | 2005 | Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontro-li podmiany. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 31.195,10 | 0,00 | - 31.195,10 | ||||||||||
NL | Audyt finansowy - przekroczenie | 2007 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 914,70 | 0,00 | - 914,70 | |||||||||||
NL | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne | jednorazowa | EUR | - 91.807,12 | - 91.807,12 | 0,00 | |||||||||||
NL | Premie za mięso - bydło | 2004 | Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 3.214.925,84 | 0,00 | - 3.214.925,84 | ||||||||||
NL | Premie za mięso - bydło | 2005 | Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 3.559.908,74 | 0,00 | - 3.559.908,74 | ||||||||||
NL | Premie za mięso - bydło | 2006 | Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 19.171,10 | 0,00 | - 19.171,10 | ||||||||||
Ogółem NL | - 18.225.878,74 | - 91.807,12 | - 18.134.071,62 | ||||||||||||||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa | PLN | - 87 534 475,32 | 0,00 | - 87 534 475,32 | |||||||||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 11 811 934,21 | 0,00 | - 11 811 934,21 | ||||||||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2 293 418,87 | 0,00 | - 2 293 418,87 | ||||||||||
PL | Płatności bezpośrednie | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa | EUR | - 23 290 577,94 | 0,00 | - 23 290 577,94 | |||||||||||
PL | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | Jednorazowa | EUR | 0,00 | - 1 894 213,61 | 1 894 213,61 | |||||||||||
Ogółem PL (PLN) | - 99 346 409,53 | 0,00 | - 99 346 409,53 | ||||||||||||||||
Ogółem PL (EUR) | - 25 583 996,81 | - 1 894 213,61 | - 23 689 783,20 | ||||||||||||||||
SE | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | SEK | - 9.218.825,98 | 0,00 | - 9.218.825,98 | ||||||||||
SE | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 2.137.710,17 | 0,00 | - 2.137.710,17 | ||||||||||
SE | Audyt finansowy - terminy płatności | 2008 | Nieprzestrzeganie terminów płatności. | jednorazowa | EUR | - 35.584,38 | - 35.584,38 | 0,00 | |||||||||||
SE | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | - 44,84 | - 44,84 | 0,00 | |||||||||||
Ogółem SE (SEK) | - 9.218.825,98 | 0,00 | - 9.218.825,98 | ||||||||||||||||
Ogółem SE (EUR) | - 2.173.339,39 | - 35.629,22 | - 2.137.710,17 |
PC | Program | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
SK | ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001) | 2005 | Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1.249.561,00 | 0,00 | - 1.249.561,00 |
SK | ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001) | 2006 | Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 1.784.419,00 | 0,00 | - 1.784.419,00 |
SK | ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001) | 2007 | Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek. | zryczałtowana | 2,00 | EUR | - 933,00 | 0,00 | - 933,00 |
Ogółem SK | - 3.034.913,00 | 0,00 | - 3.034.913,00 |
PC | Środek | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe | ||
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006) | 2005 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 1 408 667,08 | 0,00 | - 1 408 667,08 | ||
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006) | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa | PLN | - 18 510 167,85 | 0,00 | - 18 510 167,85 | |||
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006) | 2006 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 69 151 379,37 | 0,00 | - 69 151 379,37 | ||
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006) | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Jednorazowa | PLN | - 12 943 389,24 | 0,00 | - 12 943 389,24 | |||
PL | Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000-2006) | 2007 | Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych. Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności. | Zryczałtowana | 5,00 | PLN | - 78 434 429,08 | 0,00 | - 78 434 429,08 | ||
Ogółem PL (PLN) | - 180 448 032,62 | 0,00 | - 180 448 032,62 | ||||||||
Suma całkowita (PLN) | - 279 794 442,15 | 0,00 | - 279 794 442,15 | ||||||||
Suma całkowita (EUR) | - 25 583 996,81 | - 1 894 213,61 | - 23 689 783,20 |
POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 1 1
PC | Program | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
GB | Program rozwoju obszarów wiejskich 2007UK06RPO001 | 2007 | Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt. | zryczałtowana | 5,00 | EUR | - 39.244,00 | 0,00 | - 39.244,00 |
Ogółem GB | - 39.244,00 | 0,00 | - 39.244,00 |
POZYCJA W BUDŻECIE 05 07 01 07
PC | Program | RB | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Już dokonane odliczenie | Skutki finansowe |
HU | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Wydatki niekwalifikowalne. | jednorazowa | EUR | - 5.622,81 | - 5.622,81 | 0,00 | |
HU | Audyt finansowy - przekroczenie | 2008 | Przekroczenie pułapów finansowych. | jednorazowa | EUR | 21.511,01 | - 5.432,55 | 26.943,56 | |
Ogółem HU | 15.888,20 | - 11.055,36 | 26.943,56 | ||||||
PT | Płatności bezpośrednie | 2004 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-50/07. | jednorazowa | EUR | 1.983.698,00 | 0,00 | 1.983.698,00 | |
PT | Len - pomoc produkcyjna | 2001 | Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-183/06. | jednorazowa | EUR | 3.135.348,71 | 3.135.348,71 | ||
Ogółem PT | 5.119.046,71 | 0,00 | 5.119.046,71 |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.