Decyzja 2008/762/WE w sprawie przyjęcia regulaminu wewnętrznego Komitetu Instrumentu Inwestycyjnego, utworzonego pod auspicjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego
Dz.U.UE.L.2008.262.34
Akt utracił mocDECYZJA RADY
z dnia 25 września 2008 r.
w sprawie przyjęcia regulaminu wewnętrznego Komitetu Instrumentu Inwestycyjnego, utworzonego pod auspicjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego
(Dz.U.UE L z dnia 1 października 2008 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Umowę wewnętrzną między przedstawicielami rządów państw członkowskich, zebranymi w Radzie, w sprawie finansowania pomocy wspólnotowej na podstawie wieloletnich ram finansowych na lata 2008-2013 zgodnie z umową o partnerstwie AKP-WE oraz w sprawie przydzielania pomocy finansowej dla krajów i terytoriów zamorskich, do których stosuje się część czwartą Traktatu WE(1), w szczególności jej art. 9 ust. 2,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 617/2007 z dnia 14 maja 2007 r. w sprawie realizacji 10. Europejskiego Funduszu Rozwoju na mocy umowy o partnerstwie AKP-WE(2), w szczególności jego art. 13 ust. 1 akapit drugi,
uwzględniając propozycję Europejskiego Banku Inwestycyjnego,
uwzględniając opinię Komisji,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
Niniejszym przyjmuje się regulamin wewnętrzny Komitetu Instrumentu Inwestycyjnego, utworzonego pod auspicjami Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w brzmieniu określonym w załączniku.
Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli, dnia 25 września 2008 r.
W imieniu Rady | |
B. HORTEFEUX | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 247 z 9.9.2006, s. 32.
(2) Dz.U. L 152 z 13.6.2007, s. 1.
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN WEWNĘTRZNY KOMITETU INSTRUMENTU INWESTYCYJNEGO, UTWORZONEGO POD AUSPICJAMI EUROPEJSKIEGO BANKU INWESTYCYJNEGO
REGULAMIN WEWNĘTRZNY KOMITETU INSTRUMENTU INWESTYCYJNEGO, UTWORZONEGO POD AUSPICJAMI EUROPEJSKIEGO BANKU INWESTYCYJNEGO
Posiedzenia Komitetu zwołuje jego przewodniczący; Komitet zbiera się co najmniej cztery razy w roku w siedzibie głównej Banku w Luksemburgu. Przewodniczący może zwołać dodatkowe posiedzenia na wniosek jednego z jego członków lub Banku.
Sekretariat wysyła członkom Komitetu i ich zastępcom oraz Sekretariatowi Generalnemu Rady zawiadomienia o posiedzeniach wraz ze szczegółowym projektem porządku obrad i stosownymi dokumentami, o których mowa w art. 5 ust. 1.
We wszystkich sprawach Komitet stanowi większością kwalifikowaną, która wynosi 724 z 1.004 głosów, przy czym głos aprobujący musi oddać co najmniej czternaście państw członkowskich. Mniejszość blokującą stanowi 281 głosów. Głosy przedstawicieli państw członkowskich mają następującą wagę:
Państwo członkowskie | Głosy |
Belgia | 35 |
Bułgaria | 1 |
Republika Czeska | 5 |
Dania | 20 |
Niemcy | 205 |
Państwo członkowskie | Głosy |
Estonia | 1 |
Grecja | 15 |
Hiszpania | 79 |
Francja | 196 |
Irlandia | 9 |
Włochy | 129 |
Cypr | 1 |
Łotwa | 1 |
Litwa | 1 |
Luksemburg | 3 |
Węgry | 6 |
Malta | 1 |
Niderlandy | 49 |
Austria | 24 |
Polska | 13 |
Portugalia | 12 |
Rumunia | 4 |
Słowenia | 2 |
Słowacja | 2 |
Finlandia | 15 |
Szwecja | 27 |
Zjednoczone Królestwo | 148 |
Razem | 1.004 |
a) odnośnie do instrumentu inwestycyjnego, zatwierdza:
(i) wytyczne operacyjne i propozycje zmian;
(ii) strategie inwestycyjne i biznes plany, zgodnie z art. 13 ust. 2 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 617/2007 z dnia 14 maja 2007 r. w sprawie realizacji 10. Europejskiego Funduszu Rozwoju na mocy umowy o partnerstwie AKP-WE(1) (zwanego dalej "rozporządzeniem wykonawczym");
(iii) roczne sprawozdania, w tym sprawozdania finansowe;
(iv) wszelkie dokumenty z zakresu polityki ogólnej, w tym sprawozdania z oceny
b) wydaje opinie w sprawie:
(i) propozycji przyznania dotacji na spłatę odsetek, zgodnie z art. 13 ust. 3 lit. a) rozporządzenia wykonawczego;
(ii) propozycji dotyczących projektów, w sprawie których Komisja wydała negatywną opinię;
(iii) innych propozycji opartych na ogólnych zasadach, o których mowa w wytycznych operacyjnych..
Ponadto władze Banku mogą niekiedy zwracać się do Komitetu z wnioskiem o opinię w sprawie innych propozycji finansowych lub w sprawie innych elementów strategii lub polityki dotyczących operacji Banku w krajach AKP.
a) opis projektu i jego znaczenie dla strategii rozwoju kraju, zgodnie z tym, co zostało przedstawione w dokumentach dotyczących strategii krajowych;
b) założony w projekcie cel rozwojowy, w tym trwałość planowanych środków;
c) ogólna organizacja projektu i jego uzasadnienie;
d) koszty projektu, metoda finansowania i związane z nim ryzyko oraz, jeżeli jest to uzasadnione, środki zmniejszające ryzyko, które Bank zamierza zastosować;
e) oddziaływanie lokalne, regionalne i krajowe projektu na podstawie postanowień umowy o partnerstwie AKP-WE, w tym oddziaływanie na środowisko;
f) zgoda lub opinia Komisji, zgodnie z art. 13 ust. 5 rozporządzenia wykonawczego.
a) co najmniej cztery tygodnie przed wyznaczoną datą posiedzenia, w przypadku gdy wymagana jest zgoda Komitetu;
b) co najmniej trzy tygodnie przed wyznaczoną datą posiedzenia, w przypadku gdy wymagana jest opinia Komitetu. W wyjątkowych przypadkach na uzasadniony wniosek Banku przewodniczący może uchylić powyższe terminy.
Przedstawiciel państwa członkowskiego może otrzymać pełnomocnictwo wyłącznie od jednego przedstawiciela innego państwa członkowskiego.
Wszelkie zawiadomienia, korespondencję lub dokumenty, które należy przesyłać zgodnie z niniejszym regulaminem, można przesłać pocztą elektroniczną lub faksem.
(1) Dz.U. L 152 z 13.6.2007, s. 1
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.