Art. 12. - Uprzejmość - Decyzja 2000/791/WE ustanawiająca kodeks dobrego postępowania administracyjnego

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2000.316.69

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 lutego 2000 r.
Artykuł  12

Uprzejmość

1.
W kontaktach ze społeczeństwem pracownik jest usłużny, dokładny, uprzejmy i dostępny. Odpowiadając na korespondencję, odbierając telefony i pocztę elektroniczną, pracownik dokłada wszelkich starań, aby być pomocnym i odpowiadać na zadawane pytania.
2.
W przypadku gdy dana sprawa nie leży w zakresie odpowiedzialności danego pracownika, kieruje on obywatela do właściwego pracownika.
3.
W przypadku popełnienia błędu wywołującego negatywne skutki dla praw lub interesów członka społeczeństwa, pracownik przeprasza za błąd.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.