Decyzja 1/2016 (2016/1118) dotycząca systemu opłat od pojazdów stosowanego w Szwajcarii w okresie od dnia 1 stycznia 2017 r.
Dz.U.UE.L.2016.186.36
Akt obowiązującyDECYZJA NR 1/2016 KOMITETU DS. TRANSPORTU LĄDOWEGO WSPÓLNOTA/SZWAJCARIA
z dnia 10 czerwca 2016 r.
dotycząca systemu opłat od pojazdów stosowanego w Szwajcarii w okresie od dnia 1 stycznia 2017 r. [2016/1118]
uwzględniając Umowę między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie przewozu kolejowego i drogowego rzeczy i osób 1 (zwaną dalej "umową"), w szczególności jej art. 51 ust. 2,
(1) Zgodnie z przepisami art. 40 umowy Szwajcaria pobiera od dnia 1 stycznia 2001 r. niedyskryminacyjną opłatę od pojazdów związaną z kosztami, które one generują ("opłata od pojazdów ciężarowych uzależniona od świadczonych usług"). Opłatę tę określa się odrębnie dla każdej z trzech grup pojazdów sklasyfikowanych według norm emisji spalin (klasy EURO).
(2) W tym celu art. 40 ust. 2 i 4 umowy określają średnią ważoną pobieranych opłat, maksymalną opłatę od pojazdów najbardziej zanieczyszczających, jak również maksymalną różnicę między opłatami od różnych grup pojazdów.
(3) Biorąc pod uwagę modernizację parku samochodów poruszających się po drogach Szwajcarii, dzięki której coraz więcej pojazdów jest zgodnych z najnowszymi normami EURO, konieczne jest, by Komitet ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria dostosował podział na kategorie według norm EURO do trzech kategorii przewidzianych w systemie opłat.
(4) Należało by utrzymać zniżkę wynoszącą 10 % opłaty dla kategorii przewidzianej decyzją nr 1/2011 Komitetu ds. Transportu Lądowego Wspólnota/Szwajcaria z dnia 10 czerwca 2011 r. 2 w odniesieniu do pojazdów o klasie emisji EURO II i EURO III, w których domontowano homologowany system filtru cząstek,
STANOWI, CO NASTĘPUJE: