I. - Tabela przedstawiająca różne rodzaje reakcji skierowanych do państw członkowskich Unii Europejskiej, odnoszących się do zgłoszonych projektówPaństwo członkowskie | Liczba powiadomień | Uwagi 2 | Szczegółowe opinie 3 | Wnioski dotyczące prawodawstwa UE |
| | Państwo członkowskie | Komisja | EFTA 4 TR 5 | Państwo członkowskie | Komisja | 6.3 6 | 6.4 7 |
Austria | 44 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Belgia | 64 | 11 | 6 | 0 | 3 | 5 | 0 | 1 |
Bułgaria | 6 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Chorwacja | 7 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Cypr | 3 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Republika Czeska | 14 | 1 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Dania | 43 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Estonia | 13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Finlandia | 22 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Francja | 55 | 15 | 9 | 0 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Niemcy | 64 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Grecja | 170 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Państwo członkowskie | Liczba powiadomień | Uwagi 8 | Szczegółowe opinie 9 | Wnioski dotyczące prawodawstwa UE |
| | Państwo członkowskie | Komisja | EFTA 10 TR 11 | Państwo członkowskie | Komisja | 6.3 12 | 6.4 13 |
Węgry | 35 | 2 | 6 | 0 | 7 | 1 | 1 | 0 |
Irlandia | 14 | 6 | 5 | 0 | 9 | 2 | 0 | 1 |
Włochy | 32 | 0 | 9 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Łotwa | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Litwa | 10 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Luksemburg | 11 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Malta | 5 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Niderlandy | 40 | 4 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Polska | 77 | 2 | 34 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Portugalia | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Rumunia | 27 | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 |
Słowacja | 21 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Słowenia | 10 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hiszpania | 29 | 2 | 12 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 |
Szwecja | 63 | 2 | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ogółem UE | 885 | 64 | 128 | 0 | 24 | 30 | 1 | 4 |
II. - Tabela przedstawiająca podział według sektorów projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej
Sektor | AT | BE | BG | HR | CY | CZ | DK | EE | FI | FR | PL | EL | HU | IE | IT | LV | LT | LU | MT | NL | PL | PT | RO | SK | SL | ES | SW | Łącznie |
Usługi społeczeństwa informacyjnego | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 11 | 7 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 38 |
Rolnictwo | 8 | 9 | 1 | 3 | 2 | 6 | 5 | 0 | 2 | 7 | 2 | 1 | 22 | 1 | 7 | 2 | 3 | 6 | 1 | 9 | 48 | 0 | 6 | 1 | 3 | 13 | 8 | 168 |
Chemikalia | 1 | 3 | 0 | 1 | 0 | 2 | 5 | 3 | 6 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 7 | 38 |
Budownictwo | 18 | 14 | 5 | 2 | 8 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 | 19 | 163 | 0 | 4 | 4 | 0 | 5 | 0 | 3 | 10 | 5 | 0 | 14 | 5 | 4 | 1 | 4 | 293 |
Artykuły gospodarstwa domowego i do rekreacji | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 9 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 6 | 27 |
Energia, minerały, drewno | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 7 | 0 | 3 | 9 | 0 | 0 | 2 | 47 |
Środowisko | 1 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | 3 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 | 2 | 41 |
Towary i produkty różne | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 4 | 2 | 0 | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 3 | 37 |
Zdrowie, sprzęt medyczny | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 13 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 29 |
Maszyny | 1 | 6 | 0 | 1 | 0 | 1 | 6 | 1 | 0 | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 6 | 36 |
Produkty farmaceutyczne i kosmetyki | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 2 | 5 | 0 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 28 |
Telekomunikacja | 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 13 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 31 |
Transport | 7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 4 | 2 | 6 | 0 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 19 | 64 |
Ogółem na państwo członkowskie | 44 | 64 | 6 | 7 | 11 | 14 | 35 | 13 | 22 | 55 | 64 | 170 | 35 | 14 | 32 | 4 | 10 | 11 | 5 | 40 | 77 | 2 | 27 | 21 | 10 | 29 | 63 | 885 |
III. - Tabela przedstawiająca podział według liczby uwag zgłoszonych przez Komisję Europejską w imieniu Unii Europejskiej dotyczących projektów zgłoszonych przez Islandię, Lichtenstein, Norwegię 14 oraz Szwajcarię 15
Kraj | Powiadomienia | Uwagi UE 16 |
Islandia | 6 | 1 |
Liechtenstein | 3 | 0 |
Norwegia | 11 | 1 |
Szwajcaria | 4 | 0 |
Całkowita zawartość | 24 | 2 |
IV. - Tabela przedstawiająca projekty zgłoszone przez Islandię, Liechtenstein, Norwegię i Szwajcarię z podziałem według sektorów
Sektor | Islandia | Liechtenstein | Norwegia | Szwajcaria | Łącznie |
Rolnictwo | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 |
Chemikalia | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Maszyny | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 |
Zdrowie, sprzęt medyczny | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Telekomunikacja | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Transport | 0 | 0 | 4 | 0 | 4 |
Budownictwo | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
Artykuły gospodarstwa domowego i do rekreacji | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
Produkty farmaceutyczne i kosmetyki | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Towary i produkty różne | 3 | 0 | 1 | 0 | 4 |
Usługi społeczeństwa informacyjnego | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Energia, minerały, drewno | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 |
Środowisko | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ogółem na państwo | 6 | 3 | 11 | 4 | 24 |
V. - Tabela przedstawiająca projekty zgłoszone przez Turcję oraz uwagi Komisji Europejskiej w imieniu Unii Europejskiej dotyczące tych projektów
Turcja | Powiadomienia | Uwagi UE |
Całkowita zawartość | 4 | 0 |
VI. - Tabela przedstawiająca podział projektów zgłoszonych przez Turcję z podziałem według sektorów
Sektor | Turcja |
Rolnictwo | 1 |
Towary i produkty różne | 3 |
Ogółem | 4 |
VII. - Tabela przedstawiająca projekty zgłoszone przez Zjednoczone Królestwo (Irlandię Północną) oraz uwagi Komisji Europejskiej w imieniu Unii Europejskiej dotyczące tych projektów
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO (IRLANDIA PÓŁNOCNA) | Powiadomienia | Uwagi UE |
Całkowita zawartość | 11 | 0 |
VIII. - Tabela przedstawiająca podział projektów zgłoszonych przez Zjednoczone Królestwo (Irlandię Północną) z podziałem według sektorów)
Sektor | Zjednoczone Królestwo (Irlandia Północna) |
Budownictwo | 4 |
Telekomunikacja | 6 |
Środowisko | 1 |
Ogółem | 11 |
IX. - Dane statystyczne dotyczące postępowań w sprawie uchybienia zobowiązaniom państwa członkowskiego, toczących się w 2022 r. i wszczętych na podstawie art. 258 TFUE w związku z naruszeniem przepisów dyrektywy (UE) 2015/1535
Kraj | Liczba postępowań o uchybienie będących w toku i wszczętych w 2022 r. |
Ogółem UE | 8 |
1 Dz.U. L 241 z 17.9.2015, s. 1-15. Zwana dalej "dyrektywą".
2 Art. 5 ust. 2 dyrektywy.
3 Art. 6 ust. 2 dyrektywy.
4 Decyzja Wspólnego Komitetu EEOG nr 75/2019 z dnia 29 marca 2019 r. zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) oraz załącznik XI (Komunikacja elektroniczna, usługi audiowizualne i społeczeństwo informacyjne) do Porozumienia EOG; dyrektywa (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego; Państwa EFTA będące umawiającymi się stronami niniejszego Porozumienia mogą zatem zgłaszać uwagi dotyczące projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej. Szwajcaria może również zgłaszać takie uwagi na podstawie nieformalnej umowy o wymianie informacji w dziedzinie przepisów technicznych.
5 Procedura udzielania informacji na podstawie umowy o stowarzyszeniu zawartej z tym państwem (Umowa o stowarzyszeniu między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Turcją (Dz.U. P 217, 1964, s. 3687) oraz decyzje 1/95 i 2/97 Rady Stowarzyszenia WE-Turcja).
6 Art. 6 ust. 3 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu (z wyłączeniem projektów przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego) o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi zamiar zgłoszenia lub przyjęcia wniosku, dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji w tej sprawie.
7 Art. 6 ust. 4 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi, że przedłożony projekt dotyczy kwestii objętej wnioskiem w sprawie dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji przedstawionym Parlamentowi Europejskiemu i Radzie.
8 Art. 5 ust. 2 dyrektywy.
9 Art. 6 ust. 2 dyrektywy.
10 Decyzja Wspólnego Komitetu EEOG nr 75/2019 z dnia 29 marca 2019 r. zmieniająca załącznik II (Przepisy techniczne, normy, badania i certyfikacja) oraz załącznik XI (Komunikacja elektroniczna, usługi audiowizualne i społeczeństwo informacyjne) do Porozumienia EOG; dyrektywa (UE) 2015/1535 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 września 2015 r. ustanawiająca procedurę udzielania informacji w dziedzinie przepisów technicznych oraz zasad dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego; Państwa EFTA będące umawiającymi się stronami niniejszego Porozumienia mogą zatem zgłaszać uwagi dotyczące projektów zgłoszonych przez państwa członkowskie Unii Europejskiej. Szwajcaria może również zgłaszać takie uwagi na podstawie nieformalnej umowy o wymianie informacji w dziedzinie przepisów technicznych.
11 Procedura udzielania informacji na podstawie umowy o stowarzyszeniu zawartej z tym państwem (Umowa o stowarzyszeniu między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Turcją (Dz.U. P 217, 1964, s. 3687) oraz decyzje 1/95 i 2/97 Rady Stowarzyszenia WE-Turcja).
12 Art. 6 ust. 3 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu (z wyłączeniem projektów przepisów dotyczących usług społeczeństwa informacyjnego) o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi zamiar zgłoszenia lub przyjęcia wniosku, dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji w tej sprawie.
13 Art. 6 ust. 4 dyrektywy zobowiązujący państwa członkowskie do odroczenia przyjęcia notyfikowanego projektu o dwanaście miesięcy, począwszy od daty otrzymania go przez Komisję, jeżeli Komisja ogłosi, że przedłożony projekt dotyczy kwestii objętej wnioskiem w sprawie dyrektywy, rozporządzenia lub decyzji przedstawionym Parlamentowi Europejskiemu i Radzie.
14 Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym (zob. przypis 4) nakłada na państwa EFTA będące stronami niniejszego Porozumienia obowiązek zgłaszania Komisji projektów przepisów technicznych.
15 Na podstawie nieformalnej umowy o wymianie informacji w dziedzinie przepisów technicznych (zob. przypis 4) Szwajcaria także przesyła Komisji projekty przepisów technicznych.
16 Jedynym rodzajem reakcji przewidzianych w Porozumieniu o Europejskim Obszarze Gospodarczym (zob. przypisy 4 i 8) jest możliwość, że Unia Europejska wystosuje uwagi. Taki sam rodzaj reakcji jest możliwy w odniesieniu do powiadomień ze Szwajcarii na podstawie nieformalnej umowy między UE a tym krajem (zob. przypisy 4 i 9).